Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Mästerdetektiven Basil Mus

 Svara Svara Sida  <12
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2007 vid 23:20
självklart har man sett Basil Mus. Inte kan man väl undgå Basil från Baker Street heller? En film som är lite åt det mörka hållet, diggar att det mesta utspelar sig på kvällar och nätter. Det finns en film där Martin Beck jagar knivmördare i tunnelbanerna i Stoshholm som jag förknippar med Basil när jag ser den, fast bara just det där med tunnelbanorna =)

Detta är inte nån film jag tycker ägnar sig åt att vara humoristisk, snarare allvarsam och lite läskig i.o.m miljöerna. En pub vid en hamn typ klockan elva på kvällen är ingen hit att vara vid, om man inte är van vid att slåss då förståss :)
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-juni-2007 vid 22:40
Varför dör tråden?
Ingen annan som gillar/har sett Basil?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 16:31
Jag gillar scenen när Basil och CO ska bli döda av typ 10 olika redskap, tycker om hans tankegångar då Wink
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 15:05
Jag håller också med. Det är en helt fantastisk film. Jag tycker att det är jätte bra röster och den är spännande. Det är en bra film. Den är ju inte så gammal bara 21 år. Den gjordes 1986. Men det är ju en Disney klassiker så ska ju vara bra.
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 13:44
Jag håller helt med om att den här filmen är underskattad! Själv hade jag den på kasettband (med tillhörande sagobok) när jag var liten, och kunde hela berättelsen utantill. Har köpt filmen nu, men har bara hunnit se den en gång. Embarrassed Råttigan är verkligen helt störd. LOL
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 11:05
Kan bara hålla med om att den är ruskigt underskattad. Har haft filmen i typ 13 år och alltid tyckt att den är bra. En av mina favoriter faktiskt, om inte på 10-i-topp-listan så i alla fall på gränsen. Råttigan är favoritkaraktären. Helt störd Tongue
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-maj-2007 vid 10:35
Jag hittade faktiskt ingen tråd som bara handlade om Mästerdetektiven Basil Mus.
 
Jag köpte den här filmen, begagnat, för ett tag sen. Jag hade precis fått veta att den ingick som disney klassiker. Bara därför köpte jag den. Så med ganska låga förhoppningar satte jag mig för att se den.
 
Jag blev totalt överraskad! Början var väldigt sorglig och fick mig faktiskt att gråta Embarrassed
Jag tycker om stämmningen i Basil, det är mysigt, litet och Engelskt. Det är faktiskt väldigt spännande! Tongue
Tecknarstilen är klart godkänd, det är ju "gammla goda" disney Big%20smile
 
Jag gillar de svenska rösterna också (inte för att jag någonsin hört de engelska men men) Särskilt Basils röst är bra! han låter så, bitsk och koncentrerad på samma gång. Att han dessutom inte är så kramgo gör det bara lite roligt LOL
 
Såå...är det någon annan som har något att säga om denna underskattade Disney-klassiker?
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media