Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstFilmönskning

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: Filmönskning
    Postad: 10-juni-2004 vid 18:24

Denna tråd tänkte jag använda som en sorts önskelista där ni kan skriva in vilka filmer jag ska ta med på hemsidan. Det kan vara animerade, spelfilm, blandat m.f., bara den är producerad av Walt Disney Pictures, eller någon av deras andra filmbolag så som Toutchstone Picture eller Hollywood picture. På de två andra bolagen ska det helst vara någon film som man faktiskt lätt kan associeras till Disney, så filmer som The Rock eller Pearl Harbor, är inte filmer jag vill ha som önskemål, utan det ska vara filmer som tex. Vem satte dit Roger Rabbit och The Nightmare before Christmas.

Men bara för att ni önskat en film så betyder det inte att jag tänker lägga ut den, jag tar bara filmer som jag anser vara tillräckligt bra för att ta upp på sidan. Helst ser jag att ni tar upp animerade filmer (Traditionell, 3D, Stop-Motion m.f.).

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Chiara View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 72
Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2004 vid 19:47
Hm... ja a nightmare before christmas måste du ju ta med för den är bra. Annars så vill jag gärna att du tar med Farenheit 9/11, för den assosierar man väldigt mycket med Disney med tanke på alla skriverierna i tidningarna, och jag vet att den inte distribueras av disney, men Miramax betalade väl ändå produktionen om jag minns rätt???




/jag önskar jag vore lite starkare, lite roligare och lite mer som du.

Önskar jag kände nån som var Disneyintresserad. Alla andra är oförstående.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 10-juni-2004 vid 20:29
 Nja, den film är ju en dokumentär, och det tror jag inte skulle passa in på sidan, jag är mer ute efter vanliga filmer, drama, komedier o.s.v.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2004 vid 14:11

Det finns jätte många filmer som du inte har skrivit om tex. Anastasia. Jag har skrivit en lista till dig tidigare men du har nog inte fått den?

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 18-juni-2004 vid 16:16
Problemet med Anastasia är att det inte är någon Disneyfilm. det är 20th Century Fox som producerat den. Jag har någ fått den, du skrev den i en av dina utvärderingar av Disneyfilmsidan. Där tog du även med filmen Hjälp jag är en fisk, men det är inte heller någon Disneyfilm utan är en Danska produktion om jag inte minns fel.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2004 vid 15:34

Kan du skriva om Flubber och The mighty ducks filmerna?

Jag vet inte säkert det här men är inte Varghunden eller nåt sånt en Disneyfilm? om den är det kan du skriva om den också.



Ändrad av walt disney
All our dreams can come true... if we have the courage to pursue them.

---------------------------

Var belåten och du kommer vara den rikaste människan i världen.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 08-juli-2004 vid 18:13

Flubber kan jag gärna lägga till och de två originalfilmerna om Flubber (Den tankspridde Professorn och Det knallar och går). The Mighty Ducks är jag däremot lite tveksam till om jag ska lägga till, vi får se.

Varghunden är en Disneyfilm och det är möjligt att jag kan tänka mig att lägga till den.

Jag har gjort en lista över filmer som jag förmodligen kommer att lägga till, och andra som jag kanske lägger till.

Här är de filmer jag prioriterar mest att lägga till

  • Flubber - 1997
  • Darby O'Gill och Småfolket (Darby O'Gill and the Little People) - 1959
  • Djungel till Djungel (Jungle 2 Jungle) - 1997
  • Den tankspridde proffesorn (The Absent-Minded Professor) - 1961
  • Det knallar och går (Son of Flubber) - 1962
  • Vårkul med Ru (Springtime with Roo) - 2004
  • Varghunden (White Fang) - 1991

Filmer jag kanske lägger till:

  • Varghunden 2 (White Fang 2) - 1995
  • Älskling jag krympte barnen (Honey, I shrunk the kids) - 1989
  • Älskling jag förstorade barnet! (Honey, I blew up the kid) - 1992
  • Älskling jag krympte oss själva (Honey, We shrunk Ourselves) - 1996
  • Mästarna (The Mighty Ducks) - 1992
  • D2 The Mighty Ducks - 1994
  • D3: The Mighty Ducks - 1996
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2004 vid 23:13

Men kommer du att lägga till Djungel George 1 och 2 , Nu är det jul igen 1 och 2, The country bears, Freaky friday, Mitt liv som popstjärna, 102 Dalmatiner och dom två eller tre andra Aladdin filmerna

Kommer du också att lägga till dom du har skrivit på Disneyfilmsidan som ska komma ut?

Farbror Joakim och Knattarna i jakten på den försvunna lampan är den den enda långfilmen som finns om Farbror Joakim och Knattarna? För jag är ganska säker på att det finns två till.



Ändrad av walt disney
All our dreams can come true... if we have the courage to pursue them.

---------------------------

Var belåten och du kommer vara den rikaste människan i världen.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2004 vid 19:57

Förlåt för det sena svaret, jag tänkte svara tidigare men glömde helt enkelt bort.

Nu är det jul igen (1:an) har jag lagt till på sidan, den har legat halvklar i ett halvår på min hårddisk så jag gjorde klar den och lade ut den i går tillsammans med Flubber. förmodligen kommer jag att lägga ut tvåan senare.

Djungel George kan jag tänka mig att lägga ut, tvåan vet jag inte, då jag inte sett den ännu. The Country Bears ligger fruktansvärt långt ner på min prioriteringslista då den bara verkar vara skit. Freakly Friday ska jag också försöka se någon gång innan jag lägger ut den. Mitt liv som popstjärna är okej och jag har faktiskt haft funderingar på att ta med. Efter som jag har tagit med 101 dalmatiner så är bör jag nog ta med 102 dalmatiner också, även fast den inte är särskilt bra. De två Aladdin filmer som finns utöver originalet, är båda utlagda på sidan för ett bra tag sedan (Jafars återkomst och Rövarnas konung).

Jag kan inte ta med varenda film, då jag i stort sett gör allt arbete själv på sidan, jag får visserligen hjälp av Fredrik von Beetzen, som hjälper till med Disneyheter och som har skrivit den omfattande artikeln om Walt Disney, men själva filmsidorna gör jag själv, och dessutom ritar jag mycket, visserligen för nöjes skull, men det tar sin tid (I förrgår ritade jag denna som tog ca 12 timmar från koncept till färdig CG-bild).

De andra Ducktales-filmerna är Tv-filmer men jag är inte riktigt säker på vilka dessa är, den enda jag riktigt vet vilken det är Treasure of the Golden Suns.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2004 vid 20:37
När jag sa dom andra Aladdin filmerna menade jag filmerna om Aladdin och Jasmine.
All our dreams can come true... if we have the courage to pursue them.

---------------------------

Var belåten och du kommer vara den rikaste människan i världen.
Till toppen
Jon_ View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener


Medlem sedan: 21-juni-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 27
Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2004 vid 20:39

Postad av Daniel Daniel skrev:

De andra Ducktales-filmerna är Tv-filmer men jag är inte riktigt säker på vilka dessa är, den enda jag riktigt vet vilken det är Treasure of the Golden Suns.

De andra mini-filmerna som finns är.

The Firefly Fruit Contest (avsnitt 27 - 30 i serien)

Time is Money (avsnitt 66 - 70 introduceringen av Bubba)

Super Ducktales (avsnitt 81 - 85 introduceringen av Gizmokvack)

Dessa tillsammans med Debuten Treasure of the Golden Suns är så att säga sammanhängande avsnitt ur serien och sändes i början som en "film" dock aldrig i svensk tv vad jag vet?

Webmaster Allt om Ducktales
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2004 vid 20:44

Postad av walt disney walt disney skrev:

När jag sa dom andra Aladdin filmerna menade jag filmerna om Aladdin och Jasmine.

Men det är ju bara avsnitt från Tv-serien vad jag vet.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 13-juli-2004 vid 21:02
jo det kanske stämmer men dom kom iallafall ut på video

Kommer du att lägga till Disneyfilmen Holes och dom andra naturfilmerna Disney gjorde?


Ändrad av Proximus
All our dreams can come true... if we have the courage to pursue them.

---------------------------

Var belåten och du kommer vara den rikaste människan i världen.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 14-juli-2004 vid 17:12
Jag vet inte, jag tänker inte planera så långt fram.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2004 vid 19:12
Är Spirit en Disneyfilm och kommer du att lägga till Alla älskar Kalle, Musse och Långben-filmerna?

Ändrad av walt disney
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2004 vid 20:31

Spirit är en film av DreamWorks.

Alla älska... filmerna är ju en samling med kortfilmer, kortfilmerna kommer ju hamna på kortfilmsdatabasen, möjligt att jag tar upp dessa där.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2004 vid 01:52
Vilka filmer har Toutchstone Picture och Hollywood picture gjort?

Ändrad av walt disney
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2004 vid 10:52

Det är bland annat Pearl Harbour, The Rock, Shanghai Noon, Armageddon, Mission to Mars, Tombstone och Starship Troopers.

Dessa filmer och dylika tänker jag inte ta med på sidan, då jag koncentrerar mig på filmer från Walt Disney Picture, inte från deras dotterbolag. Vem satte dit Roger Rabbit och The Nightmare Before Christmas är dock två undantag.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 22-juli-2004 vid 17:23
Kommer du att lägga till The kid och är Miramax också Disney's dotterbolag och varför gör inte Disney Narnia filmen Min morbror trollkaren?

Ändrad av walt disney
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 23-juli-2004 vid 04:14
Är Jack Frost en Disneyfilm?

Ändrad av walt disney
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2004 vid 14:22

Disney köpte Miramax 1996 om jag inte minns fel, så ja, Miramax är ett dotterbolag till Disney, men det blir ändå inte samma sak som med Hollywood Pictures och Touchstone Pictures, då det är WDC som startade dessa två, vilket inte är fallet med Miramax.

Jack Frost är en film av Warner Bros

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2004 vid 18:01

Kommer du att lägga till The kid och varför gör inte Disney Narnia filmen Min morbror trollkaren?

Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2004 vid 22:49
Hur ligger det till med serien Zorro (ej tecknad) som var mäkta populär förut och som man minns från de allra äldsta "Disneytajm!"? Är väl Fox som står som distributör men visst är det väl en disneyprodukt?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 26-juli-2004 vid 23:42

Walt Disney har producerat en Tv-serie som heter Zorro som visades för första gången 1957-1959 (82 episoder) i svart/vit. Den följdes upp av två filmer The sign of Zorro (1958) och Zorro, the Avanger (1960). På denna serie står Buena Vista som distributör.

1983 gjorde Walt Disney Pictures en tv-serie som hette Zorro and son som tydligen inte var så populär. Till denna serie vet jag inte vem som var distributörer, men man tycker ju att det borde vara BV även här.

Till walt disney
Ännu en gång jag tänker inte planera så långt fram, det spelar ingen roll vilken film du än lägger fram som förslag, svaret kommer ändå bli det samma. Jag lägger till filmerna när jag känner för det och när jag har tid. Denna tråd var till för att lägga fram förslag på filmer, inte ställa frågor om 'om jag kommer lägga till filmen'... och Narnia frågan kan jag tyvärr inte svara på.

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2004 vid 00:54
jag säger "lägga till" eftersom jag vet inte hur annars jag ska formulera det.
Till toppen
Dunderklumpen View Drop Down
Regissör
Regissör


Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 119
Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2004 vid 12:37
Daniel: Ok, blandade antagligen ihop den från 1957 med en från 1940. En utmärkt serie f.ö, den från Disney dvs - som jag gärna skulle vilja se ha mer information om (även om det väl är långfilmer du behandlar )
Till toppen
Walt Disney View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 100
Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2004 vid 17:20
och jag undrar om du ska "lägga till" en prinssesas dagbok 1 och 2.

Ändrad av walt disney
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 27-juli-2004 vid 18:01
vet ej.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Janne View Drop Down
Nykomling
Nykomling


Medlem sedan: 19-september-2004
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Postad: 19-september-2004 vid 16:30
Hej!

Jag skulle gärna se att ni lade till "Oz - en fantastisk värld" från 1985. Det är säkert inte så många som känner till den och ännu färre som ens vet att det faktiskt är en Disney film. Jag kommer ihåg att jag älskade den som liten (tyckte faktiskt att den var mkt bättre än den från 1939). Den är i princip en uppföljare till den med Judy Garland i huvudrollen där Dorothy återvänder till Oz.

Ännu en sak till. Jag skulle ha några bättre bilder (kvalitetsmässigt) från "Familjefällan" (1961). Skulle du Daniel vara intresserade av dem? Jag skulle även kunna skicka bilder från "Oz - en fantastisk värld".


~Janne
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
Direct Link To This Post Postad: 06-oktober-2004 vid 18:03

Jag tycker att du ska lägga till Liftarens guide till galaxen. Jag har läst den som bok och tycker att den är jättebra. Hoppas att den blir lika bra som film.

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media