Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

Svara Svara Sida  <1 89101112 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2008 vid 12:57
Postad av Emmaaa Emmaaa skrev:

Vad det en fråga eller ett påstående? Tongue i alla fall så är det en english sheep dogBig%20smile

Det var en fråga. Tack för ditt svar (Appropå Sjöjungfru) Har ni sett filmen Splash ?
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2008 vid 22:50
Vad det en fråga eller ett påstående? Tongue i alla fall så är det en english sheep dogBig%20smile
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2008 vid 21:05
Vet ni vilken hundras Erics hund Max är ?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2008 vid 15:59
Jag tror jag redan skrivit vilka mina favvo scener är och de är när Ariel räddat Eric och sen när de är i lagunen Smile väldigt fina scener tycker jag!
Love will be your guide
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2008 vid 00:29

Vilken är eran favorit scen i filmen? Den roligaste, vackraste lr vad som helstSmile Skulle vara kul att få vetaWink

Personligen gillar jag "hela min värld" scenen inte bara för låten utanför att man hör att det är verkligen det hon villSmile Även reprisen då hon sjunger för Erik man vet att någonting är på gång. Och den när hon får utforska människovärlden då Erik tar henne på  rundtur . hennes dröm blev sann ! och den färgglada, underbara, härliga havet är djupt scenen! Star
Klämmer in en sista också när precis innan vanessa/ursula kommer och går på stranden och han bestämmer sig att vara med Ariel även fast hon ( i hans värld) inte var den som räddade honom, han blir kär i Ariel och inte i hennes röst!Big%20smile 
Oj liite många kanskeWink

Alla scener är ju bra men någon scen som ni tycker är något speciellt?

Ändrad av Emmaaa - 04-januari-2008 vid 00:30

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2007 vid 16:41
www.littleariel.com uppdateras sällan. Det är lite synd.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2007 vid 16:10
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

ÅÅhh... Jag älskar den hemsidan:) <3

Det gör jag också. En av mina favoriter. En annan hemsida är www.littleariel.com. Den är också mycket
bra.

Den hemsidan har jag med varit inne påTongue Fast tycker att grafiken är lite jobbig... Men det är bra fakta!Big%20smile 
Den har mycket bra fakta om serierna, filmerna och musiken m.m. Big%20smile
En annan hemsida som oxå är rätt bra ( en braziliansk) fast den finns på engelska är http://apequenasereiabrasil.sites.uol.com.br/home_en.htm

Mycket bra sidor för alla som gillar Den Lilla Sjöjungfrun!Big%20smileClap

Ändrad av Emmaaa - 15-december-2007 vid 16:11

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-december-2007 vid 14:49

Det gör jag också. En av mina favoriter. En annan hemsida är www.littleariel.com. Den är också mycket
bra.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2007 vid 21:34

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2007 vid 20:17
http://www.mylittlemermaid.com/tlmpics.html

Massa bilder från första filmen.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2007 vid 20:56

Vilka TV Serie filmer med Den Lilla Sjöjungfrun har ni ? Jag har alla filmerna. För att jag har en DSL samling.

Jag har alla utom 3 tror jag men sett alla avsnitt ändå ( fast på engelska) stör mig på att jag inte har sett dem på svenska för att jag hade gärna velat se dubbningen,Smile

Vilka är era favoritavsnitt från serien ? Jag har alla på vhs med blått fodral. Mina favoriter är den med fars dag presenten och strömvirveln.
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2007 vid 18:40

På tal om animation undrar jag på era dvd utgåvor ( ni som har) ser Ariels fena allmänt lysande grön ut? alltså anitingen är de fel på min skiva eller så är bilden så ändrad och "förbättrad", men tycker att den ser helt annorlunda ut, Confused Jaja, vill ialla fall veta om det ska vara så eller om det är något fel, :) Ha det bäst! 
Jag har importutgåvan av DSL och Ariels fena ser lysande grön ut i vissa scener. Vet ej hur det är med de tidigare VHS utgåvorna ? Om färgen på hennes fena är i den gröna nyansen.

(På VHS utgåvan 91) När Ariel simmar in i sin grotta med Blunder och under Hela Min Värld. Så är fenan mörkgrön. Antar att det är så på 98 års vhs utgåva. När hon simmar från hajen i början är den mer lysande blågrön. Kanske för att triton har blå fena. Systrarna har olika färger. Vilka fler färger skulle passa Ariel ? Röd kanske ? Melody har röd fena. Hadde det varit fint om Melody fick samma färg på sin fena som Ariel ? (Undra Bara)

På min VHS från jadu, 1990-talet  så ser fenan inte alls ut sån som den gör i DVD:n. Confused Eller i vissa scener sser den normal ut alltså lite blå-grön men på DVD ser den lysande grön ut, helt klart skillnad från VHS:en, tex. när hon hoppar mot skeppet ser fenan jätte grön ut och så ser den inte ut på VHS:en , Shocked Jaja , Det är väl förbättrad bild kvalite antar jag ,
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 20:33

Vilka TV Serie filmer med Den Lilla Sjöjungfrun har ni ?
Jag har alla filmerna. För att jag har en DSL samling.

Jag har alla utom 3 tror jag men sett alla avsnitt ändå ( fast på engelska) stör mig på att jag inte har sett dem på svenska för att jag hade gärna velat se dubbningen,Smile

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 19:59
Vilka TV Serie filmer med Den Lilla Sjöjungfrun har ni ?
Jag har alla filmerna. För att jag har en DSL samling.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 21:32

På tal om animation undrar jag på era dvd utgåvor ( ni som har) ser Ariels fena allmänt lysande grön ut? alltså anitingen är de fel på min skiva eller så är bilden så ändrad och "förbättrad", men tycker att den ser helt annorlunda ut, Confused Jaja, vill ialla fall veta om det ska vara så eller om det är något fel, :) Ha det bäst! 

Jag har importutgåvan av DSL och Ariels fena ser lysande grön ut i vissa scener. Vet ej hur det är med de tidigare VHS utgåvorna ? Om färgen på hennes fena är i den gröna nyansen.

På min VHS från jadu, 1990-talet  så ser fenan inte alls ut sån som den gör i DVD:n. Confused Eller i vissa scener sser den normal ut alltså lite blå-grön men på DVD ser den lysande grön ut, helt klart skillnad från VHS:en, tex. när hon hoppar mot skeppet ser fenan jätte grön ut och så ser den inte ut på VHS:en , Shocked Jaja , Det är väl förbättrad bild kvalite antar jag ,
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2007 vid 20:36

Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-november-2007 vid 18:55
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-november-2007 vid 08:26
Det skulle kanske bli häftigt med bakrunderna men jag älskar den som den ärBig%20smile Tycker att det ser rätt datoranimerat ut i trailern till DLS 3 men vad vet jagSmile
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

var: Mora
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 19:00
Det har jag också hört. Men på ett annat ställe så dementerades det heltConfused.

Men det var en annan grej som jag skulle skriva. När jag satt på bussen hem från skolan idag började jag fundera på hur DLS kanske skulle se ut i 3D/dator-animering? Vad tror ni? (Nu har inte jag använt sökfunktionen så det här kanske har skrivits någon annanstans redan. Ledsen i så fall).
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:35
Det är det jag har hört med Smile
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 19:29
I den danska versionen sjunger väl hon bara? Och någon annan pratar.
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 18:29
Som de har sagts tidigare, så tycker inte jag heller att musiken är särkilten bra förutom hela min värld, men missförstå mig inte, jag tycker att filmen är riktigt bra och Sissel (eller vad hon nu heter) gör rösterna riktigt bra på både svenska, norska och danska
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 12:09
Förutom de anledningar Hades räknade upp så gillar jag också att den bygger på ett verk av H. C. Andersen, alltid kul när det handlar om gamla kända sagor. Att jag dessutom har en förkärlek till Danmark ger ju också plus.Tongue Fast det känns ju inte riktigt som att Disneys version utspelar sig i Danmark dock, men man kan ju få låtsas det. Tongue 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2007 vid 19:32
Visst blev den en riktigt succé bland publiken men aldrig hos mig. Men ser jag i alla fall på den ibland (den är ju bra). Jag har alltid älskat TV-serien mycket mer. Den är riktigt bra men när jag såg filmen fick jag känslan av att den var riktigt kort (kortare än Dumbo nästan) men jag vet att det inte stämmer. Som sagt: Blunder är så söt ^-^
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:

http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2007 vid 11:13
Jag tycker den är jäkligt bra av flera anledningar. Dels är storyn bra, dels är den välanimerad, dels för den ruskigt lyckade musiken, dels för de klassiska och minnesvärda karaktärerna och dels för skådespelarinsatserna främst på engelska, men även på svenska. Ruskigt snygg återhämtning av Disney för även om de gjort flera bra (ibland riktigt bra, tom) filmer mellan 1967 (Djungelboken) och 1989 tycker i alla fall jag att Den lilla sjöjungfrun är den enda som riktigt kommer upp i Djungelbokens klass. Dessutom gjorde ju framgångarna med Den lilla sjöjungfrun att det liksom flöt på hos Disney som klämde ur sig det ena mästerverket efter det andra under 90-talet Clap
Till toppen
Mr. Stork View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera Mr. Stork Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2007 vid 07:13
Jag tycker om musiken, men jag har aldrig förstått varför folk tycker att Den lilla sjöjungfrun är så speciell och underbar film. Den tycker jag ligger längst ner på min lista med bra disneyfilmer. Missförstå mig inte, Den lilla sjöjungfrun är jättebra och rolig men alla andra (som jag har sett) slår den. Blunder är så söt *-*
Glöm inte att skriva på protestlistan mot omdubbningar av Disneyfilmer:

http://www.petitiononline.com/dubbning/petition.html
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2007 vid 18:41
Jag kan faktiskt inte komma på någon annan bra låt i DLS förutom "Hela min värld/Del av din värld" Den är riktigt bra men de andra tycker jag faktiskt inte är något speciellt....
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2007 vid 15:43
Sissel sjunger ju bara en låt, och den tycker jag är mycket bättre på engelska med Jodi Benson. Det tycker jag i och för sig om alla låtarna i filmen (som för övrigt är bland den bästa filmmusiken nånsin, värt att nämnas ibland :P) även om dom är rätt bra på svenska också.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-september-2007 vid 11:02
Men hur är det med orginalet då? För jag kan förstå om du har något emot Sissels röst men med en annan röst? För låten i sig kan jag för mitt liv inte se som mesig? Fast alla tycker ju olika såklart...
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-september-2007 vid 17:06
Jag tycker bara inte om dem, känns så mesiga, jag gillar inte riktigt Sissels röst..
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 89101112 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media