Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice i Underlandet - 2-Disc?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Roklie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 05-januari-2005
var: Finland
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Roklie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Alice i Underlandet - 2-Disc?
    Postad: 23-januari-2005 vid 09:22
Hei! Jag fick för en stund sen höra att vi kommer inte hit i Finland att få en två skivad version av Alice i Underlandet och jag är faktiskt väldigt besviken på det beslutet. Egentligen så hämtar de bara den där gamla versionen av filmen med ny fodralbild och en ny extra, annars är den nästan identisk med den äldre versionen.

Men jag läste på Disneyfilmsidan.se att ni kommer att få dit i Sverige en 2-disc version av den och om det stämmer så har jag också en chans att få tag på den.

Ändrad av Roklie
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2005 vid 10:40
Det är förmodligen felaktigt. Enligt vad jag har hört ska den svenska bara bli en skiva, samma som den finska.

Frankrike får en 2-discutgåva den 15 april, men det är ett av de få länder (det enda i Europa?) som får en dubbeldisc.
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2005 vid 11:22
Jo det verkar stämma som Anders säger, om man tittar på Discshop så står det att Special Edition "bara" är på en skiva.
Alice i Underlandet - Special edition

"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2005 vid 13:06
Jag ber om ursäkt för den tabben från min sida (jag satt väll och drömde). Detta är nu åtgärdat.

Ändrad av Proximus
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Roklie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 05-januari-2005
var: Finland
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Roklie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2005 vid 13:53
Det där var inget trevligt att höra, men det kan inte hjälpas. Jag förstår nog inte hela pointten i det att ge ut en 1-disc version när man helt enkelt skulle kunna ge ut samma som kom ut i Amerika för nån stund sen med ny bild och mycket extran. Samma sak måste också Britannien lida av och säkert en hel del andra EU-länder, förutom Frankrike (förstås).

Till toppen
Clash View Drop Down
Manusförfattare
Manusf&oumlrfattare
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 215
inläggsval inläggsval   Citera Clash Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-januari-2005 vid 16:08
Tycker dom kunde ta med de gamla rösterna. mkt bättre variation.

Ändrad av Proximus
Älskar Pepper Ann!
Till toppen
Roklie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 05-januari-2005
var: Finland
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Roklie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-januari-2005 vid 18:16
Till mig är det nog egentligen helt det samma, jag beställer i varje fall den där Alice in Wonderland: Master Piece Edition som kom ut i Amerika med 2-skivor.
Till toppen
Roklie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 05-januari-2005
var: Finland
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Roklie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2005 vid 22:10
Ursäkta att jag sätter ett nytt inlägg med mitt tidigare rakt efter, men det är något väldigt mystiskt på gång med Alice i Underlandet hit i Finland. I Kongängets reklamer före filmen visades Alice i Underlandets reklam och man gick igenom allt de vanliga med den virtuella te-festen osv. Men så hörde jag något om skivmängden och den sades vara två! Jag lyssnade på den en gång till och de sades faktiskt två skivor.

Kan någon titta den där samma trailern i den Svenska utgåvan av Kogänget och se om samma gäller där också? Det kan vara ett mistag förstås, men varför skulle de ljuga i en trailer och ännu i en DVD?
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-januari-2005 vid 22:49
Det är okej att göra ett nytt inlägg även om det senaste var ens eget, så länge de inte läggs direkt efter varandra, dvs inom en tidsrymd på ½-1 timme. Här skiljer det 4 dagar och hur ska man annars veta om det kommit något nytt i diskussionen om man bara uppdaterar.

Tillbaka till Alice:
Jag visste väl att jag hade hört det någonstans, det var därför jag hade skrivit 2 skivor. Men sen när de sades att det bara var en kunde jag inte komma på vart jag hade hört att det var två skivor och antog därför att jag bara hade inbillat mig. Så svaret är: ja de säger dubbeldiskutgåva även på den svenska trailern (förmodligen för att det är så gått som samma utgåva).

Jag ska försöka höra mig för med Buena Vista om hur det ligger till. Jag återkommer om det senare.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 09-februari-2005 vid 16:40
Jag har nu fått svar från Buena Vista och de bekräftar att det handlar om en enkeldisk specialutgåva.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Roklie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 05-januari-2005
var: Finland
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Roklie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2005 vid 17:16
Postad av Daniel Daniel skrev:

Jag har nu fått svar från Buena Vista och de bekräftar att det handlar om en enkeldisk specialutgåva.

Jo, tyvärr. Det här känns nog redan lite väl fånigt om man tänker att det här är redan den tredje utgåvan av Alice i Underlande hit i Finland (och Sverige?) och det finns knappt någon förbättring i den här nya heller. En enkeldisc utgåva efter den andra, synd att den måste bli en exklusiv utgåva hellre för en internationell.

Jag har en bekant med den där 2-disc versionen och han säger att vi inte blev miste av någonting underligt, egentligen så är extramaterialet väldigt torrt i den.

Ändrad av Roklie
Till toppen
Anders M Olsson View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 09-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 849
inläggsval inläggsval   Citera Anders M Olsson Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2005 vid 19:35
Postad av Roklie Roklie skrev:

Jag har en bekant med den där 2-disc versionen och han säger att vi inte blev miste av någonting underligt, egentligen så är extramaterialet väldigt torrt i den.

Det beror väl lite på vad man är intresserad av. För mig är extramaterialet på den amerikanska 2-discutgåvan något av det intressantaste som Disney någonsin har gett ut på DVD, nästan i klass med Disney Treasures. Pärlan är julspecialen One Hour in Wonderland med flera trevliga film- och artistinslag, såsom ett unikt klipp ur långfilmen Sången om Södern där James Baskett framför sången Zip-A-Dee-Doo-Dah.

(Jag såg förresten nu att även Bambi innehåller en trailer där Alice i Underlandet felaktigt beskrivs som en dubbeldisc-utgåva.)
Till toppen
Roklie View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist


Medlem sedan: 05-januari-2005
var: Finland
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Roklie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2005 vid 20:37
Kommer Alice i Underlandets enkeldisc version vara "pan & scan" alltså klippt? Jag vet inte längre om jag borde hålla mig vid den om den är så fattig på extramaterial och ännu klippt.
Till toppen
Matewan View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 21-februari-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 0
inläggsval inläggsval   Citera Matewan Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2005 vid 23:05

Postad av Roklie Roklie skrev:

Kommer Alice i Underlandets enkeldisc version vara "pan & scan" alltså klippt? Jag vet inte längre om jag borde hålla mig vid den om den är så fattig på extramaterial och ännu klippt.

 

Alice i Underlandet är inte, och har aldrig varit, utgiven som Pan & Scan. Den är gjord i 1.37:1 i original.

Men jag rekommenderar dej en titt hos DVD Beaver. Där kan du jämföra de två senaste utgåvorna av filmen och avgöra om du kanske anser kvalitén är så pass mycket bättre nu att det är värt att satsa på ett nytt exemplar.

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare2/aliceinwonderland. htm

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media