Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Lejonkungen

 Svara Svara Sida  <12345 11>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2012 vid 15:54
Förstår inte hur du kan ogilla Monica Forsbergs röst. Hon har ju en jättevacker röst. Min favorit i den svenska versionen av Lejonkungen är Monica Forsberg som Nalas mamma. Visst, ni kanske tycker att jag är knäpp som har henne som favorit framför Frank Ådahl, Rikard Wolff och Anders Öjebo men de är inte heller dåliga.
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-januari-2012 vid 13:05
Ja, Frank Ådahl som Simba och Rikard Wolff som Scar är verkligen klockrena. Jag är nästan benägen att säga detsamma om Nala, Timon & Pumbaa, Zazu och Rafiki. Johan Schinkler är kanske inte en lika bra Mufasa som James Earl Jones, men jag tror faktiskt att få skulle ha varit bättre. Den enda rösten som jag över huvud taget ogillar är Monica Forsberg som Nalas mamma, men hon har en sån liten roll, så det kan man leva med.
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

Jag vet att det finns något som heter episkt berättande. Jag menade mer episk i den mer vardagliga betydelsen att den är epic. Att något att legendariskt och stort och fantastiskt.
Förstår inte riktigt meningen med att vara ordpolis och påpeka på något som inte ens var poängen med det jag skrev. Men där har du förklaringen i alla fall. 
Den innebörden finns på engelska, men inte på svenska, så jag skulle nog vilja förespråka en omformulering, exempelvis "storslaget". Du har visserligen rätt i att det var ganska irrelevant i sammanhanget. Jag tycker bara man ska använda ett korrekt svenskt språkbruk, inte minst för att göra sig förstådd. Det råder uppenbarligen meningar om vad exempelvis "episk film" kan innebära.

Ändrad av stitch - 13-januari-2012 vid 13:06
Till toppen
BosarX View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2007
Status: Offline
Poäng: 52
inläggsval inläggsval   Citera BosarX Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2012 vid 19:12
Postad av Hades Hades skrev:

Snap.

Haha +1

Såg den på bio i dagarna här nu. 3D var inget tungt säljargument för egen del, även om jag inte hör till dess belackare direkt. Jag gillar visuella saker och jag tycker teknisk utveckling alltid är spännande. När det kommer till Lejonkungen var det dock bara att gå och se den på bio för första gången sedan man var liten som var det jag sett fram emot.

Kom ut från salongen som en mycket nöjd biobesökare, roligt att känna sig typ jämnårig med större delen av publiken på en disneyfilm, även om jag hoppas att en ny generation också fick tillfälle att se filmen under andra visningar. Var en liten lustig känsla att gå ut ur salongen med sina vänner då man som brukligt efter biobesöket frågar de andra vad de tyckte om filmen och så. Vi skrattade mest åt att det inte fanns så mycket att säga.

Det är en av världens bästa filmer, och jag har aldrig sett den se bättre ut. Men jag kan hålla med om att den låtit lite bättre. Den engelskspråkiga versionen är pinnhålet vassare, även om många rollprestationer är mycket bra på svenska också. (Scar och Simba framförallt).
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2012 vid 19:09
Jag fnissar åt hans tankar, kan förstå varifrån grunden till en viss del av kritiken är tagen. Men han utvecklar den på ett så konstigt sätt, överdriver det, ser väldigt konstigt på saker och ting så att inte ens hans argument stämmer ibland. Men alla har rätt till en åsikt, och hans var faktiskt väldigt rolig även fast jag nästan inte håller med alls :)
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2012 vid 18:56
Postad av Anders M Olsson Anders M Olsson skrev:

Postad av Hades Hades skrev:

En av tidernas bästa filmer dock.

Den här killen håller inte med:

http://confusedmatthew.com/The-Lion-King.php

Tongue

Jag kan förstå varifrån hans åsikter kommer... men de är fruktansvärt överdrivna. 
Han har dock lite rätt om själva budskapet och moralen i historien, hur jag ska utveckla detta har jag ingen aning om. Men det kändes som att han hade en poäng där. 

Fast att Timon och Pumba skulle vara skurkar har jag aldrig funderat på. Visst att de kanske inte är de bästa förebilder eller har de bästa råden men de är ju lojala och hjälpsamma. 
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2012 vid 14:17
Snap.

Själv tycker jag att Simbas, och framför allt Mufasas, röster lämnar mycket att önska på svenska. Sorry. James Earl Jones är löjligt ohotad. Johan Schinkler gör i så fall en bättre insats i Mulan, vad jag minns. Flera av de svenska skådespelarna är som sagt bra, majoriteten, men ingen rår på sin amerikanska motsvarighet. Vilket inte alls är konstigt. Rickard Wolffs Scar är dock en klassiker. 
Episk.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2012 vid 13:13
Jag har läst rörlig bild och berättarteknik och allt vad det heter så jag vet att det finns något som heter episkt berättande. Jag menade mer episk (hade satt till ett t för mycket) i den mer vardagliga betydelsen att den är epic. Att något att legendariskt och stort och fantastiskt. När jag till vardags pratar om en episk film eller en episk scen så menar jag t.ex. Gladiator eller scenen när Simba bestiger Lejonklippan. Inte vilken sorts dramaturgi som filmen är byggd på. I en akademisk text är det så klart en annan sak.

Förstår inte riktigt meningen med att vara ordpolis och påpeka på något som inte ens var poängen med det jag skrev. Men där har du förklaringen i alla fall. 
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2012 vid 11:13
Den visas inte i min stad än, men när den gör det kommer jag säkerligen att se den. Tycker dock att 2D skulle vara ett alternativ också.
Håller med om att Frank Ådahl passar ruskigt bra som Simba. Nästan alla skådisarna passar mycket bra i sina roller, men det gäller i synnerhet Frank Ådahl som Simba.
Postad av Sockerpajen Sockerpajen skrev:

James Earl Jones Mufasa säkerligen är fruktansvärt episkt 
Hur kan man använda ordet "episkt" så här? Det betyder faktiskt "berättande". Filmen kanske är episk, men en röst kan knappast vara det.


Ändrad av stitch - 12-januari-2012 vid 11:16
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-januari-2012 vid 01:54
Ska se den på lördag. Det kommer bli helt sinnesjukt. Detta är min favorit-Disneyfilm. Det är även min favoritfilm någonsin. Och jag har inte sett den på 3 år. 

Kommer se den på svenska, som jag alltid gjort. Dubbningen är klockren och även om jag vet att James Earl Jones Mufasa säkerligen är fruktansvärt episkt så har jag svårt att tänka mig att något slår Frank Ådahls Simba. Det är något med hans röst i kombination med den karaktären som bara hugger tag i mig. 

Gaaaaaaaaah, bara 2 1/2 dag kvar!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
bahari View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera bahari Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2012 vid 22:56
Såg den idag. Och fantastiskt nog har jag inte sett den på flera år - medvetet för att "ladda" den - och det var minst sagt otroligt att se den igen på bio!

Angående 3D'n så måste jag säga att det självklart är bäst i 2D, helheten försvinner liksom i 3D'n, och bilden känns ihoptryckt och mindre än vad den egentligen är, vilket man märker om man lyfter av sig glasögonen. Men det handlar ju om vad man känner för också. 3D är en annan grej helt enkelt, mer som en karusellupplevelse.

Och 3D'n är väldigt bra gjord tyckte jag, bättre än jag vågat hoppats på. Men det varierar mellan scenerna hur bra det fungerar. I vissa scener, främst enklare, var 3D'n helt otrolig och gav en extrem känsla av realism.

Hur som helst, det häftiga är att se den på bio! Ska se den igen på söndag Smile
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-januari-2012 vid 18:35
Ja, den översättningen är inte helt hundra kanske. Man kan visserligen mena att ryta var det Simba gjorde och då stämmer det ganska bra.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2012 vid 22:59
Mer logiskt på engelska dessutom. If it weren't for you he'd still be alive > Om du inte gjort så skulle han fortfarande levt.

Fine, jag skrattar en del åt Confused Matthew men jag håller inte med honom.

Ändrad av Hades - 10-januari-2012 vid 23:15
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2012 vid 21:33
Ja, det stämmer. Det går faktiskt ihop. Nu tycker jag inte att det är konstigt längre. 
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2012 vid 21:16
Jag har alltid sett det som att Simba tror att det var hans fel (Vilket definitivt uppmuntras av Scar) eftersom att han överhuvudtaget var där nere. Kanske det var han som skrämde igång gnuerna, men dessutom var han där nere och fick sin pappa att ta sig dit för att rädda honom. Det skulle i så dall göra att han lätt kan tro att det indirekt var hans fel... Eller?
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2012 vid 20:56
Postad av stitch stitch skrev:

Hur KAN någon tycka så? Det är ju FULLSTÄNDIGT OFATTBART! Lite roligt var det dock att höra på... Men en sak håller jag faktiskt med om: Det ÄR lite konstigt att Scar kan övertyga Simba, att det är Simbas fel att Mufasa är död. Det tyckte jag också första gången jag såg filmen.

Tja, det är väl möjligt att Simba trodde att han skrämt igång gnuerna genom att ryta..?
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2012 vid 16:12
Hur KAN någon tycka så? Det är ju FULLSTÄNDIGT OFATTBART! Lite roligt var det dock att höra på... Men en sak håller jag faktiskt med om: Det ÄR lite konstigt att Scar kan övertyga Simba, att det är Simbas fel att Mufasa är död. Det tyckte jag också första gången jag såg filmen.

Ändrad av stitch - 10-januari-2012 vid 16:26
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2012 vid 14:02
Postad av Hades Hades skrev:

En av tidernas bästa filmer dock.

Den här killen håller inte med:

http://confusedmatthew.com/The-Lion-King.php

Tongue
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-januari-2012 vid 11:16
Tyvärr var det ruskigt låg volym på biografen, på så vis får jag bättre känsla av att se filmen hemma. Å andra sidan var det kul att se den på bio igen! 3Dn gav visst djup men i övrigt tyckte jag den effekten var ganska onödig, återigen, även om jag gärna går och sett fler Disneyklassiker (för att få se dem på bio igen, 3D eller ej). Även minus för att den enbart visades på svenska...vi var rörande överens om att vissa svenska insatser faktiskt inte är bra (då var ändå några i gänget av den typen som bra vill se Disneyfilmer på svenska, för att de vuxit upp med det. Jag ser aldrig Disneyfilmer på svenska). Rickard Wolff, Peter Rangmar, Anders Öjebo, Jan Rippe mfl gör kanoninsatser men här och var haltar det. Engelska versionen är och förblir bättre trots en bra dubbning överlag.
Filmen är fortfarande fantastiskt men den svenska dubbningen samt det relativt kassa ljudet gör att upplevelsen inte blev så fantastisk den hade kunnat. En av tidernas bästa filmer dock.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2012 vid 14:51
En grej som jag verkligen blev att tänka på när jag såg den på bio är en sak som egentligen alltid funnits där, men jag blev verkligen att tänka på det där och då. Det är hur fantastiskt fantastisk musiken faktsikt är. Den är väldigt bra, men jag hade glömt hur bra den faktiskt var. Otroligt mäktigt. Blev mest förtjust i musiken under gnurusningen och under Simbas och Mufasas samtal efter jakten på hyenorna.
Till toppen
jordgubbsanka View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-december-2011
var: Östersund
Status: Offline
Poäng: 304
inläggsval inläggsval   Citera jordgubbsanka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2012 vid 14:43
Såg den i 3D idag.... Riktigt grymt :D
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2012 vid 19:16
Har också varit och sett den, och ångrar inte det för ett ögonblick. Lejonkungen är verkligen perfekt att se på bio =) Jag är dock ingen 3D-entusiast och hade hellre sett den i 2D. När de tar 2D material och sätter det i 3D sammanhang tycker jag att det ibland ser ännu plattare ut än vad det gjorde från början och Lejonkungen fick lida av detta vid ett par tillfällen - men det var mycket mer smärtfritt än vad jag var rädd för att det skulle vara =)

Håller med dig om problematiken med biobesök LeChuck, även om jag kom undan denna gång. Tyvärr tycker jag att det kvittar vilken ålder majoriteten av publiken har, är de inte barn som pratar så är de tonåringar eller vuxna som sitter vid mobiltelefonerna hela filmerna igenom.
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-januari-2012 vid 17:00
Kom just hem från bion. WOW!!! Det var episkt. Jag vet inte vad mer jag kan säga. Det är en film jag redan sett över tio gånger och ändå känner jag mig nu helt bortsvept. Insikten om att "de gör inte filmer som den här längre" känns starkare än någonsin. 3Dn var fantastisk. Jag har aldrig sett en tecknad film i 3D förr (vet inte ens om det någonsin har gjorts) så jag har ingenting att jämföra med, men det såg verkligen bra ut! Miserabel, jo tjena!

Det enda negativa med upplevelsen var att trots att salongen var tämligen tom så lyckades pladdrande ungar störa flera viktiga scener. Vad ska man som vuxen konsument av "barn-filmer" göra för att komma undan barnen?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-januari-2012 vid 20:40
Postad av disney_girl disney_girl skrev:

Tycker ni att vuxna Simba är lik Mufasa ?


Jag tycker de är rätt så lika varandra, men det syns ändå tydligt att Simba är yngre. Jag tycker Simba ser lite vildare ut och Mufasa ser lite äldre och mer erfaren ut. Men det syns tydligt att de är släkt.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2012 vid 01:22
Det håller jag med om. Jag hade också helst velat se den i vanlig 2D, i synnerhet då den var tänkt att ses så från början, men man kan väl inte få allt...
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-januari-2012 vid 00:04
Ingenting egentligen, tycker bara att 3D överlag inte tillför något utan snarare försämrar genom att vara mörkare och mindre kontrastrik än vanlig 2D. Av de recensioner jag sett så verkar den vara helt passabel i alla fall så det ska nog inte vara en jättestort störningsmoment. Förutom de förbaskade glasögonen då...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
LeChuck. View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2011
var: Tri-Island Area
Status: Offline
Poäng: 220
inläggsval inläggsval   Citera LeChuck. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 21:36
Det kan du lita på! Vore galen att missa en sådan här chans. Varför skulle 3D:n vara miserabel? Vad indikerar på att det skulle vara något fel på den?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 16:22
Självklart! Har längtat efter att se den på bio sen jag fick höra att de skulle visa den. Hade helst velat se den i vanlig 2D dock, men men känns som det kommer bli episkt ändå. Hoppas att de köttar upp volymen extremt högt och att 3D:n inte är för miserabel.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Agrabah View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 27-december-2011
Status: Offline
Poäng: 285
inläggsval inläggsval   Citera Agrabah Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-januari-2012 vid 09:38
Är det fler än jag här som ska se Lejonkungen på bio i 3D?
Varmt välkommen att besöka min Disney blogg: http://nouw.com/sacredgold
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-december-2011 vid 02:32
Ja. När man ser de sida vid sida iallafall. Men Simba ser mycket mjukare ut på något sätt, snällare ögon. Mufasa kan ha ett ganska bistert uttryck ibland (när Rafiki visar honom för Simba i vattnet t.ex.)




"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-december-2011 vid 16:25
Tycker ni att vuxna Simba är lik Mufasa ?
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 11>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media