Ringaren i Notre Dame |
Svara
|
Sida <1 34567 9> |
| Författare | ||
Art_of_Minnie
Scenograf
fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-juli-2007 vid 12:48 |
|
|
Och en sak till, Att se Trailern räker inte! |
||
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-juli-2007 vid 12:47 |
|
Och så är det kärleks dagen nästa dag ochså. Ska ringaren få vara ensam då?
Den här filmen vill berätta att det spelar ingen roll hur man är på utsidan, och att det inte räker med ögon för att se hur man är, En dag så träffar man någon som ser ens sanna jag.
|
||
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juli-2007 vid 21:29 |
|
Jag talade bara utefter vad jag fått för intryck av den personligen. Jag har alltså sett trailern, som jag tyckte var skräp. Om du nu syftade på mig. Jag talade ju inte direkt väl om filmen.
Men eftersom du tycker om den, skulle jag gärna vilja veta varför (observera att jag inte säger detta med en dryg röst) då alla andra som jag pratat med som sett den tycker att det är en ren katastrof?
|
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juli-2007 vid 13:25 |
|
|
Jag tycker att tvåan är bra
|
||
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juli-2007 vid 12:19 |
|
Är den så pass dålig att man inte ens kopplar med ettan? Tur i alla fall att den inte förstör ettan, stackars er som sett den ifall det varit så säger jag bara. Som med Pocahontas 2 till exempel, det är en film man aldrig skulle ha sett.
|
||
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
||
![]() |
||
Svenzon
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juli-2007 vid 12:29 |
|
|
Har också bara sett reklamen för tvåan, men som vanligt så bojkottar jag uppföljarna. Tycker mest att de förstör de underbara "ettorna".
|
||
|
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
|
||
![]() |
||
Sockerpajen
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juli-2007 vid 12:18 |
|
|
Jag har sett den
Den är dåligt animerad, har dåliga sånger och handling plus att Quasi är helt förändrad
Ingenting passar ihop med den första filmen helt enkelt. Fast det är ingen "förstörar" film. Ni vet när en två gör att man ser på ettan på ett anorlunda sätt. Och det är väl det enda pluset på denna ruttna film...
|
||
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juli-2007 vid 11:53 |
|
|
Håller med de två ovanstående. Jag vägrar att se Ringaren i Notre Dame 2. Bara idén att göra en tvåa på denna film är ju absurd. Av de som sett den har jag hört att det mest verkar som att den gjordes för att Quasi skulle få en tjej han också. Kan det bli en värre story? Dessutom, hemska tanke, har ni sett reklamen!? Oh herregud! Och så är det till råga på att en uppföljare till en av Disneys bästa filmer! Nej usch nej, det skräpet tänker jag inte se!
|
||
|
I'll be there someday
||
![]() |
||
Mendez
Animatör
Medlem sedan: 15-januari-2006 var: Sverige Status: Offline Poäng: 390 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 12-juli-2007 vid 01:56 |
|
|
När jag skulle kolla på ettan idag så visade dom reklam för tvåan, den såg hemsk ut. Jag kommer att hålla mig borta från den. |
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2007 vid 23:28 |
|
|
Jag vägrar se tvåan mest för att det jag sett på reklam osv är så ruskigt fult. Jag tycker Ringaren i Notre Dame är Disneys mest välanimerade klassiker, och att komma med en sån fortsättning då håller inte riktigt :P
|
||
![]() |
||
Art_of_Minnie
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2007 vid 23:13 |
|
|
Jag gillat ettan men jag gillar tvåan ochså!
|
||
|
||
![]() |
||
Mendez
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juli-2007 vid 22:13 |
|
|
Såg filmen idag, helt ok. Frollo har blivit en av mina favoritskurkar.
|
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 08-juli-2007 vid 15:58 |
|
|
Fel och fel. Kunde vart mycket bättre.
|
||
![]() |
||
Gurra
Scenograf
Medlem sedan: 12-juni-2007 var: Sweden Status: Offline Poäng: 162 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-juli-2007 vid 22:30 |
|
|
Det är väl inget fel på Ringaren i Notre dams omslag? |
||
|
”Vet du, jag har funnit att det enda sättet att göra de här filmerna på är med animatörer. Det går liksom inte att göra dem med räkenskapsförare och revisor.”
Walt Disney, 1901-1966 |
||
![]() |
||
mimmi
Effektanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-juli-2007 vid 23:58 |
|
Jag vet inte hur det nuvarande omslaget ser ut, men jag hade inte velat se huvudpostern som omslag.. jag tycker att den är så fruktansvärt rörig, precis som Herkules's. VHS-utgåvans omslag (det första) var dock inte heller så fint, tycker jag. ![]() Kan dock hålla med om att de andra, åtminstone de äldre filmernas huvudpostrar har varit snygga :) Minns inte riktigt hur de nyare har sett ut Ändrad av mimmi - 06-juli-2007 vid 00:00 |
||
|
|
||
![]() |
||
Mendez
Animatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-juli-2007 vid 21:52 |
|
|
Beställde precis Ringaren i Notre Dame, jag har bara sett den en gång i hela mitt liv och det var när den kom på bio. Så jag kommer nog att få den nästa vecka. |
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-juli-2007 vid 11:55 |
|
|
De bästa disneybilderna tycker jag ändå är de som varit "huvudposters" inför biopremiären för varje film. I Ringarens fall den orange postern med huvudkaraktärerna på. Surt att de bilderna inte används som framsidor, för ja, den som är nu ser rätt skum ut.
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 05-juli-2007 vid 11:52 |
|
|
Jag hoppas också på det. Dvd-versionen kunde ha varit mycket bättre. Skulle absolut vilja se att de släpper en till.
På tal om dvd:n, är det bara jag som stör mig på framsidan? Allt ser så plastigt ut. Esmeralda ser yngre ut och Quasi ser bara allmänt konstig ut, längre kanske?
|
||
|
I'll be there someday
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 04-juli-2007 vid 17:11 |
|
|
Tänk om det kunde komma en fet 2-disc collectorsspecialgoldenedition av Ringaren i Notre Dame. Det hade suttit fint. Det är den enda dvd-filmen jag skulle kunna tänka mig att köpa om i en bättre version, tror jag. Den versionen som finns nu är ingen höjdare, dvd-mässigt. Tänk ett DTS-ljud i Lejonkungen-style, och massa gött extramaterial. Man vet aldrig. Pocahontas släpptes ju om som 2-disc, och Nalle Puh släpps ju för fjärde gången eller nåt i USA snart. Kan man hoppas?
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juni-2007 vid 22:30 |
|
Det hade varit jättekul! Fast det skulle såklart kännas lite småkonstigt i början men sålänge dom inte tar rakt av och inte hela handlingen av den tecknade hade det fungerat. Hoppas verkligen att det blir något.
|
||
|
I'll be there someday
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 02-juni-2007 vid 19:15 |
|
|
Nej, men det hade vart jäkligt intressant. Det bästa hade ju varit om de kunnat få med skådespelarna som gör rösterna i den tecknade filmen (om Tony Jay levt, dvs). Gillar Kevin Kline, hade vart trevligt att både se och höra honom som Phoebus
|
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-maj-2007 vid 14:53 |
|
|
Förstår resonomanget i att denna film lämpar sig för äldre tittare, och håller också med. Men jag tyckte inte själv att den var tråkig eller alldeles för läskig när jag var liten. Fast jag såg kanske rätt mycket när jag var liten när jag tänker efter. Det gick ju rykten om att RiND skulle komma i spelfilms version av Disney, någon som hört något mer anågende detta? |
||
|
I'll be there someday
||
![]() |
||
the_fish
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-maj-2007 vid 14:12 |
|
Så sant som det var sagt, hade inte fungerat i en barnfilm. Dock tyckte jag som liten att RiND vad ganska komplicerad och jag tror inte att man förstår den på samma sätt som barn som nu då man är "vuxen" (snart 19 år kan väl ändå betraktas som LITE vuxet iaf?). Jag minns att jag började storlipa direkt jag kom ut ur biografen, men jag låtsades snubbla över trottarkanten så att inte pappa skulle tro att han valt en för farlig film att se med mig.
RiND är, som många sagt, helt klart en av favoriterna nu i äldre stadie, men som barnfilm är den lite väl svår, men fortfarande ändå en höjdare (som alla andra av Disneys kalssiker var/är).
|
||
|
"Be the change you want to see in the world"
|
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-maj-2007 vid 20:27 |
|
|
En sak, som jag inte direkt tänkt på innan, är att skurken faktiskt sjunger ledmotivet i denna film (det kan man väl ändå kalla det?). Det hör inte till vanligheterna precis. Dessutom känns det som att skurken får mer utrymme än vanligt i den här filmen. Det är bra, Frollo är intressant.
|
||
![]() |
||
Sockerpajen
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 06-maj-2007 vid 09:40 |
|
|
Haha, okej jag missförstod dig TangiableArc
Håller med om att Lejonkungen också var ganska läskig som liten....
|
||
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
||
![]() |
||
TangiableArc
Effektanimatör
Medlem sedan: 04-mars-2006 var: Sverige Status: Offline Poäng: 102 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 29-april-2007 vid 16:23 |
|
|
Sockerpajen: Jag påstod aldrig att jag tyckte Lejonkungen var läskigare än RiND. Jag bara påpekade att den kanske inte heller direkt sällar sig till de mest barnvänliga Disneyfilmernas skara. I vuxen ålder är RiND min klara favorit, alla kategorier. Lejonkungen är också bra, men... barndomens mardrömmar satte sina spår ;)
|
||
|
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic... And I mean that in a very caring way. |
||
![]() |
||
Bara lilla jag
Regissör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 28-april-2007 vid 11:55 |
|
En väldigt bra idé. Det skulle absolut kunnat funka att Esmeralda dog. Men eftersom detta är en barnfilm så är svaret nej. Jag tror inte den hade funkat som barnfilm om Esmeralda dog, och det är tyvärr ett faktum att den ses som just barnfilm. Vilket är lite fel tycker jag men så är det ju tyvärr med de flesta disney-filmer. Tillbaks till saken. Det hade funkat rent story-mässigt. Esmeralda skulle absolut kunnat dött. Fast frågan är då om man hade föredragit att hon dog när Quasimodo tror att hon dör eller om Frollo skulle ha dödat henne senare (eller om hon dött på annat vis?). Som sagt, intressant idé, väldigt bra. Men jag tror inte det hade funkat med tanke på vilken publik filmen riktar sig till.
|
||
|
I'll be there someday
||
![]() |
||
Silver
Produktionsassistent
Medlem sedan: 14-december-2004 var: Sweden Status: Offline Poäng: 437 |
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-april-2007 vid 19:01 |
|
Härligt informativt! Naturligtvis är det synnerligen medvetet som musiken är kyrklig, något annat alternativ hade ju knappast funnits! Med mitt inlägg menade jag att jag personligen blir lite provocerad av det "kyrkliga" och att jag föredrog de afrikanska beatsen i Lejonkungen. Amen! |
||
|
::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything:: |
||
![]() |
||
Hades
Huvudanimatör
inläggsval
Citera Svar
Postad: 14-april-2007 vid 18:29 |
|
|
Jag har kommit fram till att det som gör att Ringaren inte får mer än 4/5 är att handlingen...inte stressas fram direkt, men det går ganska fort. Tyckte, senast jag såg den, att från scenen där Quasimodo och Esmeralda träffas och pratar för första gången, och framåt, går allting väldigt snabbt. Scenerna tar slut väldigt fort. Det kanske inte är sant, men jag tyckte det kändes så. Sen har vi stenfigurernas sångnummer. Som figurer är de bra (även om de inte är särskilt välutvecklade i jämförelse med andra sidekicks som Anden eller Lumiére och Clocksworth) eftersom de lättar upp stämningen titt som tätt, vilket historien verkligen behöver. Sången är också bra, lite avbrott från allt det "dystra" men jag tycker man skulle hoppat över pokerbordet och frisörscenen. Tycker inte det passar in med så pass moderna prylar mitt i allt. Att alla andra statyer knäpper med fingrarna i slutet är kanon däremot Sen har jag funderat på om man kanske skulle låtit Esmeralda dö i slutet, för att i alla fall likna originalet lite mer, men det hade kanske inte funkat så bra ändå. Det hade kanske blivit för sorgligt, mer i stil med Lejonkungen än Pocahontas och Tarzan (Kocoum och Kerchak var inga huvudkaraktärer direkt även om jag första gången tyckte Tarzan var bra sorglig) men å andra sidan kanske filmen hade blivit ännu mer hyllad än den blev om Esmeralda hade dött. Svårt det där. Tycker slutet är bra men filmen kanske hade känt ännu "starkare" om någon, inte bara Frollo, dött. Men jag är nöjd med slutet som sagt, det sista är bara en tanke.
Vad tror ni?
|
||
![]() |
||
Sockerpajen
Scenograf
inläggsval
Citera Svar
Postad: 10-april-2007 vid 17:50 |
|
|
Lejonkungen läskigare än RiND?
Nixpix.
Håller med Hades, det var först på senare år som jag lyckades se RiND utan några besvär.
RiND är otroligt vacker och som någon sa, välgjord, älskar scenerna dels när Quasimodo springer omkring "dansar" i Notre Dame och sjunger "Solsken" (Tror jag) Och den scenen när han lyfter upp Esmeralda och ropar "fristad!"
Dessutom så är RiND en av få filmer där huvudkarktären inte får kvinnan, vilket passar ytterst bra in.
|
||
|
|
||
![]() |
||
Svara
|
Sida <1 34567 9> |
![]()
Tweet
|
| Forum meny | Forum Permissions ![]() Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |
Forum: Disneyklassikerna
Forum: Övrigt Disney
Forum: Uppföljare
Forum: Disneyheter
Forum: Pixar