Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tänk om disneyklassikerna blir vanliga filmer!

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Tänk om disneyklassikerna blir vanliga filmer!
    Postad: 26-april-2006 vid 23:35
Jag har alltid funderat hur det kommer att vara om Disney börjar göra sina Disneyklassiker till vanliga filmer(då menar jag att de inte är animerade) med riktiga skådespelare. Vad kommer andra att tycka om Disney gör sina filmer vanliga och kommer de bli bra?

PS Jag undrar också om ni vet om Disney ska göra det(de kanske borde)?


Ändrad av The Chosen One - 26-april-2006 vid 23:40
Jag lever för staden.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2006 vid 08:54
Om man ska döma av Disneys tidigare spelfilmer, då menar jag "riktiga" Disneyfilmer som Herbie och Flubber inte filmer som the Rock eller Pirates, så tycker jag absolut inte att de ska göre Disneyklassikerna som spelfilmer. Bara för att de tecknade klassikerna på senare tid har hållit en ruskigt låg nivå, är det ingen anledning att totalt förstöra företagets rykte.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2006 vid 15:55
Jag tror inte det skulle vara en bra idé... Folk skulle nog bli besvikna hur de än gjorde filmerna och vilka skådisar de än fick tag i.

De var väl på gång med en modernare, otecknad "Snövit", men den har blivit lagd på hyllan som tur är.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
nina View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 15-mars-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 56
inläggsval inläggsval   Citera nina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2006 vid 16:28
jag tror inte att det skulle va en bra idé
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2006 vid 16:52
Postad av Tingeling Tingeling skrev:

Jag tror inte det skulle vara en bra idé... Folk skulle nog bli besvikna hur de än gjorde filmerna och vilka skådisar de än fick tag i.

De var väl på gång med en modernare, otecknad "Snövit", men den har blivit lagd på hyllan som tur är.


Är ganska säker på att det finns många såelfilm versioner av just snövit. En som jag tyckte var riktigt bra var Snowe White: A Tale of Terror, inte direkt en barn film förmodligen därför jag gillade den.Smile


"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2006 vid 17:00
Jo, men inte gjorda av Disney Disney hade ju sin "Snow and Seven" som de la ner.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2006 vid 18:01
uäbläsch, jag vill inte se Snövit och alla dvärgarna som spelfilm. Det skulle nog bara bli fånigt, den passar sig egentligen inte som familjefilm. Dessutom såg jag en Hallmarks inspelning av Snövit, vilken var skum och påkostad. Njae, med Disneys resurser borde de satsa på nytt. Vikingar till exempel ;)

Ändrad av Silver - 27-april-2006 vid 20:33

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2006 vid 18:06
Postad av Silver Silver skrev:

Njae, med Disneys resurser borde de satsa på nytt. Vikingar till exempel ;)

Haha, hålller med dig. Men Aladdin skulle kunna funka som spelfilm om de gör det med kvalité(bra regi, bra manus, bra repliker, bra soundtrack, duktiga skådespelare m.m.)
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-april-2006 vid 20:32
Wow, ja! Den tanken har inte ens slagit mig! Men det skulle ju vara urläckert... Disney's version av Aladdin med massor av humor och duktiga skådisar, precis som du säger... ja, varför inte?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
A-no View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 28-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera A-no Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 01:34
Några av de tecknade klassikerna finns ju faktiskt som spelfilmer, bla Djungelboken, 101 dalmatiner, Ringaren i Notre Dame och Peter Pan (tror dock inte att Peter Pan var gjord av Disney..)
 
Sen finns det ju även många spelfilmer som inte har något med disney att göra men utegår ifrån samma saga, tex Robin Hood, Alice i underlandet, Pinocchio och Tarzan.
 
 
Håller med om att Aladdin skulle bli en bra spelfilm, ock sen tror jag även att Pocahontas skulle funka väldigt bra Smile
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 09:01
Problemet med "Aladdin" kan väl vara Anden... Det skulle vara trist om han såg FÖR dataanimerad ut. Fast kan de göra Gollum så...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 12:23
Jag vet inte om jag skulle vilja att de gjorde om Disneyklassikerna till spelfilmer, åtminstone inte som regel, men en och annan hade kanske kunnat bli bra.. Jag har en inspelning av Askungen som spelfilm, Whitney Houston som den goda féen och Brandy som Askungen. Någon som har sett den? Jag tycker den är jättebra! Den bygger väl i och för sig på musikalen Askungen (av Rogders & Hammerstein) och inte Disneyfilmen, så musiken är ju inte samma.
 
Många av rollerna i Disneyfilmerna kan vara lite knepiga att få till, som Anden och alla djurfilmerna. Men visst, en och annan hade kanske blivit bra.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 12:56
Postad av A-no A-no skrev:

Håller med om att Aladdin skulle bli en bra spelfilm, ock sen tror jag även att Pocahontas skulle funka väldigt bra Smile
Pocahontas finns redan men den heter The New World och
Collin Farrell(Alexander) spelar John Smith och
Christian Bale(Batman Begins) spelar John Rolfe. Den har var på Bio några veckor sedan vet dock inte om den finns kvar(kanske man får vänta på DVD:n). http://www.imdb.com/title/tt0402399/

Obs. Jag har hört att den är jättebraThumbs Up!


Ändrad av The Chosen One - 28-april-2006 vid 12:57
Jag lever för staden.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 17:25
Yes, jag har också läst om "the new world" och att skådespelerskan som står för Pocahontas, femtonåriga Q'Orianka Kilcher, är väldigt duktig.
 
Askungen med Brandy tyckte jag däremot inte om, jag tycker nog illa om de flesta försöken att filmatisera den där klassiska grimmsagan. Den enda som funkar är Drew Barrymores "Ever after" från 1998.
 
Men för att återgå till Disney - Mästerdetektiven Basil Mus skulle säkert vara kul

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 19:12
Några av Disneys klassiker har ju blivit musikaler! =) Skönheten och Odjuret, Lejonkungen och snart kommer även Tarzan som musikal! =) Och det tror jag faktiskt att dom kommer fortsätta med! =)
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 19:17
"Ringaren i Notre-Dame" finns också som musikal... och "Den lilla sjöjungfrun" är på gång.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
adamgard View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 26
inläggsval inläggsval   Citera adamgard Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 20:57
Jasså? Där ser man!! Tufft! :D
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 22:00
Frågan är om dessa Brodwaymusikaler (för de blir väl Brodwaymusikaler?) kommer komma till Sverige? Skönheten och Odjuret med Perelli i spetsen - det verkar kul. Undrar vem som skulle spela Ariel om vi fick en svensk sjöjungfru-musikal...

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-april-2006 vid 22:16
"Ringaren..." finns än så länge bara i Frankrike efter vad jag förstår... Men de övriga borde ju komma hit inom kort tycker man. Fast "Lejonkungen" kanske blir för besvärlig med tanke på hur kostymerna och allt ser ut.

Om "Lejonkungen" kom till Sverige skulle det vara kul att se Kayo som Nala även på scen!
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2006 vid 09:33
Undrar om det verkligen skulle bli så besvärligt med Lejonkungen-kostymer... vad jag har hört lade man ned miljonbelopp på den svenska uppsättningen kostymer till "Skönheten..."
 
Så varför inte till Lejonkungen? Där finns så mycket uppskattad musik och goda sensmoraler.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2006 vid 13:01

"Lejonkungen" är mer komplicerad än "Skönheten"... Statister springer runt på styltor, de använder sig av nån slags dockor och en massa annat sånt...
   
Men jag skulle gärna se "Lejonkungen" på scen i Sverige. Särskilt översättningarna av "Shadowland" och "Endless Night" vore intressanta att höra!

Ändrad av Tingeling - 29-april-2006 vid 13:02
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2006 vid 15:04
"Shadowland" och "Endless Night"? Låtar som inte finns med i filmen eller?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-april-2006 vid 15:16
Precis. De bästa av de nyskrivna sångerna för musikalen. Jag gillade egentligen inte de flesta av de nyskrivna låtarna men de här två är riktigt bra.

"Shadowland" sjungs av Nala när hon blivit "påhoppad" av Scar och ska ge sig ut för att hitta hjälp.

"Endless Night" sjunger Simba till Mufasa, i stort sett repliken "Du sa att du alltid skulle finnas till hands, det var lögn" i sångform.

Bägge låtarna är riktigt bra, och "Endless Night" är väldigt rörande!
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 12:54
Det skulle vara väldigt kul att få höra dessa låtar... Tror du man kan få tag på dem? Utan att behöva se musikalen?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 13:21
Skivan finns att köpa på cdon.com

The Lion King on Broadway
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 13:58
Okej, Tack ska du ha. Kommer det ut någon skiva med svenska Skönheten och Odjuret tror ni?

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 14:15
Jag hoppas det! Jag har skivan på engelska men skulle gärna höra den på svenska. Jag har tänkt fara och se musikalen till hösten, med lite tur kanske de säljer skivan vid föreställningarna vid det laget.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 14:20
Den lilla sjöjungfrun och Skönheten och Odjuret skulle också funka som spelfilm eller vad tycker ni?
Jag lever för staden.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 15:13
Har svårt att tänka mij "Sjöjungfrun" som spelfilm om jag ska vara ärlig... Jag tror det skulle se ganska b-igt ut med undervattenssekvenserna.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-april-2006 vid 20:34
Ja, det skulle nog bli oerhört knepigt med en hel film under vatten... jag älskar spelfilmer med sjöjungfrur i (Splash = wow) men just Disneys version av HC Andersens undervattenssaga bör nog förbli orörd.
 
Överhuvudtaget tycker jag nog att det vore roligare om man satsade på ny film istället för att göra tecknad film till spelfilm och/eller tvärtom.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media