Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstDe saknade klassikerna säljs separat

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: De saknade klassikerna säljs separat
    Postad: 06-september-2006 vid 22:06
Trots att det länge sagts att filmerna i DVD-boxen men filmerna Saludos Amigos, Three Caballeros, Make Mine Music, Melody Time och The Adventures of Ichabod and Mr. Toad inte kommer att säljas separat så har man tydligen bestämt att de trots allt kommer att säljas separat. Alla filmerna som ingår i boxen kommer att börja säljas separat den 21 mars nästa år medan boxen fortfarande är satt till den 8 november i år. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 13:01
de där var ju smått förrvirande tycker jag  men huvudsaken är ju att man kommer att kunna se filmerna ! men jag undrar om de inte skulle vara bekvämast att köpa dem  i boxformat så att säga...
Love will be your guide
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 14:48
Är det liksom ingen som sett någon av de där filmerna? Jag har inte gjort det, men det verkar inte vara många andra heller som sett de.
Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 15:08
Postad av Saga Saga skrev:

de där var ju smått förrvirande tycker jag  men huvudsaken är ju att man kommer att kunna se filmerna ! men jag undrar om de inte skulle vara bekvämast att köpa dem  i boxformat så att säga...
 
Nja, jag som egentligen bara vill köpa The Adventures of Ichabod and Mr. Toad är ganska glad över nyheten.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 17:27
jo vill man bara köpa en av dem så är det klart att de är bra att de sälja separat  men jag tycker de här filmerna passar bra att säljas tsm och då många samlar på alla klasskierna så är det ju rätt så bekvämt att få alla på samma gång
 
101dalmatiner: jag har sett the adventures of ichabod eller vad den nu heter  i sagobibliotekets version tyvärr missade jag en av de där filmerna när de visade den på tv3 för några år sen
Love will be your guide
Till toppen
fraggelberg View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 08-september-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Postad: 08-september-2006 vid 10:03
Jag har redan alla filmerna på amerikansk dvd, men ska köpa de svenska utgåvorna också. Vet någon om det kommer vara den klippta versionen av "make mine music" som släpptes på dvd i USA för några år sedan, eller en oklippt version?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 10:54
Ichabod har jag också sett, förresten. Äger också den volymen av Sagobiblioteket. Men mest för att jag är frälst på allt som rör Sleepy Hollow.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 18:58
aha så du diggar sleepy hollow coolt , föresten så skulle  jag skulle vilja se ichabod i orginall version ...
Love will be your guide
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
Direct Link To This Post Postad: 09-september-2006 vid 20:12
Postad av fraggelberg fraggelberg skrev:

Jag har redan alla filmerna på amerikansk dvd, men ska köpa de svenska utgåvorna också. Vet någon om det kommer vara den klippta versionen av "make mine music" som släpptes på dvd i USA för några år sedan, eller en oklippt version?

Det mesta tyder på att vi kommer att få den oklippta versionen här i Sverige. Fast jag får väl reservera mig så länge jag inte har sett den svenska DVD-utgåvan.

Buena Vista anger speltiden 75 minuter i pressmaterialet, och Statens Biografbyrå anger 72 minuter efter att ha censurgranskat filmen. Dessa värden stämmer bra med speltiden för den kompletta och oklippta filmen. (Skillnaden mellan pressmaterialet och Biografbyråns siffror kan förklaras med hastighetsskillnaden mellan 35mm film och PAL video.)


Ändrad av Anders M Olsson - 09-september-2006 vid 20:14
Till toppen
hofverberg View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 22-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 269
Direct Link To This Post Postad: 14-september-2006 vid 14:20
Jag har frågat Buena Vista om censuren av både Saludos Amigos, Spela för mig och Melody Time - det här var svaret jag fick:
"Vi har inte fått någon information om att det skulle vara klipp i någon av de filmer du nämner. The Martins and the Coys ligger i alla fall med på Make mine music."
Det låter positivt, även om vi ju inte kan vara säker på att de mindre retuscheringarna i filmerna inte finns med. Men det viktigaste är ju att The Martins and the Coys finns med, så att inte hela inslag är borta.
 
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2006 vid 12:38
Bäst för de att de inte censurerar någonting!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media