Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstJag söker namnet på en film... snälla hjälp xD

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
maeertin View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 05-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Tråd: Jag söker namnet på en film... snälla hjälp xD
    Postad: 05-december-2006 vid 12:34
hmm... jo, jag söker som sagt namnet på en film... Confused den lär ha kommit ut ungefär då lejon kungen kom ut. Filmen handlar om en pojke och jag tror han hade ett par kompisar med sig. Det finns en flygande säng som dom åker runt i... hmm... en princessa tror jag finns okcså i någon konstig värld dom hamnar i :P det här kanske hjälper... det fanns liksom ett jätte ond monster som dom hade låst bort bakom en gigantisk dörr... senare i filmen öppnar pojken denna port/dörr (vad det nu än är) o befriar ondskan... jag tror pojken öppnade porten/dörren med en speciell nyckel som han hade fått utav den där princesans pappa. när dörren öppnas så är det massor av kugghjul på dörren som åker runt o runt... typ Confused

jaaa... minns inte så mkt mer, ni kanske vet vilken jag snackar om. Skulle vara sååååå snällt om nu hjälpte mig med namnet på filmen Big%20smile TACK!


Ändrad av maeertin - 05-december-2006 vid 12:36
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 17:57
Jag vet inte vilken film du menar. Men du kan ju kolla på, där det finns om filmerna och klicka på produktionsår.. Då får du fram alla filmer och då kan du ju kolla på åren kring Lejonkungen (1994).
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 19:57
Är det blandat Med spelfilm och Animerad?

Den första jag kom att tänka på var The Pagemaster med Macaulay Culkin från Ensam hemma 1 & 2...

Jag har inte sett den filmen på säkert 10 år och minns inte riktigt vad den handlar om... Men det ska finns levande böcker i den..
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
maeertin View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 05-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 21:09
den är alltså tecknad då... samma tecknar stil som lejon kungen med Confused gaah hoppas någon kommer på åtminstone nått förslag jag kan leta på :P

Ändrad av maeertin - 05-december-2006 vid 21:10
Till toppen
Sjöjungfrun View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 22:08
Jag tror att det kan vara "Nemo i drömmarnas land" eller något liknande....såg den för längesen och den verkar stämma överens med din beskrivning av filmen...
Till toppen
maeertin View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 05-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Postad: 07-december-2006 vid 18:52
ojjj undra om det är den, nemo i drömmarnas värld... alltså filmen är inte svensk... en annan sak jag minns är att sängen... jag tror den flög men den kunde oxå sträcka på sina ben, meter långa blev dom o kunde även gå med de gigantiska benen.

Om nemo i drömmarnas värld inte är svensk vad är det engelska namnet? Shocked hittar typ inte Confused

Tack för hjälpen igen Smile


Ändrad av maeertin - 07-december-2006 vid 18:54
Till toppen
maeertin View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 05-december-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Postad: 07-december-2006 vid 19:03
OH MY GOD!!!!! DET ÄR RÄTT FILM!!! TUSEN TACK!!! har letat hur länge som helst tills jag hittade detta super forum Big%20smileBig%20smile Filmen heter "Little Nemo - Adventures in Slumberland" på engelska... bästa filmen nånsin eller åtminstone SUPER bra!

Jag hittade en trailer till filmen ifall nån är intresserad av att kolla vad den handlar om Big%20smile http://movies2.nytimes.com/gst/movies/trailer.html?v_id=29577

TUSEN tack igen... alla! LOL Tongue
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media