Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Den Lilla Sjöjungfrun

Svara Svara Sida  <1 1213141516 25>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 4,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
loloo View Drop Down
Nykomling
Nykomling

var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera loloo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2007 vid 20:14
Embarrassedlilla sjöjungfrun äger tycker då jagSmile. Sångerna är jätte bra ju! men min favo är "Kiss the girl" Jag sjunger den typ varje dagEmbarrassed
Till toppen
starchild84 View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera starchild84 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2007 vid 19:11
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Postad av ErikaJansson ErikaJansson skrev:

Den Lilla Sjöjungfrun finns nu mycket billig på Åhlens. Det är nu dvd rea.

Jaså? Hur mycket kostar den? Smile

Den kostar 129 -: (Tror Jag)

är man medlem på homeenters barnfilmsklubb kostar den 99,50kr där.

"Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2007 vid 13:51
Postad av ErikaJansson ErikaJansson skrev:

Den kostar 129 -: (Tror Jag)
Till toppen
ErikaJansson View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera ErikaJansson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2007 vid 13:49

Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2007 vid 11:59
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 19:14
En sak som jag inte märkte förens någon dag sen var att när Louis sjunger Le Possions så i början då han kommer ut från skåpet sjunger han orden "maurice chevalier" vilket till lika är han som sjunger introduktionssången till aristocats :D någon annan som märkt det?

Ändrad av Ariel_ - 20-mars-2007 vid 19:25
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 18:26
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Fircone Fircone skrev:

Hörde att man ansåg att klippen var för läskiga vilket är otroligt löjligt med tanke på "Skönheten & Odjuret" som kom en tid senare innehåller mycket mer brutalare scener.

Man ska komma ihåg att när Den lilla sjöjungfrun hade svensk premiär fanns inte regeln att barn under sju år får se sjuårstillåtna filmer i vuxens sällskap. Därför var det otroligt viktigt för Disney att filmen blev barntillåten, inte sjuårstillåten. Annars skulle Disney ha tappat stora delar av sin viktigaste publik, de allra yngsta barnen.

När Skönheten och odjuret hade premiär var regeln däremot införd, och den filmen blev som väntat sjuårstillåten av censuren. Men med regeln om vuxet sällskap spelade den något tuffare censurgränsen i praktiken ingen roll. De flesta barn under sju år lär ändå ha någon vuxen med sig när de går på bio.

Jaha, OK. Det hade jag ingen aning om. Tack och lov att de hann införa den regeln innan de började klippa bort delar ur fler filmer. Är glad att de har återställt klippen i Den lilla sjöjungfrun trots att det fortfarande känns lite ovant. Har alltid tyckt från när jag var liten att filmen just verkat klippt i. Särkilt på slutet i slaget mot Ursula.
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 17:58
Postad av Fircone Fircone skrev:

Hörde att man ansåg att klippen var för läskiga vilket är otroligt löjligt med tanke på "Skönheten & Odjuret" som kom en tid senare innehåller mycket mer brutalare scener.

Man ska komma ihåg att när Den lilla sjöjungfrun hade svensk premiär fanns inte regeln att barn under sju år får se sjuårstillåtna filmer i vuxens sällskap. Därför var det otroligt viktigt för Disney att filmen blev barntillåten, inte sjuårstillåten. Annars skulle Disney ha tappat stora delar av sin viktigaste publik, de allra yngsta barnen.

När Skönheten och odjuret hade premiär var regeln däremot införd, och den filmen blev som väntat sjuårstillåten av censuren. Men med regeln om vuxet sällskap spelade den något tuffare censurgränsen i praktiken ingen roll. De flesta barn under sju år lär ändå ha någon vuxen med sig när de går på bio.
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2007 vid 10:58

Tycker verkligen om filmen som står högt på min favoritlista. Jag fick föressten den nysläppta DVDn i julklapp och blev så förundrad över hur mycket de verkligen hade klippt bort (VHSversionen var ju nedklippt med minst 3 minuter). Hörde att man ansåg att klippen var för läskiga vilket är otroligt löjligt med tanke på "Skönheten & Odjuret" som kom en tid senare innehåller mycket mer brutalare scener. Är glad att de inte dubbade om filmen i alla fall. Men stör mig så otroligt mycket på att de bytte ut Sissel's röst mot den engelska versionen i scenen där Ariel sjunger och ger rösten till Ursula. Det låter så hemskt! Kunde de inte på något vis klippt över ljudspåret där Ursula som är utklädd till Vanessa går sjungande på stranden? För där har dom sparat Sissel's röst åtminstonde.

Nåja, en riktigt fin film i alla fall. Smile
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2007 vid 20:52
Vet ni om DVD utgåvan sålt bra ? (Avskyr fortfarande frambilden på svenska dvd fodralet. Tur att jag har USA fodralets bild. Köpte import från England via Megastore.se.)
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener

Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 22:54
Japp, jag har också sett dem!
Det var det första jag kollade upp när jag köpte DVD:n

/\

Ändrad av annjoh - 11-mars-2007 vid 22:56
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 20:10
Det håller jag med om. Men den som har bäst inledning av alla måste ändå vara Skönnheten och Odjuret.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 19:35
Tycker alla 90-talsklassikerna, Den lilla sjöjungfrun-Tarzan har väldigt bra inledningar! Disney har verkligen lyckats med allihop.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-mars-2007 vid 17:19
Jag har alltid sett dom, tycker man ser Musse, Kalle och Långben rätt tydligt.

Håller helt med dig Silver. En mycket bra inledning. Det hade inte varit lika bra om "kameran" bara gick ner under vatten, att man får följa fisken är mycket bättre.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 23:12
Yes Disneygirl, jag har hittat dem.

Jag har nämnt i tråden för "Herkules" att den filmen har en grym inledning, men det är definitivt samma sak med Den Lilla Sjöjungfrun - jag minns att jag rös av välbehag första gången jag såg filmen och man får följa fisken som Grimsby tappar ned i djupet...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-mars-2007 vid 21:30
Några fler än jag som hittat Kalle, Långben och Musse i öppnings scenen när Kung Triton kommer in ?
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 20:21
Jag har en annan Lilla Sjöjungfrun film också. (Filmfavoriter Den Lilla Sjöjungfrun)

Ändrad av disney_girl - 25-februari-2007 vid 12:52
Till toppen
Hjortron View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

inläggsval inläggsval   Citera Hjortron Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-februari-2007 vid 22:07
En av dom bästa
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist

Poäng: 57
inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2007 vid 23:18

Sett Den Lilla Sjöjungfrun som gått på Fox Kids ? (sabans The Little Mermaid)

Ja, det gick på TV när jag var liten. Brukade kolla på det.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 18:15
Ja, det kan jag hålla med om, det hade ju ändrat hela historien. Och inte hade det varit till det bättre.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 17:43
Tycker också lyckliga slut är bra, men ändå var jag glad att man följt originalet i Flickan med svavelstickorna. Slutet är viktigt för den berättelsen, och det hade blivit en helt annan historia med ett annat slut.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 14:58
"Den ståndaktige tennsoldaten" tycker jag är en av de bästa delarna av Fantasia 2000. Den är till och med snäppet bättre än "Flickan med svavelstickorna", åtminstone efter vad jag kommer ihåg. Disneyfierade slut har jag inget emot alls, tvärtom. Lyckliga slut är bra. Big%20smile
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-februari-2007 vid 10:34
Tråden: http://www.magicmovies.se/disneyssion/forum_posts.asp?TID=793
Två HC Andersensagor på samma dvd. Lysande. Förutom dessa två så har "Den ståndaktige Tennsoldaten" gjorts (fast i 3D) på Fantasia 2000, även den får ett disneyfierat lyckligt slut, precis som sjöjungfrun.

Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2007 vid 17:27
Jag tycker den filmen är jätte bra.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-februari-2007 vid 17:04
Jag tyckte Flickan med svavelstickorna var helt underbar. Musiken passade så otroligt bra. Det enda som störde mig lite var skuggorna på folks rockar osv, det såg inte direkt handtecknat ut. Även om det inte är handtecknat, så tycker jag det ska se så handgjort ut som möjligt, och skuggorna störde mig lite. Men filmen i sig var helt underbar.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2007 vid 22:27
Riktigt bra faktiskt, fint tecknad också. Disney kanske hittar tillbaka snart Smile
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-februari-2007 vid 20:47
Hallå! Kortfilmen i extramaterialet. Flickan med svavelstickoprna! Hur bra var inte den då? (Kanske borde sagts i en tråd i ett annat forum... hmmm...)
- jag är en bacill
Till toppen
Medproducent
Medproducent

inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 18:53
Sett Den Lilla Sjöjungfrun som gått på Fox Kids ? (sabans The Little Mermaid)
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 15:26
Ursulas sångscen är klassisk, hon är så monstruös och vulgär, gillar henne skarpt. Sedan är Ariels vattenscener underbara, precis som Disney_Girl sa, hennes hår rör sig så genuint och sjöjungfrur är helt enkelt magiska.

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 16:01
Eftersom sångerna enligt mig är det bästa med den här filmen, så måste jag säga att Sebastian i kockens kök är min favoritscen. LOL Tycker även om Havet är djupt- och Ta en kyss-scenerna.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 1213141516 25>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media