Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

För många uppföljare

 Svara Svara Sida  123>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Mr Freeman View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Mr Freeman Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: För många uppföljare
    Postad: 27-maj-2004 vid 20:48
Tycker någon samma som jag, att Disney har gått till överdrift med att göra uppföljare till gamla klassiska Disney-filmer. Många av uppföljarna är ju inte heller särskilt bra (tycker jag); det verkar som Disney bara vill mjölka ur oss mer pengar .
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2004 vid 20:57

Handlingsmässigt är väl alla uppföljare mindre igenomtänkta än  klassikerna, vissa bra mycket sämre än andra. Dock måste jag säga att animationen har blivit bra mycket bättre i de senare än tex i Jafars återkomst (1994). Men alla nya uppföljare är inte bra animerade, där har vi Stitch Experiment 626 som ett bra exempel

Det bästa uppföljarna (utan inbördes ordning)

  • Den Lilla Sjöjungfrun II
  • Lejonkungen 3
  • Lady och Lufsen II
  • De 101 dalmatinerna II
  • Peter Pan i Tillbaka till Landet Ingenstans

De totala katastroferna (utan inbördes ordning)

  • Stitch! Experiment 626
  • Atlantis - Milos återkomst
  • Ringaren i Notre Dame II
  • Askungen II


Ändrad av Daniel - 09-augusti-2006 vid 19:50
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Mr Freeman View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Mr Freeman Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2004 vid 21:24
Även om en del av uppföljarna håller ganska bra kvalité, både sett till animation och handling, tycker jag att man i alla fall borde borde dra ner på dem. Att Disney t.ex. gjorde en uppföljare till Askungen känns totalt onödigt, eftersom en sådan film, precis som flera andra, inte alls behöver någon uppföljare.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2004 vid 21:29

Man har ju påbörjat produktionen på Bambi II, men denna gång tycks Disney sattsa lite extra då de faktiskt har satt Andreas Deja på projektet, och han är en riktigt bra animatör.

Men visst är det onödigt med uppföljare

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2004 vid 21:51

Så bra. men dom uppföljare jag gillar är:

  • Den Lilla Sjöjungfrun 2
  • Askungen  2
  • Lady och Lufsen 2
  • De 101 dalmatinerna 2
  • Älskar Pepper Ann!
    Till toppen
    Chiara View Drop Down
    Animatör
    Animatör


    Medlem sedan: 27-maj-2004
    Status: Offline
    Poäng: 72
    inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2004 vid 22:10

    Jag är ingen älskare av dom onödiga uppföljarna. Jag har nog bara sett Jafars återkomst och Lejonkungen 2.

    Det är ganska uppenbart att det som vanligt är ännu ett sätt att kunna tjäna snabba pengar. Särskillt på filmer som lyckats bra. Det är inte ovanligt att folk ser uppföljarna endast för att dom gillade första filmen. Man hoppas väl att uppföljaren ska vara värdig den film man gillar. Eller så gör man det helt enkelt av nyfikenhet. Uppföljarna funkar väl ungefär som dom spin-offs som görs på kända serier, eftersom alla fans kommer kolla hur dåligt det än är...

    Men precis som dom allra flesta andra så tycker jag att dom istället borde satsa mer på att utveckla nya filmer.

    /jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

    Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
    Till toppen
    Dunderklumpen View Drop Down
    Regissör
    Regissör


    Medlem sedan: 27-maj-2004
    Status: Offline
    Poäng: 119
    inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-maj-2004 vid 10:53
    Även om de många uppföljarna håller en tämligen låg kvalitet rent dramaturgiskt/handlingsmässigt sett så tycker jag ändå att det är helt ok att de finns där som en ekonomisk källa för företaget. De pengar som flyter in tack vare dessa uppföljare (som säkerligen är relativt billiga att producera gentemot "storfilmerna") hjälper ju faktiskt till att finansiera framtida större projekt. Sedan är det väl precis som vanligt att barn och vuxna har olika referensmallar (konstigt vore det väl annars ) och de nya filmerna är säkert riktigt bra ur barnens synvinkel. Till sist ska man väl även slå fast vid att flera av de klassiker som finns ändå är baserade på ännu större klassiker i litteraturen och därför framstår som genialiska mästerverk gentemot uppföljarna där egna, inte full så duktiga författare etc verkar.
    Till toppen
    Clash View Drop Down
    Manusförfattare
    Manusf&oumlrfattare
    Avatar

    Medlem sedan: 27-maj-2004
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 215
    inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2004 vid 10:53
    Fast lilla sjöjungfrun 2 är inte så jättebra, fast....värd att se
    Älskar Pepper Ann!
    Till toppen
    Walt_Disney View Drop Down
    Regissör
    Regissör
    Avatar

    Medlem sedan: 28-maj-2004
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 59
    inläggsval inläggsval   Citera Walt_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2004 vid 02:47
    Nu har Michael Eisner har Michael Eisner beslutat att man ska göra uppföljare till Pixars filmer.
    Fredrik

    "We're not here to entertain the critics. I'll take my chanses with the public."
    Till toppen
    Chiara View Drop Down
    Animatör
    Animatör


    Medlem sedan: 27-maj-2004
    Status: Offline
    Poäng: 72
    inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-maj-2004 vid 11:18
    Med eller utan Pixar?
    /jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

    Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
    Till toppen
    disney_girl View Drop Down
    Medproducent
    Medproducent
    Avatar

    Medlem sedan: 31-maj-2004
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 1797
    inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 14:41
    Mina favorit uppföljare är

    Den lilla sjöjungfrun 2
    Askungen 2


    Till toppen
    Jon_ View Drop Down
    Inbetweener
    Inbetweener


    Medlem sedan: 21-juni-2004
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 27
    inläggsval inläggsval   Citera Jon_ Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-augusti-2004 vid 17:10

    Enda uppföljaren som jag har uppskattat hitills är Lejonkungen 3, och det pga att den är så annorlunda.

    Jag tycker precis som trådskaparen att Disney ska skärpa sig och dra ner på uppföljarna. Speciellt de som går direkt till video, majoriteten av dom verkligen stinker B-produktion

    Webmaster Allt om Ducktales
    Till toppen
    disney_girl View Drop Down
    Medproducent
    Medproducent
    Avatar

    Medlem sedan: 31-maj-2004
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 1797
    inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-december-2004 vid 18:33
    Har läst på disneyfilmsidan på kommande filmer att fet ska komma Den lilla sjöjungfrun III. Men det är väl bara rykten ? Likaså Lilo och Stich II, Tarzan II, Micke och Molle II, Björnbröder II mfl.
    Till toppen
    DJURGÅRDAREN View Drop Down
    Clean-up Artist
    Clean-up Artist


    Medlem sedan: 02-augusti-2004
    Status: Offline
    Poäng: 45
    inläggsval inläggsval   Citera DJURGÅRDAREN Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-december-2004 vid 23:11
    Postad av Daniel Daniel skrev:

    Handlings mässigt är väl alla uppföljare mindre igenomtänkta än till klassikerna, vissa bra mycket sämre än andra. Dock måste jag säga att animationen har blivit bra mycket bättre i de senare än tex i Jafars återkomst (1994). Men alla nya uppföljare är inte bra animerade, där har vi Stitch Experiment 626 som ett bra exempel

    Det bästa uppföljarna (utan inbördes ordning)

    • Den Lilla Sjöjungfrun II
    • Lejonkungen 3
    • Lady och Lufsen II
    • De 101 dalmatinerna II
    • Peter Pan i Tillbaka till Landet Ingenstans

    De totala katastroferna (utan inbördes ordning)

    • Stitch! Experiment 626
    • Atlantis - Milos återkomst
    • Ringaren i Notre Dame II
    • Askungen II

    Måste bara få tilläga en sak på kategorin " Det bästa uppföljarna (utan inbördes ordning)" är ju "Lejonkungen 2 simbas skatt"  omjag får påpeka inte är tillagd i någon kategori. 

    //Marcus

    Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

    Till toppen
    Proximus View Drop Down
    Exekutiv producent
    Exekutiv producent
    Avatar
    Moderator - Memento Mori

    Medlem sedan: 27-september-2004
    Status: Offline
    Poäng: 460
    inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-december-2004 vid 09:29
    Postad av DJURGÅRDAREN DJURGÅRDAREN skrev:

    Måste bara få tilläga en sak på kategorin " Det bästa uppföljarna (utan inbördes ordning)" är ju "Lejonkungen 2 simbas skatt"  omjag får påpeka inte är tillagd i någon kategori. 

    //Marcus



    Kanske för att den varken är bra eller jätte dålig?
    "Monopol på omfattande maktinstrument
    Förnedring av olämpliga åsiktselement
    På detta sätt utövar jag min makt
    En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

    Till toppen
    disney_girl View Drop Down
    Medproducent
    Medproducent
    Avatar

    Medlem sedan: 31-maj-2004
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 1797
    inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-december-2004 vid 14:21
    Skönheten och Odjuret - Den förtrollade julen är fin.
    Vet inte om den räknas som uppföljare !!!
    Till toppen
    Kiara Zukunft View Drop Down
    Storybordartist
    Storybordartist
    Avatar

    Medlem sedan: 27-november-2004
    var: Netherlands
    Status: Offline
    Poäng: 0
    inläggsval inläggsval   Citera Kiara Zukunft Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2004 vid 12:19
    Hur kan ni INTE räkna med Lejonkungen II??? (Bara en logisk fråga, det är ju helt ologiskt att den inte ens nämnts...)
    Hakuna Matata
    Till toppen
    Silver View Drop Down
    Produktionsassistent
    Produktionsassistent
    Avatar

    Medlem sedan: 14-december-2004
    var: Sweden
    Status: Offline
    Poäng: 437
    inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-december-2004 vid 12:49

    Jag gillar lejonkungen två, det romantiska temat tilltalar mig.

    Men har någon sett uppföljaren till Mulan? Jag älskar första filmen, men kanske den känslan avtar om jag ser en usel sequel...


    ::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
    Till toppen
    $crooge View Drop Down
    Inbetweener
    Inbetweener


    Medlem sedan: 15-juli-2004
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 40
    inläggsval inläggsval   Citera $crooge Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-december-2004 vid 15:54

    Jag har inte sett uppföljaren till Mulan och jag vet inte om jag tänker se den heller!

    Jag tycker i alla fall om Lejonkungen 3 mer än 2:an vet inte varför men det kan bero på att jag bara sett 2:an 2 gånger och 3:an över tio!

    Till toppen
    Clash View Drop Down
    Manusförfattare
    Manusf&oumlrfattare
    Avatar

    Medlem sedan: 27-maj-2004
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 215
    inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2005 vid 16:43

    Tycker inte att rollfigurerna ska ha barn. Det blir mkt tråkigare då. Den lilla sjöjunfrun 2 är en av de sämsta uppföljarna medan Den lilla Sjöjungfrun är en av de mest älskade klassikerna genom tiderna. Samma med Ringaren i Notre Dame. Tycker uppföjare suger stenhårt. Satsa på att reusera originialljuden till klassikerna istället.

    Älskar Pepper Ann!
    Till toppen
    Furuholm View Drop Down
    Storybordartist
    Storybordartist
    Avatar

    Medlem sedan: 20-april-2005
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 69
    inläggsval inläggsval   Citera Furuholm Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2005 vid 19:40
    Postad av Jon_ Jon_ skrev:

    Enda uppföljaren som jag har uppskattat hitills är Lejonkungen 3, och det pga att den är så annorlunda.



    Lejonkungen 3 är rolig för den är en kärleksfull drift med orginalet. Den är dessutom bättre tecknad än uppföljarna brukar vara.

    -Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
    -Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

    Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
    Till toppen
    zjgameru View Drop Down
    Storybordartist
    Storybordartist
    Avatar

    Medlem sedan: 12-april-2005
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 0
    inläggsval inläggsval   Citera zjgameru Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2005 vid 22:22

    Det finns bara en Disney-uppföljare som jag tycker om och det måste vara Lady och Lufsen 2.
    För jag har alltid velat se en film med Ludde, och ja, den blev ju inte så pjåkig om man säger så.

    ~ A whole new world ~
    Till toppen
    disney_girl View Drop Down
    Medproducent
    Medproducent
    Avatar

    Medlem sedan: 31-maj-2004
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 1797
    inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-maj-2005 vid 18:03
    Nu snart så kommer det Tarzan II. Den är säkert inte bra.
    Till toppen
    *Timon* View Drop Down
    Effektanimatör
    Effektanimatör
    Avatar

    Medlem sedan: 05-juni-2005
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 102
    inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juni-2005 vid 13:07
    Lejonkungen 3 är nog den bästa uppföljaren, men för det mesta brukar uppföljare inte bli nåt bra, det ska ju liksom ta slut vid första filmen.
    "-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
    - Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

    "- Petade du dig i näsan?
    -Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
    Till toppen
    Lotiel View Drop Down
    Clean-up Artist
    Clean-up Artist
    Avatar

    Medlem sedan: 09-juni-2005
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 57
    inläggsval inläggsval   Citera Lotiel Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2005 vid 16:24

    Kom att tänka på en sak med Lejonkungen 3. Timon träffar ju Rafiki flera gånger under filmens gång men ändå så säger han saker i ettan som tex "vem är apan??" och "är apan hans farbror??". Det är lite ologiskt va...

    "Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
    Till toppen
    *Timon* View Drop Down
    Effektanimatör
    Effektanimatör
    Avatar

    Medlem sedan: 05-juni-2005
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 102
    inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2005 vid 15:28
    Ja, egentligen är det det, men det är flera andra saker som de missat (bland annat det). Ja, som sagt, de har missat en del. En hel del.
    "-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
    - Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

    "- Petade du dig i näsan?
    -Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
    Till toppen
    Bara lilla jag View Drop Down
    Regissör
    Regissör
    Avatar

    Medlem sedan: 26-juni-2005
    Status: Offline
    Poäng: 1149
    inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2005 vid 18:56

    Har sett Mulan 2...jag tyckte att den var ganska oki, men sen har ju jag sån humor...det finns inte så mycket med disney som jag helt enkelt inte tål, så de flesta uppföljarna går...

    Men för att återgå till Mulan 2, det är absolut inte en av de bästa uppföljarna, men som sagt, ganska oki. Hela filmen handlar i korta drag om att Mulan och han den där generalen, ska gifta sig och så börjar de bråka mycket osv. Själva storyn ger jag inte så mycket för och utan Mushu skulle den vara mycket sämre...Men åter igen ska jag säga att den var oki 

     

    I'll be there someday
    I can go the distance
    I will find my way
    If I can be strong
    I know ev'ry mile
    Will be worth my while
    Till toppen
    *Timon* View Drop Down
    Effektanimatör
    Effektanimatör
    Avatar

    Medlem sedan: 05-juni-2005
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 102
    inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2005 vid 18:55
    Hur många uppföljare gör dom oftast på en Disneyfilm?
    "-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
    - Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

    "- Petade du dig i näsan?
    -Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
    Till toppen
    Bara lilla jag View Drop Down
    Regissör
    Regissör
    Avatar

    Medlem sedan: 26-juni-2005
    Status: Offline
    Poäng: 1149
    inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-augusti-2005 vid 17:09
    Ingen aning, är inte 2st uppföljare det mesta som gjorts än så länge? Då räknar jag inte med filmer som tex. Belles magiska värld, där det är kortfilmer hela tiden, räknar inte riktigt sådana filmer som "film". Jag tycker att 2st uppföljare är lagom (om inte det är för mycket också, men om man nu ska "acceptera" uppföljarna så räcker 2) en tredje blir nog för mycket i de flesta fall.  
    I'll be there someday
    I can go the distance
    I will find my way
    If I can be strong
    I know ev'ry mile
    Will be worth my while
    Till toppen
    *Timon* View Drop Down
    Effektanimatör
    Effektanimatör
    Avatar

    Medlem sedan: 05-juni-2005
    var: Sverige
    Status: Offline
    Poäng: 102
    inläggsval inläggsval   Citera *Timon* Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2005 vid 12:22
    Ja, det tycker jag med. Om typ "Aladdin 5" skulle komma ut, skulle jag tycka att de gått för långt. Det blir för tjatigt, man har sett vad som hände sen, det finns liksom inget mer att "berätta".
    "-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
    - Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

    "- Petade du dig i näsan?
    -Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
    Till toppen
     Svara Svara Sida  123>
      Dela med...   

    Forum meny Forum Permissions View Drop Down

    Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
    Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
    laddar stäng
     

    Forumet
    Senaste inläggen

     

    Texter
    senaste/uppd.

     
    Besök oss även på facebook
     
    Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
    Adrina Media