Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Negative Nancy

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Negative Nancy
    Postad: 03-december-2007 vid 23:28
Bra då vet jag. Tvåorna skippar jag av ren princip (undantagen är Lejonkungen och Bambi, kanske Kronks Nya Stil också).
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-december-2007 vid 20:05
Se den 101Dalmatiner. Björnbröder är den bästa klassikern som gjorts de senste åren och jag hoppas att det kommer fler av den sorten i framtiden.
Du kan däremot skippa 2:an som är ett rejältbotten napp med scener som påminner väldigt mycket om några från t.ex. Mulan, Pocahontas och Tarzan.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2007 vid 21:33
Tyckte Björnbröder var enormt bra när jag såg den på bio. Är inte riktigt lika lyrisk nu, men den står fortfarande högt bland klassikerna. Den borde du se, 101dalmatiner.
Herkules såg jag senast igår, den är fantastisk.
Den enda Disneyfilmen jag inte orkat se klart är Fantasia, som jag inte förstod mig på alls. Ska ge den en chans till eftersom jag eventuellt ska göra ett skolarbete där jag ska se alla Disneyklassiker en gång till. Då kanske den växer till sig. Finns såklart några filmer till som jag inte ser alltför ofta, men Fantasia är helt klart i botten just nu.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2007 vid 21:00
Inte för att jag har sett Björnbröder, men jag tycker den verkar vara så Disney som bara en av deras 90-tals klassiker kan vara, med andra ord helt episk. Men det kanske bara är jag som har fått för mig att den är bra? Den ser helt fantastisk ut i alla fall.
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 163
inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-november-2007 vid 16:23
tråkiga röster, tråkig story, förutsägbar
Disney 4ever
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör

Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2007 vid 18:41
Postad av Onyx86 Onyx86 skrev:

Herkules, Björnbröder, Lilo och Stitch, Bernad och Bianca i Australien och nåra till är inte så bra
Är ganska chockad, varför inte Herkules?Shocked
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2007 vid 15:44
Om Taran skulle ha sin originaldubb skulle jag no gilla den. Många klassiker skulle ha kvar sina originaldubbar skulle de va mkt bättre. Men jag håller faktiskt med om Atlantis. Herkules, Björnbröder, Lilo och Stitch, Bernad och Bianca i Australien och nåra till är inte så bra
Disney 4ever
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-november-2007 vid 11:28
Hm, Atlantis är en film jag mer eller mindre hatar. Har sett den en gång, när den kom ut på video och den var seeeg, ful och de svenska röstskådisarna pratade för fort. Jag ska dock se om den nån gång och vara mer berädd på en skum actionrulle än en disneyfilm.
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2007 vid 17:35
den filmen känns inte riktigt som en disney, om ni förstår vad jag menar..den är ovanligt mörk och så  känns den inte utarbetad, det känns mest som om dom gjorde ett första utkast och sen hade dom inte mer tid så dom tog det dom hade...

Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-november-2007 vid 16:44
Håller med ovanstående om Melody, som verkligen inte är en intressant karaktär på några plan. Hon sticker ju ut lite också eftersom disneys andra karaktärer brukar vara lite äldre och därmed(?) mindre naiva. Å andra sidan så är ju hela filmen ganska ointressant.

Taran har jag också svårt för. Har inte sett hela, men en bit av den i alla fall när den gick på tv för några månader sedan. Visserligen var jag sjuk då och somnade förmodligen av febern och inte uttråkning men den tilltalade ändå inte mig något vidare.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Onyx86 View Drop Down
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Onyx86 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 20:27
Kanske inte klassiker men tål inte Den lilla Sjöjungfrun 2. Dryg, jobbig och Melody är en av de mest tråkiga och mesiga disneyfigurer i historien. Hon är så jäkla jobbig asså.

Sen har jag ju inte sett Taran mer än en gång pga att jag inte gillar Nick Aktinsson.
Disney 4ever
Till toppen
Caela View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 94
inläggsval inläggsval   Citera Caela Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-november-2007 vid 18:42
Jag tycker verkligen om Bernard och Bianca i Australien, jag längtar och hoppas att den kommer att komma ut på Specialutgåva eller nyutgåva...!

Ändrad av Caela - 21-november-2007 vid 18:42
Jag håller inte alls med honom. Hur kan en värld som skapat så underbara ting, vara ond?
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2007 vid 17:12
oj vad ledsamt att se hur illa omtyckt Bambi är. När jag var liten tyckte jag att den var jättetråkig och smått läskig med de gammeldagsa körsångerna och så, men tittade på den för en vecka sedan och blev glatt överraskad! Jättefin film på alla sätt och vis tycker jag.

Såg igår till min förtvivlan att Alice i Underlandet är den enda av mina disney VHS som ser TOTALT ORÖRD UT! Jag måste verkligen ge den en chans! Får se den ikväll eller något.

Ändrad av mimmi - 03-juli-2007 vid 17:13
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör

Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 20:22
Bernard och Bianca - har jag bara sett en gång, men jag tyckte den var helt okej.
Bernard och Bianca i austrailen - den här filmen gillar jag, den är rolig och fint gjord.
Björnbröder - en klar förbättring jämfört med filmerna som kommit åren innan (undantaget Skattkammarplaneten). Känns som "Disney" igen.
Kogänget - en riktigt kass avslutning på den tecknade eran...
Snövit - utan dvärgarna hade denna filmen varit rätt trist, men nu är den ju så bra. Big%20smile Visst, lite klichéaktigt slut, men lite får man väl stå ut med. Wink
Törnrosa -  jag gillar Törnrosa. Lite knepig teckningsstil, men det gör ju halva filmen.
Bambi -  tror det är den enda Disneyfilmen som jag inte ens har sett hela... Den var ju så tråkig...
Alice i Underlandet - ytterligare en film som jag inte riktigt klarar av, alldeles för rörig och det händer ju ingenting...

Filmer som jag INTE sätter mig och tittar på frivilligt:
Kogänget
Bambi
Alice i Underlandet
Dumbo
Inga uppföljare whatsoever

Det ska även mycket till innan jag tittar på Tarzan, Pinocchio, Atlantis och Ett småkryps liv.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 20:13
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jag tror man måste uppskatta boken för att kunna tycka om Alice i Underlandet.

Jag uppskattar boken. Har läst den ca 3 gånger och även sett en spelfilm på Alice i Underlandet, har inget emot den heller. Det är något med Disneys version som får mig att bli uttråkad.

Sockerpajen, vad har du emot Den lilla Sjöjungfrun? Alla typ älskar den så är intressant att höra varför någon skulle hata den? Wink

Haha, jo jag har fattat att jag har lite anorlunda smak (som inte gillar Skönheten & Odjuret och Den lilla sjöjungfrun)

Jag tycker bara att den filmen är larvig och ja, jag klassar den med alla dem andra prinsess filmerna (Törnrosa,Snövit mfl.)
Den är inte ett dugg rolig och jag vet inte men jag tycker musiken är för svag. Själva grundhistorien är skitbra men dem skulle ha hållt kvar vid HC. Anderssens version, även om den är hemsk...

Sorry att jag tog fel på det där med Robotar xD
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 19:30

Jag tror faktiskt inte det behövs. Har läst båda böckerna och tyckte inte någon av dem var särskilt bra. Den första var okej, men den andra var absolut ingen höjdare. Där blev det för flummigt och konstigt (visserligen läste jag dem på engelska, innan jag skulle sova och det kanske inte var de bästa förutsättningarna alla gånger). Däremot är filmen en av mina absoluta favoriter, så jag tror det går bra ändå Smile

Robotar är ingen Disneyfilm, nej.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 19:05
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Bernard och Bianca -  Jag tycker den är bra, lite småmysig liksom
Bernard och Bianca i Australien -  Gullig film, vackert animerad
Björnbröder -  Sjukt super duper jätte bra! se den! Allt är perfekt, sångerna och aminationen påminner om de gamla goda filmerna!
Kogänget -  Nää...blää.....seg och trist handling
Snövit - Den är underbart vacker! Men handlingen är trist
Törnrosa -  Usch och blää, en av mina "hatdisneys"  Konstigt tecknad och trista sånger..
Bambi -  Inte sett så många gånger. mend en är lite skrattretande när Bambi är vuxen och hans tjej ropar: Bambi!!
Liksom Bambi? Snyggt namn på en vuxen kronhjort/rådjur.
Alice i Underlandet -  Väldigt söt och flummig. Lite finurlig....

Filmer som jag inte vill se igen (någonsin):
Superhjältarna
Den lilla sjöjungfrun
Ringaren i Notre Dame 2
Askungen 1 & 2
Toy story 1 & 2
Ett småkryps liv
Robotar

Robotar är väl ingen Disney film?
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2007 vid 17:25

Jag uppskattar boken. Har läst den ca 3 gånger och även sett en spelfilm på Alice i Underlandet, har inget emot den heller. Det är något med Disneys version som får mig att bli uttråkad.

Sockerpajen, vad har du emot Den lilla Sjöjungfrun? Alla typ älskar den så är intressant att höra varför någon skulle hata den? Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Scenograf
Scenograf

inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 12:27
Bernard och Bianca -  Jag tycker den är bra, lite småmysig liksom
Bernard och Bianca i Australien -  Gullig film, vackert animerad
Björnbröder -  Sjukt super duper jätte bra! se den! Allt är perfekt, sångerna och aminationen påminner om de gamla goda filmerna!
Kogänget -  Nää...blää.....seg och trist handling
Snövit - Den är underbart vacker! Men handlingen är trist
Törnrosa -  Usch och blää, en av mina "hatdisneys"  Konstigt tecknad och trista sånger..
Bambi -  Inte sett så många gånger. mend en är lite skrattretande när Bambi är vuxen och hans tjej ropar: Bambi!!
Liksom Bambi? Snyggt namn på en vuxen kronhjort/rådjur.
Alice i Underlandet -  Väldigt söt och flummig. Lite finurlig....

Filmer som jag inte vill se igen (någonsin):
Superhjältarna
Den lilla sjöjungfrun
Ringaren i Notre Dame 2
Askungen 1 & 2
Toy story 1 & 2
Ett småkryps liv
Robotar

Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 11:50
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-februari-2007 vid 10:43

Wow, och ni ska kalla er disneyfans... såga bedårande Bambi och odödliga Snövit och allmänt fantastiska Alice i Underlandet.
Som robbinson-tjommen sade: Skämmes tamejfan!

"Bedårande Bambi och odödliga Snövit" är helt okej. Men det är inga filmer jag sätter på om jag har tråkigt eller något sådant. Jag tyckte de var jättebra när jag var liten (tro mej Snövit bandet går knappt att se på längre för att jag sett den för många gånger). Men när jag ser filmerna nu känns det bara som jag ser felen. Men som sagt, sagorna är fortfarande söta och så, men jag ser inte på filmerna för det.
Men "allmänt fantastiska Alice i Underlandet" har jag aldrig förstått mig på. När jag var liten tyckte jag filmen var tråkig, nu när jag är äldre tycker jag fortfarande att filmen är tråkig. Helt enkelt inte en film jag gillar.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-januari-2007 vid 10:02
Ja du 101Dalmatiner, de filmer som sågats råkar vara mina least-favourites också.

Bernad och Bianca
- Fick lite ångest när jag var liten av den, får nog fortfarande lite ångest.

Bernad och Bianca i Australien
- Den är riktigt bra! Höjdare till skurk och väldigt snyggt gjord.

Björnbröder - Inte så illa för att vara relativt nygjord. Jag saknar romantiken, det gör jag, men jag kanske får hålla mig till tvåan som jag ännu inte sett?

Kogänget
- Har ej sett och vet inte om jag har något intresse av det heller.

Törnrosa - Vacker som attan! Lite tradig musik på sina håll, men väldigt innovativ stil.

Snövit
- Trååkig. Hatar dvärgarna och storyn har gjorts bättre flera gånger om.

Bambi - Söt, men inte så mycket mer.

Alice i Underlandet
- Jag kan nog lära mig att uppskatta den mer med åldern, för den är underfundig och mörm i sin uppbyggnad. Men jag hatade den när jag var liten.

He he...

Ändrad av Silver - 29-januari-2007 vid 10:03

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf

Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2007 vid 18:23
Bernad och Bianca - Tyckte bättre om den tidigare, men tycker fortfarande att den är bra.
Bernad och Bianca i Australien - Den är bra, gillade den bättre förut.
Björnbröder - Den är ju jätte bra!! Fin musik och allt.
Kogänget - Sådär, inte värd att få klassiker stämpel. Men men...
Törnrosa - Den är bra.
Snövit - Den är bra den med.
Bambi - Nja, sådär.. Tuycker inte om den så jätte mycket...
Alice i Underlandet - Den kan jag inte uttala mig om, har aldrig sett den...

Härmar Hades nu med att säga det jag tycker.. Men men... Jag hoppas att det inte gör något.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Proximus' Padawan

inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2007 vid 12:43
Bernard och Bianca - ingen höjdarfilm, men helt ok.
Bernard och Bianca i Australien - gillade inte den när jag var liten heller, det gör jag nu. Den är bra!
Björnbröder - står klart högt bland Disneyklassiker. Känns absolut "disney".
Kogänget - nja, sådär. Helt ok, men ingen favorit.
Snövit - lite småseg på sina ställen, men helt klart bra.
Törnrosa - ok, den är inte jag heller särskilt förtjust i.
Bambi - bra och mycket fint animerad, om än lite seg i någon scen. Händer inte alltför mycket, men det behöver det inte alltid göra.
Alice i Underlandet - Disneys mest underskattade film. Helt grym!

Nu prackade jag på er min syn på nämnda filmer, utan att någon bett mig.Thumbs%20Up Alice i Underlandet och Björnbröder hör till favoriterna.
Till toppen
Nykomling
Nykomling

inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2007 vid 06:26
Wow, och ni ska kalla er disneyfans... såga bedårande Bambi och odödliga Snövit och allmänt fantastiska Alice i Underlandet.
Som robbinson-tjommen sade: Skämmes tamejfan!
Till toppen
Regissör
Regissör

inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2007 vid 20:55
Bambi, Törnrosa och Snövit är väl inte direkt favoriter. Helt enkelt för att de känns så larviga. Bambi känns bara så mesig på något sätt, dessutom är filmen lite seg.
Törnrosa och Snövit är det samma problem med, det är så överdrivet med kärleksdelen av filmerna. Dom har knappt sett varandra ändå är dom jättekära och i slutet blir allting snuttigulligt lyckligt och dom gifter sig, fast dom inte känner varandra? Confused Fast visst, de två sistnämnda filmerna har ju sin tjusning dom med.
Alice i Underlandet har heller aldrig varit en favorit. Den är också rätt seg. Det händer inte så mycket. Och Alice känns bara jobbigt naiv.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Redhead View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Redhead Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-januari-2007 vid 17:29

Jag har Snövit men kollar aldrig på den. Jag tycker inte om dvärgarna, och när jag var liten hatade jag häxan också.. Törnrosa kollar jag aldrig på, bara när mina elaka prinsesskompisar är på törnrosahumör och då får jag stå ut med den. Den har ju sina ljusa stunder.

Jag har inte sett Bambi på länge, har faktiskt fått för mig att den är alldeles för fjollig för mig. ;)

what's so civil about war anyway?
Till toppen
TangiableArc View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör

var: Sverige
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera TangiableArc Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2006 vid 12:25
Bambi är mitt hatobjekt i samlingen. Han är bara för mesig! För att inte tala om hans fjolliga skunkkompis... urk.
Doctor, to muse and blabber about a treasure map
In front of this particular crew
Demonstrates a level of ineptitude that borders on the imbecilic...
And I mean that in a very caring way.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent

Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 11:50
Jag är likadan med "Alice i Underlandet" - den vägrar jag se frivilligt.
Att de flesta filmerna dessutom är VHS ökar ytterligare motviljan att kunna se de dem. Vi har video, men den är krånglig att få igång när DVDspelarna tagit över hemmet

Ändrad av Silver - 18-augusti-2006 vid 11:58

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Jessica View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

var: Närheten av GBG
Poäng: 105
inläggsval inläggsval   Citera Jessica Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2006 vid 00:43
De här filmerna har jag, men vägrar se.
Bernard och Bianca
Bernard och Bianca i austrailen
(Anledning: Såg Bernard och Bianca i austrailen som liten och gillade den inte)
Björnbröder
Kogänget
(Anledning: Tycker inte alls att de verkar disney på något sätt, och kan inte förstå varför de passar in som "klassiker")

Den lilla kycklingen har jag inte ens brytt mig om att köpa trots att jag vill ha alla dvder med guldemblemet. Bara för att jag sett lite av den, men inte gillat den...

Negative Nancy
- jag är en bacill
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2025 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media