Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kalle Anka på julafton!

Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2007 vid 17:03
Jag tycker det är kul att de visar någon scen från kommande filmer. Så får man ett litet smakprov och kan bestämma om man vill gå och se filmen på bio sen eller inte. Fast jag gillar inte klipp från uppföljare!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Gustav View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

var: Sweden
Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera Gustav Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2007 vid 15:09
Jag gillar inte när de visar en sen ur en ny film som kommit, det förstör stämmningen! Det ska bara var de klassiska klippen.
Kalle Anka <3
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Spidey Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-november-2007 vid 12:28
Jag hoppas att man får se någon glimt av Grodprinsessan när det är dags för inslaget med kommande disneyfilmer. Men filmen kanske visserligen är i ett för tidigt stadium ännu...
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 13:50
God Jul på er alla vänner av Disney´s animerade filmer.
Roligt att få alla dessa fakta om Julaftonsprogrammet. Det måste ju trots allt räknas till modern folk- och kulturhistoria i Sverige.
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-november-2007 vid 13:26
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av mimmi pigg mimmi pigg skrev:

Jag vet inte om det är den Kalle anka delen vi har idag då men jag har hört att vi var först med det. Vad jag har hört......Men det kan såklart vara felConfused

Sverige var inte först med att visa programmet. Som Hofverberg mycket riktigt påpekar visades det redan två år tidigare i USA. Däremot kan det mycket väl tänkas att Sverige var först med att visa programmet på just julafton. Det är inget som jag har lyckats verifiera.

I USA visades det några dagar före jul.

Men som jag skrev tidigare har julafton egentligen ingen speciell betydelse. Det är i Sverige och några europeiska länder till som man firar julafton. I större delen av den kristna världen är det juldagen, den 25 december, som är den stora högtidsdagen.

Sen har ju programmet gradvis klippts sönder och förvanskats till oigenkännlighet. Programmet som det ser ut idag är i högsta grad en svensk företeelse.

Det som jag personligen har mest emot det nuvarande programmet är inte Bengt Feldreichs lite tafatta berättarröst, utan den amatörmässiga klippningen. En rad inslag (många utan minsta julanknytning) har bara staplats på varandra. Det fanns en tanke och röd tråd i originalprogrammet som tyvärr har försvunnit helt i den nuvarande klippningen.

Jag har bara hört att Sverige var först med att visa den på Julafton.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2007 vid 06:32

Jag vet inte om det är den Kalle anka delen vi har idag då men jag har hört att vi var först med det. Vad jag har hört......Men det kan såklart vara felConfused

Sverige var inte först med att visa programmet. Som Hofverberg mycket riktigt påpekar visades det redan två år tidigare i USA. Däremot kan det mycket väl tänkas att Sverige var först med att visa programmet på just julafton. Det är inget som jag har lyckats verifiera.

I USA visades det några dagar före jul.

Men som jag skrev tidigare har julafton egentligen ingen speciell betydelse. Det är i Sverige och några europeiska länder till som man firar julafton. I större delen av den kristna världen är det juldagen, den 25 december, som är den stora högtidsdagen.

Sen har ju programmet gradvis klippts sönder och förvanskats till oigenkännlighet. Programmet som det ser ut idag är i högsta grad en svensk företeelse.

Det som jag personligen har mest emot det nuvarande programmet är inte Bengt Feldreichs lite tafatta berättarröst, utan den amatörmässiga klippningen. En rad inslag (många utan minsta julanknytning) har bara staplats på varandra. Det fanns en tanke och röd tråd i originalprogrammet som tyvärr har försvunnit helt i den nuvarande klippningen.

Ändrad av Anders M Olsson - 16-november-2007 vid 06:42
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 15:21
Postad av hofverberg hofverberg skrev:

mimmi pigg: Det är möjligt att det stämmer om man enbart räknar just julaftonen, men inte om man pratar om julen i bredare mening. Julprogrammet From All of Us To All of You visades första gången i amerikansk TV den 19 december 1958 - två år innan det började visas i Sverige.

Själv skulle jag verkligen vilja se en modern nydubbning av julaftonsprogrammet (de delar som i dagsläget är lektordubbade), då den nuvarande dubbningen helt enkelt är så vansinnigt irriterande.

Mest av allt skulle jag dock vilja se det omredigerade nyare julaftonsprogrammet The New From All Of Us To All Of You igen, som producerades i slutet av 1980-talet och visades på TV3 ett antal år under 1990-talet (gissningsvis 1990 - 1996) och på Kanal 5 ett år (1997, om inte mitt minne sviker mig). Av någon anledning har det inte visats i Sverige sedan 1997, fastän bl.a. Danmark och Finland visat det på senare tid. Det programmet tycker jag håller högre klass än det som SVT visar, och är ett riktigt trevligt program. SVT får gärna fortsätta visa det nuvarande, men någon kanal borde verkligen visa det nyare programmet också.

Dessutom har ju Disney på senare år producerat ett ännu nyare julprogram, med samma namn som nyss nämnda version. Den har aldrig visats i Sverige, men brukar visas i en del av våra grannländer och ett antal andra länder i världen. Det är också ett intressant program, då det innehållsmässigt är relativt likt det ursprungliga programmet från 1958 (om än utan Walt Disneys introduktion).

Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?

Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 10:01

Spännande! Vet ni att Sverige faktiskt var först i världen att ha Kalle Anka på Julafton? till och med innan Disneys självaste Usa?? det är häftigt!

Kul trivia iofs, men man ska ha klart för sig att julafton inte har någon speciell betydelse i USA. Det är juldagen som är den stora helgdagen där.

För övrigt - vad jag själv helst av allt skulle vilja se är det riktiga originalprogrammet From All of Us to All of You exakt som det såg ut i USA 1958 och i Sverige 1960-66. Med eller utan Bengt Feldreich, det spelar inte så stor roll för min del.

Nu kanske det inte är realistiskt att sätta in originalprogrammet på julafton, men det kunde gärna få visas i tv vid någon annan tidpunkt under julhelgen. Varför inte under vinjetten "Minnenas television"?

Eller tänk om vi kunde få det på DVD! Mums!
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 09:14
I så fall kan man väl följa mayflys rekommendation att visa två versioner på olika tider - en med nuvarande lektordubb, och en i modernt dubbad form. Klassiskt i all ära, men när det stoppar många av yngre generation från att se programmet, så tycker i alla fall jag att det gått för långt.

Mina syskonbarn på 8 resp. 13 år var hos oss förra julen, och gav upp julaftonsprogrammet efter fem minuter då de irriterade sig på den fruktansvärda dubbningen. En av kommentarerna från en av dem: "Men det är ju samma person som gör alla rösterna?!". De ville slå över till Disney Channel istället...

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 08:45

Att dubba om Kalle Anka skulle vara ett lika stort helgerån som att sluta visa det helt och hållet. Leve lektordubben! Jag menar, den hör ju till. Den ska ju inte låta proffsig, bara klassisk.

Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 269
inläggsval inläggsval   Citera hofverberg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 02:51
mimmi pigg: Det är möjligt att det stämmer om man enbart räknar just julaftonen, men inte om man pratar om julen i bredare mening. Julprogrammet From All of Us To All of You visades första gången i amerikansk TV den 19 december 1958 - två år innan det började visas i Sverige.

Själv skulle jag verkligen vilja se en modern nydubbning av julaftonsprogrammet (de delar som i dagsläget är lektordubbade), då den nuvarande dubbningen helt enkelt är så vansinnigt irriterande.

Mest av allt skulle jag dock vilja se det omredigerade nyare julaftonsprogrammet The New From All Of Us To All Of You igen, som producerades i slutet av 1980-talet och visades på TV3 ett antal år under 1990-talet (gissningsvis 1990 - 1996) och på Kanal 5 ett år (1997, om inte mitt minne sviker mig). Av någon anledning har det inte visats i Sverige sedan 1997, fastän bl.a. Danmark och Finland visat det på senare tid. Det programmet tycker jag håller högre klass än det som SVT visar, och är ett riktigt trevligt program. SVT får gärna fortsätta visa det nuvarande, men någon kanal borde verkligen visa det nyare programmet också.

Dessutom har ju Disney på senare år producerat ett ännu nyare julprogram, med samma namn som nyss nämnda version. Den har aldrig visats i Sverige, men brukar visas i en del av våra grannländer och ett antal andra länder i världen. Det är också ett intressant program, då det innehållsmässigt är relativt likt det ursprungliga programmet från 1958 (om än utan Walt Disneys introduktion).

Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 20:26
Spännande! Vet ni att Sverige faktiskt var först i världen att ha Kalle Anka på Julafton? till och med innan Disneys självaste Usa?? det är häftigt!

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 20:00

Dom har alltid ett nytt klipp, förra gången var det bilar. Nu kommer det att vara något annat.

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 19:47

Det är underbart med Kalles julafton, det jag reagerade på förra året var att "bilar" var med, visst var det kul att de satte in någon ny men det kändes inte så Kalle- Disney-magi- julaktigt :)

Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2007 vid 09:42
Jag tycker Kalle Anka på julafton är jätte mysigt men det börjar bli mer som en tradtion att se på  kalle anka på julafton än som ett nöje. Det skulle vara kul att byta ut någon film men ändå känns det fel för då bryter man mot traditionen. "" Confused
Till toppen
mayfly View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera mayfly Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-november-2007 vid 22:20

De senaste åren har jag tröttnat lite på Kalle Anka på julafton. Vet inte exakt varför egentligen, men jag tror det till en del beror på att jag (till skillnad från många här på forumet) föredrar de flesta nya dubbarna och de restaurerade versionerna på DVD än det gamla sunkiga som visas på tv. Helst skulle jag se att de visade Kalle två gånger på julafton, olika versioner (1st gen 15:00 = orginal ljud och bild och 2nd gen valfri tid = omdubbad restaurerad version.) Då skulle det nog inte finnas mycket att klaga över.

Till toppen
IHope View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera IHope Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 02:13
Jo, självklart att det ska vara Kalle på julafton! :D Nästan största höjdpunkten, innan julklapparna. :P Menmen, jag tycker inte om Robin Hood-delen... långtråkig... och de nyare brukar inte vara något att hurra för... eller tja, jag har ju inte sett dem. Endel, men inte alla. 
*~* Love to sing and play piano *~*
Till toppen
Gurra View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 162
inläggsval inläggsval   Citera Gurra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2007 vid 18:32
Jag skulle aldrig klara mig utan Kalle Anka på Julafton!!!!
Även om man har filmerna, eller har sett dem 200 gånger så är det endå något speciellt på Julafton.
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 21:02
Jag är ju så gammal att jag som liten såg när Walt Disney själv inledde Kalle Anka på julafton. Det du!

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 20:55
Postad av Mendez Mendez skrev:

Postad av Furuholm Furuholm skrev:

För mig får de gärna lägga ner Kalle Anka på julafton.Evil%20Smile
Du tycker inte om det, då ska det bort och vi andra ska inte få njuta? Jag förstår mig inte på sånt tänkande.
Jag älskar också "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul"Smile. Det var bara roligt att få igång en litet samtal om julen och julfirandet.Evil%20Smile En sak kan man ju konstatera efter alla inlägg här ovan: Julen är verkligen en betydelsefull helg för oss.Embarrassed  Vi utformar firandet lite olika utifrån traditioner och intresse. Varför vi firar jul är kanske inte så viktigt, men visst är det skönt att det händer något roligt, spännande och ljust mitt i den mörkaste natten.
Men även om jag älskar Disney´s tecknade filmer så tror jag att jag skulle överleva även om de tog bort Kalle Anka från SVT:s julaftonsprogram. Stearinljuset som rinner medan Jiminy Cricket sjunger "Ser du stjärnan" skulle dock vara svårt att vara utan.Broken%20Heart

Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 20:13
Disney passar perfekt för jul!!!Smile Disney och julen är en underbar blandning! Disney magi och jul magi !!!!Vad hade en jul hemma varit utan att titta på Kalle anka och jul filmerna på disney channel?ConfusedInte särskilt magiskt om ni frågar mig,Confused Och att ha firat jul två gånger i Disney world Florida var de underbaraste och mäst magiska jularna i mitt liv!!!Att gå där med sin jul Mimmi tomteluva på huvudet, höra disney jul musiken och se låtsas snön falla ner över main street USA , Medans man väntar på jul paraden på julaftons kväll.Det var magiskt!ClapClapClapI år så ska jag dit igen!!!Big%20smileBig%20smileBig%20smileBig%20smile

Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 20:01
I norden firade vi jul för vintersolståndets skull. Numera gäller nog den sekulära julen, vilken innebär, citat från wikipedia.se;

Här ingår kommersialismen, julstressen, julskyltning som startar redan i november, H&M:s spektakulära annonskampanjer, julkalendrar, Julkalendern på TV, Julkalendern i radio, julmusik, julgran, julmat med julskinka och lutfisk, julbord, glögg, julsprit, julöl, julkort med speciella julfrimärken, jultidningar, julklappar, jultomtar, julstädning, Kalle Anka och hans vänner samt Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton på TV, julyra, julneuroser etc.

Slutcitat

Det står även mycket annat om julen, ganska intressant faktiskt! =)

/\
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 13:36

I norden firar vi jul pga midvintersolståndet. Vi firar att mörkret viker undan och ljuset kommer tillbaka. Vad har Kalle Anka med det att göra?

Vilka "vi"? Jag personligen firar inte jul för att det är midvinterstånd (det är ju inte ens samma dag Wink), och inte för att det är Jesus födelse heller. För mig är julen en tid att umgås med familj och släktingar, äta god mat och ha det trevlig tillsammans (och jo, vi har faktiskt trevligt). Att det är den mörkaste tiden på året bidrar bara till den mysiga stämningen med ljus och julpynt överallt. På julafton är Kalle Anka en självklarhet i min familj. Det börjar med att de flesta gnäller på mig för att jag vill titta: "har du inte vuxit ifrån det där?" heter det. Men när det väl kommer till kritan så sitter allihop där i tv-soffan ändå, och tittar på tjuren Ferdinand och hans vänner. Som sagts innan, Disney hör till julen. Sen att det finns folk som är hjärtligt trötta på Kalle Anka gör inte mig nåt, de får väl låta bli att titta då, precis som andra får göra under resten av året när det visas nåt man inte gillar på tv.

Jag sällar mig härmed till skaran av konservativa. Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 12:18
Kalle Anka har med julen att göra eftersom jag, som sagt, förknippar julen med Disney. Disney har alltid lyckats skapa rätt julstämning i alla kort-och långfilmer där julen förekommer. Julen känns som en "magisk" högtid (ifall man inte enbart firar jul för dess religiösa budskap, eller midvintersolståndet. Julen har utvecklats, vissa kanske tycker den är påklistrad och gått ifrån sin verkliga mening, men det bekommer mig inte det minsta) och Disney står väl för magi, om nåt.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 12:15

För mig får de gärna lägga ner Kalle Anka på julafton.Evil%20Smile
Du tycker inte om det, då ska det bort och vi andra ska inte få njuta? Jag förstår mig inte på sånt tänkande.
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 11:56
Citat: "En av julens höjdpunkter, och så fruktansvärt passande eftersom jag förknippar julen med Disney så mycket."
"kalle ankas jul ar en av julens hojdpunkter, punkt slut."

I norden firar vi jul pga midvintersolståndet. Vi firar att mörkret viker undan och ljuset kommer tillbaka. Vad har Kalle Anka med det att göra?

Till toppen
Leah View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

var: Australia
Poäng: 33
inläggsval inläggsval   Citera Leah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 01:01
Postad av Hades Hades skrev:

Skulle svt sluta sända Kalle Anka på julafton skulle jag förmodligen bojkotta dem för gott. En av julens höjdpunkter, och så fruktansvärt passande eftersom jag förknippar julen med Disney så mycket. Känns som den perfekta kombinationen! Trots dålig bildkvalité och Bengans inte helt klockrena sångröst är det ett måste. En jul utan Kalle Anka är som ett år utan årstider (för att dra en dålig liknelse). Har 2002 års avsnitt inspelat, och gömt längst in i ett skåp ifall de av någon anledning inte skulle sända programet något år. men det är enbart i nödfall det får användas, och skulle aldrig för mitt liv se det någon annan gång än klockan tre på julafton. Konservativ? Ja, något så fruktansvärt :)

Haha de har jag ocksa gjort. jag va sa radd att de skulle ta bort pogramet nar Arne slutade. och va vore en jul utan kalle ankas jul?
Jag hoppas pa att min mamma kan fa nagon att copiera over den pa dvd och skicka till mig har i australien. eftersom jag far en valdigt ovanlig jul i ar, sa vill jag gora den sa svensk som mojligt.

kalle ankas jul ar en av julens hojdpunkter, punkt slut.

kraaaam
jag sager bara de pumba, de stinker.
mm...felat.
inte du, Dom! ensamma, Han och hooon.
Till toppen
skymningssaga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 14
inläggsval inläggsval   Citera skymningssaga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-augusti-2007 vid 00:17
Postad av Hades Hades skrev:

Skulle svt sluta sända Kalle Anka på julafton skulle jag förmodligen bojkotta dem för gott. Har 2002 års avsnitt inspelat, och gömt längst in i ett skåp ifall de av någon anledning inte skulle sända programet något år. men det är enbart i nödfall det får användas, och skulle aldrig för mitt liv se det någon annan gång än klockan tre på julafton. Konservativ? Ja, något så fruktansvärt :)

Det var ett bra tips faktiskt. Så måste jag göra i år, spela in ifall att (hemska tanke) svt plockar bort det. Men ja precis, det är ju bara för nödfall, skulle man se det som "vanligt" skulle ju hela magin försvinna! Då blir det ju inte speciellt. Haha, skrattar alltid på "Svensson, Svensson" när han får panik när dom plötsligt inte visar "Kalle Anka" på julafton. Jag skulle reagera likadant Tongue
Gaston: "How can you read this? There's no pictures!"
Belle: "Well, some people use their imagination."
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 22:17
Skulle svt sluta sända Kalle Anka på julafton skulle jag förmodligen bojkotta dem för gott. En av julens höjdpunkter, och så fruktansvärt passande eftersom jag förknippar julen med Disney så mycket. Känns som den perfekta kombinationen! Trots dålig bildkvalité och Bengans inte helt klockrena sångröst är det ett måste. En jul utan Kalle Anka är som ett år utan årstider (för att dra en dålig liknelse). Har 2002 års avsnitt inspelat, och gömt längst in i ett skåp ifall de av någon anledning inte skulle sända programet något år. men det är enbart i nödfall det får användas, och skulle aldrig för mitt liv se det någon annan gång än klockan tre på julafton. Konservativ? Ja, något så fruktansvärt :)

Ändrad av Hades - 13-augusti-2007 vid 22:18
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2007 vid 21:47
Min favorit på Kalle Ankas julafton är när stearinet långsamt rinner nedför ljuset samtidigt som Benjamin sjunger "Ser du stjärnan".Heart

Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media