Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Vart är Disney på väg?

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Holes View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2006
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Holes Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Vart är Disney på väg?
    Postad: 06-juli-2006 vid 17:04

Först var det väl bilderna på ryggarna... Sen nya fodral... Sen en hel hop med data-animerade filmer!! Vad hände med dom där tecknade, handmålade, välgjorda filmerna? Hur kommer det att se ut om tio år? Kommer ingen mer att gilla Disney, eller? Måste allting bli så modernt och nytt...? Är det ingen som håller med mig?

Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-juli-2007 vid 19:21
Till 100% men den nya tekniken är ok men jag är rädd att det inte blir mer riktig disney mer. Om det fortsätter som det gör nu med High school musical,Cory i vita huset,Zack och Codys ljuva hotelliv och såååååå mycket mer så vet jag inte om Mimmi,Musse och rästen av gänget kommer tillbacka mer. Om detta sker så vet jag inte vad jag ska göra.Cry
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 01:37
Om Musse & company skulle dö ut beror det nog på att de skulle dra in alldeles för lite pengar, vilket de ju verkligen inte gör i dagsläget så vi kan vara ganska lugna. Och om eller när de väl dör ut så har de förhoppningsvis redan lämnat efter sig så mkt material att man inte kan vara annat än nöjd. Smile
Fast jag hoppas innerligt att de inte dör ut, eller kanske värst av allt - förnyas så att man knappt känner igen dem.
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 02:02
Postad av mimmi mimmi skrev:


Fast jag hoppas innerligt att de inte dör ut, eller kanske värst av allt - förnyas så att man knappt känner igen dem.
Jag ser hellre att de dör ut än förnyas. Det vore värre. Fast å andra sidan, ta till exempel Kalle, han har inte alltid sett ut som han gör nu, kanske alla tyckte han såg hemsk ut när han gjordes om? Tongue
Men för att vara seriös igen, let's face it, Disney-andan, den riktiga Disney-andan har börjat dö ut och det går bara mer utför. Jag har slutat hoppats på en ny film i stil med Aladdin eller Den lilla Sjöjungfrun eller Skönheten och Odjuret. Disneys storhetstid (när de riktigt bra filmerna släpptes) är över. Tyvärr kommer nog inga fler sådana filmer. Till allas våran stora sorg.Cry
Låt oss hoppas att det inte blir helt utflippat och allting i 3D bara. Confused
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
mimmi View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2007
Status: Offline
Poäng: 133
inläggsval inläggsval   Citera mimmi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 03:30
Nej, jag förväntar mig inte heller några riktigt bra klassiker längre. Jag minns när man längtade & tyckte det var jätteroligt att det släpptes en klassiker per år. Nu bryr jag mig verkligen inte alls.. Det slutade någonstans efter Kejsarens nya stil eller Lilo & Stitch. Atlantis blev jag riktigt förbannad på så jag antar att det var efter den. Ärligt talat har jag inte ens brytt mig om att se de allra nyaste filmerna och vet inte om jag vågar heller.. Fast glad ska man väl vara att man fått uppleva lite av den goda tiden i alla fall  Smile

Jag kan dock ändå inte sluta att hoppas på något bättre.. Jag menar, majoriteten av medlemmarna här verkar ju tycka illa om vad som händer.. då borde det ju vara många fler runt om i världen som tycker likadant, och borde inte dessa åsikterna förr eller senare nå fram och verkligen få Disney att FATTA. Jag hoppas åtminstone.. Ermm
Tyvärr tror jag dock att det kommer bli helt, som du säger Bara lilla jag, utflippat i 3D. Chansen till det är nog väldigt stor. Men det hade varit underbart om Disney inte följde mainstreem och typ var de enda som fortsatte att göra tecknade, till viss del datoranimerade filmer. Det hade dessutom gjort Disney lite unikt igen.. Smile


Ändrad av mimmi - 06-juli-2007 vid 03:42
anything can happen with a little pixie dust
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 10:59
Man växer, blir äldre, byter stil, ändrar smak och upplever nya saker varje år, månad, ja kanske varje dag.

 Ens minnen förblir däremot nästan alltid orörda och oföränderliga. Vi kilar oss fast vid tanken att just det vi upplevde som enormt bra när vi var yngre är bra mycket bättre än det vi får se idag. Fram till den dagen då vi råkar plocka fram ett gammalt VHS-band med en inspelning och helt plötsligt inser att "oj, detta var faktiskt inte alls så bra som jag minns att det var".  Filmer är tidsdokument och jag ser ingen anledning till att man inte ska få förändra för göra figurer och miljöer mer tidsenliga.

För mig är Lejonkungen den sista klassikern och sista "riktiga" disneyfilmen, för några av er kanske Toy Story eller Lilo and Stitch är det. Med det försöker jag säga det vi tagit upp i mängder med trådar tidigare, nämligen att allt i grund och botten har med ålder att göra. Att göra en film eller serie som passar alla i åldrarna 2-100 är ingen lätt uppgift, kanske omöjlig? Som tur är behöver inte Disney tänka på det i den grad de kanske behövde göra för 15, 20,30 år sedan. I dagsläget kan man nämligen släppa välproducerade men billiga tecknade filmer för småbarn direkt till DVD, ungdomsserier till sin egen/egna TV-kanal och sedan lägga krutet på större spelfilmer.

Disney är unikt, man har en imponerande historia men väljer att inte stänga in sig i ett hörn utan anpassar sig hela tiden samtidigt som man faktiskt vårdar en stor del av den kulturskatt man sitter på.


Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-juli-2007 vid 11:40
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Men för att vara seriös igen, let's face it, Disney-andan, den riktiga Disney-andan har börjat dö ut och det går bara mer utför. Jag har slutat hoppats på en ny film i stil med Aladdin eller Den lilla Sjöjungfrun eller Skönheten och Odjuret. Disneys storhetstid (när de riktigt bra filmerna släpptes) är över. Tyvärr kommer nog inga fler sådana filmer. Till allas våran stora sorg.Cry
 
Jag har inte slutat hoppas. Disney har ju haft svackor förr. Även om vissa filmer mellan Djungelboken och Den lilla sjöjungfrun är helt ok, eller tom riktigt bra i vissa fall, var det väl knappast några kioskvältare som producerades då. I och med Den lilla sjöjungfrun lyckades de hitta tillbaka. Jag tror de är inne i en sån svacka nu, tror räddningen kommer i framtiden Tongue
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juli-2007 vid 11:42
Bra poäng Hades! Visst måste vi väl tro att Disney även i framtiden kommer lyckas skapa riktigt underbara filmer?! (även om också jag är mycket besviken på att de gått över till 3D-klassiker)..  Hoppas helt klart att de, som du säger, är inne i liten svacka nu Wink
 
Sen har givetvis alla olika smak, och det finns ju såklart de som tycker att Disney är som allra bäst just nu.


Ändrad av Annika - 30-juli-2007 vid 11:56
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2007 vid 12:22
Hoppet står till Rapunzel och, främst, The Princess and the frog. Disney går ju, precis som med Den lilla sjöjungfrun, tillbaka till klassiska sagor och man kan ju bara hoppas att de lyckas lika bra som senast :)
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2007 vid 15:17
Ja, det ska bli intressant att se hur de lyckas med dem. Verkar ju vara ett positivt tecken att de återgår till traditionella sagor. Stämmer det förresten att The Princess and the Frog ska vara 2D-animerad?
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2007 vid 15:58
Japps! Om du kollar i "Princess and the frog" 's egna tråd så finns där bilder på hur det komemr att se ut också!
Riktigt härligt med en hederlig gammal 2D-film Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-augusti-2007 vid 20:44
Jag bryr mi verkligen inte vilken teknik dom använder. Bara dom inte tar bort min kära MimmiCryCryCryCryCry
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2007 vid 15:48
Så de kan göra om Mimmi till 3D då är det okej för dig?
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2007 vid 15:50
Välkommen till Magic Movies Basil!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2007 vid 15:57
Det skulle vara roligt om dom gjorde en riktig klassiker i vanlig tecknad format, den skulle kunna vara skitdålig, det gör inte så mycket men jag vill inte att all disneys som görs frammöver ska vara i 3DShocked
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2007 vid 15:58
Som sagt har det här tagits upp otaliga gånger tidigare. Men jag håller med. Kanske är det en svacka de har med filmerna, Lilla Kycklingen var helt okej (tv-serierna tycks dock vara förlorade).
Annars är väl de enda riktigt bra Disneyfilmerna på åtskilliga år jag har sett: Puhs film om Heffaklumpen+Heffaklump Halloween och Bambi 2.
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2007 vid 16:00
Dem borde fatta att vi disneyfans inte tycker så mycket om superhjältarna, Lilla kycklingen och sånna filmer som inte har någon disneyanda
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2007 vid 16:02
Hitta Nemo är faktiskt data animerad och bra Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2007 vid 16:05
Jo, jag nämnde inte den därför att det är min personliga favorit, jag tyckte att det var en stor förbättring när de gjorde björnbröder, den tycker jag är riktigt bra!Thumbs%20Up
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2007 vid 16:08
Det komemr faktiskt en 2D film nu, som du kan läsa om tidigare i denna tråden, den heter the Princess and the frog.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-augusti-2007 vid 16:09
Hoppas den är bra och har mycke disneyanda XD
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 21:21
Så ska fallet vara enligt någon taleskvinna hos disney. Kan bara hoppas det stämmer. Med tanke på val av historia så känns det som att det kommer bli så :)
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 21:29
Även om disney går åt skogen så kommer jag alltid att älska lejonkungen, Mulan; Tarzan, Lady och Lufsen, ringaren i notre dam, Robin Hood, Pichahontas;herkules med mera.SmileBig%20smile
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 21:39
Som Basil sa. Hur det än går så har nog det bästa varit.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 21:53
håller med, men vi kan ju alltid hålla tummarna för "Grodprinsessan" Big%20smile
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-augusti-2007 vid 23:16
Vi håller tummar och tassar och klor och allt vi nu har i disneyvärlden!
Till toppen
Basil View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 03-augusti-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 45
inläggsval inläggsval   Citera Basil Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-augusti-2007 vid 15:06
Och fenor.
"Han kan kalla mig Blomma om han vill"
Till toppen
IHope View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera IHope Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 02:23
Tja, som en-två sa där uppe... Björnbröder och Bambi 2 var mycket bra tyckte jag. Jag hoppas då att Disney ska komma på fötter igen. Jag 100 % hoppas. Men tror det vet jag inte...? Det finns nyare filmer som är bra, men kanske inte lika bra som Skönheten & odjuret, Lejonkungen, Den lilla sjöjungfrun m.fl.

Ändrad av IHope - 17-augusti-2007 vid 02:26
*~* Love to sing and play piano *~*
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2007 vid 15:16
Postad av Basil Basil skrev:

Så de kan göra om Mimmi till 3D då är det okej för dig?
 
Ja då, bara dom inte tar bort henne . Det spelar ingen roll hur man gör Mimmi. Hon är alltid lika söt , underbar och snäll som hon alltid är.SmileSmile
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Mufasa View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 08-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera Mufasa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-mars-2008 vid 10:34

Jag tycker inte att man behöver datagreja med allting. Kollar t.ex. på den japanska animatören och regissören Hayao Miyazaki. Han gör minsann sina filmer utan att använda massor av datoer som mixtrar med allting (det ser sååå mycket mer tecknat ut). Han gör fortfarande mästervärk,  det skulle även  Disney kunna fortsätta med att göra om dom bara slutar upp med att datorisera allting (eller vad man säger?)!!

Jag går på två dieter, annars blir jag inte mätt.
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media