Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

Svara Svara Sida  <1 1516171819 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2008 vid 21:49
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Big%20smile
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Jag har splash på dvd. Såg den i dag. Tycker dock att disney versionen har bättre handling. Jag har även en annan spelfilm som heter Mermaids. Samt andra tecknade filmer som ej är disney. Te.x Saban´s Lilla Sjöjungfrun. Och en annan tecknad där sjöjungfrun heter Marina.

Mermaid har jag sett lite av på youtube tror jag, fattade inte  så mkt Tongue

Marina grejen såg jag hos en kompis när jag var liten, tyckte dock att den var lite konstig och jag ( som då inte visste att Den Lilla Sjöjungfrun baserades på en saga) fattade inte varför de härmande Disney så mkt LOL haha, Och sen var det någon konstig havshäxa med oxå, Hedwig eller nåt va? eller blandar jag i hop dem? Jaja, Big%20smile

Splash är väl inte disney va?

De nämner ju filmen på extra matrialet av DVD:n att de jobbade med en uppföljare till Splash Confused men men,

Nej, Splash är ingen disneyfilm av vad jag vet. Jag har två tecknade dvd filmer om Sjöjungfrun. (ej disney). Den ena om sjöjungfrun Marina med häxan Hedvig. Och en annan. Där sjöjungfrun också heter Marina.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2008 vid 21:55

Nej, Splash är ingen disneyfilm av vad jag vet. Jag har två tecknade dvd filmer om Sjöjungfrun. (ej disney). Den ena om sjöjungfrun Marina med häxan Hedvig. Och en annan. Där sjöjungfrun också heter Marina.

Tänkte väl det, ( att det inte var en disney film alltså Big%20smile) men man vet aldrig LOL

Vilken fantasi 2 olika filmer med samma namn haha, de bortklippta scenerna ( som vi i Sverige tyvärr inte fick Angry) av Disney Den Lilla Sjöjungfrun säger de att när Erik gissar på olika namn till Ariel skulle han egentligen säga Sandra för att ha hittade henne på stranden och Marina för att hon kom från havet, hm..
Det måste betyda något med hav det där namnet eller något liknande LOL
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2008 vid 21:58
Hoppas Den Lilla Sjöjungfrun 3 blir bra.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2008 vid 11:14

Jodå, visst är Splash en disneyfilm!

Men Disney valde att marknadsföra filmen under varumärket Touchstone Films. Det var t.o.m. den första filmen med det varumärket.

Touchstone Films (senare Touchstone Pictures) är inget eget filmbolag utan bara ett av Disneys varumärken.

Disney gjorde så eftersom Splash var avsedd för en lite vuxnare publik, så de ville inte att den skulle associeras med Disneys normalt mera barninriktade sortiment.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-februari-2008 vid 12:35
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Jodå, visst är Splash en disneyfilm!Men Disney valde att marknadsföra filmen under varumärket Touchstone Films. Det var t.o.m. den första filmen med det varumärket.Touchstone Films (senare Touchstone Pictures) är inget eget filmbolag utan bara ett av Disneys varumärken.Disney gjorde så eftersom Splash var avsedd för en lite vuxnare publik, så de ville inte att den skulle associeras med Disneys normalt mera barninriktade sortiment.

Okej, Tack för ditt svar. Då kan man diskutera denna film i forumet ?
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2008 vid 10:02
Postad av Faline Faline skrev:

Jo hon ser skadeglad ut, men Triton däremot ser aldeles för glad och munter ut tycker jag. Han borde vara mäktigare

Triton är inte så himmla glad i filmen heller så mycket. Först så blir han sur för att Ariel missar konserten. Sedan blir han arg och har sönder statyn med treudden. Efterdet blir han arg på Ursula i slutet. Han har inte så himmla glad i 2an heller så mycket. Serien vetjag inte. Han brukar mest skälla på Ariel. För att hon tar hem valen m.m. Kommer inte på filmsekvenser då man får se Triton mest glad.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2008 vid 12:44
Han är rätt glad i 2:an, ettan är väl mest i slutet och när han märker att Ariel är kär Big%20smile
i Serien är han ju lite gladare inte lika arg och han blir inte jätte arg någon gång under serien heller ( inte som i filmen iaf) kanske oxå när hon vill rida stormvind men det lsutar jue väl Big%20smile

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2008 vid 14:40
Det är nog sant att Triton inte är så himlars glad alltid. Men jag tycker om honom som karaktär, han blir ju bara arg för att han är orolig och vill skydda Ariel, han vill ju inte vara elak. Minns ett serie avsnitt när hon säger att han har rätt och han blir jättechockad "Hörde ni? Jag har rätt!" LOL Nej Triton är en av mina favoriter, han är en älskande far och gör ju verkligen allt för sina döttrar. Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2008 vid 19:17
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Det är nog sant att Triton inte är så himlars glad alltid. Men jag tycker om honom som karaktär, han blir ju bara arg för att han är orolig och vill skydda Ariel, han vill ju inte vara elak. Minns ett serie avsnitt när hon säger att han har rätt och han blir jättechockad "Hörde ni? Jag har rätt!" LOL Nej Triton är en av mina favoriter, han är en älskande far och gör ju verkligen allt för sina döttrar. Smile

Haha det är fakstiskt de avsnittet jag nämnde där uppeWink
Men håller med dig, han vill bara skydda henne har kanske liiite för kort stubin och är ingen jättebra lyssnare, men om man är lite överbeskyddande så blir det väl så han ger ju henne faktiskt ben Big%20smile

(:serie fel: I ett serie avsnitt ( Det stora djupet/Charmed) säger han faktiskt "Från och med nu lovar jag att lyssna" ehh nee, vänta bara ett år så ska du se att det är brutet LOL

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-februari-2008 vid 21:00

Men håller med dig, han vill bara skydda henne har kanske liiite för kort stubin och är ingen jättebra lyssnare, men om man är lite överbeskyddande så blir det väl så han ger ju henne faktiskt ben Big%20smile

(:serie fel: I ett serie avsnitt ( Det stora djupet/Charmed) säger han faktiskt "Från och med nu lovar jag att lyssna" ehh nee, vänta bara ett år så ska du se att det är brutet LOL

Älskar avsnittet Charmed/djupet. Ett av mina favoriter. Och avsnittet då Ariel ger lysande snäckskal till Triton i farsdagpresent.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2008 vid 11:09

Sant, det är det ju! Wink Ja sant, han har lite kort stubin men det är han ju inte ensam om, Ariel är rätt lik far sin faktiskt.Tongue

Haha jaa det minns jag. Är det inte också det avsnittet, eller är det ett annat, när Triton klipper håret? Och han är jättetrött på det "Om jag någonsin kommer ut ur den här stolen!!!"LOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2008 vid 12:40

Sant, det är det ju! Wink Ja sant, han har lite kort stubin men det är han ju inte ensam om, Ariel är rätt lik far sin faktiskt.Tongue

Haha jaa det minns jag. Är det inte också det avsnittet, eller är det ett annat, när Triton klipper håret? Och han är jättetrött på det "Om jag någonsin kommer ut ur den här stolen!!!"LOL

Ja det är det avsnittet. Det har jag på VHS. Jag har alla serie banden. Har du serien ? Jag har dom flesta på VHS. Och tre på dvd. Det är på dvdn Prinsess Sagor vol 1. Och nått på Prinsess Sagor vol 2. Samt på Prinsess Party vol 1. Jag gillar verkligen Tritons replik (Om jag nånsin kommer ut ur den här stolen) Undrar vad han säger i original versioen ?
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2008 vid 14:49
Jag har fem stycken på vhs tror jag, jag vet inte hur många som släpptes på vhs? Hehe jaa Triton är lite rolig, gillar avsnittet när han förvandlas till sig själv som liten igen och Ariel inser hur jobbig hon kan vara.Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2008 vid 18:52

Jag har fem stycken på vhs tror jag, jag vet inte hur många som släpptes på vhs? Hehe jaa Triton är lite rolig, gillar avsnittet när han förvandlas till sig själv som liten igen och Ariel inser hur jobbig hon kan vara.Tongue

Det avsnittet heter (Red) Rödtopp. Undrar varför inte alla avsnitt släpptes på vhs ? Det är bara vissa som finns på vhs. (Hoppas avsnitten återutges på dvd)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2008 vid 20:59
Åhhh jag vill oxå att de ska komma ut på DVDBig%20smile Hålleer Med Bara Lilla Jag de avsnittet är jue ett av de bästa Big%20smile Ariel är så härlig animerad och handlingen är jue väldigt intressant eftersom man får se vem hon har fått alla sina äventyrssidor och nyfikenhetssidor avBig%20smile Undrar vad hon ärvde av hennes mamma? Tydligen så är jue personligheten och hårfärgen från hennes pappa...sångrösten kanske, invidualliteten hm..kanske får reda på det i 3:e filmen (hoppashoppashoppas)

Det finns sammanlagt 31 avsnitt... Samtliga är utgivna på VHS men inte alla som sagt. Cry 

Ändrad av Emmaaa - 24-februari-2008 vid 21:09

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2008 vid 21:03

Det Jag tycker är häftigt med animeringen i filmen är att alla bubblor är handmålade, det är inte dåligt att sitta och måla alla de biljorner miljoner bubblor för hand! Inte ens lite data är använt!

Så ska det vara nu med!Big%20smile

Ändrad av Emmaaa - 24-februari-2008 vid 21:04

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2008 vid 14:44
Ni som har 98 års utgåva av Den Lilla Sjöjungfrun. Är det någon stor skillnad mellan den och 91an ? (Detta har säkert diskuterats tidigare) Jag har 91 års vhs utgåva. Samt nya dvd utgåvan. (Brittiska utgåvan) Är bild och ljud bättre på 98 års utgåva eller ? Stämmer det att filmen har gått på bio två gånger ? Någon som kommer ihåg när 91an började säljas i butikerna ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2008 vid 20:19
det enda jag vet itne huvudet just nu är att den har gått på bio 2 ggr, det finns en bio trailer på youtube där de säger att den kommer tillbaka till bio undder en speciell tidsperiod, i USA i alla fall i Sverige vet jag inte...

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2008 vid 07:05

det enda jag vet itne huvudet just nu är att den har gått på bio 2 ggr, det finns en bio trailer på youtube där de säger att den kommer tillbaka till bio undder en speciell tidsperiod, i USA i alla fall i Sverige vet jag inte...

Nu har filmen kommit på dvd. Därför tror jag knappast att den återkommer på bio. Antar att filmen kom på bio igen innan 98 års vhs utgåva. Har för mig att jag hört att bild och ljud ska vara sämre på 91ans utgåva. Vet ej om ni som har 98an. Vet om det är någon större skillnad mellan 98a års vhs utgåva och 91 års utgåva ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2008 vid 15:11

Nu har filmen kommit på dvd. Därför tror jag knappast att den återkommer på bio.

neej jag vet Tongue men jag menade att den redan har gått på bio 2 ggr i amerikaLOL

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2008 vid 19:33

Nu har filmen kommit på dvd. Därför tror jag knappast att den återkommer på bio.

neej jag vet Tongue men jag menade att den redan har gått på bio 2 ggr i amerikaLOL

Visst har Sjöjungfrun även gått på bio två gånger även i Sverige ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2008 vid 19:35
ingen aning, : /

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2008 vid 21:28

Den har gått två gånger ja, andra gången var vid 1998. Då var jag och såg den. Den var väl, förutom Skönheten och Odjuret, den sista Disneyfilmen som haft nypremiär på bio? I alla fall i Sverige.

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-mars-2008 vid 20:25
Postad av Hades Hades skrev:

Den har gått två gånger ja, andra gången var vid 1998. Då var jag och såg den. Den var väl, förutom Skönheten och Odjuret, den sista Disneyfilmen som haft nypremiär på bio? I alla fall i Sverige.

Vilken VHS utgåva har ni ? Jag har 91 års utgåva.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2008 vid 19:36

Har ni tänkt på en rolig sak , eller så rolig är det inte men lite underlig,

ordet "Atlantica" nämns inte i själva original filmen? Kollat på filmen 100- tals gånger och inte upptäckt det... det kom i samband med serien och sen använde man det tydligen till uppföljaren oxå, och nu kommer det jue igen i samband med trean!: ) Rätt konstigt ändå eftersom att man är så säker på att det är där de bor ( och de gör de jue oxå) men vad jag har upptäckt och letat finns inte namnet i filmen, .. ^^

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2008 vid 16:44

Som jag minns det har jag sett att det har kommit en Aladdin triologi box till Sverige det vill säga de tre aladdin filmerna, jag har även sett att Den lilla sjöjungfrun har kommit med ettan och tvåan i en box , på amazon kan man förhandsboka en box med alla 3 filmer av Den Lilla Sjöjungfrun, tror ni att det finns en chans att den kommer hit oxå? Även fast jag har alla filmerna skulle jag verkligen kunna köpa den,

För er som vill se..

Skulle verkligen hoppas att den kom till Sverige oxå, Speciellt med den framsidan! Är kär i den bilden! Sett den på så många ställen:) <3

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juli-2008 vid 12:59

Som jag minns det har jag sett att det har kommit en Aladdin triologi box till Sverige det vill säga de tre aladdin filmerna, jag har även sett att Den lilla sjöjungfrun har kommit med ettan och tvåan i en box , på amazon kan man förhandsboka en box med alla 3 filmer av Den Lilla Sjöjungfrun, tror ni att det finns en chans att den kommer hit oxå? Även fast jag har alla filmerna skulle jag verkligen kunna köpa den,

För er som vill se..

Skulle verkligen hoppas att den kom till Sverige oxå, Speciellt med den framsidan! Är kär i den bilden! Sett den på så många ställen:) <3

Jag har svenska soundtracket på kassettband. Och det är med den bilden.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2008 vid 20:29

Saken är denna att jag vill gärna köpa den engelska DVD utgåvan av DLS innan den försvinner ( som jag hört rykten om att den kommer att göra i januari och bara Gud vet när den släppts nästa gång på DVD) Men asså är det säkert att handla genom Disneys officiella hemsida? det borde jue vara det men är det någon som har gjort det innan? och vet hur mkt frakt det går på för en DVD film?

(Är väl medveten om att jag inte kommer att kunna spela dvd:n i min dvd spelare men jag vill ändå ha utgåvan liksom)Smile

vet inte om jag postade detta inlägget rätt bara...

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-september-2008 vid 17:02

Saken är denna att jag vill gärna köpa den engelska DVD utgåvan av DLS innan den försvinner ( som jag hört rykten om att den kommer att göra i januari och bara Gud vet när den släppts nästa gång på DVD) Men asså är det säkert att handla genom Disneys officiella hemsida? det borde jue vara det men är det någon som har gjort det innan? och vet hur mkt frakt det går på för en DVD film?

(Är väl medveten om att jag inte kommer att kunna spela dvd:n i min dvd spelare men jag vill ändå ha utgåvan liksom)Smile

Varför tror du att du inte kommer att kunna spela DVDn? Om det verkligen är den engelska (dvs från Storbritannien) utgåvan du vill ha går det fint att spela den i en svensk DVD-spelare. Sverige och England har samma regionskod och samma tv-system.

Om du däremot menar den amerikanska utgåvan behöver du en regionsfri DVD-spelare och en tv som klarar det amerikanska tv-systemet (NTSC).

Det finns troligen bättre ställen att handla på än via Disneys egen webbsida. Det är inte heller troligt att Disney i USA överhuvudtaget vill leverera till Europa.

Om du förtydligar vilken utgåva det är du vill ha så kan vi nog föreslå något bra ställe att beställa på som levererar till Sverige.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2008 vid 08:23
hm, jag har för mig (eller hade) att amerika och england hade samma utgåva men de kanske det inte har?
Visste inte heller att engelska dvd:er går att spela i svenska dvd spelare men om det gör det är det jue väldigt bra...

det står jue när man är inne på den svenska disney hemsidan att om man vill handla så blir man automatiskt skickad till disneystore och hemsidan är jue på engelska och dvd omslaget ser likadant ut som det amerikanska, men det är först bonusmatrialet jag tänker på som vi i sverige inte fick... har inte kollat upp om det är samma (därför att jag trodde att de hade samma)

Nu känner jag att jag har sagt samma saker 5 ggr men jag hoppas att du förstår vad jag menar: )

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1516171819 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media