För många uppföljare |
Svara | Sida 123> |
Författare | |
LiciaQ
Nykomling Medlem sedan: 30-maj-2009 var: Sweden Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval
Citera Svar
Tråd: För många uppföljare Postad: 21-juni-2009 vid 20:11 |
Jo jag ser så på alla uppföljare faktiskt, de e bara påhitt och ettan is the real thing. Sen har jag inte sett mer än 3-4 stycken uppföljare men jag gillar inte hur dom görs så därför tänker jag inte se fler heller.
|
|
Art_of_Minnie
Scenograf fd. mimmi pigg Medlem sedan: 29-juni-2007 Status: Offline Poäng: 725 |
inläggsval Citera Svar Postad: 20-juni-2009 vid 20:34 |
Jag håller helt och hållet med dig angående Pocahontas 2, den är avskyvärd! en skam! ett tag klarade jag inte ens av att titta på ettan, eftersom jag vet hur det slutar mellan Pocahontas och Smith i alla fall. Men lärde mig ignorera 2an och försöker övertala mej om att det bara finns EN Pocahontas-film. För övrigt kan det vara kul med uppföljare, men det ska vara bra sådanna i så fall.
|
|
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3. |
|
LiciaQ
Nykomling Medlem sedan: 30-maj-2009 var: Sweden Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval Citera Svar Postad: 20-juni-2009 vid 17:48 |
Jag tycker att det är fruktansvärt att man gör sådana crapiga uppföljare till sådana fantastiska verk. De märkte att de kunde tjäna mycket pengar på något som de inte la så mycket pengar på och därför fortsätter de pumpa ut värdelösa uppföljare för de vet att det säljer. Barn vill ju veta vad som hände sen. Om Walt Disney hade levt så tror jag absolut inte att hade producerat sådana värdelösa filmer. Nej, jag gillar inte uppföljare, speciellt inte Pocahontas 2, den borde slaktas!
Jag är inte sur eller bitter som person=) |
|
disney_girl
Medproducent Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval Citera Svar Postad: 07-februari-2009 vid 21:05 |
Askungen - Det Magiska Trollspöet och sagan Om Ariel är mina absoluta favorituppföljare.
|
|
MrsDuck
Inbetweener Medlem sedan: 16-november-2008 var: Sweden Status: Offline Poäng: 31 |
inläggsval Citera Svar Postad: 03-januari-2009 vid 18:25 |
Uppföljare är en skam! Det är pinsamt, jag gissar att Walt Disney ligger och vrider, vänder och skriker i sin grav.
De enda uppföljare jag har sett är Lilla Sjöjungfrun 2 (jag var 10 när den kom, jag förlåter mig själv), Pocahontas 2 (återigen, jag var inte så gammal) och Lejonkungen 2 och 3 helt enkelt för att jag fick boxen i julklapp för ett par år sedan.
Den enda uppföljare jag kan se är Lejonkungen 3 eftersom det mer känns som ett Timon & Pumba avsnitt, de har ju inte hittat på en egen historia utan bara visat historian vid sidan om orginalet, vilket är lite annorlunda. Men återigen, SLUTA GÖR UPPFÖLJARE!
|
|
disney_girl
Medproducent Medlem sedan: 31-maj-2004 var: Sverige Status: Offline Poäng: 1797 |
inläggsval Citera Svar Postad: 29-december-2008 vid 10:19 |
Ja, Sången En Av Oss är min favorit i Lejonkungen II. Annars så är sångerna i uppföljarna inte så värst bra. Sången I Remember i Sagan Om Ariel är min absoluta favorit. |
|
Sockerpajen
Scenograf Medlem sedan: 15-september-2006 Status: Offline Poäng: 758 |
inläggsval Citera Svar Postad: 28-december-2008 vid 22:09 |
Måste dock säga att jag gilalr Lejonkungen 2. Även om handlingen är helt åt helskotta och en ganska larvig story så är ju låtarna underbara!
Mina favoriter är nog: Vi är en, Han finns i dig och En av oss.
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
|
Saga
Matte Artist Medlem sedan: 07-maj-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 693 |
inläggsval Citera Svar Postad: 28-december-2008 vid 19:50 |
Ja de flesta uppföljare är onödiga men de är egentligen en lite kul idé att göra uppföljare på disneys klassiker för man vill ju gärna ha mer av de man gillar men disney har ju tyvärr misslyckats då de valt att ha en annan kvalitet på deras uppföljare förutom några undantag så som DLS 3, bambi 2 , askungen 3 och peter pan 2. Hade de valt att lägga ner mer tid osv på deras uppföljare och nöjt sig med ett fåtal uppföljare och endast tvåor ( och gjort uppföljare på de filmer som passar att ha en uppföljare )tror jag de hade kunnat bli lite mer av en hit för disney att göra uppföljare enligt deras fans
de uppföljare som finns nu funkar ju bra när de gäller de mindre barnen men de är ju lite trist då disney även har en "mognare" publik
|
|
Love will be your guide
|
|
disney_girl
inläggsval Citera Svar Postad: 28-december-2008 vid 14:27 |
Dom uppföljare jag tycker bäst om. Är Askungen III samt Sagan Om Ariel.
|
|
Sockerpajen
Scenograf Medlem sedan: 15-september-2006 Status: Offline Poäng: 758 |
inläggsval Citera Svar Postad: 27-december-2008 vid 17:10 |
Detsamma gäller Björnbröder II, Askungen II och III samt Lady och Lufsen II.
Eller föresten, alla uppföljare är totalt onödiga, filmerna är perfekta som de är.
|
|
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
|
|
disney_girl
inläggsval Citera Svar Postad: 27-december-2008 vid 16:38 |
Ringaren i Notredame II samt Pocahontas II. TYcker jag är onödiga uppföljare också. Dom har heller ingen bra handling.
|
|
Bara lilla jag
Regissör Medlem sedan: 26-juni-2005 Status: Offline Poäng: 1149 |
inläggsval Citera Svar Postad: 13-augusti-2008 vid 11:19 |
Nej.
En totalt onödig film där storyn är att Molle sviker Micke och sen måste inse det och be om förlåtelse. I princip, väldigt ytlig och ja, jag vet inte.. Det känns helt enkelt som att man hade kunnat göra något mycket bättre av själva idén med "Micke och Molle 2". Personligen hade jag hellre sett något som utspelade sig tidsmässigt efter ettan. Eller som handlade mer om Amos Slade och änkan Tweed, för det känns ju samtidigt lite som att Micke och Molles historia är berättad nu.
|
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
|
Juliana
Nykomling Medlem sedan: 11-augusti-2008 var: Sweden Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval Citera Svar Postad: 11-augusti-2008 vid 20:32 |
Håller med dig, att typ gamla klassiker som tex. Askungen har fått 2 uppföljare som inte är speciellt bra.
|
|
disney_erika
Animatör Medlem sedan: 23-december-2007 Status: Offline Poäng: 390 |
inläggsval Citera Svar Postad: 27-mars-2008 vid 13:58 |
den är ingen hitt visst vissa guliga låtare nmen inte mer än så
|
|
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
|
|
LejonkungenR0x
Nykomling Medlem sedan: 27-mars-2008 var: Sweden Status: Offline Poäng: 0 |
inläggsval Citera Svar Postad: 27-mars-2008 vid 13:37 |
Jag tror inte det försöker mjölka ur oss med pengar De försöker att göra en film så bra som möjlig, för att väcka oss barn! Men alla har ju olika smak några kanske gillar te.x Askungen några inte (Inta jag )
Men iallafall, du kanske gillar lejonkungen och inte ngn annan det betyder inte att den filmen äger bara för du tycker det fastänn det äger påriktigt. |
|
disney_girl
inläggsval Citera Svar Postad: 23-augusti-2007 vid 20:16 |
Nån som sett Micke och Molle 2 än ? Är den bra ?
|
|
Bara lilla jag
inläggsval Citera Svar Postad: 09-mars-2007 vid 14:48 |
Ja men det verkar ju inte direkt som att Krok vill stanna kvar eller hur? Som Hades säger så pratar han ju om att lämna Ingenstans i första filmen. Nej jag tycker det känns konstigt med Krok i London, det känns som att han ska vara kvar i Landet Ingenstans. Alla andra också för övrigt, utom Peter då som kommer och går lite som han vill. Även om han inte är borta några längre stunder.
|
|
I'll be there someday
I can go the distance I will find my way If I can be strong I know ev'ry mile Will be worth my while |
|
Hades
Huvudanimatör Proximus' Padawan Medlem sedan: 14-maj-2005 Status: Offline Poäng: 920 |
inläggsval Citera Svar Postad: 08-mars-2007 vid 22:52 |
Varför han stannar kvar är ju en bra fråga, men om han inte kunnat ta sig från Landet Ingenstans hade han väl inte varit vuxen ("Där blir man aldrig vuxen!")? Han bör ju inte komma därifrån från början menar jag. Men han snackar ju om att lämna Landet Ingenstans i första filmen...ja, jag har nog ingen bra förklaring
|
|
Silver
Produktionsassistent Medlem sedan: 14-december-2004 var: Sweden Status: Offline Poäng: 437 |
inläggsval Citera Svar Postad: 08-mars-2007 vid 22:03 |
Vem vill inte stanna kvar i Ingenstans? Krok är ju kungen av skurkar där, och dessutom har han sin svurne fiende, sin antagonist i Landet Ingenstans som heter Pan. Och Pan kan ju ta sig ifrån Ingenstans, naturligtvis kan de andra det också.
För övrigt såg jag just trailern för filmen om Tingeling! 3D fast i disney2d stil... om ni förstår vad jag menar... |
|
::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything:: |
|
Bara lilla jag
inläggsval Citera Svar Postad: 08-mars-2007 vid 19:49 |
101dalmatiner: Jag kan hålla med om att Djungelboken är våldsam för att vara en disneyfilm men det är ändå en av mina favoriter. En av de positiva sakerna med den är att de inte gjorde den exakt som den tecknade. Det hade varit ett misslyckande.
Silver: Förstår din poäng. Det förstärker på sätt och vis att allting är bra i Ingenstans osv. Men det känns sjukt att se andra världskriget tecknat. Jag kanske överreagerar men ett krig som andra världskriget tecknat, är för mycket. Okej, jag vet att man inte får se så mycket men ändå. Överhuvudtaget scenariot med bomber som faller från himmelen och en liten flicka som springer runt som om hon gör det varje dag och att det inte alls är något speciellt med det. Tecknat? Nej tack.
Men mest stör det mig ändå att Kapten Krok kan ta sig ifrån Landet Ingenstans. Om han nu kan det - varför är han då kvar? |
|
I'll be there someday
|
101dalmatiner
Nykomling Medlem sedan: 25-februari-2006 Status: Offline Poäng: 51 |
inläggsval Citera Svar Postad: 19-februari-2007 vid 18:42 |
Jag säger som jag har gjort tusen gånger tidigare, Bambi 2 är ett mästerverk. Animationen, musiken, rösterna, själva själen känns helt rätt. Jag köper Bambi-boxen lagom till 24/2 då det är ett år sedan filmen hade premiär och firar ettårsjubileum. Den visas även på Disney Channel i mars för de som inte har råd eller bara är för snåla.
Citerar Bara lilla jag
"Riktigt intressant idé! Skulle absolut vara värt att se. Depp som påskharen skulle jag då rösta för, eller kanske katten förresten? Jag vet inte riktigt Båda skulle nog passa honom bra.
Menar du Djungelboken med Sam Neill? Den var för övrigt lyckad "
Tack så mycket, Hattmakaren känns ju självklart som en passande roll också men den ligger på tok för nära Willy Wonka även om jag vet att Johnny skulle komma på ett unikt sätt att tolka den te-drickande dåren precis som alla hans roller men som sagt, vore kul med en annorlunda roll, ett djur helt enkelt. Min favoritkaraktär är ju i och för sig den ganja-rökande Kålmasken som han också skulle passa helt fantastiskt bra i rollen som. Det är helt enkelt en film Depp borde vara med i om den gjordes. Tim Burton fick gärna göra en comeback till Disney och regisera den. Marilyn Manson ska ju göra en biografisk film om Lewis Carroll's liv och han och Depp är ju bundis och jag har läst att han har sagt att han gärna vill ha med Johnny i den. Då skulle han kunna spela nån av de karaktärer jag nämnt eftersom jag hoppas att även om filmen ska lägga tyngden på Lewis Carroll så får den gärna visa hans fantasier växa fram och jag tror att den filmen kommer att bli helt underbar. Här är imdb-sidan: http://www.imdb.com/title/tt0758775/ Och ja, jag menar Djungelboken med Sam Neill och John Cleese mfl. som jag hyrde när jag var nio-tio år och tyckte att den var förfärligt våldsam. En av de våldsammaste disneyfilmer jag någonsin har sett. Förresten Silver, jag älskar din avatar. Corpse Bride är ett riktigt underskattat mästerverk. |
|
Silver
Produktionsassistent Medlem sedan: 14-december-2004 var: Sweden Status: Offline Poäng: 437 |
inläggsval Citera Svar Postad: 19-februari-2007 vid 17:52 |
Jag är inte fullt lika skeptisk til Peter Pan2 om jag skall vara helt ärlig - för det första var den ovanligt snyggt tecknad för att vara en uppföljare.
För det andra ser jag inte varför inslagen med 2:a världsrkiget skulle störa, det förstärker ju helt klart Landet Ingenstans funktion, precis som Narnia förstärks i den filmen eller varför inte sagovärlden i "Pans Labyrint" (som utspelar sig under samma tid under Francos välde i Spanien). Storymässigt är det inte det bästa, jag hade nog hellre sett en animerad version av "Hook" som jag gillar skarpt. Men jag sätter nog ändå lite hopp till Tingelings film. Det är på tiden att vi får se mer älvor samt en kvinnlig huvudperson! |
|
::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything:: |
|
disney_girl
inläggsval Citera Svar Postad: 18-februari-2007 vid 20:08 |
Detta är en sida om Askungen III.http://disney.go.com/disneyvideos/animatedfilms/cinderella3/
|
|
Bara lilla jag
inläggsval Citera Svar Postad: 18-februari-2007 vid 18:35 |
Riktigt intressant idé! Skulle absolut vara värt att se. Depp som påskharen skulle jag då rösta för, eller kanske katten förresten? Jag vet inte riktigt Båda skulle nog passa honom bra.
Menar du Djungelboken med Sam Neill? Den var för övrigt lyckad
Faktiskt är ju inte alla uppföljare pest och pina. Och som någon skrev längre upp så är det nästan enda chansen att inte få se filmer liknande "Den lilla kycklingen" nu för tiden. Men sen finns det ju en hel del filmer som är helt uppåt väggarna också. Som till exempel Askungen 2 (som sagt, och det är ju en ren skam att de ska göra ytterliggare en uppföjare på den filmen!). Men till de bättre uppföljarna hör ju blandannat Aladdin och Rövarnas Konung, Lejonkungen 3 och Mulan 2.
Någon som kan säga att de sett Peter Pan 2 och tyckt att den var riktigt bra, till och med bättre än ettan? När jag såg den satt jag bara och stirrade chockat på tv:n. Det är ju så man skäms när man ser den. Storyn var ju rent hemsk. Att de dessutom skulle ha med kriget som något slags sätt att se det allvarliga i situationen och höja känslan av att man flyr bort till Landet Ingenstans där det inte finns några bekymmer, var ju hemskt misslyckat. Det kändes bara helt fel när filmen började och Wendys dotter springer ute medan bomberna faller. Jag ba öhh..var det Peter Pan jag skulle se eller var det Andra världskriget tecknat? Filmen fortsätter ju inte mycket bättre heller. Varför kommer Kapten Krok till England, det känns ju lite som att han ska vara kvar i Landet Ingenstans hela tiden. Men han kan tydligen resa runt lite vart han vill. Semester på Hawaii - varför inte? Nej, den filmen är inte en jag gärna ser igen.
|
|
I'll be there someday
|
101dalmatiner
Nykomling Medlem sedan: 25-februari-2006 Status: Offline Poäng: 51 |
inläggsval Citera Svar Postad: 17-februari-2007 vid 20:17 |
De fick gärna göra som de gjorde med Djungelboken, en otecknad remake av Alice i Underlandet, det har gjorts runt 20 stycken redan men den kunde mycket väl bli en av de bästa, Depp som antingen Katten eller Påskharen.
|
|
Faline
Animatör Medlem sedan: 04-augusti-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 90 |
inläggsval Citera Svar Postad: 17-februari-2007 vid 17:50 |
Jag gillade inte riktigt lady och Lufsen 2... den är lite söt så där men sångerna är inte medryckande och teckningen är för kantig. men som sagt den är lite söt....
|
|
When I wish upon a star, my dreams do come true.
|
|
Doris
Scenograf Medlem sedan: 26-maj-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 188 |
inläggsval Citera Svar Postad: 08-februari-2007 vid 15:03 |
Jag tycker att det finns för många uppföljare. Men som sagt det finns ju bra uppföljare också.
Lady och Lufsen II
Björnbröder 2
Lejonkungen 3
Mulan 2
Det finns säker fler jag gillar, men kommer inte på några fler.
Men Den Lilla Sjöjungfrun 2 tycker jag inte alls är bra, det är ju i-och-för-sig en bra historia tycker jag, men animeringen är inte bra alls så då blir filmen inte bra.
|
|
Lotiel
Clean-up Artist Medlem sedan: 09-juni-2005 var: Sverige Status: Offline Poäng: 57 |
inläggsval Citera Svar Postad: 11-december-2006 vid 00:08 |
Ringaren i Notre Dame 2 tyckte jag kändes som en sorts kompensation för att Quasimodo aldrig fick Esmeralda. "Vi måste ge en tjej till Quasi så att det visar att även fula killar kan få brudar."
|
|
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
|
|
disney_girl
inläggsval Citera Svar Postad: 09-november-2006 vid 21:56 |
Det ska komma Aristocats 2 också.
|
|
heffaklumpen
Storybordartist Medlem sedan: 14-augusti-2006 var: Sweden Status: Offline Poäng: 4 |
inläggsval Citera Svar Postad: 14-augusti-2006 vid 21:07 |
men så länge dom låter robin hood vara i fred är jag nöjd. den bästa disny filmen
|
|
Svara | Sida 123> |
Tweet
|
Forum meny | Forum Permissions Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |