Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tänk om disneyklassikerna blir vanliga filmer!

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
inläggsval inläggsval   Citera disney_girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Tänk om disneyklassikerna blir vanliga filmer!
    Postad: 15-juli-2009 vid 20:30
Räknas The Rock som disneuyfilm ? (Älskar den filmen. Den är så bra. Ed Harris är verkligen bra som skurk.)
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-augusti-2006 vid 21:12
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Ja det är sant, det vore en idé. Men skulle skådespelarna sjunga då eller skulle det vara bakgrundmusik som i de flesta andra spelfilmer? jag vet faktiskt inte vad jag tycker själv, kanske skulle funka med båda?

Jag tycker att skådespelarna ska sjunga, det är mycket finare och mer känsla i filmen och sången. En ny version på Skattkammarnön skulle vara bra, men det kanske räcker med Pirates of the Caribbean.
Jag lever för staden.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juli-2006 vid 11:55
Postad av Tingeling Tingeling skrev:

Jag har varit där ett antal gånger. Bodde i Los Angeles som liten.

Och jag gillar verkligen inte att de ska göra om åkturen. Den har stått sig i decennier och filmen ska ju bygga på åkturen och inte vice versa. Jag har ingenting emot att Jack Sparrow finns med bland piraterna, men när piraterna helt plötsligt letar efter Sparrow och inte efter skatter känns det bara fel... Och om ett par år när filmerna inte är lika aktuella kommer det inte att vara lika begripligt. Små barn vet ju att pirater letar skatter, men de har ingen aning om vem Jack Sparrow är!

Det här skulle jag kunna prata länge om... Men kontentan är iaf att jag tycker Disney skjuter sig själva i foten med sånna här ändringar.
 
 
På den Disney World du var. va det så att man åkte inne i grottor i Pirates of the caribean. Typ som Flum Raid på liseberg fast inne i en grotta. För så var det på Disney World i Paris.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 22:54
Postad av Bara lilla jag Bara lilla jag skrev:

Askungen visste jag inte ens fanns. Eller jo iof, Cinderella Story. Det kanske var den ni menade?
 
Aladdin var den första jag tänkte på när jag läste det här. Den skulle jag verkligen vilja se! Om effekterna är bra och så, så hur coolt kommer det inte bli att se Aladdin och Jasmine flygandes på mattan?
 
Om man skulle genomföra det här tycker ni då att man ska ha med låtarna? Som tex A whole new world.
 
 
Jag vet inte vilken akungen du menar riktigt och jag har sett några olika versioner av askungen minns inte så mkt då det var ett bra tag sen så...
 
Ja den flygande mattan den scenen skulle nog kunna bli riktigt cool som sagt , magisk lixom
 
 
japps musiken ska vara med, ev nån ny låt kanske om de kommer på nån bra lite så som de gjorde med "människa igen" till odjuret och skönheten musikalen, men annars så tycker jag så mkt som möjligt ska stämma med orginal filmen
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 21:26
Ja det är sant, det vore en idé. Men skulle skådespelarna sjunga då eller skulle det vara bakgrundmusik som i de flesta andra spelfilmer? jag vet faktiskt inte vad jag tycker själv, kanske skulle funka med båda?
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 21:19
Jag tycker det, men problemet är om de får. Sen är det inte dåligt om de gör nya låtar till spelfilmen.
Jag lever för staden.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 21:05
Sant! Och Peter Pan blev ju riktigt bra, enligt mej iaf. jag har inte sett de andra två. Askungen visste jag inte ens fanns. Eller jo iof, Cinderella Story. Det kanske var den ni menade?
 
Aladdin var den första jag tänkte på när jag läste det här. Den skulle jag verkligen vilja se! Om effekterna är bra och så, så hur coolt kommer det inte bli att se Aladdin och Jasmine flygandes på mattan?
 
Om man skulle genomföra det här tycker ni då att man ska ha med låtarna? Som tex A whole new world.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 20:46
Ja inte för många filmer för då skulle det nog bli lite som med "uppföljarna" att de gör filmerna mest för att tjäna pengar lr nått sånt...
 
Men att göra aladdin tror jag skulle kunna bli bra faktiskt , det är väl bara att dataanimera anden... alla filmer vare sig de är animerade eller icke har ju massa dataeffekter så då kan man ju göra en ande dataanimerad eller varför inte en tecknad hehe...
 
sen finns ju som nämts tidigare filmer med peter pan o ringaren i notre dame samt askungen som spelfilmer dock inte i disneyversion, så då kan ju disney lika bra göra en spelfilm av nån av sina klasskier oxå
Love will be your guide
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2006 vid 19:40
Jag skulle vilja se Aladdin! Fast Anden kanske kan bli svår? Men det är hursomhelst en kul idé! Men inte för många sånna filmer, då blir det för mycket liksom. Men typ en eller kanske två som mest? En kul grej liksom, tycker man inte det, är man ju faktiskt inte tvingad att se den.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 16:35
Tycker det är en intressant idè att göra en"riktig" film av en disneyklassiker faktiskt, men då måste de ju göras på ett bra sätt och jag tror oxå att man ska försöka göra den så lik orginalet som möjligt då med kläder frisyrer miljö osv, men vilken film som helst skulle nog inte gå att göra men typ snövit o de sju dvärgarna skulle nog kunna bli bra ! Jag menar de har ju redan gjorts sånna filmer o på disneyland finns det ju en snövit så
Love will be your guide
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
inläggsval inläggsval   Citera the_fish Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2006 vid 12:48
Postad av Proximus Proximus skrev:

Postad av Tingeling Tingeling skrev:

Jag tror inte det skulle vara en bra idé... Folk skulle nog bli besvikna hur de än gjorde filmerna och vilka skådisar de än fick tag i.

De var väl på gång med en modernare, otecknad "Snövit", men den har blivit lagd på hyllan som tur är.


Är ganska säker på att det finns många såelfilm versioner av just snövit. En som jag tyckte var riktigt bra var Snowe White: A Tale of Terror, inte direkt en barn film förmodligen därför jag gillade den.


 
JA SWATOT e så gryyymt bra =) Å jag tycker samtidigt att den e så romantiskt söt också
 
Nej jag tror det skulle vara en rolig idé att göra en spelfilm av en disneyklassiker, dvs INTE som SNow white: A tale of terror, som inte alls följer det klassiska DISNEY manuset.
 
Men en film som följer disney's manus till punkt och pricka och med de helt rätta kläderna etc. Dt skulle vara en kul grej att göra :) Åtminstone EN sån film =)
 
Å tro inte att ja menar typ A New World, den bygger ju inte direkt på disneys version för alla som trodde det :P Utan på den riktiga storyn om Pocahontas :P
 
Men näe, som sagt, en film där rollsinnehavarna liknar dom tecknade, deras kläder är nästan identiska och manuset ska vara det samma =) Då tror jag verkligen det skulle vara en rolig grej =)
 
Jag skulle kunna spela askungen  
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2006 vid 13:05
Jag har varit där ett antal gånger. Bodde i Los Angeles som liten.

Och jag gillar verkligen inte att de ska göra om åkturen. Den har stått sig i decennier och filmen ska ju bygga på åkturen och inte vice versa. Jag har ingenting emot att Jack Sparrow finns med bland piraterna, men när piraterna helt plötsligt letar efter Sparrow och inte efter skatter känns det bara fel... Och om ett par år när filmerna inte är lika aktuella kommer det inte att vara lika begripligt. Små barn vet ju att pirater letar skatter, men de har ingen aning om vem Jack Sparrow är!

Det här skulle jag kunna prata länge om... Men kontentan är iaf att jag tycker Disney skjuter sig själva i foten med sånna här ändringar.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2006 vid 12:57
Det skulle vara rätt bra om de gjorde om.
Tänk er: Pirater och The Black Pearl liksom, det kommer att vara hur coolt som helst. 
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2006 vid 11:52
Wowdi - du har alltså varit där? Men hur illa kan det bli? Johnny Depp look-a-likes i vartenda hörn... Ouch. Kan det bli bättre...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2006 vid 10:54
Tivolit. Urk på burk, nu ska de ju göra om hela åkturen för att passa filmen! Inget blir sig likt igen!
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-maj-2006 vid 10:40
Ha ha - förstört filmerna eller tivolit?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 22:57
Håller med. Disney har ju visat att de kan göra riktigt bra spelfilmer utan att basera dem på tecknat.

Jag hoppas bara att trenden med filmer som bygger på Disneylandattraktioner dör ut. De har ju mer eller mindre förstört "Pirates of the Carribbean" nu...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 20:34
Ja, det skulle nog bli oerhört knepigt med en hel film under vatten... jag älskar spelfilmer med sjöjungfrur i (Splash = wow) men just Disneys version av HC Andersens undervattenssaga bör nog förbli orörd.
 
Överhuvudtaget tycker jag nog att det vore roligare om man satsade på ny film istället för att göra tecknad film till spelfilm och/eller tvärtom.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 15:13
Har svårt att tänka mij "Sjöjungfrun" som spelfilm om jag ska vara ärlig... Jag tror det skulle se ganska b-igt ut med undervattenssekvenserna.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 14:20
Den lilla sjöjungfrun och Skönheten och Odjuret skulle också funka som spelfilm eller vad tycker ni?
Jag lever för staden.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 14:15
Jag hoppas det! Jag har skivan på engelska men skulle gärna höra den på svenska. Jag har tänkt fara och se musikalen till hösten, med lite tur kanske de säljer skivan vid föreställningarna vid det laget.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 13:58
Okej, Tack ska du ha. Kommer det ut någon skiva med svenska Skönheten och Odjuret tror ni?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 13:21
Skivan finns att köpa på cdon.com

The Lion King on Broadway
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 12:54
Det skulle vara väldigt kul att få höra dessa låtar... Tror du man kan få tag på dem? Utan att behöva se musikalen?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2006 vid 15:16
Precis. De bästa av de nyskrivna sångerna för musikalen. Jag gillade egentligen inte de flesta av de nyskrivna låtarna men de här två är riktigt bra.

"Shadowland" sjungs av Nala när hon blivit "påhoppad" av Scar och ska ge sig ut för att hitta hjälp.

"Endless Night" sjunger Simba till Mufasa, i stort sett repliken "Du sa att du alltid skulle finnas till hands, det var lögn" i sångform.

Bägge låtarna är riktigt bra, och "Endless Night" är väldigt rörande!
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2006 vid 15:04
"Shadowland" och "Endless Night"? Låtar som inte finns med i filmen eller?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2006 vid 13:01

"Lejonkungen" är mer komplicerad än "Skönheten"... Statister springer runt på styltor, de använder sig av nån slags dockor och en massa annat sånt...
   
Men jag skulle gärna se "Lejonkungen" på scen i Sverige. Särskilt översättningarna av "Shadowland" och "Endless Night" vore intressanta att höra!

Ändrad av Tingeling - 29-april-2006 vid 13:02
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2006 vid 09:33
Undrar om det verkligen skulle bli så besvärligt med Lejonkungen-kostymer... vad jag har hört lade man ned miljonbelopp på den svenska uppsättningen kostymer till "Skönheten..."
 
Så varför inte till Lejonkungen? Där finns så mycket uppskattad musik och goda sensmoraler.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 22:16
"Ringaren..." finns än så länge bara i Frankrike efter vad jag förstår... Men de övriga borde ju komma hit inom kort tycker man. Fast "Lejonkungen" kanske blir för besvärlig med tanke på hur kostymerna och allt ser ut.

Om "Lejonkungen" kom till Sverige skulle det vara kul att se Kayo som Nala även på scen!
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 22:00
Frågan är om dessa Brodwaymusikaler (för de blir väl Brodwaymusikaler?) kommer komma till Sverige? Skönheten och Odjuret med Perelli i spetsen - det verkar kul. Undrar vem som skulle spela Ariel om vi fick en svensk sjöjungfru-musikal...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media