Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände

 Svara Svara Sida  <1234 13>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 19:57
Klokt beslut. Och jag rekomenderar att tillfället väljs med omsorg, jag skulle personligen hellre hugga av min högra hand än kolla på någon av de här filmerna en onsdag-eftermiddag. Fredag eller lördagkväll ska det va, med alla tillbehör. Men det är bara min åsikt förstås...
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 19:53

Har haft planer på att se om de båda bara jag får tid.

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 19:43
"Vad jag syftade på var att bara för att en film har många sidohistorier måste det inte betyda att jag är uppväxt med MTV och således känner mig otroligt obekväm när jag måste tänka för att hänga med."

Jag ber om ursäkt för att jag hade förutfattade meningar om dig (på den punkten). Men jag har nästan bara erfarenheter av MTV-skadade idioter sedan gymnasiet och det har väl satt sina spår antar jag.

"Vet inte om det kan vara så med de andra också. men jag minns dem som röriga."

Om det är så att du bara sett dem en gång styck så kan jag inte nog uttrycka hur mycket jag tycker att du skulle kolla på dem minst en gång till, lägga märke till detaljer, små intern-skämt och kanske fånga en missad twist om vem som faktiskt blåser vem.
Och är det någonting som känns konstigt och/eller rörigt så fråga gärna. Nu är jag iofs lite rostig på ämnet POTC för jag har varit frånvarande från serien ovanligt länge men jag skulle nog (med risk för att skryta) vilja kalla mig för en av de som har mer pejl på läget än de flesta här på sidan.

Förresten! Höll på att glömma, Depps andra film, som även är hans sämsta (och enda dåliga!) Private Resort är en 80-tals "komedi" med spring-i-dörrar-stuk. Hoppas den släpps på dvd någon gång. Börjar bli frustrerande med en inkomplett Depp-samling.

Ändrad av Cadpig. - 27-juli-2010 vid 15:24
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 19:15
Oj, det var ett tag sedan jag skrev det där. Jag såg nyligen om första Pirates of Caribbean. Bättre än jag mindes den. Vet inte om det kan vara så med de andra också. men jag minns dem som röriga.

 

Jämförelsen med farsen var dålig. Det insåg jag redan när jag skrev den. Vad jag syftade på var att bara för att en film har många sidohistorier måste det inte betyda att jag är uppväxt med MTV och således känner mig otroligt obekväm när jag måste tänka för att hänga med. Jämförelsen med farsen var då nära till hands (Då jag har sett otroligt många fler farser än filmer som jag anser vara röriga). För att en sådan ofta innehåller en egen historia för varje karaktär som man ska hålla reda på och allting går i ett rasande tempo. Så inte världens bästa jämförelse, som sagt :)

Till toppen
Cadpig. View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar
BANNAD

Medlem sedan: 30-mars-2010
var: K-Holm
Status: Offline
Poäng: 151
inläggsval inläggsval   Citera Cadpig. Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2010 vid 18:40
Nja, jämförelsen med spring-i-dörrar-farser är väl kanske inte den bästa... Då skulle jag nog slänga fram valfri Guy Ritchie-film istället om vi ska leta i modern tid (bara för att jag är löjligt förtjust i Ritchies rullar).
Men faktum kvarstår, folk gnäller på att filmen/filmerna är svåra att fatta. Det gör mig lite orolig flr kommande generationer bara det. Filmerna är inte svåra att greppa, de styrs i en linje från punkt A till punkt B. Men folk kommer alltid att gnälla oavsett. Hur som haver längtar jag tills om ett par veckor då jag ska se At World's End för sjunde gången, för första gången på Bluray. Det blir awesome!

Ändrad av Cadpig. - 27-juli-2010 vid 15:23
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 22:09
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

 

Det finns visst kontroll i filmerna, och att det bara skulle vara action-scen på action-scen är ett tecken på att man INTE har fattat en bråkdel av det som händer. Just för att en film har mer än tre sidohistorier gör att folk genast börjar titta på klockan för de har vuxit upp med MTV, där ett klipp inte får vara längre en max 10 sekunder för då riskerar ju hjärnan att tvingas börja tänka.


Folk är så kvicka med att kalla Död Mans Kista och Vid Världens Ände för skit att de glömmer hur mycket fantastiskt positiva saker det finns i filmerna:

 

Jag kan inte göra annat än att tycka synd om er som inte kan uppskatta den genuina underhållning som POTC trilogin är. Jättetråkigt för er som inte kan känna den sprudlande glädje som jag, och de tusental fans som håller med mig, känner vid tanken på att om ett år så får vi åter besöka den här fantastiska världen som vi lärde oss känna och älska sommaren 2003, som vi bet på naglarna av otålighet att få återvända till sommaren 2006 och som vi svingade i takkronorna för att få kasta oss tillbaka in i sommaren 2007.

 

 

Med actionscen på actionscen menar jag att många scener är likadana, det är sjöslag, svärdfajter andra sorts fajter och gud vet allt, Det är kul att se på dessa fajter (en gång), jag hänger visst med i filmen, hade jag inte gjort det så hade jag slutat titta på den när jag kände att jag var för korkad för att förstå den.

att jag inte klarar en film med mer än tre sidohistorier kan jag bara skratta åt, först av allt så kan jag klargöra att jag ogillar något så in i norden MTV. Det är hemskt, så att jag inte skulle gilla filmerna för att jag växt upp med det kan vi glömma. Sedan så har jag kanske inte världens bästa jämförelse, jag tänker här jämför en film med mer än tre sidohistorier med en fars. Har du någon gång sett en äkta spring i dörrar fars, det har i alla fall jag. Underbart roliga och där är det absolut mer än tre sidohistorier och man sitter bara och hoppas att det aldrig ska ta slut, men det kanske bara är för att jag aldrig sett på MTV.  Det där kanske inte var världens bästa jämförelse, men det får duga.

 

Filmer med klipp på mer än tio sekunder har nog alla sett och vi har ändå alla favoritfilmer, så där var det borta.

Och att tänka har jag absolut inget emot, jag blir bara lycklig av att tänka, jag älskar att reflektera och tänka om filmer jag sett och böcker jag läst, manus jag läst och pjäser jag sett, tänka sig in i en roll och bara filosofera så att det skulle finnas en rädsla hos folk som inte gillar POTC att tänka tror jag inte.

 

Jag ser visst positiva grejer i alla filmerna, Johnny Depp är jättebra i alla tre, men i de två sista så hjälper det inte.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 18:59
Det är inte så att jag inte kan uppskatta blockbusters, fast filmer som Star Wars, Indiana Jones och Sagan om Ringen kan inte kalla sig favoriter även om det förstås inte är dåliga filmer. Jag peppar mycket sällan inför den här typen av filmer på samma sätt som inför filmer som verkligen intresserar mig. Just därför står Pirates of the Caribbean och The Dark Knight ut så mycket, för de har verkligen imponerat på mig. Jag är alltså inte vidare fin i kanten när det gäller sådant här, den smalaste och "creddigaste" filmen på in topp 10-lista är just Sweeney Todd. I övrigt består min lista av tre Tarantinofilmer, första Pirates samt en hop animerade alster - amerikanska, naturligtvis, inga cineast-indie-fasoner här, inte! Jag är filmintresserad, men inte när det gäller film som inte intresserar mig, så att säga.

 

Håller med Sockerpajen angående musiken. Tycker dessutom skådespeleriet är på topp i samtliga tre filmerna. Absolut, Orlando Bloom och Kiera Knightley är inte Oscarsmaterial och blir totalt överkörda av Depp, och co, men de passar så förbannat bra in i ensemblen. Det enda jag har att klaga på i del tre är just manus men att man med ett så pass rörigt manus fått till en så bra film, det är värt att applådera!

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 14:43
Inte för att den här diskussionen någonsin kommer leda till något men känns som jag vill lägga in min åsikt ändå..

Jag tycker verkligen om Pirates-filmerna, jag gillar The Dark Knight även om jag tycker den är ganska överskattad (föredrar helt klart Begins), Avatar tycker jag också är en väldigt bra film men Sweeney Todd är jag väl inte så där jätte imponerad av.

Jag gillar överhuvudtaget blockbusterfilmer, snygga skådespelare, pampig musik, lökiga one-liners, högtidliga/djupa predikningar och coola effekter. Därför uppskattar jag filmer som Pirates, Narnia, Transformers, Star Wars, Mumien, Batman, Indiana Jones osv.
Jag kan också uppskatta lite smalare filmer som många av Burtons är, även fast jag tycker att hans Batman är något av de svagaste han har i sitt arkiv.

Och, back on topic. Jag gillar verkligen Vid Världen Ände. Tycker nog nästan att det är den bästa i trilogin. Jag gillar när det är invecklat, många karaktärer och en massa twister. Tycker även att soundtracket är helt fulländat i denna filmen (lyssna bara på "What Shall We Die For" eller "Drink Me Up You Hearties").
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 14:14
Och det är väl för väl att det görs så många olika filmer att alla kan hitta nåt som just den personen tycker bra om.

Jag håller med Hades och 101Dalmatiner om Pirates-trilogin och den första filmen är min absoluta favoritfilm. Uppföljarna är möjligtvis inte riktigt lika starka var för sig, men som trilogi är det en riktigt bra filmupplevelse och underhållning på hög nivå. Däremot är jag inte lika exalterad som vissa andra över den fjärde filmen, jag tycker det räcker nu. Vilket jag sa redan inför den andra filmen och jag tycker fortfarande inte att det är värt att chansa med uppföljare. Om uppföljaren blir mindre lyckad så blir de negativa effekterna mycket större för den första filmen än vad de positiva skulle bli om uppföljaren blir en fullträff. Jag tycker helt enkelt inte att det är värt risken.

(Har varken sett Avatar, Batman eller Gudfadern, så kan inte kommentera det ni sagt om dem. Sweeny Todd var däremot riktigt bra, även om det inte är min typ av film.)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 13:28

The Dark Knight är svinbra men blir totalt utklassad av Burtons Sweeney Todd, så att han inte skulle kommit i närheten av att göra mästerverk är hittills årets lögn. Däremot föredrar jag inte Burtons Batman framför The Dark Knight, möjligtvis visuellt i så fall. Pirates of the Caribbean-trilogin är en ruskigt välgjord produkt och fullfjädrad underhållning, att filmerna sedan inte tilltalar alla...ja, synd. Jag tycker tex Gudfadern är i träigaste laget och den gapar folk "mästeverk" åt utan att blinka, jag förstår mig inte på den finare kulturen.

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 12:55
The Dark Knight är ett mästerverk. Något som POTC eller Tim Burton aldrig kommit i närheten av. Bröderna Nolan skapar filmmagi, inte minst med deras fullkomligt briljanta manus. Se bara The Prestige och vad jag vågar hoppas bli den bästa filmen i år: Inception.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 12:29
Jag personligen ser Pirates-trilogin som en värdig fortsättning på Disneys tecknade klassiker, som när jag var mindre var de perfekta filmäventyren. Pirates of the Caribbean har tagit över den platsen, och är perfekta exempel på lyckad verklighetsflykt. Del ett placerar jag på min topp 10-lista, och om den inte når maxbetyg är den i alla fall skrattretande nära. Del två och tre ger jag 8/10 var även om betyget i At Worlds End's fall är något svagare. Den är lite för rörig för sitt eget bästa, och även om jag tycker den är svinbra tycker jag den har sina brister. Det har de flesta filmer.
The Dark Knight hypade jag knappt alls innan premiären och blev därmed övveraskad. Den hamnar på 9/10 även om den på senare tid svalnat lite. Den kanske bara är värd 8 egentligen, något oklart. Mycket bra film. Blåbärsfärgade Pocahontas-in-Space får nöja sig med en 6a. Jag är egentligen inte jätteintresserad av "blockbusters" alltså i stil med div superhjältefilmer, Tarnsformers, Avatar, Sagan om Ringen osv och Pirates of the Caribbean-filmerna är de filmer i genren som tillsammans med just The Dark Knight utmärkt sig mest positivt.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-mars-2010 vid 12:13

Men det är ett känt faktum. Många fattar inte filmerna. De kommer dragandes med en massa "fel" och blir totalt överkörda av folk som har lite koll.

Filmen är för övrigt inte ens med på imdb's (skrattretande) 250-lista. Det är bara Svarta Pärlans Förbannelse som är med på den. Och hur mycket jag än tycker om TDK så kan jag inte bli smått avtänd på hur kolossalt överskattad den är. Jag föredrar lätt Burtons Batman framför TDK. Vore det inte för Ledgers död skulle den inte ha fått hälften av den uppmärksamhet den fick och nu är den helt glömd för att en annan uppblåst mastodont kommer klampande och krossar allt i dess väg, Avatar. Det är så det är med den typen av film. Alla snackar om de 24/7, klär ut sig till läderlappar och målar sig smurfblå och springer runt och fånar sig, fram tills nästa stora bullriga soptunna kommer rullande. Att TDK fortfarande ligger topp 10 imdb är något av det mest patetiska jag någonsin sett. Avatar med alla sina fanatiska zombie-fans lyckades i alla fall inte klämma sig in på topp 20 (tack och lov).

 

Jag håller fast vid att POTC-uppföljarna alltid kommer att vara de mest oförtjänt smutskastade uppföljarna i filmhistorien och jag ångrar att jag bara såg de två gånger styck på bio, ett misstag jag inte ska göra om med On Stranger Tides.

Det finns visst kontroll i filmerna, och att det bara skulle vara action-scen på action-scen är ett tecken på att man INTE har fattat en bråkdel av det som händer. Just för att en film har mer än tre sidohistorier gör att folk genast börjar titta på klockan för de har vuxit upp med MTV, där ett klipp inte får vara längre en max 10 sekunder för då riskerar ju hjärnan att tvingas börja tänka.


Folk är så kvicka med att kalla Död Mans Kista och Vid Världens Ände för skit att de glömmer hur mycket fantastiskt positiva saker det finns i filmerna:

Skön humor, härliga och färgstarka karaktärer, Jack Sparrow, maffiga scener, stora sjöslag, Jack Sparrow, monster, fantasy, blinkningar till Monkey Island, Jack Sparrow, slapstick, fantasy, äventyr, action, romantik, Jack Sparrow, fantastiska skådespelare som Depp, Rush och Nighy och så får vi ju inte glömma Jack Sparrow, den bästa original-karaktären i en film någonsin, som på ett fåtal år har fått en hel miljard-industri omkring sig för att han är... Captain Jack Sparrow, savvy?


Citerar PC Gamer angående Sparrow:

"Johnny Depp är coolare än fysikens lagar tillåter"

 

Jag kan inte göra annat än att tycka synd om er som inte kan uppskatta den genuina underhållning som POTC trilogin är. Jättetråkigt för er som inte kan känna den sprudlande glädje som jag, och de tusental fans som håller med mig, känner vid tanken på att om ett år så får vi åter besöka den här fantastiska världen som vi lärde oss känna och älska sommaren 2003, som vi bet på naglarna av otålighet att få återvända till sommaren 2006 och som vi svingade i takkronorna för att få kasta oss tillbaka in i sommaren 2007.

 

Sommaren 2011 är det dags igen...

Emmylee: It's the worst pirate movie I ever heard of!

 

Jack Sparrow: But you HAVE heard about it!

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 15:02
101dalmatiner, du kan inte dra kortet om att "vissa fattar inte filmen". Och "hjärndött skräp" som Avatar - vad är då inte 99 % av alla Disney-filmer? Det är underhållning och beröring och att ge folk en oförglömlig uppplevelse som film handlar om. Och om man beslutar sig för att göra uppföljare till en mycket lyckad film så har man ett stort ansvar och det är att inte besvika. George Lucas är ett bra exempel och likaså POTC 3. Det fanns ingen kontroll i filmen, och den faller så otroligt platt.
Och Avatar har en väldigt o-orginell story vilket ger den många minus-poäng, men måste uppskatta filmens visuella (även om jag till 90% avskyr CGI). Förutom det så har filmen väldigt lite att ge. Den borde definitivt hamna längre ner på IMDB's top 250. The Dark Knight däremot, wow. Där kan vi snacka filmmagi där finns det otroligt mycket att hämta ifrån.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 14:47
Jag gillar absolut inte Zac Efron och Robert Pattinson, men jag gillar inte Orlando Bloom heller. Första filmen är verkligen skitbra, de andra två är bara actionscen på actionscen och massa annat. En massa karaktärer och handlingen är tillkrånglad. Jag hänger absolut med i filmen så nån liten "ärthjärna" har jag då inte, men inte blir den bättre för det, de två sista blir för mycket och den första filmen skulle ha klarat sig jättebra utan uppföljare.

Jag har inte sett Avatar, men jag tror den är bra, och jag förstår inte ditt uttryck "hjärndött skräp" vad är det egentligen för skillnad på en fantasivärld i "Avatar" (som efter vad jag har hört är alldeles underbar) och pirater som förvandlas till skelett och kan gå under vatten, eller folk som blir som monster och rena fantasifoster. Jag ser inte riktigt så stor skillnad på fantasi och fantasi för trots allt är de båda fantasi och på så sätt jämlika.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 13:24
Postad av Emmylee Emmylee skrev:

Den är inte alls underskattad. Jag tycker den är helt värdelös. Jag gillade första, gillade andra filmen ännu mer (iallafall när jag såg den på bio första gången, kanske inte gillar den lika mycket nu). Jag skrattar nästan varje gång Orlando Bloom är i bild. En riktigt usel skådespelare.

 

Det är just att 90% har den inställningen som gör den underskattad. 7/10 på imdb är en skandal! Och vi ska inte tala om betyget på magicmovies. Orlando kanske inte är någon Marlon Brando men jag respekterar honom skapligt mycket mer än sopor som Robert Pattinson och Zac Efron som verkligen är usla. I filmen Haven så visar för övrigt Bloom hur bra han faktiskt kan vara. Hans insats i POTC trilogin duger gott och väl till karaktären Will Turner.

Problemet är att ingen verkar fatta handlingen i At World's End, så jag brukar säga att problemet snarare ligger hos publiken än filmen i det här fallet. Det är därför hjärndött skräp som Avatar blir succéer, man får allting på silverfat och behöver inte överanstränga sin ärthjärna för att hänga med i svängarna.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-mars-2010 vid 10:47
Postad av Daniel Daniel skrev:

Visst kan jag göra det , men Ska det Vara "POTC - Vid Världens Ände" Eller Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände"? 

För POTC 1 och 2 har POTC i titeln, medan 3 och 4 har "Pirates of the Caribbean".

Jag skulle föredrar att man skriver "Pirates of the Caribbean" då alla inte slänger sig med filmtitelsförkortningar. Sen är det frågan om någon av filmerna har För lång titel för att få plats i textfältet.
(I värsta fall kan jag ju alltid ändra direkt i databasen så är begränsningen inte så stort problem längre.

 

Mm, det är just det med längden på titlarna jag tänker lite på också. Men det kanske vore bäst att försöka skriva hela titlarna oförkortade. Gör det du tycker blir bäst, Danne.

 

 

 

 

 

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2010 vid 19:58

Den är inte alls underskattad. Jag tycker den är helt värdelös. Jag gillade första, gillade andra filmen ännu mer (iallafall när jag såg den på bio första gången, kanske inte gillar den lika mycket nu). Jag skrattar nästan varje gång Orlando Bloom är i bild. En riktigt usel skådespelare.

I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2010 vid 17:48
Visst kan jag göra det , men Ska det Vara "POTC - Vid Världens Ände" Eller Pirates of the Caribbean - Vid Världens Ände"? 

För POTC 1 och 2 har POTC i titeln, medan 3 och 4 har "Pirates of the Caribbean".

Jag skulle föredrar att man skriver "Pirates of the Caribbean" då alla inte slänger sig med filmtitelsförkortningar. Sen är det frågan om någon av filmerna har För lång titel för att få plats i textfältet.
(I värsta fall kan jag ju alltid ändra direkt i databasen så är begränsningen inte så stort problem längre.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2010 vid 17:34
Kan inte Daniel eller någon annan som har "THE POWER" ändra titeln på tråden till POTC - Vid Världens Ände? Lite sent påtänkt kanske, men det slog mig just att det skär sig med de andra POTC-trådarna på forumet...

Ändrad av 101dalmatiner - 24-mars-2010 vid 17:34
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-mars-2010 vid 13:54
"Men POTC franchisen hade ett bättre försvar än Alice har."

 

Aye, jag vet. Jag var där. Ingen vacker syn.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-mars-2010 vid 23:42
Underskattad är den absolut. Kolla bara på imdb, när den kom var det nästan lika illa som det är med Alice nu. Haters och trolls överallt. Men POTC franchisen hade ett bättre försvar än Alice har.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
inläggsval inläggsval   Citera Jack-Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-mars-2010 vid 23:24

Yarrrgh! Det var som tusan, snart har det gått ett helt år sedan det skrevs på den här ädla tråden! Arrrgh! That's awful, laddie! Här måste rådas bot!

1. Göra sjöslaget i slutet "större", dvs innefatta fler skepp än tre.

Aye! Alla skeppen från EITC och alla piratskeppen skall drabba samman!

 

2. Kalypso ska inte bli en jättestor Tia Dalma (det absolut sämsta med filmen) utan mer ett enorm kaos av moln och vatten, fast i fast form om det låter begripligt.

Jag tror jag förstår precis. Lite som just Chaos is The Longest Journey, I guess.

 

3. Minst en halvtimme extra för att utveckla Sao Fengs karaktär.

Minst! Det är en sann skam att det inte släppts en förlängd version med minst fyrtio minuter med nya scener! Arrrgh!

 

4. Några fler scener med Bootsrap Bill.

Absolut! Gamle Bootstrap blev lite väl negligerad i At World's End.

 

5. Skulle inte ha skadat att göra den lite blodigare, men den var ändå mycket våldsam för en Disney-film.
Arrrgh! Yes! More blood & guts spilled all ov' the deck! Me like th'sound o' that, lad!

 

Det är inte mycket som behöver förbättras med At World's End, jag tror att vi har täckt de flesta punkterna. Filmen är hur som helst oförtjänt hatad och jag skulle inte dra mig för att kalla den underskattad. Savvy?

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2009 vid 11:18
Men låt oss disskutera vad som skulle kunnat göras bättre.
 
1. Göra sjöslaget i slutet "större", dvs innefatta fler skepp än tre.
2. Kalypso ska inte bli en jättestor Tia Dalma (det absolut sämsta med filmen) utan mer ett enorm kaos av moln och vatten, fast i fast form om det låter begripligt.
3. Minst en halvtimme extra för att utveckla Sao Fengs karaktär.
4. Några fler scener med Bootsrap Bill.
5. Skulle inte ha skadat att göra den lite blodigare, men den var ändå mycket våldsam för en Disney-film.
Till toppen
Captain_Sparrow View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar
Avstängd

Medlem sedan: 12-december-2008
Status: Offline
Poäng: 98
inläggsval inläggsval   Citera Captain_Sparrow Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-april-2009 vid 12:13

Ah, jag såg detta mästerverk inatt för... jag vet inte, nittonde gången kanske. Yarrrgh!!! Jag blir alltid lika upplyft av den och känner för att plundra några mindre hamnstäder. Yarrrgh.

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-mars-2009 vid 10:29
Det var så lite så. Fråga gärna om fler saker om det är något du undrar över.
Till toppen
Qiwy View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Qiwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-mars-2009 vid 07:53
Tack för svaren =)
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 23:06
Mänskliga ja, men inte mer levande för det De var ju döda redan innan de blev förvandlade till missfoster.
Till toppen
Qiwy View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 01-mars-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Qiwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 15:19
Nej, det är sant. Men lever resten av besättningen? Dem blev ju mänskliga igen, så han kan väl ta med vilken besättning som helst? Sorry, om jag är trög och tack för svaren =) Men jag vill verkligen ta reda på allt eftersom jag älskar filmerna XD
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-mars-2009 vid 13:01
Det är helt riktigt och inte ett dugg otydligt. Anledningen till att Elizabeth inte får följa med på Holländaren är helt enkelt för att hon lever. Jag tror för övrigt inte att Will skulle önska henne det öde han själv har drabbats av.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 13>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media