Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Herkules

Svara Svara Sida  <1234>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2007 vid 22:14
Haha, gick och såg den nya Disneyfilmen på min dopdag ett par år i rad. Det är alltså 10 år sedan Herkules, 9 sedan Mulan, 8 sedan Tarzan, 7 sedan Dinosaurier och 6 sedan Atlantis (tror jag).

Det lär ju finnas mer extramaterial till båda dessa filmerna än vad som visas på dvd-skivorna. Och så får man gärna slänga in ett DTS-spår i Lejonkungen-klass (främst på Ringaren). Hoppet lever än :P
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2007 vid 19:06
Postad av Hades Hades skrev:

Nästa söndag, 25/11, är det tio år sedan jag såg Herkules för första gången! Blir nog till att se den då igen Big%20smile
Hur kan du minnas en sådan sak? Verkligen bra minne må jag säga Wink

Jo absolut, en specialutgåva på Herkules (och även Ringaren) skulle verkligen vara välkommet!Big%20smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2007 vid 17:48
Sant, Herkules och Ringaren i Notre Dame hade jag gärna sett i nya, feta utgåvor.

Nästa söndag, 25/11, är det tio år sedan jag såg Herkules för första gången! Blir nog till att se den då igen Big%20smile
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

var: Sweden
Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-november-2007 vid 16:52
Jag håller med alla som har lovprisat Herkules! en grym film, men jag tänkte på en sak..
Kommer Herkules att komma ut på Specialutgåva, eller åtminstone nyåtgåva?

Det vore nästan drömmen, Herkules på Specialutgåva..Approve
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-november-2007 vid 20:30
Denna film gick ju på Disneychannel i lördags, jag råkade vara på "släktingkalas" då och min yngre kusin satt och kollade på den. Han hämtade sedan mig i slutet av filmen för att han inte ville se själv och då kom jag fram till att det var alldeles för länge sedan jag såg denna film. Den är ju ett riktigt mästerverk. Hade också helt glömt bort de svenska rösterna som är riktigt bra, nej fick mig en liten påminnelse där att jag borde se hela den här filmen rätt snart igen.

Okej nu vet jag att Hades är en väldigt bra karaktär och att vi redan sagt det massa gånger osv, men jag måste allt ta upp honom igen. Finns någon disney-skurk som har så snabba kommentarer och så skön humor? Hades är helt klart en av Disneys bästa skurkar, han är grymt rolig men ändå blir han lagom elak, det går aldrig över styr så att han istället blir löjlig utan det hålls på en lagom balans i mellan de två. Och när hans avundsjuka på sin bror kommer upp tänker jag alltid lite på Scar, men i övrigt är de två inte speciellt lika. Nej kortfattat så är Hades en väldigt bra karaktär som förtjänar all den hyllning han får. Wink

Ändrad av Bara lilla jag - 15-november-2007 vid 20:30
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-juni-2007 vid 12:15
Haha aa det har du rätt i... "Vi blev förälskade i en dröm..." Lite så ibland Wink
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2007 vid 17:39
Knappt ens det ibland, Hannibal. Snarare "vi var kära redan innan vi sågs, och sen gifte vi oss". Håller helt med er andra om Meg, hon är jättebra!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2007 vid 14:24
Jaa det är mycket bra! Äntligen en människa i en Disney film istället för en liten porslinsfigur som hör hemma i de naivas del av glas skåpet... Äntligen får man se lite av verkligeheten med krossade hjärtan och liknande istället för "Oo vi sågs, vi blev kära, vi gifte oss"...
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2007 vid 16:59
Absolut, håller med både föregående. Meg symboliserar en liten, liten revolution genom att vara Disneys (och de andra filmbolagen som gör animerad film) första hjältinna som har en bakgrund och som tar tvivelaktiga beslut. En människa helt enkelt! Att hon dessutom är mer erfaren gör henne till en sjysst kontrast till den naive Herkules.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 20:04
Jaa, mycket ovanligt för Disney... Det brukar vara så att det är äkta kärlek första gången och ingen har haft ett förhållande innan. Coolt tycker jag att hon blir som en människa som gör fel och blir sårad när man får veta lite av hennes historia. Många Disney karaktärer blir ogreppbara och svåra att relatera till.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juni-2007 vid 23:28
Dessutom känns Meg som en av de mer erfarna hjältinnorna (vilket jag tror vi diskuterat redan i denna tråd eller någon annan). De andra, såsom Jasmin och Ariel till exempel är väldigt oerfarna medan Meg kommer och redan vet en massa om livet. Att vi dessutom får veta att hon redan haft en man i sitt liv är ganska ovanligt och vågat(?) för att vara Disney.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2007 vid 12:56
Ja Meg är ju klockrenast av alla "prinsessor" inom Disney! Hon är som en isperation! Hon är självständig och är super cool bara! Älskar henne! Big%20smile
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2007 vid 09:54
Megara rockar, det håller jag med om Hannibal! (Jag citerar denna hjältinna även jag i min signatur.)

Det jag gillar med henne är att hon inte är sådär prinsessigt sockersöt. För första gången någonsin får vi ta del av en cynisk hjältinna från Disneys sida. Hon ser dessutom jäkligt ball ut. Jag vill ha hennes klänning!

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2007 vid 20:01
Nej det är sant! Men slutet är väldigt bra i Braveheart som du säger och precis så laddat som man vill ha det! Robin Hood är en interessant legend från början till slut och det är jätte kul att höra alla teorier om honom. Men att Tyskarna ska hävda att Robin Hood är där ifrån är bara löjligt! Han kommer från Storbritannien i mitt huvud!

Men så var det ju Herkules vi pratade om...

Jag gillar all kvick humor i Herkules alltså, tåls att tilllägga! Wink Helt klockrent så det visslar om det ibland!
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 14:28
Postad av Hannibal Hannibal skrev:

Jaa allt i Braveheart är ju sorgligt och "allmänt eländigt" i slutet... Men jag älskar den filmen iallafall och tycker det är spännande att vissa tror att William Wallce var personen bakom legenden om Robin Hood...

Fast man kan ju också tänka så att skottarna får upprättning i slutet och då blir ju inte allt sorgligt. Wink Men annars är den ju mestadels det. Fast jag tycker å andra sidan att den är bättre som den är om inte för att slutet blir mer laddat så för att det är så rent historiskt. Fast sedan kan man ju diskutera hur mycket historisk korrekthet man vill ha också, jag tänker lite på Pocahontas 2 (som aldrig borde gjorts).
Det är absolut intressant att vissa tror att Wallace är Robin Hood och att Hood aldrig funnits utan är Englands svar på Wallace. Det faktum att Wallace kämpade emot engelsmännen gör det hela ännu mer intressant. Tycker dock att det är helt uppe i det blå när det kommer tyskar som hävdar att Hood härjade i deras skogar och inte i England.

hrmm..man kanske borde återgå till Herkules? Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare

inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2007 vid 10:08
Jaa allt i Braveheart är ju sorgligt och "allmänt eländigt" i slutet... Men jag älskar den filmen iallafall och tycker det är spännande att vissa tror att William Wallce var personen bakom legenden om Robin Hood...

Men det här är ju en tråd om Herkules och jag kanske ska kommentera den här underbara filmen...
Herkules är en av favoriterna och har hållt mig för allt i världen för att inte se sönder den! Det är svårt men det har gått ganska bra hittills Wink
Jag är ju också lite facinerad av grekisk mytologi, inte lika körd som Bara lilla jag men jag tycker det är spännande Tongue 
Gillar verkligen Hades som skurk, han har underbar personlighet.. Eller kanske inte underbar, men riktigt kul iallafall!
Och Megara är ju mer eller mindre klockren hela hon! Älskar hennes stil, och kommentarer (en har jag som signatur, bästa kommentaren nånsin Wink)!
Låten I won't say I'm in love är ju riktigt bra! Alla låtarna i filmen är bra... Älskar Go the Distance men bara på engelska, på svenska har den nästan blivit dålig när man vant sig vid den engelska!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 21:29
Tja... gillar man lyckliga slut så... Wink Klarar inte riktigt av filmer där huvudpersonen dör och allt är allmänt eländigt i slutet. Nu är det iofs läääängesen jag såg Braveheart, så rätta mig om jag har fel. Embarrassed
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 16:33
Hur kan man inte gilla Braveheart? !  Dead Wink

Den är hur underbar som helst ju! Tongue
Fast Highlander är rena skiten, fast kult är ju alltid kult.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 14:49
Det finns ju så mycket att ta av i den grekiska antiken. Hundratals historier, tänk bara på alla Guda historier.

Skottland är så mysigt. Den absolut skönaste engelska dialekten har de dessutom. Själv älskar jag Braveheart och tycker Wallace historia är väldigt intressant.

Skulle uppskatta något historiskt från våra nordiska länder av Disney. Annars ligger Frankrike rätt högt upp.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 13:38
Ja, nordisk mytologi hade varit roligt att få se!

Sockerpajen: Skottland är jag också förtjust i. Fast jag tycker varken om Highlander eller Braveheart...
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 23:47
Gillar det gamla Skottland också, typ under tiden som Braveheart och början på Highlander (som annars är en ur kass kult-rulle) utspelar sig Tongue

Håller med Hades, en film om Nordisk mytologi skulle vara jätte roligt Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 23:28
Historia i allmänhet är det väl sisådär med, men grekisk mytologi är jäkligt intressant. Det har jag haft koll på enda sedan jag fick veta att Herkules skulle komma. Nordisk mytologi är också trevligt, vore kul med en animerad film som bygger på det. Men den grekiska är ändå vinnare!
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 22:15
Postad av Svenzon Svenzon skrev:

Här är en till historienörd! Skulle också gärna sett nån film från Romarriket. De tecknade filmerna om Asterix & Obelix (som iofs inte är Disney) tycker jag är jättebra.
Ett helt gäng snart juWinkBig%20smile Ja dom är också bra, även om jag inte riktigt känner den känslan av historia som i till exempel Herkules, Troja eller Gladiator (som vi nämnt tidigare). Men dom är helt klart bra, på ett väldigt simpelt sätt. Sett den när dom möter vikingarna? Där var även våran kultur med Smile

Skulle vela ha mer historia ifrån Disney. Även om det redan finns Herkules, Pocahontas osv, så skulle det vara kul med mer. Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 18:29
Här är en till historienörd! Skulle också gärna sett nån film från Romarriket. De tecknade filmerna om Asterix & Obelix (som iofs inte är Disney) tycker jag är jättebra. Däremot tycker jag att framtidsfilmer kan vara riktigt bra de också. Som Skattkammarplaneten till exempel. Eller varför inte (varken tecknad eller Disney dock) Star Wars...? Wink
Till toppen
sara_91 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera sara_91 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 17:46
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Ja, mycket hellre filmer från den tiden än typ "high school" filmer från 2000-talet eller *ouuh, ryser* framtiden! Dead

jag kan hålla med dig om att filmerna inte ä´blir lika bra men jag gillar high school musical! det kan bero påm att jag ölskar musik och ´håller på med musikaler.. Filmen "bilar" är bra tycker jagTongue men annsra håller jag med dig helt!
John Smith till Pocahontas:
Vad som än händer så kommer jag att finnas hos dig för alltid..
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:18
Absolut! Det finns inte tider som slår dem från förr, typ riddartiden osv. Antika Grekland, mm, jag riktigt myser när jag vet att jag ska få se en film från historisk tid. Underbart! Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 16:08
Ja, mycket hellre filmer från den tiden än typ "high school" filmer från 2000-talet eller *ouuh, ryser* framtiden! Dead
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2007 vid 14:28
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Tycker också om de karaktäristiska teckningsstilen, dessutom så bygger ju historien på det antika grekland och det tycker jag (historia nörd som jag är) är riktigt intressant eftersom det (tillsammans med antika rom) är den mest underhållande historiska epoken.
Hade gärna sett en disney film om antika rom, en "Gladiator" för barn !Cool

Åh en till som är historienörd förutom jag! Big%20smile Håller med dig om att antika Grekland och antika Rom är bland de mest underhållande historiska epokerna. Skulle verkligen vilja se fler tecknade filmer från den tiden, även om Gladiator och Troja osv så klart också gärna går ner fler än en gång.Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2007 vid 19:22
Sångerna är bra också! Fast kanske inte Philles sång men både "Zero to hero" och "Jag kan klara av det" är bra och minnesvärda.
Tycker också om de karaktäristiska teckningsstilen, dessutom så bygger ju historien på det antika grekland och det tycker jag (historia nörd som jag är) är riktigt intressant eftersom det (tillsammans med antika rom) är den mest underhållande historiska epoken.
Hade gärna sett en disney film om antika rom, en "Gladiator" för barn !Cool
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-maj-2007 vid 22:17
Ja, han är duktig som lyckas göra de (rösterna alltså (och karaktärerna)) så olika. Om ja inte hade vetat att det var samma snubbe hade jag nog inte ens gjort kopplingen mellan rösterna. Han är fantastisk, och jag håller med dig, Hades, om att Anden och Hades är två av de bästa disneykaraktärerna, men nästan alla Disney karaktärer e bra :D

Jag gillar verkligen budskapet i Herkules också =)
"Be the change you want to see in the world"

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media