Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Utgåvor

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Utgåvor
    Postad: 03-juli-2007 vid 05:28
Tänkte starta en egen tråd för just de olika utgåvorna här, då det kändes fel att spinna vidare på det i tråden "Samlar filmerna på VHS". Vet inte om denna tråd är alldeles för onödig, men det lär väl visa sig.

För att fortsätta lite på den ovannämnda tråden: Jag var också tvungen att gå och räkna min lilla samling för att checka:

30 st klassiker om jag inte missat någon.. (fast hittar ej Bernard & Bianca! :(  )
- 3 med blått fodral
- 14 "vanliga"
- 7 "vanliga" fast med guldkant runt klassiker (varav 4 är markerade med prisgrupp i hörnan)
- Den lilla sjöjungfrun med ett rött, lite äldre (?) fodral
- 3 inspelade
- & björnbröder har jag endast på dvd

Synd att de blåa lite större fodralen inte har någon rolig reklam på insidan som de tidigare utgåvorna! Fast självklart kul med nummer där bak. Var den "blåa utgåvan" den första numrerade VHS-utgåvan?

Någon som kan berätta hur den första utgåvan till Den lilla sjöjungfrun såg ut? Min är nämligen röd med fula stora stämplar som "SVENSKT TAL" och "KÖPFILM" på. På omslaget är det Ariel, Erik, Blunder & Sebastian i centrum vid en sten i havet och Ursula, Triton & slottet i bakgrunden. Tänkte att det kanske kan ha att göra med var jag har köpt den eller om den verkligen såg ut så?

Ändrad av mimmi - 04-juli-2007 vid 18:54
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 05:31
Minns ni förresten att man under en viss tidsperiod på 90-talet fick ett litet mussehäfte(?) med till varje disneyklassiker samt ett silverklistermärke som man skulle klistra på? Och när man uppnått ett visst antal märken fick man en gratis film eller något sånt? Någon som minns tydligare? Tongue
Tyckte i alla fall att det var jättekul när jag var mindre.

Ändrad av mimmi - 03-juli-2007 vid 05:32
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 14:14
Postad av mimmi mimmi skrev:

Minns ni förresten att man under en viss tidsperiod på 90-talet fick ett litet mussehäfte(?) med till varje disneyklassiker samt ett silverklistermärke som man skulle klistra på? Och när man uppnått ett visst antal märken fick man en gratis film eller något sånt? Någon som minns tydligare? Tongue
Haha jaa!LOL "Samla Mussemärken och få en film!" "När du uppnått silverbonus får du välja någon av dessa filmer...bla bla bla." LOL Jag tror jag fick Oliver och Gänget och Joe Jättegorillan där ifrån. Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 14:21

Ja! det kommer jag i håg!! när du sammlat 4 märken har du uppnåt silver bonus och 5 märken guld bonus. Det fanns både musse och Kalle anka märken att sammla. jag fick silver bonus, vi valde Musses galna sommar!
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 13:56
Haha vilka minnen jag komemr t.o.m musiken till Mussehäftena!
Fast vi köpte aldrig så många disneyfilmer så samlade bara ihop typ 2 st Disapprove
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 15:44
Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Ja! det kommer jag i håg!! när du sammlat 4 märken har du uppnåt silver bonus och 5 märken guld bonus. Det fanns både musse och Kalle anka märken att sammla. jag fick silver bonus, vi valde Musses galna sommar!

Just det, kalle anka märkena. Varifrån fick man Kallemärkena egentligen? Tror nämligen bara att jag hade ett enstaka sådant.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2007 vid 16:10
Musse-märken var väl det första de körde med, "tom den 15e februari 1999" eller nåt sånt :P Sen, efter ett tag ändrade de till Kalle-märken, om jag inte minns helt fel. Samlade aldrig på några, köpte inte heller tillräckligt många filmer.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2007 vid 17:16

Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Just det, kalle anka märkena. Varifrån fick man Kallemärkena egentligen? Tror nämligen bara att jag hade ett enstaka sådant.

Man fick dom på samma sätt som Musse märkerna.Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 04:50
Nån som har någon aning om när nästa disneyklassiker kan tänkas släppas på Blu-Ray? Hittils är ju Vilddjuren den enda klassikern som släppts. Vore underbart om de släpps till Blu-Ray samtidigt som de släpps till DvD.

Och för att denna tråden inte ska handla om vad Blu-Ray är eller inte är hänvisar jag er som inte vet att söka efter information på internet eller i forumet. Kan säga så mycket som att det är ett nytt filmformat som kommer ta över dvd
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2007 vid 15:49

Tänkte starta en egen tråd för just de olika utgåvorna här, då det kändes fel att spinna vidare på det i tråden "Samlar filmerna på VHS". Vet inte om denna tråd är alldeles för onödig, men det lär väl visa sig.För att fortsätta lite på den ovannämnda tråden: Jag var också tvungen att gå och räkna min lilla samling för att checka:30 st klassiker om jag inte missat någon.. (fast hittar ej Bernard & Bianca! :(  )- 3 med blått fodral- 14 "vanliga" - 7 "vanliga" fast med guldkant runt klassiker (varav 4 är markerade med prisgrupp i hörnan) - Den lilla sjöjungfrun med ett rött, lite äldre (?) fodral- 3 inspelade
- & björnbröder har jag endast på dvd
Synd att de blåa lite större fodralen inte har någon rolig reklam på insidan som de tidigare utgåvorna! Fast självklart kul med nummer där bak. Var den "blåa utgåvan" den första numrerade VHS-utgåvan?Någon som kan berätta hur den första utgåvan till Den lilla sjöjungfrun såg ut? Min är nämligen röd med fula stora stämplar som "SVENSKT TAL" och "KÖPFILM" på. På omslaget är det Ariel, Erik, Blunder & Sebastian i centrum vid en sten i havet och Ursula, Triton & slottet i bakgrunden. Tänkte att det kanske kan ha att göra med var jag har köpt den eller om den verkligen såg ut så?

Jag har också Den Lilla Sjöjungfrun på VHS med det omslaget. Det är 1991 års utgåva. Jag har även den på dvd. Som jag köpt via megastore. Har med USA utgåve framsidan. Fler som har den utgåvan ?
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2007 vid 22:14

Nån som har någon aning om när nästa disneyklassiker kan tänkas släppas på Blu-Ray? Hittils är ju Vilddjuren den enda klassikern som släppts. Vore underbart om de släpps till Blu-Ray samtidigt som de släpps till DvD.

Och för att denna tråden inte ska handla om vad Blu-Ray är eller inte är hänvisar jag er som inte vet att söka efter information på internet eller i forumet. Kan säga så mycket som att det är ett nytt filmformat som kommer ta över dvd

Att Blu-ray kommer att "ta över" DVD är inte alls säkert. Blu-ray och HD DVD kör ju en ständig kamp mot varandra, och de ska ha sålt ungefär lika många exemplar så det är jämt. Om jag visste att Blu-ray skulle bli det vinnande formatet så skulle jag direkt satsa på det och köpa alla filmer på det formatet från och med nu. Men just nu pågår ju som sagt en kamp, och vad säger att inget annat oslagbart format krossar både HD DVD och Blu-ray i deras kamp mot varandra? Sedan så har både HD DVD och Blu-ray svagheter. Medans HD DVD har ett mindre utrymme än Blu-ray så är Blu-ray-skivorna extremt känsliga.

Hittils är ju Vilddjuren den enda klassikern som släppts.

Lilla kyckligen är också släppt på Blu-ray.

Ändrad av Spidey - 22-november-2007 vid 22:15
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2007 vid 21:49
Samlar man på Disney-filmer (inkl. Pixar) så har man i nuläget inget val, då är man tvungen att skaffa Blu-ray eftersom Disney inte ger ut filmer på HD DVD. Dock lär det väl dröja ett decennium innan alla Disney-klassiker finns på Blu-ray. Lagom till nästa format alltså... Tongue
Själv kommer jag dock inte att uppgradera min Disney-samling till Blu-ray, är nöjd med den som den är på DVD. Detaljrikedomen är ändå inte så hög i tecknad film att det lönar sig att gå upp till HD (förutom datanimationer).

Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2007 vid 22:35
Håller med dig. Dessutom, om du bara byter ut din dvd-spelare och tv så kan du få bättre bild och ljud för det. Detta eftersom dvd-filmernas fulla kapacitet (som är 720p, om jag inte tar fel) inte kan spelas upp med en vanlig spelare eller TV. Men för att få denna bild måste alltså både dvd och TV vara HD.
Till toppen
Patsa View Drop Down
Springschas
Springschas

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Patsa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-november-2007 vid 00:19
Du kan skaffa en spelare som skalar upp vanlig DVD till 720p eller 1080i/p, det blir dock aldrig lika bra som riktig HD-film.

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 19:46
Varför får vissa nyutgåvor av uppföljarna ny dvd frambild ?

Lejonkungen II
Pocahontas II
Skönheten och Odjuret - Den Förtrollade Julen
Jafars Återkomst
Aladdin - Och Rövarnas Konung

Vilka utgåvor har ni av uppföljarna ? Jag har Askungen II nyutgåvan och Lejonkungen II nya frambilden. Annars har jag några andra uppföljare med icke nya frambilder. Ringaren i Notredame II,Den Lilla Sjöjungfrun II,Djungelboken II,Lejonkungen III, Peter Pan II och Mulan II.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

var: Uppsala
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 20:35
Jag tror att anledningen är för att det ska se ut som om det är något nytt, och därför kommer sälja bättre.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 21:32
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag tror att anledningen är för att det ska se ut som om det är något nytt, och därför kommer sälja bättre.

Vilka uppföljare har du Daniel ? (Undra Bara)
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2008 vid 22:24
För att slippa rada upp vilka jag har..kolla min samling
http://www.magicmovies.se/minsida.asp?pg=samling&aid=1
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 21:03
Postad av Daniel Daniel skrev:

Djungelboken 2 ska komma tillbaka.Vet ni om det blir gammla utgåvan ? Eller nyutgåva med annan frambild ?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Administratör

inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 22:04

Detta är extramaterialet (en del i alla fall)

Spel & aktiviteter
• Mowglis djungeläventyr
• Djungellabyrinten

Musikvideos
• “I Wanna be like You” framförd av Smashmouth
• “W-I-L-D”
• “Jungle Rythm”

Bakom kulisserna
• Bortklippta scener

Och mycket mer…

- Robin Williams -
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2008 vid 22:34
Är Djungelboken 2 något att ha? Har aldrig sett den, men uppföljare brukar ju inte alltid bli så bra.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2008 vid 17:51
Postad av Mendez Mendez skrev:

Är Djungelboken 2 något att ha? Har aldrig sett den, men uppföljare brukar ju inte alltid bli så bra.

Ändrad av disney_girl - 25-februari-2008 vid 16:53
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2008 vid 16:52
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

[QUOTE=Mendez] Är Djungelboken 2 något att ha? Har aldrig sett den, men uppföljare brukar ju inte alltid bli så bra.

Djungelboken 2 är en av de bättre uppföljarna i min mening. Fast det finns bättre uppföljare.

Ändrad av disney_girl - 24-mars-2008 vid 11:12
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist

var: Sweden
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2009 vid 22:04
Nu ska jag nämna disney klassikernas VHS utgåvors reklam:

snövit och de sju dvärgarna(1994)
före filmen
1.buena vista home video varningar
2.lejonkungen trailer 2/lejonkungen på CD och MC trailer
3.walt disney home video logo(svenskt tal)
4.aristocats trailer(lång version)
5.mupparnas julsaga trailer
6.walt disneys klassiker trailer(mary poppins, dumbo, robin hood och alice i underlandet)
7.disneyland paris 1994 trailer 2
8.obs! fler tips efter huvudfilmen
9.walt disney home video logo
efter filmen
1.hur filmen snövit blev till
2.aladdin trailer(lång version)

dumbo(1985 och 1991)
1.walt disney home video logo
2.buena vista home video varningar
3.fantasia trailer
4.walt disney home video logo(svenskt tal)
5.den lilla sjöjungfrun
6.dumbo
7.räddningspatrullen
8.ducktales
9.nya äventyr med nalle puh
10.musse pigg och company
11.kalle anka och company

dumbo(1997)
före filmen
1.buena vista home entertainment varningar
2.101 dalmatiner(spelfilm) trailer
3.disney videos logo(svenskt tal)
4.den otroliga vandringen 2 trailer
5.aladdin och rövarnas konung trailer
6.obs! fler tips efter huvudfilmen
7.disney videos logo
efter filmen
1.bernard och bianca trailer
2.janne långben the movie trailer

dumbo(2000)
2.disneyland paris 2000 trailer 1
4.tarzan trailer
5.toy story 2 trailer 2
6.disney videos logo

bambi(1994)
före filmen
2.aristocats trailer(kort version)
4.aladdin trailer(kort version)
5.walt disney home video logo
6.disneys sing along songs trailer(hej hå, en helt ny värld och någonting som inte fanns förut)
7.djungelboken trailer
8.den lilla sjöjungfrun(serie) trailer(valskval, den vilda sjöhästen och dubbel bubbel)
9.eurodisney 1994 trailer
10.walt disney home video logo
efter filmen
1.kalle ankas jubileumsvideo trailer
2.skönheten och odjuret trailer

bambi(1999)
2.ett småkryps liv teaser trailer
3.disneyland paris 1998 trailer
4.disney videos logo(svenskt tal)
5.mary poppins trailer
6.pocahontas 2 trailer
7.disney videos logo

askungen(1992)
före filmen
2.skönheten och odjuret trailer
4.bernard och bianca i australien trailer
5.eurodisney 1992 trailer
6.walt disney home video logo
efter filmen
1.peter pan trailer

askungen(1998)
2.flubber trailer
4.herkules teaser trailer
5.lady och lufsen trailer
6.alice i underlandet trailer
7.lilla djungelboken trailer
8.disneyland paris 1997 trailer
9.disney videos logo

alice i underlandet(1985 och 1990)
2.walt disney home video logo(svenskt tal)
3.den lilla sjöjungfrun
4.lady och lufsen
5.alice i underlandet
6.räddningspatrullen
7.ducktales
8.nya äventyr med nalle puh
9.musse pigg och company
10.kalle anka och company
11.walt disney home video logo

alice i underlandet(1997)
2.disney videos logo(svenskt tal)
3.djungel george trailer
4.lilla djungelboken trailer
5.disneyland paris 1997 trailer
6.disney videos logo

lady och lufsen(1990)
3.den lilla sjöjungfrun
4.lady och lufsen
5.alice i underlandet
6.räddningspatrullen
7.ducktales
9.musse pigg och company

lady och lufsen(1997)
2.den lilla sjöjungfrun trailer(kort)
3.flubber trailer
5.kalle ankas bästa och musse piggs bästa trailer
6.peter pan trailer
7.askungen trailer
8.lilla djungelboken trailer
9.disneyland paris 1997 trailer
10.disney videos logo

törnrosa(1996)
före filmen
2.disneyland paris 1996 trailer
3.ringaren i norte dame trailer
5.pocahontas trailer
6.toy story trailer 2
7.disney videos logo
8.jorden runt med timon och pumbaa trailer
9.obs! fler tips efter huvudfilmen
10.disney videos logo
efter filmen
1.janne långben the movie trailer
2.aladdin och rövarnas konung trailer

törnrosa(2001)
2.disneyland paris 2000 trailer 2
4.lady och lufsen 2 trailer
5.buzz lyghtyear rymdjägare äventyret börjar trailer
6.tigers film trailer
7.disney videos logo

pongo och de 101 dalmatinerna(1996)
före filmen
2.disney videos logo(svenskt tal)
3.musses galna sommar trailer
4.jorden runt med timoon och pumbaa trailer
5.toy story trailer 2
6.micke och molle trailer
7.space mountain trailer
8.obs! fler tips efter huvudfilmen
9.disney videos logo
efter filmen
1.aladdin(serie) trailer(aladdin räddaren i nöden, anden i flaskan och fördömda skatter)
2.walt disneys klassiker trailer(mary poppins, alice i underlandet, dumbo, robin hood och svärdet i stenen)

svärdet i stenen(1990)
2.långben superstjärnan trailer
3.walt disney home video logo

svärdet i stenen(1994)
före filmen
3.snövit och de sju dvärgarna trailer
4.aristocats(lång version)
5.disneyland paris 1994 trailer 2
efter filmen
1.knatte fnatte och tjatte i jakten på den försvunna lampan trailer

svärdet i stenen(2000)
4.tarzan trailer
5.toy story 2 trailer 2
6.disney videos logo

djungelboken(1993)
före filmen
2.aladdin trailer(kort version)
4.skönheten och odjuret trailer
5.muppets christmas carol trailer(swedish sub)
6.eurodisney 1993 trailer
7.walt disney home video logo
efter filmen
1.robin hood trailer
2.lady och lufsen-bella notte
3.mupparnas ögonblick 2

djungelboken(2000)
före filmen
3.tigers film teaser trailer
4.pelle svanslös och den stora skattjakten teaser trailer
5.nalle puh i disneyland paris
6.disneyland paris 2000 trailer 1
7.disney videos logo(svenskt tal)
8.tarzan trailer
9.micke och molle trailer
10.hundhotellet trailer
11.disney videos logo
efter filmen
1.hur filmen djungelboken blev till

aristocats(1995)
före filmen
2.pocahontas teaser trailer
3.aristocats på CD och MC trailer
4.pinocchio trailer
5.lejonkungen trailer 2
6.nalle puh playtime videos trailer
7.walt disney home video logo(svenskt tal)
8.mästerdetektiven basil mus trailer
9.jafars återkomst trailer
10.disneyland paris 1995 trailer
efter filmen
1.nalle puh trailer(nalle puh och honungsträdet, nalle puh och den stormiga dagen, nalle puh och tigger och nalle puh och iors stora dag)
2.walt disneys klassiker trailer(mary poppins, dumbo, robin hood och alice i underlandet)
3.disneys sing along songs trailer(en värld full av liv och cruella de vill)
4.aladdin trailer(lång version)

aristocats(2000)
4.den lilla sjöjungfrun 2 trailer
5.toy story 2 trailer 1
6.disney videos logo

robin hood(1980)
2.sången om södern trailer
3.walt disney home video logo

robin hood(1994)
före filmen
2.aristocats trailer(kort version)
4.aladdin trailer(kort version)
5.djungelboken trailer
6.eurodisney 1994 trailer
7.walt disney home video logo
efter filmen
1.kalle ankas jubileumsvideo trailer
2.skönheten och odjuret
3.den lilla sjöjungfrun(serie) trailer(valskval och den vilda sjöhästen)

robin hood(1998)
2.kommer snart på bio
3.mulan trailer
4.the sinsmister taentuan trailer 1
5.disney bio
6.disneyland paris 1998 trailer
7.disney videos logo(svenskt tal)
8.samla mussemärken 1
9.skönheten och odjuret den förtrollade julen trailer
10.bambi trailer
11.walt disneys videoklassiker
12.disney videos logo

micke och molle(1996)
före filmen
2.toy story trailer 1
4.the lion king in disney interactive
5.figaro och cleo trailer
6.disneys sing along songs trailer(pocahontas och färger i en vind)
7.pongo och de 101 dalmatinerna trailer
8.space mountain trailer
10.disney videos logo
efter filmen
1.aladdin(serie) trailer(aladdin räddaren i nöden, anden i flaskan och fördömda skatter)

micke och molle(2000)
4.toy story 2 trailer 2
5.lady och lufsen 2 trailer
6.buzz lyghtyear rymdjägare äventyret börjar trailer
7.tigers film trailer
8.disney videos logo

mästerdetektiven basil mus(1995)
före filmen
3.jafars återkomst trailer
4.aristocats trailer(lång version)
5.disneyland paris 1995
efter filmen
1.plutos party trailer

mästerdetektiven basil mus(2000)
4.tarzan trailer
5.toy story 2 trailer 2
6.disney videos logo

den lilla sjöjungfrun(1991)
före filmen
2.bernard och bianca i australien/prinsen och tiggarpojken trailer
4.sången om södern
5.bumbibjörnarna
6.räddningspatrullen
7.ducktales
9.musse pigg och company
11.eurodisney(kort)
12.walt disney home video logo
efter filmen
1.eurodisney(lång)

den lilla sjöjungfrun(1998)
2.mulan trailer
4.ett småkryps liv teaser trailer
5.lady och lufsen trailer
6.disneyland paris 1997 trailer
7.disney videos logo

bernard och bianca i australien(1992)
före filmen
3.skönheten och odjuret trailer
4.askungen trailer
5.eurodisney 1992 trailer
efter filmen
1.peter pan trailer

bernard och bianca i australien(1999)
2.disney disney logo
4.plutos och mimmis bästa trailer
5.ett småkryps liv trailer 1
6.disney videos logo

lejonkungen(mystiska VHS-utgåvan)
1.walt disney home video logo(svenskt tal)
2.aristocats trailer(lång version)
3.mupparnas julsaga trailer
4.obs! fler tips efter huvufilmen
5.walt disney home video logo

lejonkungen(1995)
före filmen
2.pocahontas trailer
3.aristocsts trailer(lång version)
5.micke och molle trailer
6.pinocchio trailer
7.the lion king in disney interactive
8.space mountain trailer
10.disney videos logo
efter filmen
1.disney videos 1995 trailer
2.walt disneys klassiker trailer(mary poppins, alice i underlandet, dumbo, robin hood och svärdet i stenen)
3.djungelboken(spelfilm) trailer

Hoppas att jag har rätt

Ändrad av Eliaspbo - 27-november-2009 vid 16:07
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2009 vid 23:41
Bra lista (för de som är intresserade?) men hade varit skönt med lite mer mellanrum mellan de olika "listorna-ilistan". Nu känns det lite rörigt.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media