| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Mendez
Animatör
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
|
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Hos Musse Postad: 10-mars-2007 vid 16:28 |
Dom senaste Lördagarna har jag kollat på serien "Hos Musse". Den handlar om Musse, Mimmi, Kalle, Kajsa, Långben och Pluto som driver ett hus dit disneykaraktärer från alla filmer kommer. Dom visar kortfilmer m.m. Den går på SVT, innan gick den bara på Disneykanaler. Men den är faktist bra
|
 |
disney_girl
Medproducent
Poäng: 1797
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-mars-2007 vid 18:35 |
|
Hos Musse är rätt så kul. Även Timon och Pumbaa.
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
Poäng: 1149
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-mars-2007 vid 17:26 |
|
Hos Musse hade faktiskt kunnat blivit mycket värre än den är. Den är helt okej enligt mig. Men just idén att samla alla disneyfigurer i en "show", hör man bara det skulle jag genast se framför mig en dåligt tecknad smörja som ska försöka vara rolig. Men, även om den inte är jättebra, så funkar den.
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
Poäng: 758
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-mars-2007 vid 20:36 |
Jag gillar den! Men det är bara den lilla detaljern att det heter "Hos Musse" av det lilla jag har sett så förstår jag det som att Kalle Och Musse driver showen tillsamans? Så varför heter det då så och är fyllt av en massa musse pigg-huvuden överallt?
Själva serierna är rätt kassa, det är ju inte riktiga disney, bara ihopskrapade avsnitt till "Hos Musse"
Tycker bäst om när man ser runt om i salongen och ser alla figurer samlade, även om vissa är rysligt dåligt tecknade och har skarpa overkliga röster 
Även om det inte verkar så så gillar jag serien faktiskt 
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
Poäng: 725
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juli-2007 vid 12:12 |
|
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
var: Mora
Poäng: 246
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juli-2007 vid 18:53 |
|
|
 |
mimmi
Effektanimatör
Poäng: 133
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juli-2007 vid 19:57 |
|
finns det inte redan en tråd om detta i "övrigt"? Fast den passar ju antagligen bättre här.
|
|
anything can happen with a little pixie dust
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juli-2007 vid 21:43 |
Jo visst kan jag det! Den handlar om dom klassiska figurerna: Musse , Mimmi  , Kalle, Kajsa,Pluto, långben och Max. Dom driver en klubb för alla disney figurerna och visar filmer emellanåt. Det är helt underbart!!! att alla disney karaktärerna sammlas och umgås medans klassikerna underhåller dom, Helt fantastiskt och gulligt pogram!!! Särskilt för någon som AVGUDAR Mimmi!!!! Men också för alla disney freaks!
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
|
 |
Mikka
Effektanimatör
var: Sweden
Poäng: 103
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-juli-2007 vid 21:36 |
Jag tycker Hos Musse filmerna är mysiga. Det händer små grejer hela tiden som att Musse och Kalle kanske blir ovänner och det ordnar sig tillslut genom några fina ord och roliga filmer. Dem gör härliga grejer för varandra, vilken vänskap. ;)
Jag håller med mimmi pigg om att det är fantastiskt att alla disney karaktärerna samlas med varandra. Härligt med lite filmkvällar. 
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-juli-2007 vid 10:03 |
Mikka skrev:
Jag tycker Hos Musse filmerna är mysiga. Det händer små grejer hela tiden som att Musse och Kalle kanske blir ovänner och det ordnar sig tillslut genom några fina ord och roliga filmer. Dem gör härliga grejer för varandra, vilken vänskap. ;)
Jag håller med mimmi pigg om att det är fantastiskt att alla disney karaktärerna samlas med varandra. Härligt med lite filmkvällar.  |
Bra ord Mikka!!! 
|
|
|
 |
mimmi
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-augusti-2007 vid 19:02 |
Haha, Jovan's kommentar efter Hos Musse nyss: "Ja och det var allt vi hade att visa för er småttingar ikväll", så är det jag tillsammans med mina föräldrar som sitter och kollar  Men kvällens avsnitt var ju en repris, jag hade sett det innan. Någon som vet efter vilken ordning programmen visas eller?
|
|
|
 |
Egd som fan
Manusförfattare
var: Mora
Poäng: 246
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-augusti-2007 vid 22:51 |
|
En sak säger jag bara: Mycket hellre "Hos Musse" än "Musses Klubbhus". Det på grund av att MK är datoranimerad på ett riktigt äckligt sätt tycker jag, att det är så knasig humor i den, och lite sådant.
|
 |
Gurra
Scenograf
Poäng: 162
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-augusti-2007 vid 18:06 |
Jag HATAR "hos musse"!!!!
Det är ju kul att man får se alla karaktärer från andra disneyfilmer, men serierna är ju helt kass! DEm visar ju inte dem gammla klassikerna!
|
|
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
|
 |
mimmi
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-augusti-2007 vid 18:19 |
Gurra skrev:
Jag HATAR "hos musse"!!!!
Det är ju kul att man får se alla karaktärer från andra disneyfilmer, men serierna är ju helt kass! DEm visar ju inte dem gammla klassikerna! |
jodå, de visar både nya och gamla kortfilmer. En sak jag tycker är synd är att det är så sjukt dåligt tecknat. Jag menar visst, en sak att själva serien är dåligt tecknad, men man kunde väl i alla fall ha ansträngt sig på KORTFILMERNA! Sedan tycker jag tyvärr att de flesta nya kortfilmerna inte ens kan jämföras med de gamla. Humorn är poänglös och det känns som om de enbart riktar sig till barn, vilket de gamla inte alls gör tycker jag.
|
|
|
 |
Basil
Inbetweener
Poäng: 45
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-augusti-2007 vid 20:17 |
Vissa personer t x odjuret ser hemska ut, vissa grejer verkar de ha klippt bort från filmerna, vilket är bättre därför att de ser mycket bättre ut då!
|
|
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
|
 |
mimmi
Effektanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-augusti-2007 vid 02:36 |
|
Vad för grejer syftar du då på Basil?
|
|
|
 |
Gurra
Scenograf
Poäng: 162
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-augusti-2007 vid 20:27 |
Men jag har typ alldrig sett en gammal kortfilm där
|
|
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-augusti-2007 vid 14:25 |
Själv tycker jag att allt i Hoss Musse är 100% ren disney som jag ÄLSKAR till djuppet av mitt hjärta  . Samma med Musses klubbhus.
|
|
|
 |
storhe5
Huvudanimatör
Poäng: 271
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-augusti-2007 vid 11:21 |
|
Jag är också en "Hos Musse"- fan, mimmi pigg. Man ser ju den varje dag både på Disney Channel och Toon Disney. Imorgon börjar det nya tider för den serien. På Disney Channel börjar det visas på vardagar kl. 06.00 / 11.00 och på helger kl. 06.00 / 12.25 / 15.35. På Toon Disney visar det dubbeldos av den serien varje dag på morgonen kl. 06.45 och bara ett avsnitt på vardagar kl. 18.05 / 21.35 och på helger kl. 18.30 / 21.30. De röda är helt nya tider medan de svarta är samma tider som förut.
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-augusti-2007 vid 14:01 |
Tack för informtionen storhe5 !
|
|
|
 |
storhe5
Huvudanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-augusti-2007 vid 09:52 |
|
Ja, jag är ganska smart. SVT visar bara ett avsnitt i veckan men på Disneykanalerna visar det mera avsnitt i veckan. Det är ju toppen ju.
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 17-augusti-2007 vid 15:11 |
Jepp!
|
|
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
Poäng: 758
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-augusti-2007 vid 18:04 |
Gurra skrev:
Men jag har typ alldrig sett en gammal kortfilm där |
Det har jag! Tycker att de visar den där med typ Opera jämt! Jag vet inte hur man ska förklara den, det är en massa figurer (inge kända) och de sjunger opera medan de lagar mat ? Den är ofta.
Jag avskyr "Pluto hämtar tidningen" iallafall, sämst på hela Hos Musse.
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
storhe5
Huvudanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-augusti-2007 vid 11:00 |
|
Skyll dig själva, Gurra. Hur kan du säga sån sak? Jag tycker inte att det är nånting fel med den serien.
|
 |
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 21-augusti-2007 vid 11:17 |
|
Precis!
|
|
|
 |
storhe5
Huvudanimatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-augusti-2007 vid 21:24 |
|
Eftersom du, Gurra, bara klaga på den serie så måste jag och andra här försvara den, eller hur?
|
 |
Mendez
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-augusti-2007 vid 21:50 |
|
Någon som vet om "Hos Musse" finns på DVD i Sverige?
|
 |
Jake
Scenograf
Poäng: 736
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 22-augusti-2007 vid 22:07 |
|
"Hos Musse - Skurkarna" finns på dvd.
|
|
Don’t worry about a thing,
’cause every little thing gonna be all right.
|
 |
Mendez
Animatör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-augusti-2007 vid 20:57 |
Mickeys House of Villains är väl ett special avsnitt?
|
 |
Jake
Scenograf
Poäng: 736
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-augusti-2007 vid 01:17 |
|
Det kanske det är, det är ju ett särskilt Halloween-tema bandet/dvd'n igenom. Jag har för mig det är längre än 30 min, skulle gissa på runt 50.
|
|
Don’t worry about a thing,
’cause every little thing gonna be all right.
|
 |