Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Extramaterial DVD

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Extramaterial DVD
    Postad: 22-augusti-2004 vid 18:28
Vilket extramaterial är bäst ?? Jag tycker väldigt mycket om det som är på Lejonkungen.
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 07:54
Det är svårt att seja med jag tycker att allt extramatrial är bra på sitt sät. Det är ju roligt att titta på hur dom har jort filmen. Tycker inte ni att det är intresant.
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:26
Vad tycker du om bakom kulliserna da?
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
Allied View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Allied Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:27

Min favorit!

Gillar du också Bakom Kulisserna?

Kalle e bäst!
Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:29
Ja jag tycker att det är väldigt intresant. Är det din favorit eller?
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 12:38
Tokar och Allied detta är ingen chat, för frågor till en annan användare så rekomenderas Privata Medelanden.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera Sandra Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 13:00

När det gäller extramaterialet, så gillade jag "The Story behind the Story" som jag Tror var på Skönheten & Odjurets extramaterial. Hur intressant som helst att höra bakgrunderna till så många bra filmer.

Kul även att det inte bara var Behind the story till Skönheten & Odjuret, utan även till så många andra Disney klassiker.

Jag tycker även om extramaterialet på Lejonkungen! och speciellt musikvideon till Circle of Life :)

 

 

 



Ändrad av Sandra
Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 14:26

extramaterialet på lejonkungen är jättebra och helt underbart, men dem där j*vla menyn, när jag kollar på extramaterialet idag kan kan men hitta saker som man inte sett förut, igår tex hittade jag men massa annan in få och lejon´hyenor och andra varelser. och jag har haft filmen ett år he he, men med tanke på att alla DVD utgåvor har kommit ut än kan men inte jämföra andra Disney DVDer om det är det jag förståt vi pratar om. för Aladdin kommer ju ut i morgon få se då hur bra det är... 

Marcus

 

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 15:19
Extra materialet på Lejonkungen är bra, men det är ju så överdrivet mycket. Det är ju en 2-disc utgåva.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-oktober-2004 vid 15:30

Postad av stitch stitch skrev:

Extra materialet på Lejonkungen är bra, men det är ju så överdrivet mycket. Det är ju en 2-disc utgåva.

[Klappar Stitch på axeln]

"Första regeln min vän, det finnns ingenting som heter för mycket extrametrial. Det är en fysiologisk omöjlighet, oavsett hur mycket det är så är mer ändå bättre". 

[Går från Stitch skakandes på huvudet]

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2004 vid 07:48
Postad av Proximus Proximus skrev:

[P]
Postad av stitch stitch skrev:

Extra materialet på Lejonkungen är bra, men det är ju så överdrivet mycket. Det är ju en 2-disc utgåva.
[/P]
[P][Klappar Stitch på axeln][/P]
[P]"Första regeln min vän, det finnns ingenting som heter för mycket extrametrial. Det är en fysiologisk omöjlighet, oavsett hur mycket det är så är mer ändå bättre". [/P]
[P][Går från Stitch skakandes på huvudet][/P]


Det kan jag hålla med om att det är bättre det är för mycket än förlite.
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2004 vid 15:48
Vet ni om det är extramaterial på VHS utgåvan av Aladdin också. Eller är det bara på DVD utgåvan ??
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2004 vid 16:18
Jag har ingen större koll på VHS-utgåvorna, men ibland brukar  det finnas något extra efter filmen som tex på Snövit och de sju dvärgarna. En sak är dock säker, det är långt ifrån lika mycket extramaterial på en VHS än vad det är på en DVD.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Rosanna View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-juni-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Rosanna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2004 vid 16:56

asså inget slår extramaterialet på Aladdin DVDn  skulle kunna vart mer tycker jag men oj oj oj, man ska inte klaga. Den kommer väl ut i Sverige idag?

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2004 vid 18:05
Jämfört med Extramaterialet på Collectors edition utgåvorna, så är Aladdin slätstruken.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Allied View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Allied Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2004 vid 19:48

Det kommer väl att vara mycket extramaterial på Lejonkungen boxen med 5-disc! Den vill jag ha!

Kalle e bäst!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2004 vid 19:59
Så som jag har förstått det så ska  Lejonkungenboxen vara  en samling av de redan existerande  DVD-utgåvorna, och det var även så jag tolkade svaret jag fick från Buena Vista Home Entertainments AB's pressansvarige, dvs Lejonkungen specialutgåva (2 disc), Lejonkungen II (1 disc) och  Lejonkungen 3 (2 disc). Summan av kardemumman blir då en fem disc utgåva, dvs att det fömodligen inte är något nytt jämfört med de som redan finns på marknaden.

Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Allied View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 18-september-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
inläggsval inläggsval   Citera Allied Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-oktober-2004 vid 20:01
Okej, va bra, då köper jag nog den!
Kalle e bäst!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2004 vid 00:09
Jag kollade igenom den fösta skivan till Aladdin i dag och märkte en liten miss som allt för ofta dyker upp på bland annat Internet. I menyn  för pop-up rutor  med rolig fakta, där man tryck på eller av så har man stavat Aladdin på det sätt som sorligt nog en tredjedel av alla som någonsin skrivit Aladdin, skriver på, de hade skrivit Alladin,  folk antar förmodligen att Aladdin ska stavas som om det vore ett svenskt ord. suck!

Kuriosa: Aladdin utalas egentligen Alā' ad-Dīn (Försvenskat: Allä' od-diin)


Ändrad av Daniel
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-oktober-2004 vid 09:37
Postad av Daniel Daniel skrev:

där man tryck på eller av

Kuriosa: Aladdin utalas egentligen Alā' ad-Dīn (Försvenskat: Allä' od-diin)

Har du gått och blivit Norrlänning Daniel?
Enligt NS så uttalas Aladdin Alää Odiin, och NS hur ju alltid rätt eller?
Och avslutningsvis kan man ju undra vilka n00bs som sköter DVD produktionen, att de vanliga dödliga skriver fel är ju förståligt. Men man tycker ju att Disney borde ha koll på vad filmen heter.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-oktober-2004 vid 15:28
Postad av Rosanna Rosanna skrev:

asså inget slår extramaterialet på Aladdin DVDn  skulle kunna vart mer tycker jag men oj oj oj, man ska inte klaga. Den kommer väl ut i Sverige idag?

tja det var väll så där. Normalt men lejonkungen DVD var bättre, men det jag trode skulle vara bättre var dem 2 kommentatorspåren, dom med tecknarna trodde jag skulle vara bättre, men Andreas Deja vad stel han verkade vara inte ett dugg intereserad såg det ut som.. (sorry)

/Marcus/

Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
tokar86a View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-oktober-2004
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera tokar86a Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2004 vid 07:44
Vilken av lejonkungs VD tyckte du var bra?
Jag tror inte att det är riverdanse-truppen på turne

Administrator på Pokemon.se/forum
Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2004 vid 15:45

Postad av tokar86a tokar86a skrev:

Vilken av lejonkungs VD tyckte du var bra?

Om vad du menar med "VD" är DVD(?) så var det båda två. Om det var de du menade, eller?

/Marcus/

Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2004 vid 13:52
På Lejonkungen 3 tycker jag nästan att det är onödigt med 2-disc, när det är så lite extrematerial.
Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-december-2004 vid 14:29
ja det var fånigt med extramateriel på TLK 3 dom kunde åminstånde ha lite mer materiel om hur filmen hur den gjordes istället att höra hur dom som arbetade på filmen tycke det var att jobba med den, dom kunnde nästan bara klämt in det där dåliga "extramaterielet" på disc ett, (ja ja men det är inget man kan ändra nu, själv blev jag nästan förvånad när det var en två disc efter det var en uppföljare).
Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2005 vid 17:44

Ser att det diskuterats en hel del om lejonkungens extramaterial (orkar dock inte läsa igenom allt) jag har nyss köpt lejonkungen och har börjat titta lite på just extramaterialet tycker det verkar lite jobbigt då många saker dycker upp igen fast på ett annat ställe va ska det va bra för egentligen?

Annars när det gäller extramaterial så tycker jag att det är mest intressant då de tar upp hur filmen gjordes karaktärerna, bakgrundsbilderna och storyn m.m Gillar när man får se ett bildgalleri över hur karaktärerna såg ut från början till den färdiga"produkten"

Love will be your guide
Till toppen
nalani View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 02-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera nalani Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2005 vid 10:03

Jag håller med, det är svårt att få en riktig överblick av vad som finns. Man har svårt att hitta tillbaks, och ibland kan man hitta nåt helt nytt!

Jag gillar design-gallerierna, som du nämner, och intervjuer och sånt med animatörerna. Jag älskar att se när dom jobbar! Det är så intressant och man lär sig så mycket av att se när dom tecknar... Nu är ju jag hyperintresserad av sånt, jag vet inte vad ni andra tycker. 

Till toppen
Minnie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2005 vid 16:56
Ja, min favorit är också extramaterialet på Aladdin dvd men lejonkungens är också bra.
If you can't say something nice, don't say nothing at all.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2005 vid 17:13
Aladdins extramaterial va bra tyckter jag det va kul att få se de borttagna scenerna och höra den borttagna låten "proud of your boy" sånt är föresten alltid kul och intressant när man får se.

Ändrad av Saga
Love will be your guide
Till toppen
nalani View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 02-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 40
inläggsval inläggsval   Citera nalani Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2005 vid 10:04

Och Aladdin hade ju den här intervjun med alla animatörerna och så, det var riktigt kul att se. Roligast är bakom-scenerna när Gilbert Gottfried (som gör rösten till Iago) intervjuar folk.

Jag tycker också om att se bakom kulisserna på inspelningsessionerna när rösterna spelas in.

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media