| Författare |
Tråd Sök trådinställningar
|
Sockerpajen
Scenograf
Status: Offline
Poäng: 758
|
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Datoranimerade klassiker Postad: 15-oktober-2009 vid 21:53 |
Dinosaurier är väl ingen klassiker?
Och dessutom så är det svårt att kalla de datoranimerade filmerna för "Pixar", rätt ologiskt enligt mig. Pixar är inte direkt en benämning för en film utan en animationsstudio.
Däremot håller jag med om att datoranimerade filmer inte riktigt känns som klassiker. Men det är svårt att nämna något för "klassiker" nu när de precis släppts. Vem vet, Lilla Kycklingen kanske anses vara en klassiker om tjugo år precis som vi tycker att "Den Lilla Sjöjungfrun" är en klassiker idag. Men om vi snackar nutid så tycker jag mycket bättre om 2D filmer och tycker att de är mer passande för klassiker kategorin.
Ändrad av Sockerpajen - 17-oktober-2009 vid 20:18
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
var: Sweden
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 15-oktober-2009 vid 20:41 |
Gurra skrev:
Varför gör dem datoranimerade klassiker numera?
Jag tycker de ska hålla sig till det klassiska traditionella sättet att skapa filmer det vill säga att de gör tecknade filmer istället.
Lilla kycklingen är ju bra men det är ingen klassisk film tycker inte jag.
En typisk klassiker är typ Askungen, Lejonkungen, Snövit eller Lady och Lufsen! |
Jag håller helt med dig att datoranimerade klassiker inte borde vara klassiker, utan pixar istället
Dinosaurier, lilla kycklingen och vilddjuren tycker jag är bra men de borde inte ingå bland klassikerna.
|
 |
Mrs.J.R
Springschas
Poäng: 14
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-oktober-2009 vid 21:46 |
|
De datoranimerade klassikerna är oftast ganska roliga tycker jag, typ familjen Robinson eller hitta nemo. Men man får ingen Disneykänsla och det blir aldrig något riktigt djupt i filmen. Allting ser så plastigt ut.
|
 |
Drusila
Nykomling
Poäng: 1
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 30-september-2009 vid 16:27 |
|
Jag tål inte de dator animerade filmerna, det känns skamligt att faktiskt kalla dem disney klassiker. Spel som är 3D animerade är charmiga och intressanta då de ger en bättre upplevelse men film som är 3D animerad är tråkig, stela och dom flesta är ganska lika varandra. Har inte kollat på en disney film sedan björnbröder tror jag för det var väll en av de sista tecknade filmerna dom gav ut. Skämten i de 3D animerade är ofta på dagis nivå och de saknar indragande story och djup. Nej tackar vet jag de gamla klassikerna, de som gjorde att jag började älska disney.
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Poäng: 1812
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-september-2009 vid 17:51 |
MiniWalt_Disney skrev:
...Men bara för att en människa, typ en gång, inte förklarar varför han tycker om den ska man få en "tillsägelse" från daniel och att man måste argumentera? |
Jag har viss överseende när det kanske händer en gång. Men i detta fall är det långt ifrån en engångsföreteelse och det är inte första gången jag sagt åt honom att han bör motivera (vilket står i reglerna som man genom att registrerat sig har bundit sig att försöka efterfölja). Men när ingenting biter så tycker jag att jag har rätt att vara bestämd i frågan. Sen tycker jag att Sockerpajen sammanfattade regeln om att motivera väldigt bra. Om nån vill diskutera vidare om denna regel kan skapa en ny tråd under forumet "Forumet" under kategorin "MagicMovies.se" eller om ni har nån fråga om det kan ni även PM mig. Tillbaka till ämnet nu *pekar frenetiskt på trådens rubrik*
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
kung-triton
Clean-up Artist
Poäng: 278
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 27-september-2009 vid 17:32 |
101dalmatiner skrev:
Fattar vinken. Men killen motsätter ju sig den mest självklara oskrivna regeln när det kommer till diskusioner; argumentera för dina åsikter. |
Jag säger inte att man aldrig ska säga vad man tycker om en film, vad man gillar/inte gillar och bara säga "jag älskar den" eller "jag hatar den". Men bara för att en människa, typ en gång, inte förklarar varför han tycker om den ska man få en "tillsägelse" från daniel och att man måste argumentera? Vem bryr sej?
Släpp det och gå vidare!
|
 |
RWB bokmal
Animationsassistent
Poäng: 140
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-september-2009 vid 05:25 |
|
Back on-topic.
Toy Story var riktigt bra, särskilt Woody's "Så bli snäll!/So play nice!".
Toy Story 2 var bra, men inte riktigt lika bra. En särskilt minnesvärd sekvens är "Väskjakten".
Toy Story 3? Låter som en bra idé, hoppas bara det inte blir fiasko.
|
|
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 26-september-2009 vid 00:59 |
|
Fattar vinken. Men killen motsätter ju sig den mest självklara oskrivna regeln när det kommer till diskusioner; argumentera för dina åsikter.
|
 |
Proximus
Exekutiv producent
Moderator - Memento Mori
Poäng: 460
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 25-september-2009 vid 07:35 |
101dalmatiner skrev:
MiniWalt Disney, du har varit medlem i tre år och har inte fattat en av huvudreglerna på forumet? Vad är din ursäkt? |
Du har varit medlem i 3 och ett halvt år, vad är din ursäkt? Hint:Off-Topic
Ändrad av Proximus - 25-september-2009 vid 07:35
|
|
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"
|
 |
101dalmatiner
Nykomling
Poäng: 51
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-september-2009 vid 22:36 |
|
MiniWalt Disney, du har varit medlem i tre år och har inte fattat en av huvudreglerna på forumet? Vad är din ursäkt?
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-september-2009 vid 20:46 |
Nej det är klart man inte behöver skriva värsta recensionen. Det räcker med några få ord t.ex. "Jag tycker den är bra för det är bra musik".
Det är 10 små ord enkla ord som ändå går att bygga vidare på, att skapa en disskution kring.
Om man bara skriver "Jag gillar inte Lilla Kycklingen" så ger det absolut ingenting, och det är i såna fall man möjligtvis kan skriva "Eeh...okej?" eftersom man inte riktigt förstår sig på påståendet.
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
 |
kung-triton
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 24-september-2009 vid 19:30 |
Ja men herregud, man får väl säga att man inte tycker om en film utan att behöva skriva värsta recensionen om den eller? Jag tycker inte om er just nu men jag tänker inte motivera bara för det.
|
 |
Sockerpajen
Scenograf
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 20-september-2009 vid 19:41 |
Oerhört meningsfull och välforumlerat inlägg MiniWalt_Disney. Verkligen.
Vad är det du tycker är så fel och konstigt med Daniels inlägg?
Jag själv tycker det är alldeles logiskt. Klart man måste argumentera och berätta avrför man tycker och skriver olika grejer. Annars kommer detta forumet bara bli en hög av listor eller enstaka meningar typ "Lejonkungen är min favoritfilm."
|
|
|
 |
kung-triton
Clean-up Artist
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 19-september-2009 vid 17:24 |
Daniel skrev:
Varför tycker du så, Eliaspbo? Du måste säga varför du tycker om dem respektive inte tycker om dem! Det är inte för att hacka på dig, det är en av reglerna här på forumet. |
Eeh....okej?
|
 |
Adrina
Producent
Administratör
var: Uppsala
Poäng: 1812
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-september-2009 vid 18:35 |
|
Varför tycker du så, Eliaspbo? Du måste säga varför du tycker om dem respektive inte tycker om dem! Det är inte för att hacka på dig, det är en av reglerna här på forumet.
Ändrad av Daniel - 07-september-2009 vid 18:35
|
|
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"
- Robin Williams -
|
 |
Eliaspbo
Foley Artist
Poäng: 571
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 07-september-2009 vid 18:25 |
|
Jag tycker om lilla kycklingen och vilddjuren, rästen av de datoranimerade klassikerna tycker jag inte om:
|
 |
92juar
Clean-up Artist
Poäng: 226
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 13-juni-2007 vid 14:16 |
Jag tycker lika som dig. Jag hatar när man ser jätte tydligt att det är data animerat. Det är så dåligt!
|
|
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
|
 |
Gurra
Scenograf
Poäng: 162
|
inläggsval
Citera Svar
Postad: 11-juni-2007 vid 16:34 |
Varför gör dem datoranimerade klassiker numera?
Jag tycker de ska hålla sig till det klassiska traditionella sättet att skapa filmer det vill säga att de gör tecknade filmer istället.
Lilla kycklingen är ju bra men det är ingen klassisk film tycker inte jag.
En typisk klassiker är typ Askungen, Lejonkungen, Snövit eller Lady och Lufsen!
|
 |