Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Skönheten och Odjuret - Filmen

 Svara Svara Sida  <1 7891011 12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 14:25
Jag tror snarare att det handlar om att dessa koppar och andra föremål utan ögon skall vara så anonyma som möjligt. Visst, det skulle dessutom ta för lång tid att göra dem med ögon.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2006 vid 13:57
Jag tycker att det är mysigt på nått sätt att Belle bor i en liten by. Det hade ju inte alls varit samma sak om hon hade bott i en stad!
 
Det är lite lustigt att det bara är vissa ting som lever. Jag menar, till exempel så lever ju Mrs Pots, men däremot inte alla tallrikar. Chip lever, men har något sett ögon och mun på de andra kopparna?
Okej visst, dom rör sig och så, men alla har ju inte ögon och sånt. Skulle väl ta för mycket tid att fixa sånt antar jag.
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-juni-2006 vid 11:39
att filmen utspelar sig i frankrike är det ju ingen tvekan om, men när utspelar den sig de måste väl ändå vara nån gång under 1700-talet.
1700-talets frankrike det är romantik det Wink tänk va att en film om ett odjur och en flicka kan vara romantiskTongue
 
sen om nån vet några fler intressanta missar så nämn gärna dem de är kul att veta om faktiskt hihi, har hört nått om att belles hår ska variera i längd men det har inte jag lagt märke till iofs ...
Love will be your guide
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 19:40
Postad av Proximus Proximus skrev:

Ni frågade efter missar i filmen, jag pekade ut en del av dem. Cry, cry.......
 
japp det stämmer det gjorde vi, och tack för infon (men du verkar vara så negativ till filmen baraWinkConfused )


Ändrad av Saga - 04-juni-2006 vid 19:45
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 18:22
Ja, det är klart att där ÄR missar, om man nu försöker se det lite realistiskt. Bra att du pekade ut dem. Thumbs Up Men jag tycker inte att de förstör filmen på något sätt alls. Det är en saga!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 18:20
Ni frågade efter missar i filmen, jag pekade ut en del av dem. Cry, cry.......
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Brownie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 13-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 25
inläggsval inläggsval   Citera Brownie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 18:20
Om man inte har sett skönheten och odjuret måste man verkligen se den. jag vill verkligen ha den!!
Hej hopp
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 18:15
Det är jag också! Det var nog till och med den första filmen jag såg på bio över huvud taget.. *funderar* 
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 13:46
Precis så tycker jag oxå tror jag skrev det tidigare oxå...
men sen kanske visa menar att de gjort nån riktigt dålig miss lr nått i den stilen men jag kan då inte se nått fel alls med denna underbart vackra filmBig smile 
 
grjen med den är ju oxå att den är precis som de gamla god disneyklassikerna den skulle lika bra kunna vart gjort 1950...ok lite ny teknik osv har ju gjort den lite annorlunda kanske men ni hajar vad jag menar Wink jag är iaf väldigt tacksam för att jag hade chansen att se den på bio när den kom för första gången Smile


Ändrad av Saga - 04-juni-2006 vid 13:48
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 13:29

Sånt är väl inget att hänga upp sig på? I sagans värld är allt möjligt, och det är ju det som är så härligt. Jag menar: Djungelbokens alla djur kan ju egentligen inte prata med varandra och Mowgli, Pocahontas ser inte ut att vara 16 år (som hon väl var..?), och andar i flaskor..? Men det är ju en del av sagan! Personligen tycker jag det är skönt att allt inte behöver vara så himla realistiskt alltid, visst jag har också funderat över väderomslagen, men det är absolut inget som stör eller drar ner mitt betyg för den här underbara filmen!



Ändrad av Svenzon - 04-juni-2006 vid 13:30
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juni-2006 vid 10:29
Skönhetsfläckar är aldrig fel, i alla fall inte om man berörs utav helheten utan att ens har kommit på tanken att det skulle funnits några missar.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Sessyi View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sessyi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 03-juni-2006 vid 23:38
Klart att det finns missar i filmen, det får man acceptera. Den gjordes under så kort tid (jämfort med andra disneyklassiker) så i audio commentary så förklarar de sånt att de hade inte tid att fixa till saker... Berör mig inte överhuvudtaget, den är fortfarande underbar.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juni-2006 vid 00:53
Tycker också man får använda fantasin lite, allt behöver inte vara perfekt.
 
Visst finns det som sagt rätt grova "missar" i skönheten och odjuret också, men inget som man behöver haka upp sig på särskillt mycket. Det kommer alltid vara den bästa enligt mig, trots att Gaston i slutet av sången "Belle" måste vara omkring 3 meter lång (Just watch, I'm going to make Belle my wiiiife).


Ändrad av Hades - 07-augusti-2008 vid 12:14
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 20:04

ja där ser du det finns en och annan teori och förklaring ju ...nä men alltså visst det är skumt att de valt att ha så många olika årstider med under så kort tid  finns väl egentligen ingen andledning till det..men nu är det så hursom helst.

man får väl andvända sin egen fantasi till varför det är som det är med vädret  eller helt enkelt strunta i det och koncentrera sig på annat i filmen ist...
 
visst det finns som sagt mkt som kan ifrågasättas( gör det väl med alla filmer egentligen, faktafel, missar  osv ) eller hur man nu ska uttrycka sig men det är en bra animerad film hur som helst så det så!


Ändrad av Saga - 01-juni-2006 vid 20:18
Love will be your guide
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 19:55
Jo visst antagligen så har hon väldigt lite att göra/för mycket att göra så att hon kan sitta på en stubbe och ändra lite på årstiderna när hon känner för det. Eller så är hon extremt långsint och kommer tillbaka sju år efter det att hon kastade sin förbannelse, och fipplar med väderleken bara för att jäklas/göra det absolut säkert att prinsen inte skulle lyckas älska någon.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 19:50
jaja okej du har rätt de där sakerna har jag oxå undrat lite över de där med åldern och att det inte verkar var nån som vet om att slottet existerar osv osv...men det är ju en saga då brukar det bli så helt enkelt ....eller ?
 
sen det där med vädret det kanske är nån hemlig trollkarl eller den där häxan som trollar med årstiderna...Ermm
Love will be your guide
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 19:42

Ta t.ex. det faktum att prinsen är 14 år gammal då häxan förbannar honom på grund utav hans själviskhet, personligen tycker jag att det är ett väl hårt straff för en så pass ung individ men men.

Sen så bodde prinsen tydligen i palatset ensam med sina tjänare, mig veterligen nämns inga föräldrar i berättelsen. Ifall prinsens far antingen är död eller försvunnen borde detta göra prinsen till kung, om man utgår från att historien utspelar sig i Frankrike.

Efter att palatset har fått en förbannelse över sig glömmer tydligen alla bort det, plus att vildmarken plötsligt breder ut sig.  7 år senare har nämligen alla glömt bort att det både bor en prins i området och att han bodde i ett ganska maffigt palats, inte såna saker man borde glömma bort direkt.

 

Under de få dygn (jag antar att det är ett fåtal dygn iaf) historian utspelar sig går man från sommar till höst till vinter och tillslut till vår.

 

Bara för att nämna ett fåtal….

 

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 19:19
Postad av Proximus Proximus skrev:

Inklusive kontinuitetsproblem samt en del andra underligheter.

 
tycker du är lite negativ nu va Wink Tongueså farligt är det väl inteSmile...jag har iaf inga problem med filmens gång så att säga... vad mer för problem eller underligheter  för utom det nu nämner syftar du på då föresten?
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 18:43

Inklusive kontinuitetsproblem samt en del andra underligheter.

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 18:41
Jag håller med alla ni föregående talare, den har verkligen ALLT!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Silver View Drop Down
Produktionsassistent
Produktionsassistent
Avatar

Medlem sedan: 14-december-2004
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 437
inläggsval inläggsval   Citera Silver Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 15:53
Jag håller med, den har egentligen allt - romantik, action, humor, magi.
Och dessutom har karaktärern sådant djup som man knappast ser i nya disneyklassiker.

::Meg: I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything::
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 14:00
Postad av OceanSoul OceanSoul skrev:


Jag tycker att Skönheten och Odjuret är en av de vackraste filmerna rent estetiskt också, den är så otroligt vackert ritad!

Den är definitivt en 10a!
 
ja det är ett mästerverk! inget snack om den saken inte Wink det är så här en animerad film ska vara, bra historia starka karaktärer och bra animerad osv , alla som gör animerad film borde ha denna som "förebild" TongueWink
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 13:18
Skönheten och Odjuret var min favoritfilm även som liten, jag tyckte att det var fint ritad och hade så fin musik. Dessutom är den väldigt romantisk på ett sätt som även ett barn kan förstå och uppskatta och det tycker jag är bra.
Musiken är helt fantastisk, jag tycker om musiken som är precis i början. Den strofen finns med i en musikal som heter "Jekyll and Hyde" (som inte så oväntat bygger på Robert Louis Stevensons bok "The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde"). Den första inspelningen av musiken till musikalen gjordes 1990 (det var dock innan den sattes upp första gången och jag har inte hört det soundtracket) vilket då var innan Skönheten och Odjuret kom 1991.
Det är samma strof men det är svårt för mig att ordentligt fastslå vilken som skrevs först.
Men jag tycker att det är intressant att det kan ha blivit så om de skrevs helt oberoende av varandra.

Jag tycker att Skönheten och Odjuret är en av de vackraste filmerna rent estetiskt också, den är så otroligt vackert ritad!

Den är definitivt en 10a!
Till toppen
Ariel_89 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Ariel_89 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juni-2006 vid 12:18
jo 91 var ett bra år! min lillasyster födes då och självklart skönheten och odjuret.Smile jag var och såg den förestälningen på göta lejon som var väldigt bra men den kan inte mäta sig med filmen. och de hade ändrat i sångtexterna vilket var ett stort minus.Cry
Till toppen
Crussidull View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 29
inläggsval inläggsval   Citera Crussidull Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-maj-2006 vid 10:02

Jo 1991 var ett bra årtal :)

Då kom Skönheten och Odjuret, och jag Tongue
Skönheten och Odjuret-filmen är jätte mysig.
Jag jag tyckte att den var obehaglig när jag var liten, så jag gillade den inte så mycket då. Men tycker om den mer och mer för varje gång jag ser den! Big smile


Ändrad av Crussidull - 25-maj-2006 vid 10:03
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 20:43
Fast eftersom det var Belles favoritbok så kanske hon kan stå ut med att några sidor är oläsbara, hon kan säkert den utantill ändå..!
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-maj-2006 vid 16:42
Nej, det är tydligen en tålig bok. Jag har faktiskt också funderat på det, jag måste säga att den får utstå en hel del, men verkar helt läsbar i alla fall Wink
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Mattis Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2006 vid 17:56
Ha ha! Har aldrig tänkt på det där med boken förr....!

Ändrad av Mattis - 22-maj-2006 vid 17:56
Till toppen
Sessyi View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 22-maj-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Sessyi Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 22-maj-2006 vid 14:22

Det jag tycker är lite kul i filmen är att Belles favoritbok hamnar i trubbel hela tiden i början av filmen. I låten "Belle" biter ett får av en bit av en sida, Gaston kastar den sedan i en pöl, och sedan läggar han upp skitiga stövlar på den när den ligger på bordet hemma hos Belle. Men den är fortfarande läsbar tydligen efter den misshandeln. Big smile

Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-maj-2006 vid 10:05

Jag tycker att hela filmen Skönheten och Odjuret är super bra, men jag tycke också att man måste tacka Gaston för det... Hur spännande skulle det egentligen bli om inte han hade funnits och vari en sån utpräglad mansgris? Utan Honom hade det inte blivit någon riktig "fight" i filmen, utan då hade den ju nästan inte haft någon handling alls...  

I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 7891011 12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media