Pirates of the Caribbean - Dead Men Tell No Tales |
Svara | Sida 123 7> |
Författare | ||||||
JonnaDISNEY
Storybordartist Medlem sedan: 01-maj-2021 Status: Offline Poäng: 85 |
inläggsval
Citera Svar
Tråd: Pirates of the Caribbean - Dead Men Tell No Tales Postad: 01-juni-2023 vid 21:49 |
|||||
Salazrs revenge är inte bra som del av serien men fungerar utmärkt i tidslinje 2.
|
||||||
JonnaDISNEY
Storybordartist Medlem sedan: 01-maj-2021 Status: Offline Poäng: 85 |
inläggsval Citera Svar Postad: 26-maj-2022 vid 19:20 | |||||
Den här dåligaste uppföljaren fyllde fem förra helgen
galet besviken man blev
|
||||||
GuybrushUMThreepwood
Storybordartist Medlem sedan: 01-maj-2021 var: Tri-Island Area Status: Offline Poäng: 50 |
inläggsval Citera Svar Postad: 05-augusti-2021 vid 22:30 | |||||
Ikväll såg jag "Salazar's Revenge" för tionde gången!
Mitt sällskap höll väl med om de flesta av mina invändningar mot filmen men också att den går att finna värde i som ren, bagatellartad underhållning. |
||||||
R0NN0
Nykomling. Medlem sedan: 10-april-2021 Status: Offline Poäng: 67 |
inläggsval Citera Svar Postad: 23-maj-2021 vid 17:15 | |||||
Idag är det fyra år sedan den ödesdigra trippen till Solna.
På sätt och vis ser jag fram emot att se sen (i nytt sällskap) mest av alla fem denna pirat-sommar. Är så nyfiken på hur den personen ska reagera på denna märkliga soppa. |
||||||
Änglahund
Springschas Medlem sedan: 05-april-2017 Status: Offline Poäng: 7 |
inläggsval Citera Svar Postad: 24-november-2020 vid 20:26 | |||||
Snart dags att se den igen. Firandet av filmens tredje år når sin kulmen inom kort.
|
||||||
Änglahund
Springschas Medlem sedan: 05-april-2017 Status: Offline Poäng: 7 |
inläggsval Citera Svar Postad: 20-oktober-2020 vid 19:12 | |||||
Såg "Salazar's Revenge" för nionde gången för någon månad sedan. Skön upplevelse i skönt sällskap.
|
||||||
Cherokee
Springschas Medlem sedan: 01-juni-2020 Status: Offline Poäng: 14 |
inläggsval Citera Svar Postad: 12-september-2020 vid 18:13 | |||||
Skulle egentligen ha sett den här rullen ikväll men mitt sällskap uteblev pga Corona.
Helgen efter nästa är preliminärt spikad för piratfilmen istället. |
||||||
Sigma
Springschas Medlem sedan: 01-juni-2020 Status: Offline Poäng: 30 |
inläggsval Citera Svar Postad: 06-augusti-2020 vid 21:21 | |||||
Rääätt så mycket senare än planerat uppmärksammade jag denna films treårsjubileum. Kikade i måndags igen igenom de bortklippta scenerna och ett par av de borde fått vara kvar i filmen! Jacks misslyckade karriär som stråtrövare och den korta sekvensen med valen (fattar inte att de slopade den!).
|
||||||
Claire
Storybordartist Medlem sedan: 10-augusti-2018 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 51 |
inläggsval Citera Svar Postad: 12-juni-2020 vid 20:33 | |||||
Hellu. Har haft fullt upp i dessa galna tider. Tyvärr har det inte dykt upp något bra tillfälle att se den. Men snart kommer det lugna ner sig i mitt schema och då ska jag nog hitta en lucka och koppla av med Captain Salazar.
|
||||||
GuybrushU.Threepwood
Springschas Medlem sedan: 01-maj-2020 var: Tri-Island Area Status: Offline Poäng: 12 |
inläggsval Citera Svar Postad: 01-juni-2020 vid 22:45 | |||||
På något märkligt sätt lyckades jag bomma denna films treårsjubileum förra lördagen...! begriper inte vad det är med mig.
Hade ju planerat att se den då och plötsligt var det måndag. Förargligt. Nåja, jag ska nog lyckas pejla in ett passande tillfälle sommaren 2020 att se den för åttonde gången.
Ändrad av GuybrushU.Threepwood - 01-juni-2020 vid 22:45 |
||||||
GuybrushU.Threepwood
Springschas Medlem sedan: 01-maj-2020 var: Tri-Island Area Status: Offline Poäng: 12 |
inläggsval Citera Svar Postad: 01-juni-2020 vid 22:42 | |||||
Halloj! Länge sedan du skrev senast.
Blev det av att du såg den? |
||||||
Claire
Storybordartist Medlem sedan: 10-augusti-2018 var: Uppsala Status: Offline Poäng: 51 |
inläggsval Citera Svar Postad: 25-oktober-2019 vid 18:10 | |||||
Du borde se den om du inte redan gjort det, och nej! Tack och lov finns det ingen svenskdubb, Fasa.
|
||||||
Claire
inläggsval Citera Svar Postad: 02-oktober-2019 vid 07:58 | |||||
Säger du det. Vad bra. Jag är nästan lite sugen på att se den här filmen snart igen. Är ledig och har ingenting att göra ändå. |
||||||
Wolfy
Springschas Medlem sedan: 26-april-2011 Status: Offline Poäng: 22 |
inläggsval Citera Svar Postad: 16-september-2019 vid 13:15 | |||||
Jag är faktiskt inte bitter. Finns ingen anledning att vara. Jag har en lång lista över personer som kommer få det de förtjänar och det är uppiggande att tänkapå. Pessimist? Du vet vad man säger, realist. Och nog finns det en hel del att vara arg över, men ilska leder inte till något konstruktivt. Jag lägger den energin på att planera inför kollapsen som ni vänsterhjon kommer orsaka. Få se hur er feminism klarar er ur den knipan. Ska bli skoj. I övrigt så fokuserar jag på sådant som är bra och trevligt, som POTC, spel och Heffa. |
||||||
Claire
inläggsval Citera Svar Postad: 14-september-2019 vid 15:35 | |||||
Måste säga att din passion för vissa saker är inspirerande. Men märkligt, då du verkar vara en väldigt pessimistisk, bitter och arg person i övrigt. Inget illa menat. Du är intressant om inte annat. Ändrad av Claire - 14-september-2019 vid 15:36 |
||||||
Wolfy
Springschas Medlem sedan: 26-april-2011 Status: Offline Poäng: 22 |
inläggsval Citera Svar Postad: 14-september-2019 vid 15:10 | |||||
Stämmer det, luv. Kan bli att se den en gång till innan året är slut. Hänger på andra personer än mig. |
||||||
Claire
inläggsval Citera Svar Postad: 27-augusti-2019 vid 17:53 | |||||
Så du har sett den sju gånger nu? Maxat..
Ändrad av Adrina - 27-augusti-2019 vid 18:23 |
||||||
102dalmatiner
Nykomling Medlem sedan: 25-februari-2016 Status: Offline Poäng: -7237 |
inläggsval Citera Svar Postad: 01-augusti-2019 vid 16:45 | |||||
Då var den slutt för denna la gång.
|
||||||
102dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 01-augusti-2019 vid 12:00 | |||||
Blir å dra en thai-lunch till den här sköna rullen idag.
Är nästan ett helt år sedan jag såg den för sjätte gången. |
||||||
102dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 26-maj-2019 vid 06:15 | |||||
Det gör jag så gärna. Men inte nu och inte i den här tråden. I avdelningen "Övrigt Disney" kommer 'Universe B' att minutiöst kartläggas. |
||||||
102dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 23-maj-2019 vid 18:00 | |||||
Idag är det två år sedan den ödesdigra trippen till Solna.
Jag har som tur är kommit över det traumat och kan numera uppskatta filmen för vad den är istället för att våndas över allt den inte är. Blir inte att se den ikväll men jag har andra planer på att uppmärksamma Salazars årsdag. |
||||||
Claire
inläggsval Citera Svar Postad: 27-februari-2019 vid 18:56 | |||||
Skulle också se om Salazar's Revenge tio gånger innan jag ser om The Force Awakens en gång. Vilken deprimerande soppa. Salazar's Revenge sövde mig åtminstone inte.
|
||||||
Claire
inläggsval Citera Svar Postad: 27-februari-2019 vid 18:36 | |||||
Förstår att du känner så, eftersom du brinner så för den här serien. Men det kanske inte är en återvändsgränd. Vi får se. Jag hoppas på en fortsättning.
|
||||||
Claire
inläggsval Citera Svar Postad: 27-februari-2019 vid 18:32 | |||||
Intressant. Berätta mer om denna "tidslinje".
|
||||||
102dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 12-februari-2019 vid 18:40 | |||||
Har inte påstått att Verbinski var iblandad i OST? Läs vad jag skrev. Jag håller inte OST som bättre än DMTNT, de är bägge totalt usla.
Aj då, visste inte att det var så illa ställt... Karaktärerna och mytologin var helt intakt i "On Stranger Tides". The Force Awakens är ett mästerverk i jämförelse med dessa två kalkoner. Hahahaha! Hysteriskt. |
||||||
OliviaBelle
Clean-up Artist Medlem sedan: 05-januari-2017 Status: Offline Poäng: 266 |
inläggsval Citera Svar Postad: 06-februari-2019 vid 02:13 | |||||
Har inte påstått att Verbinski var iblandad i OST? Läs vad jag skrev. Jag håller inte OST som bättre än DMTNT, de är bägge totalt usla. The Force Awakens är ett mästerverk i jämförelse med dessa två kalkoner.
|
||||||
102dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 05-februari-2019 vid 21:30 | |||||
Jag kan respektera din hållning. Om man bara kopplar bort filmen från de övriga och lutar sig tillbaka är det en kul film, inget snack om det. Men vi kommer ständigt tillbaka till ordet "borde". "Salazar's Revenge" BORDE ha varit en nystart för serien. Inte en återvändsgränd!! |
||||||
102dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 05-februari-2019 vid 21:25 | |||||
Jag har gått från att hata den till att tolerera den som en del av en alternativ tidslinje. |
||||||
102dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 05-februari-2019 vid 21:14 | |||||
Verbinski var väl inte det minsta inblandad i "On Stranger Tides", eller har jag missat något? Den är fortfarande en episk äventyrsfranchise. Bara att den sista filmen sladdade av banan. Det kunde dock varit värre. Den kunde varit lika dålig och patetisk som "The Farce Awakens"... |
||||||
102dalmatiner
inläggsval Citera Svar Postad: 05-februari-2019 vid 21:05 | |||||
I teorin går det att rädda den. Men eftersom det är Disney som sitter vid rodret... jag skulle inte hålla andan. Dessutom pratas det ju på allvar om en feminist-reboot.... |
||||||
Svara | Sida 123 7> |
Tweet
|
Forum meny | Forum Permissions Du kan inte göra nya inlägg i detta forum Du kan inte svara på inlägg i detta forum Du kan inte ta bort dina inlägg i detta forum Du kan inte ändra dina inlägg i detta forum Du kan inte skapa omröstningar i detta forum Du kan inte rösta i omröstningar i detta forum |