Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Peter Pan

Svara Svara Sida  <1234>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 18:27
Postad av SkylarkDiamond SkylarkDiamond skrev:

Jag tycker det är kul när det sitter en pirat i masten och sjunger med jobbig röst som Hook skjuter ner.. Så hör man plumset när han slår i vattnet.. :D Haha, snacka om sjuk humor.
Det är den bästa scenen ur hela filmen tycker jag Smile
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 10:10
Jag förväntar mig inte alls mycket av den filmen. Såg trailern och det räckte mer än väl, tror inte ens jag tänker se filmen.

Haha det är ju klockrent. Han sitter där och sjunger och Krok bara skjuter ner honom, haha vilken humor jag harTongue

De vilsna pojkarna är ju helt klart några av de bästa figurerna i filmen. Tvillingarna som upprepar vad den andra säger hela tiden och Dudde och alla. Favoriter i allra högsta grad. Smile
"Jag hade en vit mus" "Det är ingen mamma!" LOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
starchild84 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

var: Sweden
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera starchild84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2007 vid 00:14
Finns bara en anledning att se peter pan och det är Tingeling :)

finns ingen mer underbar figur som hon, att hon sedan får en alldeles egen film i höst/vinter ser jag verkligen fram emot :)

Smile
"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2007 vid 21:46
Haha, klart den bästa scenen. Så grovt att skjuta honom! Och så är han så ruskigt oberörd efteråt Clap
Till toppen
SkylarkDiamond View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera SkylarkDiamond Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2007 vid 20:30
Jag tycker det är kul när det sitter en pirat i masten och sjunger med jobbig röst som Hook skjuter ner.. Så hör man plumset när han slår i vattnet.. :D Haha, snacka om sjuk humor.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2007 vid 18:02
Jag också! Den scenen är definitivt en favorit! Och så gillar jag Kroks "och var... tror du... att DU... är på väg..?"LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-mars-2007 vid 16:22
Haha nej Tolala då är jag det med för det är absolut en av mina favoritscener! Sen kommer piraterna efter i en studsande takt dom med. LOL
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Tolala View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Tolala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 21:54

Ja, lille Smee....haha. Han är i en klass för sig.

Alltid när jag säger hans namn kommer jag att tänka på den scenen i slutet när alla pirater är på väg bort i livbåten. Krokodilen jagar krok som fastnar i hans gap och sen skjuts iväg och "studsar" på vattnet samtidigt som han ropar "Smee-mee-mee-mee-mee..." LOL Lika roligt varje gång. (Sen är man ju lättroad också!)
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 13:18
Peter Pan är också en av mina favoriter. Gillar även uppföljaren. Fast ettan är bättre. Krok och Smee är roligast. Även krokodilen som är efter krok.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 17:16
Ja det är ju rätt barnsligt men å andra sidan är dom ju barn. Wink Kapten Krok och Smee är ju klockrena! En annan favorit är mr Darling. Han är en typisk pappa som får nog av alla lekar och att hans skjortor blir målade på osv. Gillar hans sätt att uttala sin frus namn på, nästan aldrig Mary utan mer Märi.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 16:43
Kollade på den idag, nu minns jag hur mycket jag tycker om Krook och Smi. Fast när jag tänker efter så är Peter Pan ganska larvig ibland. Tex i slutet när alla barnen skriker att Krook är en pottfisk eller liknande.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 16:22
Buhu, jag har inte fått min än. Cry Vill ha den nu!!! Hade tänkt att se den nu i helgen, men jag får vänta. Hoppas den kommer till veckan, annars vet jag inte vad jag gör.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 15:02
Hehe joo jag tänkte också göra detWink Måste säga att det var rätt bra framsida också. Bättre än Den lilla Sjöjungfrun till exempel (den kunde ju varit så mycket bättre gjord).
Tycker det verkar lite intressant det där som står på baksidan "Disneys egna ord". Men ska stå ut tills ikväll och inte se den innan Tongue
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 14:58
Jag fick min idag, men jag väntar till ikväll med att se den Wink
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-mars-2007 vid 14:44
Haha lite komiskt med tanke på att jag sitter här med den nu och också köpte den för ca två timmar sen. Jag tänkte dock tortera mig själv lite så väntar med att se den. I alla fall några timmar...
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2007 vid 20:35
Köpte den faktiskt för...ja, 2 timmar sedan ungefär :P Verkar lovande (trailer för Djungelboken med också, man börjar längta :))
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2007 vid 19:29
Jag har inte heller sett den på år och dagar. Så imorrn bär det av till närmaste affär och köpa Wink Ska bli riktigt kul att se den igen Big%20smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2007 vid 18:47
Jag hade helt glömt bort att den släpptes igår. Så jag beställde den på CDON.com idag. Den kommer nog i början på nästa vecka då. Ska bli kul att se den, jag har inte sätt den på flera år.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-mars-2007 vid 16:38

Är den nån större skillnad på den nya och den äldre dvd-utgåvan? Tycker inte skillnaden verkar så stor.. 

Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-mars-2007 vid 12:51
Är det nån som köpt den idag?
Jag ahde förhandsbokat den, men fick det inte idag. Cry Men jag får den förhoppnings vis i morgon.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2007 vid 20:48
Den scenen är så klockren! LOL "God ton sa ni Smee?" Halva filmens humor är ju Smee och Kapten Kroks diskussioner.

Och de vilsna pojkarna är för söta Tongue Hur många är dom nu igen? Måste vara år och dag sen jag såg den här filmen Cry
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-januari-2007 vid 20:14
Jo Smee är kanon kul!!

Jag tycker bäst om scenen när Kapten Krok och Smee är på däck och Krok försöker komma på vart Peter gömmer sig. Sen när Krok skuter den sjungande piraten. Min kompis och jag brukade imetera hela den scenen när vi hade tråkit på gymnasiet.

..."Men snälla söta rara kapten Krok, att skuta en man mitt i en allaria, hehe, det är inte god ton." "God ton sa ni Smee? Sablar god ton visade Peter Pan god ton när han gjorde det här mot mig?"....LOL
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-januari-2007 vid 17:44
Den ska komma den 7:e mars.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-januari-2007 vid 17:54
Jag med! Smile Någon som vet datum på när den släpps?

Peter Pan är ju faktiskt en väldigt sorglig historia om man tänker efter. Fast det märks mer i böckerna och spelfilmen. Knappt alls i den tecknade.

Kan man låta bli att tycka synd om honom i spelfilmen med Jeremy Sumpter när han är utanför deras fönster? Cry
På tal om den måste jag säga att Peters glömskhet är en miss. I den tecknade är detta inte med alls (vad jag kommer ihåg, var tyvärr att bra tag sen jag såg filmen). Men i spelfilmen tar dom med det när det handlar om John och Michael. "Who are you? - I'm John? -John..!" Och även senare när de är borta "Michael? John? My brothers! - Who?" Men sedan fortsätter dom inte med det här. Man får inte veta något mer. Vilket är lite synd att ta med det då, jag tycker det känns som en oavslutad idé.

Men för att gå tillbaka till ämnet, Disney's Peter Pan Wink Jag tycker inte det gör så mycket att låtarna är rätt halvkassa för det känns bara rätt i filmen. Det ska inte vara så bra för det är inte viktigt i just den här filmen. Den klarar sig ändå.
Är inte Smee en "sido-skurk" av bästa klass förresten? LOL

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hanna_N View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 131
inläggsval inläggsval   Citera Hanna_N Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 16:52
Jag har bestämt mig för att ha kvar den gamla utgåvan av Peter Pan och att dessutom köpa den nya. Kan vara kul att jämföra och dessutom kan man aldrig veta i förhand vilken som är bäst egentligen. Ser fram emot den nya utgåvan Smile
Boom baam baby, rafsa fram käket..hungerkungen gungar in
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 16:36
Jag gillar Peter Pan, den har alltid varit en av mina favoriter. Däremot gillar jag inte Karlsson på taket. Tongue (Karlsson är aningens bättre i bokform än på film, dock.) Jag såg också spelfilmen iförrgår, den var faktiskt rriktigt bra den också. Gillade de onda sjöjunfruarna. Tingeling var mycket bättre i spelfilmen än i den tecknade tyckte jag.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-december-2006 vid 10:52
Hmm...Jag vet inte vad jag tycker om Peter Pan riktigt.
Visst är han ganska lik Karlsson, båda kan flyga och är egon.
Jag tycker faktiskt att Oeter Pan är ganska bra. Själva historien är ju jätte fin, filmen är bra men som sagt så kunde musiken ha varit bättre.
Spelfilmen Peter Pan gillar jag mycket :) Den är iallafall bättre än disney-versionen.
Och jag total diggar Tingeling i båda filmerna LOL

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Tolala View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Tolala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-december-2006 vid 21:21
Är också ett stort fan av Peter Pan. Tycker som ni att det är kul med alla figurer runt omkring. Vem ville för övrigt inte vara en sjöjungfru när man var liten?

Jag har också lite problem med dessa egocentriska pojkar (avskyr Karlsson på taket! Dead). När jag var liten fattade jag aldrig varför han var så elak hela tiden. Men Peter Pan är ju ändå en ganska komplicerad figur. Tycker faktiskt att historien om honom är ganska sorglig när man tänker efter.

Älskar spelversionen med Jeremy! Den gick på tv igår och jag bönade och bad pappa att han skule spela in den, men ack nej... Unhappy

Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 20:04
Ett sjörövar liv är ett uuunderbaaart liiv ett äventyrsliv upp på tort, vi lever för dagen vi har is i magen för sjörövarlivet är kooooort ja för sjööö... "PANG" Clap
Peter Pan är enligt min ringa mening en fantastisk, magisk oerhört bra film!!
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-december-2006 vid 11:52
Postad av Hades Hades skrev:

Jo, jag kände till det också. Men på den länken där uppe stod ju filmerna i platinaserien med, även Djungelboken som inte släppts än. Peter Pan stod också med. Däremot fanns varken Pinocchio, Fantasia, Törnrosa eller Pongo och de 101 dalmatinerna med. Tänkte de kanske gjort nån ändring, att det bara skulle ingå tio filmer i den där serien.

Nej, det har inte gjorts några ändringar sen 2003. Platinaserien består fortfarande av fjorton titlar. Presentationen på sidan om Peter Pan visar bara de platinautgåvor som redan är släppta, eller som har fått ett officiellt releasedatum. Filmer som har släppts tidigare, men endast som vanliga (ej platina) utgåvor finns inte med. Ej heller framtida utgåvor med osäkert releasedatum.

Ändrad av Anders M Olsson - 02-december-2006 vid 12:01
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media