Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Pirates of the Caribbean - Död mans kista

 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2006 vid 12:19
Jo, det är klart. Och jag kommer förmodligen att kolla på alla sju filmerna också. Om det nu blir så.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2006 vid 20:39
haha.. ja, så säg inte för mkt nu Svenzon!
Love Pirates!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2006 vid 14:37
Men ändå. Sju, låter lite magstarkt. Jag kan erkänna att det känns lite surt om det blir så. Gör klart trilogin vänta några år, till 2010 kanske och gör fyran, utan Will och Elizabeth, med inriktning på Jack och hans besättning. Sen får det va bra. På så vis blir POTC filmerna en legendarisk trilogi piratfilmer och sen kommer hysterin att svalna och blekna tills BADANG, fyran utanonseras sent 2008.

Ändrad av 101dalmatiner - 22-augusti-2006 vid 14:38
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2006 vid 16:41
Håller med dig 101dalmatiner, om dom tänker göra 7 stycken tröttnar nog till och med jag
Love Pirates!!!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2006 vid 19:09
Jo, det håller jag självklart med om. Jag skulle nog också tröttna. Men ändå... Tänk om just den som man inte går och ser är jättebra då..? Nja.. jag tror att jag hade gått och sett alla 7, bara för säkerhets skull. Men jag hoppas att de nöjer sig med en trilogi!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
The Chosen One View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 12-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 91
inläggsval inläggsval   Citera The Chosen One Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-augusti-2006 vid 19:34
Star Wars funka med 6 filmer, så varför skulle inte POTC funka med 7?
Jag lever för staden.
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2006 vid 19:59

Ja, i och för sig... Men StarWars-filmerna kom ut med nästan 30 år mellan den första och den sista, och om ca 30 år är Depp 70 år, och jag tror varken att han "kan" göra Sparrow-rollen, eller att man byter ut honom mot någon yngre skådis då.   Den bästa idèn tycker jag nog är 101dalmatiners: Kör en trilogi, och kör en "Sparrow-inriktad" 4:a om typ 3 år..



Ändrad av Mattis - 23-augusti-2006 vid 20:05
Love Pirates!!!
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2006 vid 13:58
Själv tycker jag det hade räckt med ettan, tycker det blir så överdrivet. Det känns som att de bara leker med den nya tekniken och vill använda så mycket spesialefekter som möjligt. Jag tycker det bara blir löjligt tillslut. Men så är det alltid... Första filmen är kanon och på en lagom nivå, sen när de upptäcker att det blev stor succe gör de en till och som sagt så blir det lätt lite före mycket...
 
- en besviken piratälskare
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2006 vid 22:21

Ja, jag håller knappast med dig Faline. Men jag accepterar din åsikt, för t.ex. Star Wars tyckte jag var bara FÖR MYCKET. Där var det som du säger: För mycket av det "goda"....  

Love Pirates!!!
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2006 vid 11:23
Fast Star Wars hade åtminstone en sammanhängande historia i de första (sista..?) filmerna (de från 70-talet), med "to be continued"-slut. Den första Piratesfilmen hade ju ett ordentligt slut.
 
Jag vet inte vem jag håller med, men det är inget annat att göra än vänta och se. Jag vill se trean i alla fall!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-september-2006 vid 15:14
Nu har jag sett PotC 2. :)
 
Rolig film.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-september-2006 vid 18:02
Bara rolig..? Utveckla gärna..!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-november-2006 vid 20:21
Denna underbara film landade i min brevlåda i tisdags! Big%20smile Hade förbokat den för ett par månader sen Tongue 
 
Extramaterialet var helt underbart! Se det! Att få se när dom spelar in, letar inspelningsplatser på öde öar, få se alla tabbar dom gör (hahah..). Jättekul! Smile Thumbs%20Up
Love Pirates!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-november-2006 vid 07:13

Är det svensk text på extramaterialet?

Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2006 vid 19:24
Japp det är det Thumbs%20Up Det är verkligen att rekommendera  Wink
Love Pirates!!!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-november-2006 vid 19:42
Bra, inte för min skull, jag kan min engelska. Men min familj och vänner är lite sämmre på den fronten.
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-december-2006 vid 20:25
Ha ha måste verkligen skratta åt mig själv!!LOL Jag såg 2:an på flyget till USA och tyckte det var en kanon film. Trodde den skulle vara överdriven och tråkig (som jag skrev tidigare) men den var riktigt bra faktiskt. Så jag erkänner ödmjukast att jag hade fel gällande det här avsnittet, men jag är fortfarande (som ni andra) lite skeptisk till fler än 3. Det kommer med stor prosents chans bli aldeles för uttråkat, för det kommer inte finnas något att gå efter tillslut.
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 06-december-2006 vid 07:38
Det beror ju som sagt helt på. Gör manusförfattaren ett bra jobb har man ju inget att oroa sig för.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-januari-2007 vid 00:22

Det var bestämt från början att det skulle vara 3 och då ska dom stanna på det också. OCh den iden med att en fjärde film ska handla om Jack, nej tack. Spin-offs brukar aldrig funkar och kommer inte göra det här heller.

---

Jag fick 2an i julklapp och kollade på den tidigare i veckan. Jag håller med många andra om att humorn var bättre i denna. Eller mer humor kanske det var. Skarsgårds (stavning??) roll gilllade jag väldigt mycket. Jack är som i 1an den skönaste. Men jag stör mig otroligt mycket på hans sätt att springa, det ser så tillgjort ut, när han springer tänker jag alltid på Pokemon eller liknande när dom springer och det ska se roligt ut. Det var en underbar cliffhanger (jag fattar inte varför så många tyckte den var dålig). Den fick mig att se fram emot 3an ännu mer. Slutsats, en helt ok film precis som 1an.

Den får 3/5
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-januari-2007 vid 15:57
Jag såg den för andra gången igår, och måste erkänna. Den var inte lika bra nu som första gången och det är tråkigt. Men den är ju fortfarande jätte bra.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 08-januari-2007 vid 15:17
Mendez
"Spin-offs brukar aldrig funkar och kommer inte göra det här heller."
Man ska aldrgi säga aldrig, det är ju knappast Will och Liz som gör Pirates-filmerna till vad de är.
 
"jag stör mig otroligt mycket på hans sätt att springa, det ser så tillgjort ut, när han springer tänker jag alltid på Pokemon eller liknande när dom springer och det ska se roligt ut."
 
Du kanske stör dig på det men jag  tycker personligen att det är genialt. Han inspirerades av såna där skojiga ödlor som springer på två ben på savannen (de med "läder-skölden" runt halsen) som håller frambenen framför sig. Det är imponerande hur den här mannen hittar inspiration till sina roller där ingen annan skulle komma på att titta.
Ex. Arbetar fram rösten till Willy Wonka när han leker med dockor med sin dotter. Genialt.
Till toppen
Faline View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 04-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 90
inläggsval inläggsval   Citera Faline Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2007 vid 13:42
Jonny Depp är bäst i den här filmen!!
vad gäller Jonnys isnperation har jag hört att han fick den av en rockmusiler (jag inte kommer på namnet på nu ) som dricker hela tiden och rör sig ungifär som Jack. Han ska visst spela Jacks pappa i den tredje filmen... har jag hört. 
When I wish upon a star, my dreams do come true.
Till toppen
Doris View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 26-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 188
inläggsval inläggsval   Citera Doris Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-januari-2007 vid 17:50
Du menar Keith Richards, eller hur?

 
Det är ialla fall han som ska spela Jacks far.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2007 vid 12:38
Ja, Jack är inspirerad av Keith Richards från "The Rolling Stones" som är ett ranglande fyllo till sköning och som ska spela Jacks far (om inget går snett, hörde att han föll ner från en palm eller nåt sånt). Jag har enorm abstinens på Pirates just nu. Jag har Död Mans Kista-dvd:n fortfarande kvar i den obrutna plasten. Har bara sett den två gånger (på bio då) och jag väntar till i Maj med att se "Svarta Pärlans Förbannelse" för sisådär åttonde gången och "Död Mans Kista" för tredje gången lagom till premiären av "Vid Världens Ände". Det är en svår utmaning, TRE HELA MÅNADER! Åh, men det kommer att löna sig, jag hinner glömma bort en massa härliga detaljer från tvåan på den tiden, lite mindre än ett år efter att jag såg den senast.
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2007 vid 15:07
Oj oj oj 101dalmatiner! Beundransvärt om du klarar det! Själv skulle jag aldrig klara det.. TongueWink
Love Pirates!!!
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2007 vid 15:32
Kollade på den för andra gången igår. Tycker den var bättre denna gången :)
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-februari-2007 vid 19:22

Jag tyckte att den var lika bra andra gången som första, lite mindre överraskningar givetvis men i utbyte sitter man istället och tänker: "Ja!! Snart kommer den och den scenen, och sedan säger Jack det, bla bla bla".

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 12:25
Jag har fortfarande bara sett den en gång och det var på bio.... Shocked Fyller år snart och har önskat mig dvd:n i present. Tongue
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-februari-2007 vid 18:53
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

"jag stör mig otroligt mycket på hans sätt att springa, det ser så tillgjort ut, när han springer tänker jag alltid på Pokemon eller liknande när dom springer och det ska se roligt ut."
 
Du kanske stör dig på det men jag  tycker personligen att det är genialt. Han inspirerades av såna där skojiga ödlor som springer på två ben på savannen (de med "läder-skölden" runt halsen) som håller frambenen framför sig. Det är imponerande hur den här mannen hittar inspiration till sina roller där ingen annan skulle komma på att titta.
Ex. Arbetar fram rösten till Willy Wonka när han leker med dockor med sin dotter. Genialt.
 
Hans sätt at springa är ju klockrent! Kunde inte varit bättre. Skulle kunna se honom springa runt i ett par minuter och skulle fortfarande skratta i slutet. Tongue 
Precis som du säger, det är imponerande. Johnny Depp är ju genialisk hela han. Utan honom hade Pirates aldrig nått till de höjder filmerna ligger på.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-februari-2007 vid 18:21
Skojar du? Tänk dig Pirates - Depp.                                                     Bloom, Knightley och vad????? Det går ju inte att föreställe sig.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media