Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände

 Svara Svara Sida  <1 23456 13>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-maj-2007 vid 22:14
Jaa verkligen! Bra start på den underbara helgenLOL. Men nu har jag nog lugnat mig lite över att premiären är på en onsdag... Blev liiite irriterad bara Tongue 
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2007 vid 23:02
Såg trailern idag när jag va på Spiderman 3. Nu längtar jag tills den kommer. Barbossa hade ett riktigt psyko-skratt i en scen.
Till toppen
potterman View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 22-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera potterman Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2007 vid 10:57
Visst var spider-man 3 braClap!
Love Dory
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2007 vid 13:48
Jag har inte sett trailern, och hoppas att jag inte gör det... Kan vara svårt att undgå ibland när den går på tv och före om filmen när man går på bio. Men det är ju inte långt kvar nu! Längtar så!! Big%20smile
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-maj-2007 vid 18:07
Jag har också biljetter nu!!! Dock inte till premiären (kändes inte så kul att kombinera med jobbet..), men jag kan vänta till lördagen istället. Big%20smile
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2007 vid 20:08
Jag lyckades i sista sekund att byta kanal när trailern manglade upp framför mig för några dagar sedan. Farligt att kolla på tv de kommande veckorna.
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2007 vid 21:34
Ja precis, hände mig för bara ett litet tag sen, men som sagt man får väl inte se på tv utan på nån bra film istället! Svårt bara när allt blir så hysteriskt, och traliern visas överallt!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2007 vid 12:01
Nio dagar kvar! Känns nästan overkligt när man har följt nedräkningen i typ 230 dagar... Embarrassed Biljetter är bokade till kl. 17.30 den 23:e :) Känns liiite surt att inte kunna gå på smygpremiären vid midnatt...
Love Pirates!!!
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2007 vid 20:03
Jaa jag vet är jätte sur över att jag inte heller kan gå på smypremiären utan också den 23:e kl. 17.00! Men man får ju iaf se den på premiär datumet Wink
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2007 vid 11:58
7 dagar kvar, en vecka! Holy schmoly! Och jag har fortfarande inte sett en trailer och inte mer än max tre-fem bilder från filmen. Hurray!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2007 vid 22:39
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: Beundransvärt 101dalmatiner! Förstår inte hur du bär dig åt....! Tongue Så tålmodig som du är har jag aldrig varit och kommer aldrig att bli LOL
Love Pirates!!!
Till toppen
Campanilla View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Campanilla Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2007 vid 23:18
Men varför vill du inte se trailern den som jag såg är faktiskt inte så avslöjande...
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2007 vid 14:36
Det blir ju inte alls samma sak om man redan sett några scener ur filmen! Och jag ahr faktiskt hållit mig undan från trailern jag med Wink och jag tror att jag lyckas nu när de bara är 6 dagar kvar!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2007 vid 16:20
Men det är ju inget avslöjande i trailers.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2007 vid 19:10
Inget avslöjande??? I majoriteten av de hundratals trailers jag har sett har de en fantastisk förmåga att visa precis alla de bästa/viktigaste scenerna i filmerna.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 07:41
Tack så fruktansvärt mycket. Kan meddela att jag för ett smärre antal timmar sedan återvände från Jack Sparrows tredje äventyr. Ingen borde bli besviken på den.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 16:01
Ingen annan som har sett den?
Till toppen
Hannibal View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 225
inläggsval inläggsval   Citera Hannibal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 20:55
Jag är defenetivt inte besviken!! Åh den var så bra! Och en påminnelse till alla som ska gå o se den på bio: Sitt kvar till sista scenen efter eftertexterna! Värt att vänta på! Keith Richards va klockren! Ännu en film att älska!
"Well, you know how men are. They think no means yes and get lost means take me, I'm yours."
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 22:14

WOW! Kom precis hem, och har inte hunnit "lugna ner mig" ännu.. Tongue Jag e definitivt inte besviken jag heller! Hade tänkt stanna kvar tills eftertexterna rullat, eftersom det i de andra filmerna varit nåt att se efter dem. Men andra behov(!) gjorde det inte möjligt.... *skratt*

Jack Sparrow va lika skön som vanligt...!
 
Jag ger den ++++ Clap
Love Pirates!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2007 vid 22:38
Ah, Pirat-kamrater, så var vi framme vid hamnen till slut. Jag håller med er till punkt och pricka, en stark 4 får den. Lite bättre än Död Mans Kista, lite sämmre än Svarta Pärlans Förbannelse. Kanonfilm. Jag kände mig dock deprimerad och tom en stund efter bion inatt/imorse när jag kom hem, vet inte varför, och kännslan sitter kvar än. DISKUSSION!!!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 00:17
Såhär då: Jag tycker att föregångarna är bättre än den här filmen, men inte så att jag direkt vill klaga på den. Grymma skådespelarinsatser och grym sista timme, ungefär, gör att filmen hamnar på gränsen till 4 (kalla mig gärna snål). Tyckte den var lite för invecklad och lite för lång. Tror dock den är bättre andra gången jag ser den, men just nu ser jag de två första som bättre.
Satt också kvar till efter eftertexterna, det var väldigt få som gjorde det :P
Till toppen
Elvis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Elvis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 01:51
Personligen ger jag filmen en svag 3:a. Visst, specialeffekterna var väl coola å så, men det behövs ändå en stark story för att bära upp seglet så att säga. Började kännas som en ond cirkel av skådespeleri när de turades om att vara ovänner samt vänner i nästa scen stup i kvarten. Tyckte inte riktigt att det höll hela vägen då jag förvånande nog fann mig själv gäspandes ett par ggr. Hade gärna oxå velat sett mer utav både Keith Richards å Stellan Skarsgård.  Jag kommer nog se "Pirates 3"  fler ggr ändå, men jag hade mycket högre förväntingar på filmen, speciellt då Johny Depp alltid verka spelar bra. De blev nog så här mest pga för tunnt manus.

2:an tyckte ja va ett strå vassare, mycket pga humorn som nästan kändes som bortblåst här förutom 2 scener speciellt, OBS!! SPOILERVARNING!!

1: dvärgen som skjuts bakåt av rekylen av sin egen pistol/gevär.
2: att den stackars apan huttrade extremt av kylan på väg mot "dödsriket", vilket i å för sig kändes som lite djurplågeri, även om det såg roligt ut.

The king is dead, long live the king.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 09:53
Jag tycker att varje del i trilogin är unik. Första filmen har ungefär lika mycket humor som den har spänning och action. I tvåan tar humorn överhand och blir farsartad (positivt menat) medan de delar som är seriösa är desto mörkare än de i första filmen. Tredje filmen är mörkare än båda de första tillsammans och har råare och mer grafiskt våld (positivt) och mycket mindre humor, vilket är ett lysande drag för att man ska ta finalen mer på allvar. Dock garvade jag och resten av publiken en hel del åt Jack och hans fortsatta knaserier. Som Beckets styrman (eller nåt) säger: "Undrar om han planerar allt i förväg eller bara improviserar". Det är vår Jack det.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
inläggsval inläggsval   Citera Jake Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 17:58
Ska se den idag om ca 2 timmar. Är inte så jätteförtjust i potc men det var ett tag sen nu man var på bio senast, så varför inte...
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 19:09
Det är ett mycket häftigare namn!
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 20:07

Jake, du förvånar mig din skojare! Jag visste att du skulle komma ut ur garderoben som pirat förr eller senare. Bla bla bla, är inte så förtjust, bla bla. YOU'LL LEARN BOY, or otherwise you'll end up in Davy Jones locker.

92juar, vad är ett mycket häftigare namn?
 
Elvis, så du tycker inte Depp spelader bra i "Vid Världens Ände"??????
Till toppen
Elvis View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 25-mars-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Elvis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 20:13
Du missförstår mig, jag menar att eftersom Johny Depp brukar spela bra (dvs även här) så är det något annat som gjorde att filmen inte va superbra,
dvs för tunnt manus. Favoritfilmer för mig me Johny Depp är för övrig "Sleepy Hollow" samt "I sista sekunden".
The king is dead, long live the king.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 20:18
Jag heter Julia!
Jag tycker att Deep spelar bra i den 1 och 2 har inte sett 3:an
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 20:28
Då får Julia ta och se den för den är rackarns bra.
Till toppen
92juar View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 24-maj-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 226
inläggsval inläggsval   Citera 92juar Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2007 vid 20:33
Jag ska se den på lördag!

Vilken är bäst tycker du 1, 2, eller 3??
Fjärtiska flytande två års studie på gymnasiet....
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media