| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Bara lilla jag
Regissör
Status: Offline
Poäng: 1149
|
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Dans Postad: 28-maj-2007 vid 15:27 |
Vilka danser föredrar ni i Disneyfilmerna? Den mer traditionella som i Askungen eller mer i Aristocats-stuk?
Själv tycker jag väl att Askungen och Törnrosa (osv) dans-stilen är väldigt fin och sådant som nästan är ett krav på de filmerna. Men annars är det ju sådant i stil med Baloo som är roligast att se på. Tarzans hopp och skutt-liknande dans är också rätt söt faktiskt.
Ariels dans med Eric känns så liten i filmen, det är ju ändå en väldigt stor grej för henne att få dansa. Så jag blir alltid glad när jag ser den scenen, äntligen får hon dansa. 
En av de mest klassiska dansscenerna (och finaste) är ju självklart Belle och Odjuret. Hans osäkerhet och hans stolthet när hon lutar sig emot honom. Det är väldigt fint. Älskar takmålningarna som flyttar lite på sig. 
Djungelboken (spelfilmen) är också en av mina favoritdansscener. Då inte när det är fest för att förlovningen ska avslöjas, utan när Kitty lär Mowgli dansa. "One two three four, one two three four" 
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
Hannibal
Manusförfattare
var: Sweden
Poäng: 225
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-maj-2007 vid 20:39 |
Skulle det inte vara kul om Prinsen och Askungen skulle rocka loss på ett rock n roll dans golv? hahah nej men skämt å sido så tycker jag, som du, den självkart mest klassiska är ju Skönheten och Odjuret! Det är ju nästan film historia...
Ariels dans med Erik är ju verkligen jätte gulligt, då det var en av hennes önskningar att få göra! Lite svårt att dansa typ vals i vattnet...
Åhh Djungelboken, när Mowgli lär sig dansa! Jag har ju precis givit filmen en liten kärleksförklaring och den scenen är ju en av de sötare!
|
|
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
|
 |
Jake
Scenograf
Poäng: 736
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-maj-2007 vid 21:24 |
Indianhövdingen i Peter Pan alla tider!! Sånt fotarbete har inte setts sen man försökte steppa i otakt till joddlande Blues
|
|
Don’t worry about a thing,
’cause every little thing gonna be all right.
|
 |
Caela
Storybordartist
Poäng: 94
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-maj-2007 vid 23:38 |
Belles och Odjurets dans är som sagt historia och jag måste säga att jag tycker om deras lilla "dans" när de har snöbollskrig.
Annars så tycker jag om Lejonkungens "hakuna matata" dans med pumpa, timon och simba.
|
|
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
|
 |
Caela
Storybordartist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-maj-2007 vid 12:52 |
sedan så har vi så klart askungens och prinsens dans på balen
|
|
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
|
 |
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan
Poäng: 920
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-maj-2007 vid 16:41 |
Jake skrev:
Indianhövdingen i Peter Pan alla tider!! Sånt fotarbete har inte setts sen man försökte steppa i otakt till joddlande Blues 
|
Dessutom är han helt seriös, ruskigt stelt ansiksuttryck 
|
 |
Mendez
Animatör
var: Sverige
Poäng: 390
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-maj-2007 vid 16:45 |
|
Skönnheten & Odjurets dans.
|
 |
Hannibal
Manusförfattare
Poäng: 225
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-maj-2007 vid 17:47 |
haha Indianhövdingen i Peter Pan är ju klockren!
Tarzan och Janes dansförsök är ju för gulligt!
|
|
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-maj-2007 vid 18:59 |
Indian hövdningens dans i Peter Pan som flera nämnt är ju klockren! Han ser helt gravallvarlig ut och fötterna hinner inte ens nudda marken innan de åker upp igen. Grym indian det där
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
disney_girl
Medproducent
var: Sverige
Poäng: 1797
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-juli-2007 vid 17:40 |
Skulle va kul att se Askungen och Prinsen dansa tango (hehe).
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-juli-2007 vid 13:47 |
Hehe sant, det skulle vara lite roligt faktiskt.
Esmeraldas (hur kunde jag glömma?) dans genom hela filmen är sensuell och de har verkligen uppmärksammat hennes kvinnliga sida. Hennes dans i elden är också mycket effektfull, till Hellfire, blir inte mycket bättre.
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |
Caela
Storybordartist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-juli-2007 vid 17:11 |
Lilo och Stitchs dans till The King är också väldigt bra! någon annan som tycker om den dansen?
Måste också bara påpeka att jag älskar musiken i den filmen, plus hula-danserna.. 
|
|
|
 |
Bara lilla jag
Regissör
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-juli-2007 vid 14:49 |
Jag har bara sett Lilo och Stitch en gång, så minns inte deras dans. Men man ser ju en bit på trailern? Om jag inte minns fel.
Tycker mycket om Ariels dans i grottan när hon sjunger Part of your world. Hela hennes personlighet kommer fram i den scenen. 
|
|
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
|
 |