CiteraSvarTråd: Utgångna Klassiker på DVD Postad: 16-februari-2013 vid 10:34
Anders M Olsson skrev:
Förutsatt att vi pratar om svenska utgåvor behöver du ju inte gå längre än till förstasidan på den här sajten (www.magicmovies.se) för att se en lista på kommande releaser på DVD och Blu-ray.
Sen kan jag även rekommendera Disneyanias nyhetssida även om jag måste erkänna att jag är lite partisk i det fallet...
Spelar ingen roll om det är engelsk eller svensk faktiskt, fast jag kollar alltid på original språket Oj, hahaha, hade jag inte märkt xD Ärsch lägg av, den sidan verkar ju jättebra
Ändrad av PrincessOfUtopia - 16-februari-2013 vid 10:34
Någon som vet någon hemsida eller någon annanstans man kan få tag på information om vilka filmer det är som kommer släppas igen och när? *VERY important info for me*
Seriöst så gör det mig ledsen att de gör sådana jätteuppehåll upp till 10 år ibland. Det verkar bara vara en korkad idé, tror knappast de säljer mer det året bara för det + att de flesta ungar nog hinner växa upp från Disney *ryser till av den otäcka tanken* inom 10 år
Förutsatt att vi pratar om svenska utgåvor behöver du ju inte gå längre än till förstasidan på den här sajten (www.magicmovies.se) för att se en lista på kommande releaser på DVD och Blu-ray.
Sen kan jag även rekommendera Disneyanias nyhetssida även om jag måste erkänna att jag är lite partisk i det fallet...
Någon som vet någon hemsida eller någon annanstans man kan få tag på information om vilka filmer det är som kommer släppas igen och när? *VERY important info for me*
Seriöst så gör det mig ledsen att de gör sådana jätteuppehåll upp till 10 år ibland. Det verkar bara vara en korkad idé, tror knappast de säljer mer det året bara för det + att de flesta ungar nog hinner växa upp från Disney *ryser till av den otäcka tanken* inom 10 år
Tycker det här med ett så högt pris på utgångna klassiker är rent utsagt störtlöjligt. Se dem på vhs istället, kvaliteten på dvd är defenetivt inte värd två tusenlappar. Då kan du få dem för under tio kronor på vhs lika gärna. Speciellt onödigt är det att köpa dem dyrt nu när nästa dvd-format (blu-ray) knackar på dörren och när det inte dröjer länge förrän priset på dessa svindyra dvd:er är nere på samma som för vhs.
Ha! Tänk dig då att precis när DVD kom, så kunde man köpa Disney Klassiker på tradera på VHS för tusen kronor!*Skämt*. Kanske inte långt ifrån sanningen heller men...
Tycker det här med ett så högt pris på utgångna klassiker är rent utsagt störtlöjligt. Se dem på vhs istället, kvaliteten på dvd är defenetivt inte värd två tusenlappar. Då kan du få dem för under tio kronor på vhs lika gärna. Speciellt onödigt är det att köpa dem dyrt nu när nästa dvd-format (blu-ray) knackar på dörren och när det inte dröjer länge förrän priset på dessa svindyra dvd:er är nere på samma som för vhs.
men snälla nån! dem kan ju inte ha alla klassikeri evigheter!!!
Varför inte?
Borde inte så här populära filmer finnas att köpa alltid? (Förstår Disneys syfte med sitt "system", men som köpare vore det ju helt klart en fördel om alla klassiker fanns utgivna samtidigt...)
men snälla nån! dem kan ju inte ha alla klassikeri evigheter!!!
Nä, kanske inte i all evighet, men de borde ge ut klassikerna oftare istället, man borde inte få vänta 10år! 5år borde man få vänta högst!
De har verkligen konstiga regler eftersom flera 2or kommit ut igen efter typ bara 3år och ibland har det bara tagit 7år att ge ut en klassiker på dvd och så ger de ut den i ännu mer utökad form 3år senare som t e x Djugelboken. Varför inte bara ge ut dvd med allt extramaterial på en gång?! Ok, jag kan förstå om de upptäckt något på senare tid som de inte hittat då, men då borde dvd ändå inte varare dyrare än den var förut och så borde det som ges ut i USA ges ut i lilla Sverige också! Det är orättvist! Inte ens i England får de allt material som ges ut i USA!
Är det någon som vet varför biblioteken kan låna ut gamla filmer som Micke och Molle o s v när de slutats att säljas och hyras ut?
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Jag undrar om utgågna klassiker som t.ex. Snövit, Pinocchio, fantasia, skönheten och odjuret, Micke och Molle m.fl. nånsin kommer komma på DVD igen? Någon som vet? isåfall hur många gånger kommer en disney film komma på dvd? det finns flera som redan kommit ut på dvd 2 gånger. varför göra flera?
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"
alltså jag blir nästan arg, dessa klassiker som skönheten och odjuret samt snövit och några andra är för dyra på andrahandsmarkanden tycker jag , hallå vi snackar om 1000 lappar i visa fall och det är att gå för långt , man kunde ju köppa dessa filmer för 200.- för bara några år sen och de kommer ju att dyka upp igen, sen är ju dvd kanske inte såaktuellt så länge till...fattar inte hur en film/dvd som sålts överallt kan vara så dyr det är ju nästan sjukt ju! okej jag älskar disney och även dessa filmer skulle väldigt gärna ha dem men glömm att jag tänker betala så där mkt de är inte väda det!! Men jag förstår de som köper demiaf men jag tycker det är synd att de ska "behöva" betala så mkt bara...
Själv har man precis köpt Snövit, Törnrosa, Skönheten och odjuret, fantasia och fantasia 2000 för en hundring/st på blocket.. de gäller å hålla ögonen öppna
Så du bara vet så Lady och Lufsen finns att köpa. Pongo och Djungelboken kommer om typ bara två år. däremot snövit kommer nog att dröja ett tag8jag samlar själv) hoppas det var till nån hjälp.
Enligt ultimatedisney.com ska jubileumsutgåvan av "Micke och Molle" innehålla följande:
• Music and More “The Best Of Friends” Sing-Along • Games & Activities Forest Friendship Game DVD Storybook: “New Best Friends” • BackStage Disney: “Passing The Baton” - Golden Age Animators And The New Breed The Fox And The Hound Art Gallery • Bonus Classic Shorts: Lambert The Sheepish Lion Lend A Paw
På ultimatedisney.com kan man dessutom få en titt på omslaget till DVDn, i alla fall som den ser ut nu.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?
Jag läste på www.disney.com att micke och molle ska komma i en 25-års jubileumutgåva i usa. Någon (Daniel kanske? :P) som har koll på om den kommer hit med? Filmen är absolut ingen personlig favorit men jag har den inte, så det vore kul att veta om den kommer.
Vad? 1000 kr för disneyfilmer på tradera?! Jag som sett filmer där med utropspris på 10 kr (Taran och den magiska kitteln). Skumt...är det för att Pongo och Djungelboken har utgått eller?
japp de stämmer de filmer som utgått går för ca 1000 lappen där...
Du kan göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum