Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Darkwing Duck

 Svara Svara Sida  <12345 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2007 vid 19:19
Det är vad jag också frågat. Har inte fått nåt riktigt svar än?
 
Min fråga om Pippi Långstrump kvarstår, för den som kan svara på det :P
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2007 vid 20:02

Han är inte säker. Det finns många ord för vad han är, men säker är inte ett av dem. Jag tror inte Disney köpte Pippi, skulle man nog ha hört talas om. Stal är nog ett bättre ord.

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2007 vid 20:05
Låter illa, men det var ju för väl att de ångrade den ev. stölden och slutade sända eländet.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2007 vid 20:28
Japp, smakade riktigt beskt må jag säga. Men det är ju inte mycket bättre nu när de flyttar över allt skräp från DC till TD. Inom två års tid kommer inte kanalen gå att känna igen. Mark my words.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-oktober-2007 vid 20:53
Det här kanske sista gången jag säger det här och då lyssnar ni ordentligt.
Dom kommer aldrig att sätta tillbaka Darkwing på TD igen.
Jag kan känna det.
Och det spelar ingen roll alls om de flyttar över allt som är tecknat från DC till TD.
Det måste ni acceptera det.
Jag kanske tog för hårt.
Men det är så det är.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2007 vid 00:19

Så vi ska lita på vad du känner?

Darkwing Duck är en av dom få Disney serier som är bra.

Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-oktober-2007 vid 01:27
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Det här kanske sista gången jag säger det här och då lyssnar ni ordentligt.
Dom kommer aldrig att sätta tillbaka Darkwing på TD igen.
Jag kan känna det.
Och det spelar ingen roll alls om de flyttar över allt som är tecknat från DC till TD.
Det måste ni acceptera det.
Jag kanske tog för hårt.
Men det är så det är.


Om du presenterar något som absolut faktum vore det bra om du kunde backa upp det med en säker källa.

Också; denna tråden är till för diskussion om Darkwing Duck, all diskussion om Toon Disney förs lämpligast i en för ändamålet avsed tråd.


Ändrad av Proximus - 27-oktober-2007 vid 01:29
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2007 vid 15:30
so back on topic then....
är det fortfarande ingen som kan svara på min fråga om avsnittstitlar?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 29-oktober-2007 vid 16:32
Net, tyvärr. Det var länge sedan serien överhuvud taget visades på en kanal som översätter titlarna.
Till toppen
DisneyLuna View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 19-april-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 35
inläggsval inläggsval   Citera DisneyLuna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 14:05
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

"Vill du att Darkwing Duck skall komma på svensk TV igen?
Antaglien att den serie är borta för att den är för våldsam skulle jag gissa."
 
Självklart vill jag ha tillbaka den. Den är ju underbar. Den plockades ju bort av de sinnesslöa moraltanterna i början av 90-talet  men gick ju länge på Toon Disney. Tror knappast att det plockades bort igen på grund av våldet. Då borde de ju plocka bort Luftens Hjältar också om det är så jävla känsligt.


Kan man inte göra någon lista av något slag eller kan inte alla bara skicka in frågor till Metro eller Tv-bolagen om varför de inte kan sända Darkwin Duck igen? Ja menar vi lever ju på 2000-talet nu och det finns mycket mer våldsamma serier! Det är skandalöst att de inte börjat sända den igen medan de har sänt bl a Ariel och Timon&Pumba i flera omgångar!

Helt sjukt att serierna inte går att få tag på dvd än heller! Å varför har inte alla delar i serien översatts? 50 av 90? Det är ju helt sjukt! Som sagt svenska rösterna är bäst! Men kan nöja mig att få på engelska med bara jag får se hela serien igen! Har DD inte ens kommit på region 2 dvd än? Det är ju skandalöst! Usch va man blir arg! Saknar verkligen Darkwin Duck(DD)! Lyckades i alla fall få tag på en begagnad vhs av de två första avsnitten och något till har jag spelat in själv också.

Sänd Darkwing Duck på Disneydags igen!
Länge Leva Disneyklassikerna!Tummar ned för Sveriges utsläpp av Disneydvds!Varför inte släppa ut alla Disneyklassiker på dvd på 1 gång? Fler klassiker på 2-disc! 2-discarna som kommit ut, kom hit!
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 14:15
Exakt. Pinsamt land vi lever i som bannlyser tecknade serier (host*SVT*host) för sånt som ansågs upprörande för över tio år sedna. Det luktar ju Tyskland lång väg.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 15:28
Sluta nu.
Ni får va arga så länge som helst men det finns ingen chans att nån tv-bolag visar Darkwing Duck igen.
Så är det bara.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 16:30
Censored din självsäkerhet! DU VET INTE ATT DET ÄR SÅÅÅ! Du vet ingenting om det där! Du bara upprepar samma sak om och om igen, det finns inga bevis som pekar på att Darkwing inte skulle visas på tv igen! Du säger samma sak hela tiden men lägger aldrig fram någon anledning!
Är du 23 år? Är det säkert?


Ändrad av 101dalmatiner - 30-oktober-2007 vid 16:30
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 17:28

Finns det 90 avsnitt? Visste inte att det fanns så många. Jag har bara sett några avsnitt förr, jag kommer inte ihåg om det var SVT som visade men jag har för mig att TV3 sände DD, någon som minns det?

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2007 vid 18:53

Jag tummar på att jag har sett mellan 20 och 30 avsnitt.

Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2007 vid 14:59
Jag håller med dalmatinerna. Storhe, du börjar bli lite jobbig. Har du inget annat att säga kan du vara tyst. Du behöver inte upprepa samma sak femtioelva gånger. Vi förstod din åsikt första gången. Och ja - ditt ord är en åsikt, inte ett faktum.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2007 vid 15:42

Jag vill inte bråka och det var inte "meningen" att skrika så. Det var bara det att det där var inlägget som fick tråden att rinna över. MoonCloud verkar vara en sann Darkwing-älskare som jag själv. Favoritavsnitt? Favoritskurk? Favorit-vad du vill?

Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2007 vid 16:08
Tvillingbergen är utan tvekan storfavoriten.
"Korna är nånting annat!"
Oslagbart.

vad har du själv för favoritavsnitt?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 08:25
Otroligt! Det är mitt favoritavsnitt också! Mest för att jag bara såg den några få gånger för över tio år sedan och minns hur läskigt jag tyckte det var. Sedan när jag i efterhand fattade hela Twin Peaks-parodin har jag bara kommit att älska det ännu mer. Jag måste se det igen inom en snar framtid. Ett annat favoritavsnitt är det när de flyger runt i zeppelinare och Gåsalin hamnar i någon infödingsby i urskogen, typ. Minns inte vad det heter.
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 13:23
Jag visste inte vad Twin Peaks var när jag var liten, och jag visste inte ens att det var en Twin Peaks parodi förrän nydligen då jag letade efter de svenska titlarna och snubblade över avsnittet på nätet och hörde musiken LOL Då kunde jag koppla ihop ett och två! Har inte sett någonting utav Twin Peaks så jag vet inte så mycket om den, men temalåten känner man ju igen iaf! Sleepy
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 13:42
Fantastisk serie... Men jag har som sagt inte sett avsnittet på sisådär 12 år. Det fanns på Youtube (med svenskt tal!) för ett halvår sen. Hann dock inte se det innan SvenskRetroTv slogs igen. Varför är det så snålt här i Sverige med ordentliga Disney-boxar!? Alla de gammla serierna borde släppas som kompletta säsongsboxar.
Till toppen
storhe5 View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 23-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 271
inläggsval inläggsval   Citera storhe5 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 14:06
Har inte era föräldrar förbjudit er att titta på Darkwing Duck när ni var yngre på 90-talet?
Till toppen
MoonCloud View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera MoonCloud Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 17:49
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Fantastisk serie... Men jag har som sagt inte sett avsnittet på sisådär 12 år. Det fanns på Youtube (med svenskt tal!) för ett halvår sen. Hann dock inte se det innan SvenskRetroTv slogs igen. Varför är det så snålt här i Sverige med ordentliga Disney-boxar!? Alla de gammla serierna borde släppas som kompletta säsongsboxar.


har dem slagit igen? Shocked det var mer än vad jag visste.... jag hade lite mailkontakt med dem förrut då jag berättade att jag hade lite VHSkassetter som nog skulle vara utav intresse... men jag vet inte hur mycket jag har kvar ... för tyvärr så blev jag tonåring och spelade över mycket av det med musikvideos Wacko
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 19:36
Postad av storhe5 storhe5 skrev:

Har inte era föräldrar förbjudit er att titta på Darkwing Duck när ni var yngre på 90-talet?
Mina gjorde inte det, fanns ingen anledning till att göra det. Jag var aldrig som dom barn i USA som fick en förstörd barndom av att se Janet Jacksons bröst under Super Bowl.
 
OnT: Jag vill minnas att det fanns en skurk som var ganska lik Darkwing, fast han hade svarta och gula färger på sina kläder till skillnad från Darkwing som har lila. Någon som vet vilken skurk jag menar?
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 19:39
Du pratar om en av mina favoriter, Negaduck!
 
Vem han är eller vad hans ursprung är vet jag dock inte. Är han en klon? En elak tvilling? Eller bara en anka som på pricken är lik Darkwing? You tell me.

Japp, Moony, de slog igen för rätt så länge sen. De öppnade en ny halvdann kanal men vågar inte lägga upp disney/SVT-relaterade saker mer för det var anledningen till att de blev avstängda.
Till toppen
Egd som fan View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 19-maj-2007
var: Mora
Status: Offline
Poäng: 246
inläggsval inläggsval   Citera Egd som fan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 22:07
Han är Darkwings tvilling. Det var åtminståne vad jag fick ut av: http://en.wikipedia.org/wiki/NegaDuck.
Annars: Googla själva upp negaduck. Ni får rätt så många relevanta träffar.
(Ett roligt sammanträffande: hans engelska röst har satts av Jim Cummings som har satt många onda röster i serier som Star Trek: The Next Generation och PC-spel som Fallout 1 & 2 (Han har gjort fler än så)(Även Darkwings engelska röst har satts av Jim Cummings).
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-november-2007 vid 22:17
På så vis. Iofs, var jag nöjd med attt inte känna till bakgrunden då jag gillar mystik, men det var väl bara en tidsfråga innan jag skulle ha snubblat över infon själv.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 00:11
A just det, NegaDuck var hans namn. Han var min favoritskurk.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 00:29
Ett avsnitt som var särskilt coolt är när Negaduck stjäl alla de andra superskurkarnas krafter och blir en demonisk jätte. Tyvärr lyckades Toon Disney förstöra det avsnittet för mig. Men det VAR jättebra från början i alla fall.
Till toppen
Mendez View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-januari-2006
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera Mendez Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-november-2007 vid 02:18
Har tyvärr inte sett det. Jag har inte Toon Disney och ingen av dom vanliga kanalerna sänder DD Unhappy
Till toppen
 Svara Svara Sida  <12345 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media