Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Kingdom Hearts

Svara Svara Sida  <1 45678 20>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-oktober-2007 vid 20:01
Jo, emulerat fanns det när jag väl började leta. Och GBA är så pass långsam att den kan emuleras till 100% på PC, så det gäller bara att få tag på en fungerande emulator så kan jag köra sen.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2007 vid 13:55
Frågan är hur styrningen ter sig på PC men det återstår att se.
Till toppen
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-oktober-2007 vid 19:23
Om man kör med adapter så kan man köra med bl. a. PS-kontroll. Knapparna på en sådan bör väl räcka till?
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2007 vid 10:23

Definitivt, det rör sig inte om särskilt många knappar och det ryktas ju om att spelet ska remakas till PS2 fast kanske bara i Japan!

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2007 vid 21:20
Alternativt att man har en Game Boy player till Game Cube, fast då är man nästan tvungen att köra med GC-dosan om man inte har en Adapter som EgdSF snacka om till Psx2-dosan. Såna omvandlare finns på t,ex webhallen och kostar inte mer än 49 - 99:-

Om de nya Advance-spelen funkar till GB-player till N64 vet jag inte. Till Snes funkar de definitivt inte.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-oktober-2007 vid 22:43
Han har såvitt jag vet ingen konsol han kör de på PC.
Till toppen
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2007 vid 08:12
Nej, det har jag inte. (Förutom två gamla PS1 som inte fungerar någon av dem). Så jag kör på PC med PS-kontrolladapter. Min adapter hittade jag nere på Gekås i Ullared för 49:-, när jag var på semester (det är ju en bit ner dit från Nusnäs, Mora, Dalarna).
Emulatorer finns det gott om via Open-source. (Gratis/fria program).
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2007 vid 11:37
Jepp. Körde själv med Visualboy när jag hade Emu, funka alltid. Men sen blev det tråkigt med tiden. Har inga Emu's eller Roms alls kvar till nånting. Fast det skulle vara kul och ha en DS-Emu sen när det kommer en som riktigt fungerar. Prövat det mesta men ingen som jag är nöjd med.

Då har jag det lite närmare, 43 mil till Göteborg ;)
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.

Till toppen
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2007 vid 18:53
Postad av Jake Jake skrev:

Ludvika
Okej, tack.

Och 101dalmatiner; Ett par OT-inlägg kan väl ändå inte få himlen att ramla ner över våra huvuden (citat från Asterix). Men visst, vi återgår till ämnet.
Hur går det för KH-spelarna här nu då förresten (bl.a. du 101dalmatiner)?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori

Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2007 vid 20:11
Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Ett par OT-inlägg kan väl ändå inte få himlen att ramla ner över våra huvuden (citat från Asterix).

Test me.

För övrigt, när ni pratar om emulatorer så tar jag för givet att ni även äger en riktig version eftersom det annars är olagligt....
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2007 vid 16:47
Postad av Proximus Proximus skrev:

Postad av Egd som fan Egd som fan skrev:

Ett par OT-inlägg kan väl ändå inte få himlen att ramla ner över våra huvuden (citat från Asterix).

Test me.

För övrigt, när ni pratar om emulatorer så tar jag för givet att ni även äger en riktig version eftersom det annars är olagligt....
Jag sa aldrig att det rättfärdigade OT-inlägg.

Och vad gäller emulatorer: Själva emulatorn kan mycket väl vara Open Source/gratis men den behöver ett BIOS som måste komma från en riktig konsoll... Detta för att kunna starta över huvud taget.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-oktober-2007 vid 18:20
"Hur går det för KH-spelarna här nu då förresten?"
Jotack. Jag smälter fortfarande upplevelsen av Chain of Memories och ska som jag sagt tidigare kicka igång Kingdom Hearts 2 nu till jul (exakt ett år efter att jag drog igång första spelet) Jag är i alla fall av åsikten att Kingdom Hearts gör sig otroligt bra i jultid även om det inte direkt är någon riktig snöbana i första spelet.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2007 vid 20:40

Hur lång tid tar det på ett ungefär att klara Kingdom Hearts 2? Jag klarade första spelet på lite mer än tre veckor (tror jag) av intensivt spelande.

Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2007 vid 20:58

Vet inte exakt men du borde klara det snabbare med tanke på att tvåan är lättare.

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2007 vid 21:38
Jag är ju inte helt säker på hur lång tid det tog för mig. Det kanske var fyra veckor och några dagar? Allt jag vet är att jag köpte spelet 1a December och började spela det någon dag eller två efter julafton och klarade det den 27e Januari. Så mellan 24 December och 27 Januari så körde jag igenom spelet. Mycket tid gick ju desutom åt till att utforska världarna och leta skattkistor och viktigast av allt, Dalmatinervalparna! Vad döpte ni erat rymdskepp till? Jag byggde bara ett enda efter en ritning. Fattade mig aldrig riktigt på grejen med olika bitar och allt. Jag döpte mitt skepp till Snow Drop.
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2007 vid 19:23
Jag är helt fast på en boss i  kh 1. Har fastnat totalt. Jag tror jag har varit kvar på den här bossen i 2 månader. Jag kan absolut inte lista ut hur man ska göra.Angry101 dalmatiner, det är samma som förut, Det är inga heartless med honom som du trodde.Bara han.
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2007 vid 20:04
Mimmi, jag har redan tagit tillbaka mitt påstående angående heartless. Jag klarade honom 27e Januari i år så det är ett tag sen. Jag är ledsen men jag minns inte hur jag gjorde. Sök efter en guide på gamefaqs.com . De har det mesta. 
Till toppen
WinniedaPooh View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 11:18

Jag gillade faktiskt Chain of Memories bättre än andra spelet. Det hade en mer tät story och var mer utmanande.

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 16:22

Är det så? Jag har personligen lite svårt att tro att Chain of Memories skulle vara bättre än Kingdom Hearts 2. Men det återstår ju förstås att se. Om drygt två månader, då smäller det!

Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2007 vid 14:36
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Mimmi, jag har redan tagit tillbaka mitt påstående angående heartless. Jag klarade honom 27e Januari i år så det är ett tag sen. Jag är ledsen men jag minns inte hur jag gjorde. Sök efter en guide på gamefaqs.com . De har det mesta. 

Det är så mycket på gamefaqs. Jag hittar ingenting. Någon som är van som kan ge mig URL en till en bra guide till  kh bossar??Smile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2007 vid 15:52

Det här ska vara en guide till bossar:

Om den är bra eller ej får du avgöra.
Till toppen
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:20

Är det så? Jag har personligen lite svårt att tro att Chain of Memories skulle vara bättre än Kingdom Hearts 2. Men det återstår ju förstås att se. Om drygt två månader, då smäller det!

Jag tycker att det är så i alla fall.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 13:32
Okej, varför är den bättre? Grafikmässigt är det ju inte så. Storyn? Är storyn bättre? Jag vill ju givetvis inte veta något om storyn i 2an, men säger du att den är dålig?
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 21:19

Det här ska vara en guide till bossar:

Om den är bra eller ej får du avgöra.

Tack! men gud va svår bossen var!! Men med hjälp av den guiden listade jag ut det till slut. Med andra ord...... Jag slog honom!!!Thumbs%20UpClapClapClap

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-november-2007 vid 22:43
Härliga tider Mimmi! LOL, inte en dag för tidigt.
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 14:08

Härliga tider Mimmi! LOL, inte en dag för tidigt.

Bättre sent än aldrig!Tongue

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2007 vid 18:09
Ja precis. Så vad tyckte du om slutet?
Till toppen
Scenograf
Scenograf
fd. mimmi pigg

inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 09:22

Ja precis. Så vad tyckte du om slutet?

tja....Det vet jag inte eftersom dom har klämt in ungefär 7 bossar till. Sen är det slut.....SNARKThumbs%20Down

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 10:41

Men nu har du ju guiden till hjälp så det borde väl inte va några större problem, eller?

Till toppen
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera WinniedaPooh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-november-2007 vid 18:12
Som 101dalmatiner redan påpekat så är bossarna i Kingdom Hearts vid vissa tillfällen ingenting mot de som dyker upp i Chain of Memories. Mycket därför jag gillar Chain of Memories så mycket, det var verkligen en utmaning att sätta tänderna i.

I Heart

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 45678 20>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media