Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Hjältar som dör (eller skadas alvarligt)

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Hjältar som dör (eller skadas alvarligt)
    Postad: 04-maj-2010 vid 18:53
Ja nu när det ändå ska snackas så mycket om ond bråd död på det här forumet så vill jag flytta över fokus till hjältarna en stund

enligt mej käns historier på något sätt mer nära och äkta av att även de goda visar sej vara sårbara det käns ju nästan lite fånigt om de altid ska lyckas...
för vad vore lejonkungen utan mufasas död? och många fler än jag har väll berörts av scener som när mowgli tror att björnen balou dött eller när bambi hjälplöst och vilset ropar efter sin mamma?

jag kan fortfarande få en klump i halsen ibland när jag ser scenen då simba hittar sin pappa under det där döda trädet och för mej är det det mest gripande disneyögonblicket av alla


"avatar av fireleaming"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2010 vid 20:04
Jag har alltid tyckt att Quasimodos mammas död var fruktansvärd! Vilket hemskt sätt att dö på, av Frollo också.. dear.. 

Men jag håller med dig om att de känns mer äkta när en god karaktär skadas. Det är lätt att få mer kontakt med karaktären om eller hur man nu säger.



Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2010 vid 21:18

Spoiler för er som inte sett Prinsessan & Grodan; men varje gång jag ser den filmen och Ray tar tag i den där voodosaken och säger "I've got it! It got me too" och faller till marken, är allt jag tänker "No, don't DO IT!" Och varje gång jag tänker det har jag en känsla av att han någon gång ska lyssna u.u okej, okej, jag är alldeles för fixerad vid den här filmen, men den här döden är en av de värsta i disneyfilmer (enligt mig).

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
inläggsval inläggsval   Citera Tinsan-girl Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2010 vid 21:26
John Smith  från Pocahontas dör inte, men han blir skjuten i magen i första filmen. Jag blev jätteförvånad när jag såg det första gången. (CensoredRatcliffe!Angry) John kastar sig fram för att skydda hövdingen, men han blir så allvarligt skadad att han måste hem till England.

 

Det var chockerande.

 

Eller har jag missuppfattat tråden?Confused



Ändrad av Tinsan-girl - 04-maj-2010 vid 21:34
Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2010 vid 21:45
Postad av Dreamer Dreamer skrev:


enligt mej käns historier på något sätt mer nära och äkta av att även de goda visar sej vara sårbara det käns ju nästan lite fånigt om de altid ska lyckas...


Jag håller fullständigt med. Törnrosa är ett exempel på detta, hon gör ingenting i filmen och det enda som händer är att hon somnar. Man får ingen kontakt med henne och (för mig)  blir man inte medryckt i historien.

För att man ska sitta och "heja" på att karaktärerna ska lyckas krävs det identifieringsmöjligheter och välutvecklade karaktärer - och ingenting skriker utveckling som problem och svårigheter.
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2010 vid 21:48
Snövit äter på äpplet och somnar ända tills i slutet, så hon (liksom aurora) dör inte.
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-maj-2010 vid 21:54
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Snövit äter på äpplet och somnar ända tills i slutet, så hon (liksom aurora) dör inte.


Sant, men i Snövit ska det ju vara ett förgiftat/förtrollat äpple som hon äter så hon är skendöd/död tills någon ger henne den kyss som "bryter förtrollningen" och väcker henne till liv igen. Så jag tycker att man kan säga att hon dör.
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2010 vid 08:15
Snövit kanske kan räknas till de som nästan dör? Precis som John Smith i Pocahontas som Tinsan-girl nämnde. En annan som blir skadad men inte dör är Phoebus i Ringaren i Notre Dame. När jag såg filmen första gången så var jag helt övertygad om att han skulle kunna rida ifrån alla pilar på Frollos häst, men tji fick jag. Man är så van vid att hjältarna är helt osårbara så man blir nästan chockad när de skadas eller till och med dör.

Odjuret är också en som skadas allvarligt och är den första grymma Disneyhändelsen som jag upplevde. Men jag håller med om att det gör karaktärerna så mycket bättre när man vet att de inte är osårbara.
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2010 vid 15:24
ja appropå odjuret så har jag aldrig riktigt fattat hur han kunde läkas så fort men kanske var det så att förtrollningen han hade frös tiden och när den bröts så återställdes han till det skick han var i när han fick den över sej... en annan sak är att han måste ha haft väldigt töjbara kläder på sej eftersom de passade även efter att förbannelsen var bruten

jag vet att man inte ska tänka logiskt när man ser på tecknat men jag kan inte hjälpa det

ett stort plus i odjurets närs döden upplevelse är att det är en av de få gånger som det faktiskt rinner blod ur ett öppet sår det vanligaste är ju ett rött streck som läks på nolltid (som tarzans klösmärken i striden mot sabor de är borta så fort kissen är död)
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2010 vid 16:13
Mulan blir huggen av ett svärd och även här ser vi faktiskt blod. Den här skadan är dock ganska viktig för att leda historen vidare till den delen då de får reda på att hon är en kvinna.

Simba i Lejonkungen 2 (när han blivit attackerad av de utstötta, tycker alltid så synd om honom när han haltar hem till Lejonklippan...)

"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
inläggsval inläggsval   Citera Svenzon Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2010 vid 20:12
Å, hur kunde jag glömma Mulan, min favoritfilm ju. *skäms*

Det där med att det aldrig rinner blod, bortsett från Odjuret och Mulan, har jag aldrig tänkt på. Men nu när ni säger det så... Däremot ryser jag alltid när Esmeralda syr Phoebus sår, det måste göra duktigt ont. (Har tack och lov aldrig blivit sydd själv, men jag har livlig fantasi.)
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2010 vid 20:49
Har hellre aldrig riktigt tänkt på att det nästan aldrig syns blod i filmerna. Konstigt. Men det är väl tur man måste ju hålla det inom en viss åldersgräns så att säga. (wow, smart mig!) 

Tycker dock att det är sorgligt att se när Herkules förlorar sina krafter. Han skadas ju inte eller något sånt men han ser så sårbar ut och de enögda monstret bara kastar honom hela tiden. Då känns det som att man blir mer på hans sida eller hur man nu säger. Nåja. lite skadas han väl, några tänder går väl förlorade...

Eller Meg då, som faktiskt dör.. typ. 


(vet inte om ja ska skriva spoiler egentligen.. de flesta här har väl sett de flesta filmer va?:)
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Dreamer View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-februari-2010
var: frillesås
Status: Offline
Poäng: 237
inläggsval inläggsval   Citera Dreamer Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2010 vid 21:26
Herkules!? vad är det för en film?

skämt åsido jovist blir herkules riktigt blåslagen i den där striden men äveh här är det perfekta leendet återställt så fort striden är vunnen (tur att de behöll blåtiran lite till iallafall)

en sumering av disneykaraktärernas skador måste ju annars vara att de har otroligt bra läkekött ta mulan till exempel hon blir träffad av ett svärd och svimmar senare (troligen pågrund av blodförlust) hon dumpas sedan på ett berg men skyndar ändå troget iväg för att klättra upp i kejsarens palats och utföra en massa akrobatiska manövrer.... snacka om att ha hög smärttröskel :P
"avatar av fireleaming"
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 05-maj-2010 vid 23:12
Postad av Dreamer Dreamer skrev:

Herkules!? vad är det för en film?

skämt åsido jovist blir herkules riktigt blåslagen i den där striden men äveh här är det perfekta leendet återställt så fort striden är vunnen (tur att de behöll blåtiran lite till iallafall)

en sumering av disneykaraktärernas skador måste ju annars vara att de har otroligt bra läkekött ta mulan till exempel hon blir träffad av ett svärd och svimmar senare (troligen pågrund av blodförlust) hon dumpas sedan på ett berg men skyndar ändå troget iväg för att klättra upp i kejsarens palats och utföra en massa akrobatiska manövrer.... snacka om att ha hög smärttröskel :P

Det är lite halv sent och att jag pluggat hela eftermiddagen så att min hjärna inte riktigt hänger med längre.. så det tog ett tag innan ja kopplade haha!

Ja, Mulan är det fart i! Undrar hur länge hon satt på berget och frös..? Lite elakt att lämna henne där tycker man ju. Hon fick väl något sånt där hjältemodigt i sig och struntade i smärtan och räddade dagen!
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2010 vid 05:24

Xadhoom från Stålkalle offrar sitt liv för att bli en sol så att hennes folk kan leva på en planet de kan kalla sin egen.

Scenen är oerhört fin om man har läst de tidigare avsnitten.

Kerchak från Tarzan.

Kocoum from Pocahontas. Not really a hero, but he's not really a villain.

Korall(Hitta Nemo).

Will Turner is an arguable case. :P

"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2010 vid 20:33
Något av det värsta jag vet är Gurgi i Taran och den magiska kitteln, det var flera år sedan jag såg den, men den scenen minns jag så väl. Gurgi dör ju inte, men hans uppoffring är verkligen hemsk.

Megs död är också sorglig, det finns många, men den som tar priset är ju såklart Mufasa.

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 07-maj-2010 vid 20:43
Jago blir snäll i Jafars Återkomst, men han blir träffad av jafars blixt och skadas alvarligt.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 18:31
Postad av Jeppe Jeppe skrev:

Något av det värsta jag vet är Gurgi i Taran och den magiska kitteln, det var flera år sedan jag såg den, men den scenen minns jag så väl. Gurgi dör ju inte, men hans uppoffring är verkligen hemsk.




Gurgi dör ju faktiskt, men blir återupplivad igen. Däremot förstod jag aldrig om detta berodde på häxornas magi, eller det faktum att även Den Hornkrönte sugs ner i kitteln och på så sätt tar Gurgis plats som "offer". Eller om det beror på något helt annat.

Postad av Fjollrika Fjollrika skrev:

mpel på detta, hon gör ingenting i filmen och det enda som händer är att hon somnar. Man får ingen kontakt med henne och (för mig)  blir man inte medryckt i historien.


Det värsta är väl ändå hennes fruktansvärt mesiga röst i den svenska omdubbningen. Usch! Jag kan omöjligt känna sympati för en så platt och mesig karaktär. Nej, tacka vet jag 90-talets starka och självständiga prinsessor.


Ändrad av Trubaduren - 25-juni-2010 vid 18:32
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 18:40
Marie i AristoCats ramlar från tågbron ner i floden och får kallsup, så hon dör inte alls.

Basil är påväg att dö när han faller från bigben med råttigan, men lyckas cykla upp igen.

Alice dör inte, men hon sover och i drömmen är hon på väg att bli halshuggen, men som tur är vaknar hon.

Jag är osäker när det gäller mr stork och ödlan bill.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 18:50
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Marie i AristoCats ramlar från tågbron ner i floden och får kallsup, så hon dör inte alls.


Har någon påstått att hon skulle ha dött då?
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 19:01
Alla vet ju att katter inte kan simma förstår du väl, och hon blir liggande och blundande.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 19:16
Jasså alla vet om det? Alla vet om falsk fakta/myt? Katter kan simma, de kanske inte är överförtjusta i det men de kan simma om de måste...
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
inläggsval inläggsval   Citera Proximus Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 25-juni-2010 vid 19:32
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Alla vet ju att katter inte kan simma förstår du väl, och hon blir liggande och blundande.


3 saker;
1: Ingen har nämnt katten innan du hoppade in i tråden som en dement gubben i lådan
2: Se Sockerpajens inlägg.
3: Använder du den nedlåtande tonen här igen så blir det ett par veckors semester härifrån för din del. Uppfattat?
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2010 vid 13:20
Det mesta har nog redan sagts i den här diskussionen. Men jag måste ändå få tillägga att Tården handlar om hjältar som dör eller skadas allvarligt.
Varken Basil eller Alice skadas allvarligt. De är bara typ nära att dö. Så de hör inte ens till tråden. Jag har inte sett Aristocats på länge så jag kan inte minnas om denna "kallsup" verkligen framstår som livshotande. Fast jag kan säga att när man bara läser det utan att ha sett filmen på länge så låter det väldigt... löjligt (Försökte hitta ett bättre ordval, men kom inte på något)
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2010 vid 13:34
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:



Postad av Fjollrika Fjollrika skrev:

mpel på detta, hon gör ingenting i filmen och det enda som händer är att hon somnar. Man får ingen kontakt med henne och (för mig)  blir man inte medryckt i historien.


Det värsta är väl ändå hennes fruktansvärt mesiga röst i den svenska omdubbningen. Usch! Jag kan omöjligt känna sympati för en så platt och mesig karaktär. Nej, tacka vet jag 90-talets starka och självständiga prinsessor.

 

Jag måste få säga emot lite grann här. Jag har också tänkt på att Törnrosa själv harväldigt lite tid i filmen. Det enda hon säger är i stort sett ett par ord innan hon går ut i skogen, sedan sjunger hon två sånger i skogen, och sist av allt säger hon ett par ord när hon är tillbaka i stugan. Sedan är det inget mer. Just det här att hon är med så lite gör att man till slut som sagt inte får kontakt med henne. 

Jag brukar tycka att sånt här är jätteviktigt. Det är ju det som gör att jag till exempel inte gillar Peter Pan och Alice i underlandet. Men i just det här fallet så gör det inte så mycket. Jag vet inte vad det är. Om jag tycker att filmen har andra karaktärer som man kan få bättre kontakt med. Till exempel féerna som sedan spelar en väldigt stor roll i filmen. Eller om det är så att jag bara älskar stilen på filmen, lite kantigt och avlångt eller vad man ska säga. Men något är det som fångar mig och gör att jag verkligen gillar den här filmen så att det blir en av mina favoriter.

 

Men jag tycker det är synd att man inte kan få mera tid att få kontakt med Törnrosa. Hur det än är så är det ju henne filmen handlar om och man vill veta mer om henne. Jag gillar också dessa mer självständiga prinsessorna från 90-talet mer. Men det är någonting i Trörnrosa som fångar mig i alla fall.

 

 

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2010 vid 17:46
Mickes mammas död är verkligen hemsk.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2010 vid 18:12
Postad av Eliaspbo Eliaspbo skrev:

Mickes mammas död är verkligen hemsk.


Ja, det håller jag med dig om. Men frågan är om hon verkligen kan klassificeras som en hjälte/hjältinna. I alla fall så associerar jag när jag läser ordet hjälte i det här sammanhanget, till någon av huvudpersonerna.


Ändrad av Trubaduren - 26-juni-2010 vid 18:17
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-juni-2010 vid 22:01
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Spoiler för er som inte sett Prinsessan & Grodan; men varje gång jag ser den filmen och Ray tar tag i den där voodosaken och säger "I've got it! It got me too" och faller till marken, är allt jag tänker "No, don't DO IT!" Och varje gång jag tänker det har jag en känsla av att han någon gång ska lyssna u.u okej, okej, jag är alldeles för fixerad vid den här filmen, men den här döden är en av de värsta i disneyfilmer (enligt mig).

 

Satt och läste igenom tråden och fastnade vi det här inlägget. Jag minns första gången jag såg filmen. Jag satt och var helt beredd på att han inte kunde dö. Jag minns att jag tänkte att jag till och med kunde acceptera en sån här dum grej som att han precis när man tror att han är död så vaknar han upp eller något sådant. Till slut när han blir en stjärna så känns det slutet bäst. Men precis när han låg där och höll på och dö så kändes det helt fel.

Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2010 vid 13:51
Åh, någon hade alltså inte spoilat det pga youtube? Som tur var visste jag ingenting om att stjärnan skulle dyka upp i slutet, och jag tror det var då jag bestämde mig för att filmen var så bra som jag nu tycker att den är (vilket är ganska stort).

Ändrad av Eilonwy - 27-juni-2010 vid 14:11
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-juni-2010 vid 19:04
Nä, det enda jag sett ur filmen var den scenen som visades på julafton. Och det enda jag visste om den var att hon också blev en groda när hon kysste honom. Jag trodde också ända tills jag såg filmen att hon var prinsessa från början på grund av titeln.

Så, nej. Jag hade noll koll vilket bara gjorde upplevelsen av filmen bättre.

Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media