Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Robin hood - Disneys bästa film!

Svara Svara Sida  <12345 6>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Filip View Drop Down
Nykomling
Nykomling

var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Filip Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-mars-2007 vid 23:00
Det verkar som om Disney ska släppa en ny version, "Most Wanted Edition", av Robin Hood nu. Kolla här för mer information.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-februari-2007 vid 17:05
Nej okej. Det är ett himla tjat om henne. Eller kanske inte men de scener man kommer ihåg bäst med Prins John är ju när han sitter och suger på tummen och pratar om sin mammaTongue eller mer säger "mor" då menWink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

var: Sverige
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2007 vid 16:34
Aha, jag missuppfattade. Jag tror aldrig man får veta vad som hänt med henne.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2007 vid 09:36
Förlåt det lät lite konstigt. Jag menade alltså vart är deras mamma? Hon nämns ju men man får väl aldrig veta om hon är död eller vart hon är?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 21:38
Rickard är på ett korståg efter att Sir Väs hypnoteserat honom.
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 19:58

Ahaa, dumt av mig att inte tänka på det Tongue Joo men dom åker säkert runt och jävlas lite dom med bara sådär för skojjs skull. Eller så kanske Prins John köpte in nya kläder och diamanter osv. Han är ju lite fåfäng.

Vad har hänt med Rickard och Prins Johns mamma förresten? Får man veta det? Antar att hon är död men får man veta det rakt ut?  

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 19:41
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Det verkar ju möjligt. Var ett tag sen jag såg filmen, så en fråga: Varför åker de runt i landet över huvudtaget?  

Förmodligen för att håva in skatter av folket i England, men det är väl inte deras jobb å andra sidan? Tongue
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 19:28
Det verkar ju möjligt. Var ett tag sen jag såg filmen, så en fråga: Varför åker de runt i landet över huvudtaget?

Robin Hood är en av de många filmerna där man ska tro att hjälten är död och sedan överlever han i alla fall, hipp hipp hurra ingen hade kunnat ana detta! Tongue Men det gör ju ingenting alls, det är ett passande slut. Och Lille Johns min när han tror att Robin är död är ju rörande. Verkligen en film som lyfter fram hur viktigt det är med vänskap.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-december-2006 vid 05:10
Jag satt och tittade på den engelska versionen av Robin Hood tidigare idag. Jag kom att tänka på en sak. Ibörjan på filmen är Prins John och Sir Väs påväg till Notthingham. Dom åkte runt bland olika städer i England om jag har förstått det rätt. Men ändå så ägde John och Rickards mamma ett slott i Notthingham. Kom dom därifrån då?
Till toppen
anna_disney View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera anna_disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-december-2006 vid 20:57
Hej jag heter Anna och jag älskar Robin Hood!
Jag tycker att den är mycket spännande när dem har upptäckt att storken är Robin och ska hugga huvudet av honom.
För utom Robin så är Mariann min favorit.
Den bästa låten i filmen är den i början när dem kommer gåendes och chiriffen senan kommer.
Jag tycker om filmen för att den är rolig och fantasifull.
Vad tycker ni om filmen undrar jag?
ge gärna ett betyg på den.
mitt betyg är 10/10!

//Anna_Disney
Till toppen
Razmon View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Razmon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2006 vid 01:34

När jag var liten var det här den enda klassiker jag hade, då var den inspelad på band från TVTongue kollade på den MINST 1 gång per dag... kunde bli iallafall 3 gånger på en dag och mina föräldrar fick spola tillbaka det om och om igenLOL sen blev bandet smutsigt å det gick inte att använda mer!

Men det löste sig för då köpte vi den på VHS riktig kassett iställetBig%20smile! När jag var liten älskade jag kommentaren "Min tumme smutsig"LOL

Idag kan jag garva ihjäl mig åt hur synd det är om Sir Väs genom hela filmenLOL en särskild scen jag gillar är när de ligger och sover och Väs kittlar Prins John, å John sparkar till Väs i ansiktet i sömnenLOL tycker det ser så jäkla kul utBig%20smile!

Helt klart av de allra bästa Disneyfilmerna någonsin!!!
Till toppen
Tolala View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 16
inläggsval inläggsval   Citera Tolala Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-oktober-2006 vid 14:04
Kastar mig in i diskussionen...

Robin Hood är definitivt en av mina personliga favoriter. Jag är visserligen svag för Den lilla sjöungfrun, men Robin Hood är utan tvekan den roligaste!

När jag var liten gick jag alltid runt och rabblade scenen där Robin lagar mat och Lille John hänger tvätt.

"Man går inte bara fram till en flicka, säger: Hejkommerduihågmigvilekteihopsombarnskavigiftaoss?"   LOL

eller "Robban, du bränner käket!"

Lille John är grym...
Till toppen
Bolibompa View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Bolibompa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-oktober-2006 vid 18:08
Ja de orden är verkligen odödliga.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2006 vid 20:40
I USA så släpps en ny utgåva av Robin Hood. Kommer den hit också eller ? se www.disney.com
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-september-2006 vid 18:34

Jag gillar Robin Hood! LOL
Jag tycker att filmen är fin och ganska rolig. Själva historien är ju klassisk så den passar som disneyfilm. Jag tycker också att själva bilderna är fina och sångerna är så där lagom bra.
Den är kanske inte min favorit film men den är endå långt förre t.ex. Den lilla sjöjungfrun och Törnrosa på min tio-i-topp lista.
Den klart bästa i Robin Hood är Sir.Väs!

Min lilla "uppsats" om Robin Hood Wink

Hej hopp sockertopp Heart

AdminEdit: Fetstilt skall inte användas i en hel text bara för att markera ett eller flera ord, meningar och ev. ett stycke.

Ändrad av Daniel - 20-september-2006 vid 18:54
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 21:07
Det har du rätt i. Men vi säger att Rickard är pappa. Då kanske mamman är en räv. Och Marian har fått sitt utseende efter mor sin.

-------

Robin Hood är den näst bästa disnyefilmen någonsin
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 18:19
Det behöver han (prins John) väl inte vara? De kan ju vara fler syskon än Rickard och John. Både rävar och lejon får väl en hel kull med ungar..? Tongue Sen hur det blir om man blandar dem... det vill jag nog inte ens tänka på.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör

inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 18:05
Om Rickard är Marians farbror är ju Prins John hennes pappa. Knappast.

Men strunt samma. Hennes mamma kanske är räv.
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2006 vid 17:13
JAAA!! Vist är väs bra, jag älskar honom!!
"Tungan slant den var ju kluven"LOL
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2006 vid 12:47
Resten av familjen..? Hm.., det är nog lika bra att man inte får se dem... Wink
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2006 vid 12:01
okej så han är då hennes farbor! men då kan man ju fråga sig hur resten av familjen ser ut:S :P...de måste ju bestå av rävar och lejon i nån härlig balndning ;)
Love will be your guide
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör

Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2006 vid 10:45

I de flesta (om inte alla) filmer om Robin Hood säger de att  Kung Rickard är Marians farbror. Det måste bara blivit nåt fel på den svenska dubbningen.

Hur som hällst älskar jag denna film. Det är så klockena repliker! "Tungan slant den var ju kluven" t.ex. LOL- Underbra film!!
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Erised View Drop Down
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera Erised Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2006 vid 23:10
Prins John är bara för rolig. ÄLSKAR den här filmen!!!! Synd att min vhs för hundra år sen tuggade sönder den...
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-september-2006 vid 15:06
Saga du har en poäng i att det kanske bara är den svenska översättningen. Nån som vet om det är samma i engelska?

Haha ja något rörigt! Men egentligen spelar det ju ingen större roll, dom är släkt helt enkelt, hur är en annan fråga :P
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 15:34
Haha, är det sant? Det har jag fullständigt missat...! Jag tror att jag fortsätter se Marian som "kungens skyddsling" så får de vara släkt på vilket sätt de vill. Gud, så rörigt. LOL
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-september-2006 vid 13:53
okej vänta nu så de talar om honom som både en farbror och en far , men detta är alltså den svenska versionen säger de samma på den engelska då eller ....?
Love will be your guide
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 23:42
Frågan är bara varför Lady Kluck säger "blablabla får din FARBROR Kung Rickard...". Dom vet nog inte riktigt själva hur dom har det med familjebanden :P
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist

inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 19:17
hmm jag har alltid sett Marion som dotter till kung Richard  men jag har aldrigt riktigt tänkt på att han faktiskt är ett lejon  och hon en räv. lite wierd ju men inget som jag kan säga att jag stör mig på , måste kolla på filmen och se hur de står till...
Love will be your guide
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 12:10
Det är ju faktiskt sant att dom säger så. Då måste dom ju vara far och dotter  Har aldrig sett dom så...
I Robin Hood Prince of thieves är dom ju kusiner! Fast det känns också lite lustigt faktiskt. Med tanke på ålderskillnaden. Men jag är helt säker på att dom är kusiner med tanke på att Marian säger "I'm the kings cousin.." Men far och dotter känns lite lustigt det med. Ni säger att Robins och Marians barn skulle sett konstiga ut om hon var lejon. Men hallå? Hon är ju ett barn till ett lejon och en räv!
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 16:59
Ja, det gör han faktiskt: "min dotter har fått en laglös som lagvigd" säger han på den svenska dubbningen. Ber om ursäkt, fel av mig..!  Fast jag har aldrig sett dem som far och dotter när jag tittat på filmen, men det kanske beror på att jag är så inställd på att de INTE är far och dotter... Då stör jag mig mer på att de försöker få dem till far och dotter än att de är lejon och räv.

Ändrad av Svenzon - 15-augusti-2006 vid 17:01
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 6>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media