Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

44 Disney Klassiker!!

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: 44 Disney Klassiker!!
    Postad: 10-november-2004 vid 04:15

Hejsan!!

Ni har ju alla sett/hört om den där nya disneyfilmen 'Lilla Kycklingen' som säkerligen kommer och vara Disney's nr45. Alltså! Kommer filmerna i fortsättningen att vara dator-gjorda/animerade? Jag tyckte trailer till Lilla Kycklingen var ganska rolig... Men efter all detta samling med Disney kommer fortsättningen nu att vara datoranimerad. Vad säger ni om detta??? :S

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2004 vid 16:53
Jag tycker inte att disneyklassikerna ska vara datoranimerade! De ska vara klassiskt animerade med färglagda bakgrunder och varje bildruta tecknat för hand! Annars är det inte disneyklassiker!
Till toppen
x_emir_x View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 29-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera x_emir_x Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2004 vid 17:10

Hejsan Stitch!!

Tack för svaret!! Verkligen BRA svar, håller helt och hållet med. Detta får mig faktiskt och vilja sluta köpa numrerade Disneyfilmer. Jag vill också ha dem där färgglada klassiskt animerade. Ha det gott!

Mvh - Emir

Varför ta ungen, när man kan ta noshörningen. Vi kör på det.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2004 vid 18:17
Det är väl ingen som idag vet säkert om Disney kommer att fortsätta den numrerade listan med datoranimerade filmer. För min egen del tycker jag gott att listan kan få ta slut med nummer 44 om de inte har för avsikt att göra fler handtecknade storproduktioner.

Det var ju tal om att Dinosaurier skulle föras upp på klassikerlistan, eftersom den inte hade gått så bra. Genom att ge den ett officiellt nummer skulle den få status som riktig klassiker, och därigenom skulle man få publiken att strömma till. Trodde man. Som tur var tog de förnuftet till fånga, och det blev det inte så.


Ändrad av Anders M Olsson
Till toppen
Walt_Disney View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 28-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-november-2004 vid 18:22
Jag tycker att datoranimation och handteckning ska kombineras. Datorn kan göra underbara saker med filmerna. Som i t.ex. Lejonkungen (den springade hjorden med gnuer) eller Skönheten och Odjuret (kamerarörelser när de dansar). Walt själv kallade detta för "cross-pollination", fast då gällde det inte mellan datoranimation och handtecknat eftersom det inte fanns datorer på hans tid. Det gällde andra konstformer. Så jag tror att Walt skulle ha blandat de olika sätten.
Fredrik

"We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
Till toppen
Lorents View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Lorents Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2004 vid 15:16
mm.. men man behöver inte överdriva det som i skattkammarplaneten där man datoranimerar en helt vanlig dörr. Jag tycker det är helt okej att disney gör dator animerade filmer men klassiker ska vara väl och hand tecknade med kanske något inslag av dator animation
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-november-2004 vid 16:20
Jag tycker inte att det ska bli så kul att alla disneyfilmer ska vara dataanimerade men man vänjer sej nå vid att se dataanimerade filmer.
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2004 vid 16:24

det är mycket frustrerande att dem ska övergå till datoranimerat men vad kan man göra, det är väl det folk vill ha nu för tiden...suck...

måste bara förtyda en sak: KLASSIKER  betyder inte klassiker klassiskt... (ja, ja, nu var jag verkligen lustig...)

/Marcus/

Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 10:05
det e bara tråkigt att disneytraditionen e så gott som borta. Och det känns som att inte bara har disney förlorat arbetet bakom filmerna, utan också meningen. Allt ska som vara så... modernt nu för tiden...   :( adjö disney (bara att inse det: de kommer aldrig mer få tillbaka samma gnista o sting).     ser Lilla Sjöjungfrun just nu faktiskt, å det får mig nästan att börja gråta då man vet att så bra filmer görs inte mer :P
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 18:32
jag tycker det ska vara lite blandat, men självklart borde de klassiska animerade filmerna vara kvar
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
nalani View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 02-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera nalani Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2005 vid 10:35

Själv är jag inte det minsta intresserad av datoranimerade filmer - OK om man animerar nåt i datorn, som kanske skulle vara svårt att teckna för hand och få att se bra ut, bara man gör det så att det passar in i resten av 2D animeringen.

Och jag tycker att det är så skönt att vila ögonen på 2D animation också, 3D är bara jobbigt.

Till toppen
Tommy View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 29-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Tommy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2005 vid 01:54
Jag brukar säga att Disneys storhetsperiod tog slut i och med att man började animera så gott som hela filmer med datorns hjälp, och Walt hade vänt sig i graven om han fått se vad det blivit av hans livsverk. Det förstör stämningen så oerhört att se att man i kapitalismens spår snabbproducerar ett ibland flertal långfilmer varje år, för att håva in så mycket pengar som möjligt, utan att satsa på konstnärlig kvalitet, som jag är säker var det som Walt Disney en gång ville med sitt företag. Ungar (som trots allt är den största målgruppen) köper konceptet, och därmed finns det ingen anledning, tycker de själva, för Disney-bolaget att sluta med detta. Synd, men sant. Vad man skall komma ihåg är att redan på 1980-talet, vill jag minnas, i "Mästerdetektiven Basil Mus", använde man sig av avancerad datorteknik för att skapa kugghjulsrörelserna i Big Ben. Det tycker jag är helt okej, att man till vissa detaljer som inte ens de gamla trogna Disneytecknarna skulle ha klarat av att rita manuellt, använder sig av datorn. Men att animera en hel långfilm i datorn förstör Disneys anda och kvalitet.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2005 vid 18:20
Ja, jag vill ha tecknade filmer igen! Var inte Den lilla sjöjungfrun den sista? Det är synd, jag tycker mycket bättre om de tecknade än, vad ska jag kalla dom "konstgjorda"?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2005 vid 21:41

Jo den lilla sjöjungfrun avr den sista, men Skönheten och Odjuret och Aladdin och Lejonkungen är filmer som är dataanimerade men som e OKEJ att de e det. Skönheten var ju bara 2 år efter Ariel och de ser nästan likadana ut. Men då de inte länger ner något ALLS på filmerna och handlingarna suger så är det totalkatastrof. Jag tycker Mulan är en bra animerad film mest för att jag gillar handlingen och sångerna fortfarande håller sig. Men vafan, hunden? Lillebror, han ser ju ut som nån gosedjurshund. Men efter Mulan vet jag inte ritkigt om det finns så mycket att hurra för.

Jag e säkert ensam om det, men jag tycker inte om att disney ligger bakom otecknade filmer, såsom Remember the Titans, Pirates, och The Pacifier. De e kanske bra, men jag tycker att disney ska fokuseras mer på tecknat. Men iofs, eftersom att de inte kan rita längre så vad spelar det för roll.

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
nalani View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 02-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera nalani Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2005 vid 12:50
Jag verkar vara den enda som inte gillar Mulan nåt särskilt. Den är tråkig tycker jag... Tarzan, Kejsarens nya stil och Lilo & Stitch som kom efter Mulan gillar jag mycket bättre, speciellt Lilo & Stitch. Tarzan får poängavdrag i det att den är så 3D-animerad - det skär sig mot 2D-animeringen.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2005 vid 12:55
Jovisst finns det filmer som inte är helt animerade som är bra också, men det får inte gå överstyr (som det har gjort) Skönheten och Odjuret och Aladdin är liksom helt okej, det är inte för mycket. Men alltså Hitta Nemo, ursäkta att jag säger det men jag tycker inte att det ens märks att det är en disneyfilm! Nej, det ska vara lagom med datorer inblandade eller inga alls enligt min åsikt!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2005 vid 06:57

Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

det ska vara lagom med datorer inblandade eller inga alls enligt min åsikt!

Håller   f u l l s t ä n d i g t    med.

Ah, Nalani, hur kan du tycka att Mulan e dålig? den som e så intressant :)

Hitta Nemo har jag inget emot alls (svenska rösterna e kassa, engelska rockar, fast sköldpaddan e faktiskt den enda som e bättre på svenska tycker jag ;D haha han e så rolig!), men jagf tycker, som 'bara lilla jag', inte att det borde vara en disneyfilm. Jag tycker det endast borce vara Pixar.

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2005 vid 08:32

Jag tycker det är okej att Pixar gör datoranimerade filmer åt Disney, men i Klassikerna ska man inte använda datorer alls! Det gjorde man inte förr, för man kunde inte, och titta på dem, så fina de var då!

Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2005 vid 18:05
Jag tycker inte ens att de nya filmerna (även de utan Pixar's hjälp) borde bli kallade klassiker. Jag vet ine ritkgit men... de känns som bara inte direkt värda att bli kallade Disneyklassiker.
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2005 vid 19:18
Jag håller med dig the_fish, det finns ingen ny film jag kan komma på som är i klass med Skönheten och Odjuret, Aladdin och Den lilla sjöjungfrun osv.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-juli-2005 vid 01:08
Men jag antar att man inte kan hålla på föralltid, det ju som bara att kolla på alla stora band (okej, undantag: klassisk rock), det är samma sak för de, de är jättestora ett tag sen gåre bara utför.

Jag antar att 2d och 3d är en smaksak, och mest tror jag att jag ÄLSKAR de gamla filmerna så mkt mesta dels för att dte är vad jag har vuxit upp med och de framkallar minnen (utan att jag ens tänker på det).
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-juli-2005 vid 19:08
oj här har det disskuterats så man blir alldeles snurrig men jag tycker som det flesta helt enkelt att låt de klassiska filmerna vara tecknade och andvänd datorn när det behövs ( som scenen med balsalen i Skönheten och odjuret) gör sedan helt datoranimerade filmer för sig, ska det va så svårt eller? Blir ju knasigt när en klassiker helt plötsligt ska bli helt datoranimerad som tex Hitta nemo... Känns verkligen helt fel! Men det är väl så det ska vara i det morderna samhället. Att allt ska förnyas och förbättras dock inte alltid till det bättre.

Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juli-2005 vid 12:16

Postad av the_fish the_fish skrev:

Men jag antar att man inte kan hålla på föralltid, det ju som bara att kolla på alla stora band (okej, undantag: klassisk rock), det är samma sak för de, de är jättestora ett tag sen gåre bara utför.

Jag antar att 2d och 3d är en smaksak, och mest tror jag att jag ÄLSKAR de gamla filmerna så mkt mesta dels för att dte är vad jag har vuxit upp med och de framkallar minnen (utan att jag ens tänker på det).

Håller med fullkomligt!

Det är ju så det funkar, allt är poppis ett tag men försvinner sedan mer och mer och i o försej skulle det ju vara lite tråkigt ifall det aldrig kom några nya ideér.

Att jag vill ha handtecknade filmer beror nog på att jag vuxit upp med det. Det är väl så vi fungerar, det som vi vuxit upp med stannar alltid kvar i våra hjärtan.

Själv är jag glad över att ha vuxit upp under, vad jag skulle kalla, disneys mest storslagna tid.

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Nutte View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 20-november-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 31
inläggsval inläggsval   Citera Nutte Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2005 vid 21:51
Jag tycker också att disneyfilmerna skall vara tecknade för hand; men datoanimerat är också kul. Men inte hela tiden.
Till toppen
Forsing View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-september-2005
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Forsing Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-september-2005 vid 21:51
Datoranimerade filmer kommer aldrig kunna räknas som en Disney Klassiker, aldrig någonsin. Plus att Den lilla kyckligen inte blir någon klassiker.
Till toppen
piratfisk View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera piratfisk Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-september-2005 vid 10:02
När jag ser på en datoranimerad film känner jag aldrig att det är disney jag ser på.
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-september-2005 vid 05:52
så sant. Disney borde verkligen återgå till sin klassiska ritteknik. Filmer som Lejonkungen 2 (USH trots att jag HATAR uppföljare och tycker inte ens att disney borde göra några! (har inget emot ifall andra bolag gör de...)) är faltiskt okej om de e datoranimerade, för de ser ändå inte så overkliga ut, som tex. tarzan eller kejsarens nya stil eller ÄNNU värre: Lilo o Stitch. Va tusan, de ser ju ut som mjukis dockor o inte människor. Tarzan ser ut som nåt konstigt, å alla i Kejsarens är helt helt opropitionerade. Tacka vet jag det sweeta 90-talet (fram till 98 och allt innan det). 
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Disney heart View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Disney heart Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2005 vid 16:47
Jag tycker att det kan vara kul med någon dataanimerad film någon gång ibland, men för det mesta ska man nog hålla isg till vanlig animering. Men vissa saker, som specialeffekter och dylikt, borde ju göras på datorn för att få en någorlunda verklig effekt.
"Att äta grönt är bra för oss små, öron och fötter blir stora då. Men otäckt är det att tugga på - den sista raden har jag hittat på själv"

Stampe
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 04-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2006 vid 17:28

Disney lägger faktiskt ner mycket tid på de datoranimerade filmerna också, de är inte gjorda på en eftermiddag som vissa verkar tro. Är det något man ska klaga på så är det väl alla dessa uppföljare, DE är en mycket större skam för Disney än de datoranimerade filmerna, tycker i alla fall jag...

Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-april-2006 vid 18:44
Men problemet med datoranimerade filmer är att den inte har samma skäl som en "traditionellt" animerad film. Av någon anledning har de flesta datoranimerade filmerna (familjefilmer) tycks fastnat i ett fack med billig slapstick-komedi. Se bara på Dremworks Madagaskar och den kommande Over the Hedge...

Det känns som om berättandet fått stryka på foten nu när det är billigare och snabbare att göra.
Låt oss göra en datoranimerad familjefilm -  en komedi - med mycket slapstick-humor - det går säker hem i stugorna...?!?
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media