Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Gråtit

 Svara Svara Sida  <1234>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2007 vid 16:13
Jag förstår, det är en så kallad lyckotår eller? En sådan erkänner jag att jag också kan få ibland. Ååå, man känner sig så lycklig ibland så den kommer av bara farten. Den är liksom ohejdbar. Man blir lika lycklig som karaktärerna. (Tror jag i alla fall.)
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2007 vid 19:00

Exakt, en lyckotår dyker allt fram. Ja så är det verkligen. Man blir så glad för att det kanske har ordnat upp sig för personerna i filmen eller att dem kanske har fått sin prins dem alltid drömt om.

Det finns ju många olika slags tårar. Den i lejonkungen när Simba kommer fram till Mufasa som ligger död under ett träd är ju jätte ledsam. :(
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2007 vid 22:33
Ja men det konstiga är att det är oftare prinsessorna som får sina prinsar än tvärtom (är lite svårt att förklara).
 
Jo det är sant, och när  tåren som kommer från Simba kommer, så tror jag att det är den värsta typen av ledsamhetstårar, den när hela ens värld går i tusen bitar. (Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det hela och ser det framför mig). Man vill bara börja stortjuta.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 10:54
Jag brukar även grina i eftertexten till Lejonkungen.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 14:57

Jag med! Då tänker man bara: Hur kan det någonsin kunna göras en bättre film?

Det är lite sorgligt...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2007 vid 22:04
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag med! Då tänker man bara: Hur kan det någonsin kunna göras en bättre film?

Det är lite sorgligt...
 
 
Menar du att det är sorgligt att man inte vet hur det någonsin kan göras en bättre film? I så fall håller jag med dig. Lejonkungen är ju en av Disneys mest kända tecknade filmer, så varför skulle den bli sänkt av en dålig film? Jag menar, den kräver ett starkt motstånd, och det är nog inte många filmer hittills som har samma känslomässiga laddning som Lejonkungen har. Och jag tvivlar på att framtiden har så speciellt mycket att komma med som verkligen kan riktigt utmana Lejonkungen och ge den en riktig match.
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 15:32
Jag gråter jätteofta till disneyfilmer. Inte alltid för att de är sorgliga utan oftast för att de är så fina och sagolika. Men sen är det antagligen också för att det är lite nostalgi över det hela :D

Kan ibland gråta bara jag lyssna på filmmusiken Embarrassed


Ändrad av mimmi - 12-juni-2007 vid 23:23
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 21:46
Vad menar du då för filmmusik? Låtarna i filmerna eller eftertexterna? Syftar du då på någon speciell film? Som du får extra starka känslor från då alltså?
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 21:49
Det är låtarna från filmerna jag kan gråta av ja. Vet inte riktigt varför, om det är starka känslor från barndomen och sånt i kombination med att filmerna är så fina  Embarrassed  haha.

Njae, det är ingen speciell film. Jag tycker att alla disneyfilmer har en fin story så jag kan gråta till i princip alla om jag är på det humöret.  Tongue
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 22:13
Aha, okej. T.ex. Elton Johns "Can you feel the love tonight" från Lejonkungen? Sådan typ av filmmusik?
 
Alla Disney-filmer? Även de oanimerade, t.ex. National Treasure eller High School Musical? Nejvisstnej, denna tråd ligger ju på området "Animerade filmer. Men ändå.
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 22:17
oj, nej förlåt. jag menade disneyklassiker. My bad! :)

Ja, sådan musik. :) Men även helt vanliga låtar som "Belle" från skönheten och odjuret, eller "The second star to the right" från Peter Pan.
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 22:33
Det är ju liksom bara Disney-klassikerna som har den där riktiga snitsen och känslan i musiken. En oanimerad film har ibland inte ens musik. High School Musical har musik men hur många fler har det? Har POTC det? National Treasure? De handlar om andra ting än musik, tror jag. Då behövs inte musik. Dessutom tror jag att de främst riktar musiken till de yngre (jag säger inte att lite äldre (10-11+) inte gillar musik) eller nåt, men hur många yngre svenskar (som inte är proffs på engelska) kollar på oanimerade långfilmer på engelska? Inte många tror jag.
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 23:18
Men många av de oanimerade disneyfilmerna dubbas ju. Inte för att det hör hit egentligen för detta handlar om disneyklassiker.  Smile

Finns det någon disneyklassiker ni absolut INTE kan gråta till då? Nu syftar jag på er som gråter åt i princip alla, precis som jag själv. Men jag kan inte riktigt minnas om det är någon som är omöjlig att gråta till
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2007 vid 23:21
Jag gråter nog allra främst åt Lejonkungens filmmusik när jag tänker efter. Eller jag känner åtminstone starkast för musiken därifrån, även om det inte alltid lyckas leda till tårar. Både ettans och tvåans musik är underbar och så stark.

Andra tårframkallande låtar som jag kommer på för tillfället är nog A whole new world från aladdin och Love från Robin Hood  Embarrassed


Ändrad av mimmi - 13-juni-2007 vid 00:29
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2007 vid 07:45
Postad av Aphrael Aphrael skrev:

Jag får väl erkänna jag också. Visst har jag gråtit/snyftat till Disneyfilmer. Jag grät väl mer när jag var mindre medan jag snyftar nu. Men självklart blir man tagen när man sätter sig in en god klassiker eller Disneyfilm.

 

Jag fäller ju en tår som många nämnt till Dumbo (när Dumbos mamma fängslas), Bambi (där Bambis mamma dör), Micke och Molle (när han ska till ett reservat), Lejonkungen (där Mufasa dör), Tarzan (när Kerchak dör) samt Björnbröder (när Kodas mamma dör och när han berättar).

 

Andra spelfilmer jag fäller en tår för är Varghunden (när vargmamman dör), Den otroliga vandringen (när Sassy höll på drunkna och när Shadow inte klara ta sig upp ur hålan) och Huckleberry Finn (när kompisen dör vid fejd och när han höll på dö i slutet).

 

Jag bölar mycket! Haha, men många av filmerna jag nämnt grät jag av när jag var mindre och numera snyftar jag väl mest till några.

 
 
Jo, det är fint tycker jag att alla som har varit här kan erkänna.
Men de flesta som gråter gör det när någon dör, blir kidnappad, fängslas eller dylikt.
Visst är det riktigt att några gråter mer till filmer och annat än andra, men jag tror inte att någon enda inte har gråtit en enda gång till en riktigt lycklig/sorglig Disney-klassiker. Jag har gjort det flera gånger till Disney-klassiker.
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 18:18
Jag gråter varje gång jag ser scenen i Micke och Molle där tanten lämnar Micke i naturreservatet. Cry
It's a piece of cake
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2007 vid 20:15
Postad av Fircone Fircone skrev:

Jag gråter varje gång jag ser scenen i Micke och Molle där tanten lämnar Micke i naturreservatet. Cry
 
Jag har faktiskt aldrig sett Micke och Molle. Jag har bara hört ljudversionen på kassettband, men det var åratal sedan. Och vad jag minns så är det en av de sorgligaste delarna av hela sagan. Så jag gör som du när det gäller den filmen.
Till toppen
kung-triton View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 08-augusti-2006
Status: Offline
Poäng: 278
inläggsval inläggsval   Citera kung-triton Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2007 vid 18:43

ja, jag tycker micke och Molle är så himla sorglig då när ms Tweed lämnar Micke i skogenCryCryCry

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2007 vid 00:18
Jag vill inte vara negativ en aaallla behöver kanske inte skriva att Micke & Molle är sorglig, det vet vi ju redan, upprepning är trist. Kom på något nytt istället!Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2007 vid 09:58
Joo det är sant att upprepning är trist. Och Micke och Molle börjar faktiskt bli en aning uttjatad nu. Men vad ska vi ta och diskutera ämnet "Gråtit" om för film tycker du då? Hur många filmer finns det som man gråter till?
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2007 vid 10:56
Jag grät när jag såg Pan's Labyrint. Men det är ingen Disney-film. Fast man skulle kunna tro det, jag trodde det först.
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2007 vid 15:49
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag vill inte vara negativ en aaallla behöver kanske inte skriva att Micke & Molle är sorglig, det vet vi ju redan, upprepning är trist. Kom på något nytt istället!Big%20smile
Om många nu tycket att Micke och Molle är sorlig så är det ju klart att dom skriver det eftersom tråden handlar om att ha gråtit.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2007 vid 22:27
Jo det är sant, men nu börjar det väl bli lite väl uttjatat? Visst, medlemmarna ska få skriva som de tycker, men det kanske behövs en "ny" film på denna tråd för att det ska bli lite mer intressant att läsa här.
 
I alla fall, hur många Disney-filmer har inte ett lyckligt slut? Kanske inte alla, men många som har ett lyckligt slut kan man ju i princip lista här. Jag sågar inte Micke & Molle, det är en jättebra saga, men det kanske kan behövas lite färskt kött (inte bokstavligt, bara ett uttryck). Lite variation skadar inte.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2007 vid 22:43
Jag grät när jag såg några bitar av En Prinsessas Dagbok och tänkte på att de sekunderna kommer jag aldrig att få tillbaka igen.
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 10:16
Jag brukar alltid vara svag för filmer där djur far illa. Då kan jag verkligen inte hålla tillbaka tårarna. Till exempel Den otroliga vandringen, Air Bud, eller Black Beauty. Några var kanske i och för sig inga Disneyfilmer men i alla fall.
Kommer ihåg när jag såg Pirates of the Caribbean 2 och tyckte hela filmen var förstörd när hunden lämnades kvar på ön.Tongue Fast jag tyckte inte om filmen i övrigt heller i och för sig..
It's a piece of cake
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-juni-2007 vid 19:18
Nu blev tråden genast mycket mer intressant att läsa. Bra gjort där! Tack!
 
Men för att jag inte bara ska gnälla att alla andra ska variera och skriva mycket, så ska jag också skriva lite.
 
Jag gråter olika mycket beroende på vilket humör jag är på, men de flesta som är riktigt sorgliga (främst att någon dör, eller åtminståne tros vara död) börjar jag oftast störböla till. Tyvärr kan jag inte placera någon just nu Unhappy. Men även lyckliga filmer gråter jag till.
Jo, nu kom jag på att jag grät till Edward Scissorhands när Edward fick lov att fly upp till slottet (tror jag det var).Cry
Till toppen
Fircone View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 19-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 95
inläggsval inläggsval   Citera Fircone Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2007 vid 18:49
Oh, ja! Stackars lille Edward! Jag tycker så synd om honom och vill bara rycka honom ur TVn och ta med honom hem. Wink Älskar verkligen den filmen. Mysig men ändå sorlig.
It's a piece of cake
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2007 vid 14:04
Fick tårar i ögonen när jag igår såg Tigers Film, sorgligaste Puh-filmen någonsin.
Till toppen
annjoh View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-juni-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 37
inläggsval inläggsval   Citera annjoh Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-september-2007 vid 23:29
Jag gråter i Lady och Lufsen, när hundarna i burarna gråter och gnyr!

/\
Till toppen
AnnaViktoria View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 02-oktober-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera AnnaViktoria Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2007 vid 13:13
Jag kan inte ens titta på disneylåtar-klipp på youtube utan att tjuta som en liten liten unge Cry 
Det är nästan alltid till musiken jag gråter...
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media