Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Räddningspatrullen

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Räddningspatrullen
    Postad: 22-september-2010 vid 20:35
Är det någon mer än jag som tycker att det skulle varit roligt om denna kultserie med Piff och Puff och deras vänner skulle bli en långfilm.

Ducktales fick en långfilm så varför inte räddningspatrullen som var minst lika rolig att se på. 

Om det dock blir aktuellt tvivlar jag på eftersom serien lades ner i början av 1990-talet men det skulle ha varit kul och man kan ju hoppas.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Amanda_Disney View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 30-november-2009
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Amanda_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-september-2010 vid 21:32
Jag hade tyckt det hade varit riktigt roligt bara rätt personer gör den. Jag älskade den serien när jag var liten och jag blir jätte arg och ledsen när man kollar på Disney chanles (eller vad det nu heter nu) och dom har bara köpt in bara massa kanaler och har Hanna Montana som jag inte tål alls. Varför visar dom inte sina härliga kortfilms klassiker och dom bra serierna som Räddningspatrullen, Lilla sjöjungfru, Bumbibjörnarna mm. Dom var helt fantastiska och inte skrikaga och kantiga som dagens program är 
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2010 vid 15:06
Jo, precis. Det som förekommer idag håller inte alls samma kvalitet, de borde börja visa mer igen av de gamla serierna, iallafall mer än vad de gör. De som växte upp med de serierna hade ju något att prata om, de som växer upp med det som visas nu kommer inte att ha något att prata om. Jag skulle göra allt för att få tillbaka det gamla som verkligen hade något att erbjuda.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Amanda_Disney View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 30-november-2009
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 4
inläggsval inläggsval   Citera Amanda_Disney Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-september-2010 vid 17:15
Jaa precis. Min tjej kompis har en lilla syster på 3år och hon brukar kolla på Disney chanels men hon fattar inte att det är barnprogram när dom har flera gånger visar otäcknade program och pratar engelska. Jag tycker hela disney känslan har försvunnit över dom kanalerna dom har tagit bort de som har fört fram deras företag så himla mycket som Musse pigg, Piff och puff mm. det är sorgligt.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2010 vid 00:31
Ja, tyvärr är det så.
Dagens barn kommer att gå miste om den äkta disneykänslan om inte deras föräldrar är klocka nog att inskaffa dvd med de gamla favoriterna, det som finns att få tag på eller annat klassiskt tecknat från den tiden då man själv växte upp. Jag skulle inte viljat växa upp i dagens läge om jag ska vara ärlig. 
Om jag själv skaffar barn någon gång och de inte ändrar innan dess kommer jag bara att låta de titta på det jag inskaffat och de får bara titta på tv när jag vet att något bra och lämpligt visas på tv när det väl gör det. Eller iallafall något med charm som verkligen kan ge barnet någon riktig glädjestund, något att verkligen se tillbaka på. Det som man ser nu är inget man ser tillbaka på när man blir äldre och det är liksom det man vill göra.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2010 vid 09:05
Det skulle vara jätteroligt om de gjorde en långfilm av Räddningspatrullen, men på samma gång tror jag att anledningen till att "Ducktales" fick en egen långfilm, var nog för att just den serien var mest popoulär, den fick hela hundra avsnitt, medan "Räddningspatrullen" fick enbart 65 avsnitt. Den var tydligen inte lika poppis så att säga.

 

Det skulle dessutom krävas mycket vilja och det verkar Disney ha tappat, vad det gäller dagens tv-serier. Har sett några av de nya, och ärligt talat, jag spyr!Sick Sedan ska det helst vara samma röster, men det är knappast troligt att de skådespelare som var med i serien, vill ställa upp, en del har ju gått i pension.

 

Annars hade det varit fantastiskt.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2010 vid 13:02
Jo, det tror jag också är en bra anledning. Dock tycker jag själv att båda serierna håller toppklass, det som bidrog mycket till ducktales framgång var att Joakim var en sådan populär figur att många älskade serien dels på grund av honom, även om knattarna och många fler höll topp klass. Sedan var det kanske lättare att få ihop fler avsnitt av ducktales för det behöver inte alltid bero på populariteten avgör hur många avsnitt som ska göras, även om det är ett av de större anledningen.

Sedan håller jag med om att det skule krävas en del vilja av Disney att ta tag i en sådan sak, de har tappat en del på senare tid.

Men drömma kan man alltid göra, det skulle ha varit intressant iallafall.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2010 vid 20:41
Postad av Disneyfantast Disneyfantast skrev:

Men drömma kan man alltid göra, det skulle ha varit intressant iallafall.

 

Det är klart att man kan drömma! Smile Det är aldrig fel att ha en liten dröm om vad saker och ting ska komma! Håller om att det skulle vara skojigt.

Men som vi kan vara överens om, verkar Disney ha tappat gnistan vad det gäller serier, jag menar; Musses klubbhus, En jycke i klassen, Phineas och Ferb och liknande serier som sänds idag! AngryOuchDeadCryShockedThumbs DownSick Herregud! Mina stackars kusinbarn!Cry

 

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Disneyfantast View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 27-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 166
inläggsval inläggsval   Citera Disneyfantast Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2010 vid 21:21
Phineas och Ferb var en godkänd serie men långt ifrån vad Disney har skapat. Nä, jag håller med. Jag tycker synd om de barn som växer upp idag. 

Man skulle ha skapat en Disneykanal som bara sänder klassikerna som verkligen hade något att erbjuda.
MVH
   //Håkan
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-september-2010 vid 22:50
Jag tycker faktiskt att Phineas och Ferb är en smått underhållande serie, för stunden. Inget som sätter sig fast direkt, eller som har förmågan att förgylla barndomen på samma sätt som t.ex. Bumbibjörnarna, Ducktales, Luftens hjältar eller Räddningspatrullen. Jämfört med serier som dessa så står den sig ju givetvis slätt. Den saknar den där speciella Disney-känslan, och den mångbottnade humorn som kan beröra människor i alla olika åldrar som är så typiskt för 80 och 90-talets Disney-serier. Men detta är ju inget som är unikt för just Phineas och Ferb. Jämfört med resten av de moderna Disney-serierna så är den helt fantastiskt bra, i synnerhet om man ställer den sida vid sida med skräckexempel så som En jycke i klassen, Rasten, Dave barbaren och Lloyd i rymden.

Jag hade gärna sett en filmatisering av Piff och Puff:Räddningspatrullen. Men jag hade nog ännu hellre sett en film baserad på Bumbibjörnarna eller Luftens Hjältar.



Ändrad av Trubaduren - 26-september-2010 vid 22:52
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media