Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Herkules

Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Kickiss View Drop Down
Nykomling
Nykomling

Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera Kickiss Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Herkules
    Postad: 24-juli-2011 vid 23:46
Herkules, vad skall man säga? Vilken kille! Filmen är ju helt underbar, att se den lilla förvirrade pojken gå från en "zero till hero". Jag älskar moralen de uttrycker i form av hans osjälviska, nästan naiva handlingar! Det är min favoritfilm, en film som muntrar upp mig en regnig novemberkväll! Jag undrar vad ni tycker om denna underbara film? Jag hittar ingen tråd om ovan nämnd hjälte, varpå jag vill veta vad ni
tycker om filmen?
Till toppen
Teddan View Drop Down
Springschas
Springschas

var: Skåne
Poäng: 24
inläggsval inläggsval   Citera Teddan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juli-2011 vid 01:36
Herkules är en riktigt bra film! En suverän berättelse med otroligt bra karaktärer. Hades rankar jag till exempel som en av de bästa Disneyskurkarna. Musiken i filmen är briljant och Herkules muntrar även upp mig, om det så är en regnig novemberkväll eller en ljummen sommarkväll.
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2013 vid 21:28
Jag gillar också denna film mycket. Sångerna är fantastiska. och jag diggar verkligen Megs sång Inte jag. Karaktärerna Skrik och Panik är roliga också. Många roliga repliker förekommer. Denna film är helt klart en given favorit.   
Till toppen
Patch View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Poäng: 99
inläggsval inläggsval   Citera Patch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2013 vid 16:48
Jag såg som bekant filmen igen under mitt maraton i fjol. Tyckte tyvärr inte den åldrats särskilt bra. Den saknade den gnista jag tyckte den hade när jag såg den på bio. Hades är dock en fantastisk Disney-skurk!
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent

var: Sverige
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2013 vid 17:58
Vad tycker ni om sångerna ? Jag diggar verkligen En stjärna född samt Jag kan klara av det och Inte Jag. Tycker att gospel sångerna är mycket passande. Vilka roliga repliker gillar ni ? Jag gillar när Skrik och Panik säger, Minns ni för några år sedan då alla flickor döptes till Anna och alla pojkar till Johan hehe....
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf

var: Sweden
Poäng: 782
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2018 vid 22:36
Okej, en fråga. Kollar ni Hercules på svenska eller engelska? Jag kan aldrig bestämma mig vilket språk jag ska se den på. Vanligtvis brukar jag se alla filmer fram till 2000-talet på svenska och de senare på engelska. Men med Hercules funderar jag varenda gång på vilket ljudspår jag ska sätta igång. 

Jag tycker Hades röst är bättre på svenska, jag tycker låtarna är bättre på svenska (har de inte mer fart?) och det är det språket som jag lyssnade på när jag var liten så det ger det en nostalgifaktor. 

Men... Hercules röst är bättre på engelska och också resten av rösterna. Ordvitsarna och allt sånt funkar ju bättre på engelska med... Jag skulle vilja göra en mix audio spår på dvdn så jag kan välja när jag vill att det ska vara svenska eller engelska. 

Det är bara denna filmen som jag har detta problem med  (och Shrek haha). 

En annan sak med filmen är ju att mytologin är helt fel. Jag har läst på mycket om grekisk mytologi genom åren och denna film är ju inte direkt... accurate. Så filmen är lite jobbig att titta på pga det med. Men fortfarande underhållande såklart. (och låtarna liksom...) 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
OliviaBelle View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent

Poäng: 112
inläggsval inläggsval   Citera OliviaBelle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-mars-2018 vid 13:42
Jag föredrar att kolla den med den svenska dubbningen. Tycker Niclas Wahlgren låter grym, speciellt i fajten med hydran. Och som du säger - sångerna. Speciellt "Inte Jag" är betydligt bättre på svenska.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng

Forumet
Senaste inläggen

• Mulan (2020)

Visa senaste inlägg Forum: Spelfilmer & delvis animerade långfilmer
    Datum/tid: 17 april - 17:27
  • Mulan

Visa senaste inlägg Forum: Disneyklassikerna
    Datum/tid: 17 april - 17:14
  • Janne Långben - The M...

Visa senaste inlägg Forum: Animerade filmer
    Datum/tid: 17 april - 17:07
  • Alice in Wonderland (...

Datum/tid: 13 april - 23:59
  • Maleficent

Datum/tid: 12 april - 17:06

Texter
senaste/uppd.

Besök oss även på facebook

Copyright © 2003-2018 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media