Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstSämsta uppföljaren?

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_girl View Drop Down
Medproducent
Medproducent
Avatar

Medlem sedan: 31-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 1797
Direct Link To This Post Tråd: Sämsta uppföljaren?
    Postad: 23-augusti-2004 vid 18:16
Den sämsta uppföljaren som jag har sett är nog Pocahontas II.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 23-augusti-2004 vid 19:50
Animationsmässigt så är det Atlantis - Milos återkomst och Stitch! - experiment 626 som delar "förstplatsen", de ser riktig hemska ut. Handlingsmässigt så tycker jag att Pocahontas 2 tätt (riktigt tätt) följd av Experiment 626, som endast har Kobra Bubbles och Hamsterviel som enda behållning.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Erik View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 23-oktober-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 29
Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2005 vid 22:29

Detta ämne kan tyckas onödigt, men jag tycker att det är bättre med sämsta uppföljaren än bästa, för jag har nog aldrig sett en Disney-film som är lika bra som ettan, eller bättre.

Toy Story 2 var en lyckad uppföljare, men i övrigt tycker jag det ser tomt ut.

Vilken uppföljare anser du sämst, OCH VARFÖR?
Vad tycker du om att Disney gör uppföljare till gamla filmer?

"Känguruerna ger sig av härifrån varje kväll! Vi tar och lastar uranet i deras pungar" - Knattarna i "Farbror Joakim som guldgrävare" Barks 1955
Carl Barks Sidan
Till toppen
DJURGÅRDAREN View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist


Medlem sedan: 02-augusti-2004
Status: Offline
Poäng: 45
Direct Link To This Post Postad: 29-mars-2005 vid 22:58
Jag säger att nästan alla uppföljare är en massa s*it som dom gör bara för att tjäna mer pengar, men det är väl knappast konstigt att dom kör på gamla koncept som dom vet funkar, det inbringar pengar ju... och det är just vad det handlar om nu för tiden, sorgligt men sant.
Look down on me, you will see a fool. Look up at me, you will see your lord. Look straight at me, you will see yourself.

Till toppen
Leikin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
Direct Link To This Post Postad: 01-april-2005 vid 13:45

den bästa måste jag nog säga är pocahontas 2 iaf... tänk er själva, hur vanligt är det med barnfilmer där dom lyckliga tu inte får varandra, utan hjältinnan träffar en ny kärlek?

tyckte det var lite nyskapande för en disneyfilm faktiskt...
annars är jag inte så imponerad av uppföljare i allmänhet...

Till toppen
Starchild View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 21-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 33
Direct Link To This Post Postad: 21-april-2005 vid 13:23

Den sämsta uppföljaren jag sett var nog Djungelboken 2,

jag kan inte riktigt komma på varför jag tyckte den var så dåligt,

 

kanske den inte  var så dålig i säg. Jag såg den på bio 2:an och jag hade nog väldigt stora förväntningar och förhoppningar på den filmen att den skulle vara bra :o)

hade då inte sett någon annan uppföljare till någon film utan djungelboken var den första.

Nej jag blev väldigt besviken på den, men när jag sett dom flesta andra uppföljare på disney filmer förstår jag vad det handlar om, alla är egentligen dåliga uppföljare för att Disney skall tjäna pengar,

det enda som var någon att ha var Askungen 2 och och Toy Story 2



Ändrad av Starchild
Till toppen
Oo-De-Lally View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 14-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 16
Direct Link To This Post Postad: 21-april-2005 vid 21:36
Svårt val eftersom alla är urusla... Den ända uppföljaren som är bra är Bernard och Bianca i Australien. Sen har jag inte sett Toy Story 2 men jag har hört att den ska vara OK. Men annars tycker jag bara att alla de andra uppföljarna är RIKTIGT svindåliga... De har ju inte samma röster som i orginalfilmerna heller så bara det är ett STORT minus.
Till toppen
Furuholm View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 20-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 69
Direct Link To This Post Postad: 23-april-2005 vid 09:54

Jag undviker uppföljare. Men när jag såg en trailer för Peter Pan 2 så tyckte jag det såg vältecknat och mäktigt ut.
Tillsammans med en av mina söner såg jag filmen på Bio och blev grymt besviken, eller jag kanske ska säga att vad jag alltid tänkt besannades: Uppföljare är skräp (undantag finns givetvis)!



Ändrad av Furuholm
-Rykten har nått mitt kungliga öra... att du vill stanna i djungeln.
-Stanna i djungeln! Ja, det är klart.

Jag är Disneyfantast sen 1968, då jag vann Djungelboksskivan med berättelser och sång
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
Direct Link To This Post Postad: 08-juni-2005 vid 14:44
jag tycker att askungen 2 och ringaren i notre dame2 är sämst av de jag sett, va ett tag sen jag såg dem så jag kommer inte ihåg exat vad det va jag tyckte va dåligt men att de delade upp askungen  i fler "småfilmer" var ju ingen höjdare.

Ändrad av Saga
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
Direct Link To This Post Postad: 13-juni-2005 vid 18:04
Ja Askungen 2 är nog den sämsta uppföljare som jag sett iaf. Hade god lust att bara stänga av filmen för jag blev så besviken.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
Direct Link To This Post Postad: 14-juni-2005 vid 09:04
Jag har inte sett se många uppföljare,(ett helt medvetet val btw) bara 4 st. vad jag kan komma ihåg. Av dem var Lejonkungen II sämst, det var ett tag sen jag såg den så jag kommer inte ihåg varför den var så dålig men den lämnade på någoe sett en bitter eftersmak.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
Direct Link To This Post Postad: 22-juni-2005 vid 22:12
 Lejonkungen 2. Urusel. Men Lejonkungen 3 tycker jag e en av de bättre, bara på grund av att den e så udda...
"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2005 vid 07:44
Jag håller med de flesta ovanstående inläggen: disney uppföljare e inget att ha!
   Förstöra en gammal film genom att skapa nåt nytt och 'hippt' för att tjäna mer pengar. Ffs de förstör ju känslan o minnet. Ärligt tycker ja att alla filmer efter Mulan och '98 totalt har tappat gnistan och den riktiga disney-känslan och stinget o stuket och ALLT.

Har bara sett EN uppföljare: Mulan 2, och den var väl inte SÅ kass, lite för intens för barn dock! :O
   Sen visades Pocahontas 2 på TV så ja såg slutet o va FAN: NY KÄRLEK??? NEJ det e INTE trevligt me nåt nytt, va tusan de har ju förstört riktiga Pocahontas med det nu JU, varje gång man ser originalet efteråt känns det ba som skräp, då man vet att hon tydligen inte älskar honom tillräckligt. Vet att det e klichéigt o allt med 'den sanna kärleken' och 'leva lyckliga förevigt', men hey: that's Disney! o det e just det vi älskar.
"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Lotiel View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 09-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 57
Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2005 vid 15:04
Men det där med Pocahontas II har en naturlig förklaring, även fast det kanske inte passar in i en Disneyfilm. För Pocahontas har ju faktiskt funnits på riktigt men hon och John Smith var aldrig ett kärlekspar, hon räddade hans liv. Men hon gifte sig med en man som hette John Rolfe så Disney kanske ville visa det på nåt sett.
"Asante sana, squash banana, we we nugu, mi mi apana."
Till toppen
the_fish View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 08-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 160
Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 08:55

iofs, de kanske de ville, men ja tycker fortf. det e bajsigt på en disneyfilm :(

"Be the change you want to see in the world"
     
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2005 vid 14:24
Har sett delar av Aladdin rövarnas konung ochmåste säga att den verkar nästan helt värdelös, enda ljusglimten är att Jöback , Ekborg och Co. återigen gör de svenska rösterna.

Måsre även tillägga till mitt sågande av Lejonkungen 2 att musiken är väldigt bra.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Spidey View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 10-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 72
Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2005 vid 13:08

Har tyvärr ej sett "Atlantis - Milos återkomst" eller "Stitch! - experiment 626" (tur det... ), men av dem jag har sett är det nog Ringaren i Notre Dame II! Uselt tecknad! (beror kanske på att "Ringaren i Notre Dame" är en av mina favoritklassiker... )

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2005 vid 17:16

Postad av the_fish the_fish skrev:



   Sen visades Pocahontas 2 på TV så ja såg slutet o va FAN: NY KÄRLEK??? NEJ det e INTE trevligt me nåt nytt, va tusan de har ju förstört riktiga Pocahontas med det nu JU, varje gång man ser originalet efteråt känns det ba som skräp, då man vet att hon tydligen inte älskar honom tillräckligt. Vet att det e klichéigt o allt med 'den sanna kärleken' och 'leva lyckliga förevigt', men hey: that's Disney! o det e just det vi älskar.

Jag tror jag har uttryckt mig nästan likadant i någon annan diskussion, så jag håller med dig till 110%!! (som vanligtvi tycker nästan alltid likadant) Nu är det ju så att de följde den sanna historien men jag tycker verkligen INTE att en tvåa behövdes på denna film! Även om hon nu skulle ha valt John Smith tillslut. Alltså disney filmer ska vara (enligt mej) dom levde lyckliga i alla sina dagar, så, end of story! Jag såg den första filmen för ett tag sen (den tillhör verkligen en av mina favoriter, men den har nu förstörts lite av uppföljaren) och det första jag tänkte när jag såg scenen när de presenterar sig för varandra var: "Alltså Poccahontas, gå hem och plocka majs istället, du kommer ändå bli kär i någon annan sen och lämna John Smith!!" Kan inte rå för det men det förut rörande slutet är inte alls lika rörande nu! När de vinkar farväl så tänker man bara "Jaha, det var slutet på deras kärlek" Jag måste ju också säga att jag är överkänslig när det gäller sådana här saker, men det stör mig! Den första filmen om Poccahontas är bara sååå mycket bättre än uppföljaren!

 

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Ariel_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 26-december-2004
Status: Offline
Poäng: 76
Direct Link To This Post Postad: 17-augusti-2005 vid 22:11
Postad av the_fish the_fish skrev:


   Sen visades Pocahontas 2 på TV så ja såg slutet o va FAN: NY KÄRLEK??? NEJ det e INTE trevligt me nåt nytt, va tusan de har ju förstört riktiga Pocahontas med det nu JU, varje gång man ser originalet efteråt känns det ba som skräp, då man vet att hon tydligen inte älskar honom tillräckligt. Vet att det e klichéigt o allt med 'den sanna kärleken' och 'leva lyckliga förevigt', men hey: that's Disney! o det e just det vi älskar.


i verkligheten finns det oftas inga lyckliga slut så disney vill göra oss lyckliga för en liten stund :)
Hercules: how did you get mixed up with...
Megara: pinnhead with hovs? well you know how men are they think no means yes and get lost means take me i'm yours
Till toppen
Leikin View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2005 vid 08:10
jag tycker pocahontas två är en av dom bästa just för att hon byter kärlek...  så dominant som john smith verkar vara i tvåan så tror jag inte det finns nån möjlighet att det skulle bli nåt "happy ending" för dom två, utan hon följer sitt hjärta och väljer den nya, som verkar passa henne bättre.... jag tycker det har ett jättebra budskap till barn (som faktiskt tar efter mycket filmer) att man behöver inte alltid träffa den stora kärleken på en gång, utan följ ditt hjärta...

vi som är vuxna vet ju sånt redan (så det är lätt o säga att filmerna SKA sluta happy ever after" , men barn får lätt ett romantiskt skimmer över det (inte minst jag är rätt skadad av sånt) att prinsessan möter drömprinsen, sen lever dom lyckligt hela livet, thats it, och det finns inga undantag...
Till toppen
Cecilia View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 17-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Postad: 18-augusti-2005 vid 12:42
Jag har undvikit uppföljare men av det jag har sett tycker jag nog att den sämsta är Djungelboken II, såg inte hela men jag blev riktigt besviken. Kanse för att Beppe inte är Baloo längre..  Det var ju tack vare honom som det gick så bra för 1:an i Sverie (det är vad jag har hört i alla fall). Rätta mig gärna om jag har fel.  
Till toppen
Magga View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 03-december-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 4
Direct Link To This Post Postad: 20-augusti-2005 vid 23:34

Tror faktiskt jag sett ganska många uppföljare faktiskt...

Men de sästa är nog Askungen 2, Den lilla sjöjungrun 2, Peter Pan 2 (orkade inte ens se klart). Mulan 2 var inte heller nån höjdare...

Till toppen
*Timon* View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 05-juni-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2005 vid 15:01

Jag har sett många dåliga uppföljare...

Mest besviken blev jag nog på Lejonkungen 2. I alla fall på röstinsattserna. Anders Öjebo och Bo Maniette....

Förresten, finns det inte en tråd redan som heter Sämsta uppföljaren?

"-Vad är det här? Pumbaa, du sitter på fjärren!
- Åh, jag trodde det var en kaka." Lejonkungen 3

"- Petade du dig i näsan?
-Nä, men det kliade på insidan!" Lejonkungen 3
Till toppen
Fina View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-augusti-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Postad: 21-augusti-2005 vid 15:53
Gillar inte alls uppföljare nåt vidare men har sett nån enstaka och den sämsta var nog Ringaren i Notre Dame 2 den var ju så onödig, handlingen var ju inget vidare samt att animationen var ju blä!
Till toppen
jonas83boy View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 06-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 3
Direct Link To This Post Postad: 24-augusti-2005 vid 22:14

Jag tycker inte att de är så dåliga som alla säger. Jag har sett än så länge:

Pocahontas 2
Ringaren I Notre Dame 2
Djungelboken 2
Peter Pan 2
101 Dalmatinerna 2
Jafars Återkomst
Aladdin och Rövarnas Konung
Den Lilla Sjöjungfrun 2
Lejonkungen 2
Lejonkungen 3
Skönheten & Odjuret 2
Mulan 2

Jag har Tarzan 2 i videohyllan. Har inte sett den ännu. Har heller inte sett Askungen 2. Men tydligen så ska den vara jättekass.

Visst håller inte uppföljarna samma kvalite men det är ändå kul att se vad som hände sen. Tycker jag i alla fall

 

 

Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
Direct Link To This Post Postad: 27-augusti-2005 vid 17:01

Postad av jonas83boy jonas83boy skrev:



Visst håller inte uppföljarna samma kvalite men det är ändå kul att se vad som hände sen. Tycker jag i alla fall

Jag måste hålla med dig till viss del. Personligen är jag inte så förtjust i uppföljare, men jag brukar mest se dom "bara för att" typ. Och alla är ju inte jättedåliga! Det finns ju vissa som är riktigt bra, men så finns det ju också sådana som man tänker "Vilket slöseri med tid" när man har sett dom.

I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
piratfisk View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-juli-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
Direct Link To This Post Postad: 02-september-2005 vid 10:31
Av det jag sett tycker jag inte om någon uppföljare. Jag tycker att dom bara förstör. Atlantis 2 var verkligen hemsk.
Till toppen
Mattis View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 17-september-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 102
Direct Link To This Post Postad: 01-oktober-2005 vid 18:17

Hej!

Askungen II håller jag med om att man hade höga förväntningar om, och sedan blev besviken...

Djungelboken II tycker jag var helt ok faktiskt. Hade inte så höga förväntningar, så jag blev positivt överraskad, även om ettan är bättre.

Toy story II tyckte jag också om. Den var nästan lika bra som ettan.

Jag bara hoppas att det inte kommer någon dålig uppföljare till "Snövit" eller "Törnrosa". Det vore ett nederlag skulle jag tycka.

 

Love Pirates!!!
Till toppen
foke View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 28-september-2005
Status: Offline
Poäng: 29
Direct Link To This Post Postad: 02-oktober-2005 vid 18:50
Försöker hålla mig så långt bort ifrån uppföljare som möjligt så att plocka ut den sämsta blir nog lite svårt. Men jag hade oturen att se Lejonkungen 2 så hittills är väl det den sämsta jag sett.
Till toppen
Sandra View Drop Down
Animatör
Animatör


Medlem sedan: 15-september-2004
Status: Offline
Poäng: 70
Direct Link To This Post Postad: 04-oktober-2005 vid 14:36

Ringaren i Notre Dame 2 var USEL... Djungelboken 2 tyckte jag inte heller om.

Men en del uppföljare tycker jag faktiskt är riktigt bra.

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media