Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney och barn

Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 23:26
Det är så snedvridet att skylla på någonting över huvud taget. Storhe5 fattar inte det men de flesta andra på den här sidan åtminstonde hänger med i svängarna. Media skapar inte våld, våld skapar media.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 10:50
Åk tillbaka då till 90-talet och hindrar pojkarna att döda flickan så att serien som ni tycker mycket om aldrig blivit bannlyst!!!!!
Men vänta nu lite.
Det kan ni ju inte, för att det finns inte tidsmaskiner!!!!!
Det är ju lika bra att det inte finns nån tidsmaskin.
En liten ändring i dåtiden och framtiden kan bli hela annorlunda och ännu sämre, bli FÖRSTÖRD.
Hajar ni?
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 12:03
Jag hajar, men det verkar som du sällan om inte aldrig hajar vad någon annan skriver.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 13:09
Jag tror dessutom att du trasslat in dig lite i dina åsikter på nåt sätt, storhe5. Okej, det är alltid hemskt när någon blir mördad.
Men vänta nu lite (se där ja).
Det var ingen tecknad series fel, det var föräldrarna som inte lyckades uppfostra sina barn och ville ha en syndabock. Det blir ju enklare så, kan man skylla ifrån sig slipper man som förälder bry sig så mycket. Nu för tiden verkar det som att de flesta barn som är lite stökiga har en sjukdom av något slag istället, det verkar vara lite "på modet" så att säga (hoppas ingen tar illa upp).

Då detta inte lder någonstans kan jag berätta att jag i morgon ska prata inför min klass om vad Disney betydde för mig när jag var liten, varför Disney och julen passar så bra ihop osv. Det nationella provet i svenska handlar om dröm och verklighet.

Ändrad av Hades - 04-december-2007 vid 13:12
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 13:18
Jamen, då borde föräldrarna kundat ha uppfostrat sina barn på rätt sätt innan dom skyller på en tecknad serie.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 13:20
Clap Äntligen grepper du vad vi menar!

Ändrad av Hades - 04-december-2007 vid 13:20
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 13:22
Men kom ihåg:
föräldrarna vet vad som är bra för sina barn.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 13:54
Inte alla, uppenbarligen.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2007 vid 18:35
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Hajar ni?

Stern%20Smile.....Nej
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2007 vid 12:20
Postad av Mendez Mendez skrev:

Nej idag skyller man på tv-spelen istället Ermm

Det finns ju en himla massa våldsamma tv-spel som har alltid åldersgränser så att dom yngre inte kan spela sånt.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2007 vid 13:39
Vad vill du ha sagt med det? Som om inte minderåriga jämt och ständigt köper och spelar spel med "för hög" åldersgräns.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2007 vid 22:52
Dom borde lära sig att läsa åldersgränser på spelen så att dom förstår och låter bli att köpa dem.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2007 vid 00:10
Nej, varför då? Om de själva anser att de klarar av innehållet så varför skulle de inte få köpa och spela vad de vill? Annars är det ju helt upp till föräldrarna att avgöra det, men i de flesta fall kan en person själv avgöra vad som är lämpligt. Och VAD snackar du om??? Lära sig läsa åldersgränser??? Tror du inte de är medvetna om att vilken åldersgräns det är på det de köper??? Klart de vet. Och det finns ofta ingen rimmlig anledning till de åldersgränser som sätts. Ofta är det rejält överdrivet när en 18-årsgräns sätts på en produkt. Ta bara GTA III som exempel. Vad kan jag ha varit när jag gick och köpte den, 11-12 kanske. Har jag tagit skada av det? Nej, har någon jag känner eller inte känner i min stad tagit skada av det? Nej, skulle inte tro det. Man blir inte påverkad negativt oavsett hur ung man är bara man har en klar uppfattning om vad som är rätt och fel från början. De flesta friska människor har det.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-december-2007 vid 15:05
Och spel som t.ex. The Sims har en åldersgräns på 12? Det är ju rejält överdrivet vilket jag tror de flesta spel har eftersom de inte vill bli censurerade i olika länder.

Ändrad av Sockerpajen - 07-december-2007 vid 15:06
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2007 vid 21:15
Försäljarna låter ALDRIG minderåriga köpa såna spel med "för hög" åldersgräns.
Och ja, dom borde lära sig läsa åldersgränser.
Föräldrarna lär nog inte heller låta dem få spela sånt.
Man behöver inte skylla på tv-spelen om man följer åldersgränserna.
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2007 vid 22:57
När jag var elva så kunde jag med lätthet köpa sims spel med åldersgräns på 12 år. Även min syster kunde göra det och hon är ännu yngre.

Och vadå läsa åldersgränserna? Man vet väl för tusan vilket spel det är man köper och vad det handlar om?
Om man inte gillar blod och våld så köper man ju inte direkt ett krigsspel..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2007 vid 12:47
Åldersgränserna är ju till för att ingen skall bli skadad.
Du är ju minderårig, Sockerpajen.
Skulle du faktiskt spela såna som är åldersgränsad 18 ÅR när du inte är 18 ännu?????
Dina föräldrar vill nog INTE att du gör det.

Ändrad av storhe5 - 09-december-2007 vid 12:50
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2007 vid 14:31
Suck... Du är lite morbid du. Ganska mycket faktiskt. Du verkar leva i en vriden och högerradikal verklighet som ingen annan än du själv passar in i. Det är omöjligt att diskutera med dig. Du bara ignorerar det man skriver och svarar lika dumt gång på gång på gång. Förstår du ens själv det du skriver? Jag blir ofta bara så paff när jag läser det och tankarna går till korkade talkshows som Ricki Lake och Jerry Springer där idioterna brukar kasta ur sig liknande dumheter som du utan den minsta eftertanke. Jag kommer nog aldrig begripa mig på dig.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2007 vid 15:32
Va, jag?
Bara för jag skriver att minderåriga inte får spela våldsamma TV-spel så är jag inte alls dum.
Och föräldrarna har ju rätt att skylla på nåt TV-spel om deras unge blir våldsam av det.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2007 vid 16:33

Och föräldrarna har ju rätt att skylla på nåt TV-spel om deras unge blir våldsam av det.

Nej det har de inte, de har bara sig själva att skylla. Att uppfostra deras eget barn är deras ansvar och de kan inte skylla ifrån sig när de misslyckats.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2007 vid 16:41
Då borde föräldrarna uppfostra sina barn på rätt sätt genom att förbjuda dom att spela tv-spel över huvudtaget.

Ändrad av storhe5 - 09-december-2007 vid 16:44
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2007 vid 16:58

Åldersgränserna är ju till för att ingen skall bli skadad.
Du är ju minderårig, Sockerpajen.
Skulle du faktiskt spela såna som är åldersgränsad 18 ÅR när du inte är 18 ännu?????
Dina föräldrar vill nog INTE att du gör det.

som sagt, jag tror inte att endast ett tv-spel kan göra så att ett barn blir våldsamt. Jag tror att fler saker måste spela in för att en personlighet ska förändras så.

Och vadå mina föräldrar kommer INTE bli glada om de visste att jag spelade spel med 18-års gräns.
För det första, känner du ens mina föräldrar? Tänk om de uppmuntrar mig att spela spelet och säger "Detta spelen är jätte kul, prova det!"
Och för det andra så JA jag hade spelat spel med 18års gräns om jag tyckte att de verkade intressant och underhållande.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2007 vid 21:13
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

som sagt, jag tror inte att endast ett tv-spel kan göra så att ett barn blir våldsamt. Jag tror att fler saker måste spela in för att en personlighet ska förändras så.

Och vadå mina föräldrar kommer INTE bli glada om de visste att jag spelade spel med 18-års gräns.
För det första, känner du ens mina föräldrar? Tänk om de uppmuntrar mig att spela spelet och säger "Detta spelen är jätte kul, prova det!"
Och för det andra så JA jag hade spelat spel med 18års gräns om jag tyckte att de verkade intressant och underhållande.

Nej, jag vet inte om dina föräldrar men jag kan tänka mig att dom inte blir glada över att du spelat spel med 18-års gräns.
Man måste respektera åldersgränserna.
Och så en fråga i den här tråden.
Har Disney påverkat dig positvit när du var yngre?
Jag vill minnas att du har inte nämt det i den här tråden.
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2007 vid 21:50
Självklart bör man respektera lagen och åldersgränserna och allt sådant, men att respektera är inte samma sak som att slaviskt följa dem.
Jag tycker det är bra att spel har åldersgräns av den anledning att det markerar vilken ålder spelet riktar sig till och gör att det blir lättare att hitta lite svårare spel med actionscener och dylikt som man kanske är skitsugen på att spela! Men jag tycker definitivt inte att åldersgränsen ska användas på något annat sätt, som att den förbjuder yngre barn att spela dem! Som det redan har sagts tusentals gånger i denna tråden har nog alla friska människor lätt för att skilja på tv-spel/tv-program och verklighet, så därför ser jag ingen anledning till att de inte skulle få spela våldsamma spel eller se på våldsamma orealistiska program. De ytterst få barn som inte kan skilja dessa två saker ifrån varandra bör ju föräldrarna hålla ett extra öga på.. så då är det dessa barnens föräldrars uppgift.

Jag bara undrar vad det är du vill säga.. Tror du seriöst att alla barn blir påverkade av att se fantasivåld och dylikt? I så fall.. blir du det? Eller ser du det som rättvist att alla barn får lida på grund av att några enstaka fall inte har lyckats skilja på denna fantasi & verklighet?

Ändrad av mimmi - 09-december-2007 vid 21:58
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2007 vid 17:42
Jag kan säg att jag bara har blivit postivt påverkad av alla filmer, musik och spel som kommit ifrån disney.
Om man nu inte kallar gråta för att jag blir berörd för något negativt Wink
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2007 vid 22:41
Nej, jag kallar att bli berörd för något mycket positivt. Det visar att man är en individ och inte en livlös robot som är slav under åldersgränser och annat trist.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2007 vid 23:44
Tror ni att det är bra för barn att spela våldsamma spel???????
Sällan.
Som föräldrarna skulle falla från ett berg så skulle dom aldrig låta sina barn att spela sånt.
Det kommer inte att hända eftersom spel med mycket blod och våld är faktiskt barnförbjudna.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 09:04
Men nu är vi ju där igen! "Det kommer inte att hända", klart det kommer att hända och det händer nu i denna sekund! Fattar du ingenting? Och det är varken bra eller dåligt för en unge med normalt fungerande hjärna att komma i kontakt med fiktivt våld.
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 15:23
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Men nu är vi ju där igen! "Det kommer inte att hända", klart det kommer att hända och det händer nu i denna sekund! Fattar du ingenting? Och det är varken bra eller dåligt för en unge med normalt fungerande hjärna att komma i kontakt med fiktivt våld.

Huvet på spiken 101Dalamtiner, dessa klokrena kommentarer gör det onödigt för mig att lägga till något annat men jag håller med dina åsikter fullständigt.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-december-2007 vid 16:23
För sista gången.
Man får inte spela såna spel med massor av blod och våld förran man har fyllt 18 ÅR.
Det gäller alla barn och minderåriga.
Det är livets regel.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media