Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Aladdin

 Svara Svara Sida  <1 456
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-augusti-2006 vid 15:10
Läste hela artikeln, det var väldigt intressant och jag hoppas att Alan Menken får sin forna glans som han hade under 90-talet. Alan Menken och Stephen Schwartz(Prinsen av Egypten) skulle passa perfekt som duo.

Jag har inte sett Jafars Återkomst på engelska så jag vet inte om Dan Castellaneta är bättre än Robin Williams. Men jag tycker att Robin Williams gjorde en bra insats som Anden, Dan Ekborgs var också bra men inte lika bra som Williams.
Jag lever för staden.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 17:10
Jag såg faktiskt Aladdin för inte så länge sen och den är absolut en av mina favoriter. Humorn är underbar, precis som en Disneyfilm ska vara, tycker jag. Sen har jag (som vanligt ) inte sett den engelska dubbningen, men jag gillar Dan Ekborg som Anden.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 14:27
Jag gillar inte Robbin Williams som Anden. Jag tycker Dan Castellaneta är mycket bättre i Jarfars Återkomst och i Kingdom hearts.
 
Men jag gillar Dan Ekborg ännu mer.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 13:01
En temporär text för att fylla ut och få en hum hur det kan bli. I detta fall för att Tim Rice skulle veta hur Ashman skulle kunnat skriva texten så att han kan göra något som påminner om Ashmans texter.

Läs hela min Artikel om Ashman och Menken här.


Ändrad av Daniel - 15-augusti-2006 vid 13:01
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 12:39
Intressant, men vad är en Dummie-text?

Ändrad av The Chosen One - 15-augusti-2006 vid 12:39
Jag lever för staden.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 12:37
Postad av The Chosen One The Chosen One skrev:

Obs. Om inte jag har fel så har sångerna i Aladdin både skrivits av
Howard Ashman och Tim Rice?!?!?!


Stämmer. Howard hann inte skriva klart alla sångerna innan han dog. Sångerna som Tim Rice skrev texterna till, hade först en Dummie-text som Alan Menken skrev så som han trodde att Ashman skulle ha skrivit dem, sen  skrev Rice ny text baserad på Dummie-texten.


Ändrad av Daniel - 15-augusti-2006 vid 12:37
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 12:32
Det är sant, humorn hade jag glömt och skriva föresten. Ja, Anden är rolig, tack vare Robbin Williams som fick Golden Globe för att han gjort rösten till Anden. Förutom Anden så är Iago också rolig, jag gillar när sultanen stoppar kakor in i Iagos mun.

Själv så tycker jag att Aladdin är ganska underskattad t ex när man snackar om disney med kompisarna så nämner de bara Lejonkungen, Robin Hood, Den Lilla Sjöjungfrun(inte lika mycket som de två förstnämnda) och de datoranimerade filmerna(Superhjältarna och Hitta Nemo). Själv så tycker jag att Lejonkungen(speciellt Lejonkungen) och Robin Hood är väldigt överskattade.

Obs. Om inte jag har fel så har sångerna i Aladdin både skrivits av
Howard Ashman och Tim Rice?!?!?!


Ändrad av The Chosen One - 15-augusti-2006 vid 13:06
Jag lever för staden.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 02:14

Det är en underbar humor i filmen. När jag var liten skrattade inte jag på samma sätt. Nu nör jag sitter och kollar på Disney filmer och Aladdin framförallt garvar jag högt, speciellt åt Andens skämt. När jag var liten förstog jag inte den typen av skämt på samma sätt.

Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2006 vid 01:20
Jag är chockad över att jag inte hittade något om filmen Aladdin, det är faktiskt en av de bästa tecknade filmerna någonsin. Jag har letat och bara hittat trådar om dubbningar men inget om själva filmen.
Så jag öppnade en ny tråd just om Aladdin.

Efter Skönheten och Odjuret så är Aladdin min favorit disneyfilm. Den har allt, äventyr, bra musik och sånger, magi, romantik och något som inte Skönheten och Odjuret och andra disnyklassiker under "guldåldern" har: action.

Vad tycker ni andra om denna kolossala film?
Jag lever för staden.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 456
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media