Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

glad

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: glad
    Postad: 18-juni-2004 vid 14:07
Tror ni att Walt Disney skulle vara glad över att så många uppföljare finns?
Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera Chiara Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2004 vid 17:04

Han skulle nog inte gilla det. Inte nog med att vissa av uppföljarna är gjorda på filmer som har ett "...och så levde dom lyckliga i alla sin dagar" slut. Så är dom kvalitetsmässigt väldigt dåliga. Dom är helt enkelt inte lika genomarbetade. Mer ihopslafsade för att man ska kunna tjäna pengar.

/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
inläggsval inläggsval   Citera Walt Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2004 vid 12:48
Men tror du att om han fortfarande levde så skulle de bli annorlunda?
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
inläggsval inläggsval   Citera Dunderklumpen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 20-juni-2004 vid 14:14
Knappast, han skulle troligen vara lika pengakåt som resterande framgångsrika människor i branchen (rik vill bli rikare etc.) och knappast ha något emot att tjäna mer pengar på bekostnad av sitt företags anseende, även om det kanske hade skett med en viss måtta och inte spårat ut totalt som det tycks ha gjort nu eftersom det handlar om ett "familjeföretag".

Samtidigt får man inte glömma att företagsklimatet under hans livstid såg annorlunda ut gentemot hur det ser ut idag, då det troligen är betydligt tuffare. Anpassning till marknaden är livsviktig för ett företags överlevnad.

W. Disney må ha varit en pionjär och en otrolig människa men jag tvivlar på att hans värderingar och sätt att tänka skulle skilja sig så enormt från de som idag styr företag av liknande kaliber.

Edit: Snälla, skriv bättre rubriker på nya trådar så att man inte behöver gå in på alla för att ens veta vad som diskuteras   

Ändrad av quintus
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-december-2005 vid 14:25
Fast jag tycker det känns som om Disney kanske hade kunnat få uppföljarna att bli i en högre kvaliteét, detta är säkert inte sant men jag tycker det känns som om det vore så!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
OceanSoul View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 15-december-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 70
inläggsval inläggsval   Citera OceanSoul Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 10:34
mjo, man kan ju tycka/hoppas att han skulle värna om kvaliteten liksom. För en del uppföljare är ju riktigt illa alltså.
Till toppen
TetteN87 View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 22-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 173
inläggsval inläggsval   Citera TetteN87 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-december-2005 vid 22:59
Nja OceanSoul, jag skulle vilja säga att DE FLESTA UPPFÖLJARE är RIKTIGT RIKTIGT RIKTIGT ILLA!
I've been dreaming of a true loves kiss, and a prince I'm hoping comes with this.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media