Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Sötaste paret?

 Svara Svara Sida  <1234 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
LindaC View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera LindaC Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 19:47
Men det är fint med Ariel att hon aldrig ger upp sin älskade utan verkligen kämpar för honom och det hon vill ha...
Att man kan klara sig bra utande bästa förmånerna...
May the force be with you.
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 20:29
Jag har alltid varit lite tveksam till Ariel och Eric om sanningen ska fram... Ariel drömde ju hela tiden om att leva bland människorna, hon var en upprorisk tonåring, och när hon sen såg människor för första gången var Eric den ende i hennes ålder och rätt attraktiv... Hon visste ju inte direkt hur han var som person när hon blev dödsförälskad. Jag har alltid haft en känsla av att hon älskade honom för de han symboliserade, dvs människovärlden, snarare än honom som person.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 21:10
Postad av JoSsAn JoSsAn skrev:

Måste bara tillägga en sak... I Hitta Nemo finns det ingen "sådan kärlek" mellan huvudrollerna.. Det finna det i väldigt många filmer


Inget utpräglat kärlekspar men däremot likte sliskigt far-son kärlek.

@Tingeling. Håller med känns lite som hon tog första bästa.


"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-maj-2006 vid 23:06
Som den sanna romantiker jag är så tänker jag nog tolka in lite romantik i Nemo i alla fall - hans pappa och Doris finner ju varandra och lyckas trots sina olikheter lära sig trivas i varandras sällskap. Nej, jag ser garanterat en framtida relation mellan dem.

Vad gäller Ariels blixtförälskelse så ser vi nog samma syndrom som det som drabbade Tarzan och Jane. Prins Erik (*Tarzan för Jane) står för det förbjudna, något som ofta får unga flickor att bli extra eggade.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2006 vid 00:06
Jag uppfattade inte heller någon spirande romans i "Hitta Nemo"... Fast å andra sidan tyckte inte jag att Mulán och Shang framställdes som ett par riktigt heller, men i tvåan var de ju tillsammans enligt vad jag förstår.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2006 vid 08:35
Postad av Silver Silver skrev:

Som den sanna romantiker jag är så tänker jag nog tolka in lite romantik i Nemo i alla fall - hans pappa och Doris finner ju varandra och lyckas trots sina olikheter lära sig trivas i varandras sällskap. Nej, jag ser garanterat en framtida relation mellan dem.


Jag håller iaf med jag kan se nåt mellan Nemos pappa (Marvin va?) och Doris.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-maj-2006 vid 13:47

Det finns ju så många par som är söta, jag tycker att alla har något visst. Skönheten och Odjuret är ju söta eftersom dom verkligen älskar varandra för insidan (inte för att andra disney-par inte gör det men det framgår inte lika tydligt). Och Aladdin och Jasmine är också söta, dom är från helt olika "världar" men älskar varandra ändå. Och Poccahontas och John Smith, dom är ju verkligen från skilda världar! Men alla är söta på sitt sätt. 



Ändrad av Bara lilla jag - 12-maj-2006 vid 13:50
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 12:06
Jag måste ju bara säga att John Smith och Pocahontas är bland de sötare paren! Sen fick ju tyvärr någon idéen att göra en uppföljare till den underbara ettan, och titta hur förstört det blev!? Ett av de sötaste paren blev helt plötsligt splittrade! Är inte meningen att "alla ska leva lyckliga i alla sina dagar"? Eller så kunde väl deras farväl varit lite mer rörande ändå?
Tänk om dom helt plötsligt skulle splittra Tarzan och Jane tex, hur skulle det se ut? Fast nu är ju inte dom ett av de sötaste paren men i alla fall. Och okej, jag vet att dom bara höll sig till verkligheten och då valde Pocahontas John Rolf, men dom kunde väl ha gett upp att göra en uppföljare? Då skulle dom få älska varandra vart dom än befann sig och vad som än hände. Seriöst så är ju nästan hela ettans slut förstört pga tvåan.
Men jag tycker ändå att Pocahontas och John Smith är bland de sötaste paren! Smile
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 15:00
Jag håller med om att Pocahontas och Smith är ett väldigt bra par... den där vemodiga kärleken, passionen, allt över sina ursprungs gränser - och så raseras allt av en förbannad uppföljare, där PuckoPontas väljer den mesige John-Rolfe. Patetiskt. Och väldigt väldigt sorgligt för oss som hyllade kärlekshistorien i första filmen.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 15:02
PuckoPontas...

Av någon anledning brukar Pocahontas och John Smith få mig att tänka på Ayla och Jondalar i "Grottbjörnens folk" serien... Jag tror det är för att han är den förste blonde Disneyhjälten och hon är "ett med naturen". Lustigt är det i varje fall...
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 15:09
Intressant iakttagelse... Fast det för ju tankarna till vad Ayla och Jondalar sysslade med där i dalen. You dirty dirty mind you.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-maj-2006 vid 15:53
Du menar när de kokar te och övar med spjutkastare? Jag ser nog Pocahontas och John Smith som en kyskare variant av Ayla och Jondalar
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 10:15
Fast vem vet - den där indianprinsessan och engelsmannen övade säkert spjutkastning utanför bildsekvenserna.

Ändrad av Silver - 14-maj-2006 vid 19:31

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 10:34
Ja man vet ju aldrig vad som pågår när kamerorna är avstängda... De kanske t.o.m. uppfann hjulet! (det enda som Ayla ännu inte har uppfunnit i böckerna )
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Piratekitty View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Piratekitty Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 20:01

Jag tycker nog att det sötaste paret är Belle och Odjuret...hm, innan han var ett odjur vad hette han då? Någon som vet?

Jack Sparrow rocks!
Till toppen
JoSsAn View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 10-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera JoSsAn Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 20:06
han hette bara odjuret...belle fick aldrig reda på vad han hette när han va odjur. Fick man reda på vad han hette när han blev människa??
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 20:18
Det tror jag inte, och man fick inte veta det i den så kallade "uppföljaren" som egentligen utspelade sig före första filmen.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Tingeling View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera Tingeling Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-maj-2006 vid 22:38
Enligt Disney hette han Adam.
Varför nöja sig med lycka när man kan kräva eufori?

Vill du ha en avatar?
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2006 vid 14:11
Postad av Tingeling Tingeling skrev:

Enligt Disney hette han Adam.
 
du menar att odjuret skulle heta adam alltså ? men på min dvd på extra materialet så säger de vad jag förstår att han aldrig fick nått namn så...Confused
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-maj-2006 vid 19:23
Om det stämmer så är Adam väldigt fint. Både på engelska och svenska.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
MartinaWHF View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 15-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera MartinaWHF Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2006 vid 16:49
 
Det jag tycker är bra att det inte blir någon kärleks relation mellan Nemo och Doris, det blir en liten ovanlig Disney berätellse, annars är det alltid någon som blir kär.
 
annars älskar jag Aladin att han är så äventyrlig, och blir imponerad på Jasmine när hon är lika äventyrlig själv. En väldigt självständig kvinna
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2006 vid 18:45
Jag hade nog föredragit mer romans mellan Doris och Nemos pappa, kanske inte en utblommad sådan, men jag skulle vilja se mer subtila små tecken på att de var attraherade av varandra.

Överhuvudtaget så ser man inte så mycket romantik i de senaste disneyfilmerna, vilket jag tycker är extremt tråkigt.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2006 vid 09:59
Jag tycker att björnbröder är en fel där en romans hade kunnat passa in! Fast å andra sidan är det redan så gulligt när bara det blir storebror/lillebror kärlek...
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-maj-2006 vid 15:24
Jo, i och för sig - i just björnbröder kan det få handla om syskonkärlek. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle förhålla mig till ett förhållande mellan en f d människa och en björnhona....

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2006 vid 11:12
Hehe, nej det är sant, han kan ju inte bli kär i en björn när han egentligen är en människa, då får han bli kär i en människa i så fall
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2006 vid 18:25
Visst är det romantiskt med kärlek över gränserna, men frågan är hur mycket man fixar att töja på dessa gränser... ;)

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 09:37
jo precis, jag tror att det skulle bli lite för weird :p
han är ju trots allt människa i grund och botten, även om han ska lära sig att björnar också har känslor och att han inte ska döda dem bara sådär (för det är väl därför han blir förvandlad till björn, jag har väl inte missuppfattat något?) så tror jag inte att det är sådana känslor man vill uppnå :p
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 16:38
Det skulle ju annars kunna vara ett nytt dilemma i uppförljaren? Jag har i alla fall hört ryktas om att det ska bli en uppföljare, detta är väl sant eller hur?
 
Kärlek som går över gränserna, suck, kan det bli bättre? I det fallet är jag nog en hopplös romantiker Smile
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Crussidull View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Crussidull Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-maj-2006 vid 23:33
Jag tycker att Tarzan & Jane är det sötaste paret.
I första filmen, i dem andra filmerna och serierna så är det inte alls samma sak.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2006 vid 23:23
Tarzan och Jane är också söta. Även om jag kanske inte tycker att de är det sötaste paret.
 
Jag håller med, det är inte alls samma sak! Jag har ju i och försej inte sett de andra filmerna kanske jag borde tilläggaWink Men jag syftar då på serien.
 
Men det är också lite kärlek över gränserna, det ses ju kanske inte precis med blida ögon att en dam som är lite högre uppsatt stannar kvar och lever i djungeln med en man som har växt upp där med gorillor. Nåja, nog gör dom sig på framsidan av en massa tidningar i alla fall Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1234 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media