Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstUpp nominerad för bästa långfilm

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: Upp nominerad för bästa långfilm
    Postad: 02-februari-2010 vid 16:51
Inte sedan Skönheten och Odjuret (1991) har en animerad film blivit nominerad till en Oscar för bästa långfilm. Men nu är det dags igen då Pixars film Upp nu blivit nominerad till samma pris. Bland konkurrensen har den dock succéfilmen Avatar som också blivit nominerad till priset.

Upp har även nominerats till en Oscar för bästa animerade långfilm tillsammans med Prinsessan och Grodan. Bland de övriga nomineringarna för Upp finner vi för bästa musik, bästa originalmanus och bästaljudklippning.

Prinsessan och Grodan har även blivit nominerad för bästa originalsång där det har två nomineringar: Almost There och Down in New Orleans.

Vem som vinner återstår att se den 7 mars (tidigt 8 mars svensk tid) då vinnarna avslöjas.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2010 vid 17:51
Kul, får jag säga. Visst tycker jag inte att Up är värd priset, menär  det alltid kul när Disney och Pixar upp(!!)märksammas. Ännu roligare var de två sång-nomineringarna till The Princess and the Frog.
I övrigt hoppas jag på storslam för den fantastiska Inglourious Basterds, och att Avatar inte följer i Titanics fotspår.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2010 vid 18:26
Tack och lov! Gamle gode Hades, dig kan man lita på. Avatar(d) är en lika irriterande fluga som Titanic var. Inte för att jag har sett den, men jag kan känna lukten av överhypat skräp som är ett hopkok av redan existerande, bättre filmer/böcker. Ta lite Pochahontas och blanda ner en del Dansar med Vargar, skaka om och tillsätt smurfar och tre kilo blåbär. Häll soppan över den även den överskattade spelserien Halo och voila! Avatar(d)!

 

Angående animerade filmer och Oscars... Varför i h**** var inte Corpse Bride nominerad om Up nu är det??? Galna, galna värld.

 

Jag har inte sett Up men den verkar mycket trevlig, hoppas den piskar Avatar(d) gul och... blå?

Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
Direct Link To This Post Postad: 02-februari-2010 vid 18:50
Jag tycker Titanic är en mycket bra film, och att den gjorde storslam på Oscarsgalan kan jag förstå. Dessutom tycker jag den 1997 var mer visuellt välgjord än Avatar är 2009. Avatar är ok, visst är den, men folk som gapar "Mästerverk!" håller jag inte med över huvud taget. Visst, visuellt...välgjord. Snygg film. Inte tappa-hakan-imponerande. Började dessutom skratta flera gånger under filmen, när jag såg fler och fler likheter med Disneys Atlantis ju längre vi kom. Jag skulle ge den betyget 3 av 5. Bra alltså, men det räcker så. Atlantis och Pocahontas hamnar på samma betyg.
Corpse Bride hade ju en nominering för Bästa Animerade Film, när det begav sig. I år är det tio nomineringar istället för fem i kategorin Bästa Film, jag vet inte varför och som vanligt har jag inte ens sett hälften. Jag hoppas dock som sagt starkt på Inglourious Basterds (i alla dess nomineringar) som tveklöst är en av de bästa filmer jag någonsin sett. Den spöar Avatar länge och väl.
Vidare tycker jag som jag sagt tidigare att Up är en bra bit ifrån Pixars bästa filmer. Jag utgår ifrån att den kommer vinna Bästa Animerade Film-priset, även om jag till förbannelse önskar att den Oscarn ska gå till Princess and the Frog (som jag förvisso inte sett än). Hade det alltid varit tio nomineringar till Bästa Film hade Pixars tidigare alster säkert varit nominerade varje gång.

Ändrad av Hades - 02-februari-2010 vid 18:50
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2010 vid 10:57
Titanic är en bra film, jag kan sträcka mig till riktigt bra. Men Oscars-regnet och den totala j*vla hysterien kring den fick mig att bli så avtänd att jag inte såg den förren omkring 2002/3? och då var det ju framförallt Kate Winslet som gjorde filmen bra. James Cameron är en galning, enda sedan jag såg den bedrövligt rasistiska och smaklösa True Lies har jag haft ett horn i sidan till den karlen. Och Avatar bojkottar jag totalt. Jag blir deprimerad varje gång jag hör att den slår något nytt sabla rekord. Om fem år kommer den att vara glömd.
Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
Direct Link To This Post Postad: 03-februari-2010 vid 11:57

Arrrrgh! Förhoppningsvis kommer Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides att slå undan benen för de där vedervärdiga rymdsmurferna! Jag hoppas att Capn' Jack's fjärde äventyr kommer att spränga alla rekord hittills! Savvy?

Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2010 vid 15:36
Arrrgh Rallare!

Det enda rekord Jack kommer slå är hur många bitar han sprängt sig själv i luften. Ett rekord han tyvärr bara kommer kunna sätta en gång.

Savvy?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
Proximus View Drop Down
Exekutiv producent
Exekutiv producent
Avatar
Moderator - Memento Mori

Medlem sedan: 27-september-2004
Status: Offline
Poäng: 460
Direct Link To This Post Postad: 05-februari-2010 vid 18:36
Nytt för i år är ju att det 10 nomineringar för bästa film, vilket just i år är nio för mycket.
"Monopol på omfattande maktinstrument
Förnedring av olämpliga åsiktselement
På detta sätt utövar jag min makt
En sällsynt skådad veritabel forumsslakt"

Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2010 vid 21:10
Postad av Jake Jake skrev:

Arrrgh Rallare!

Det enda rekord Jack kommer slå är hur många bitar han sprängt sig själv i luften. Ett rekord han tyvärr bara kommer kunna sätta en gång.

Savvy?

 

Don't patronize me, rat-boy. Capn' Jack will rule the seven seas in 2011! Ya get that! Yarrrgh!!!

Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
Direct Link To This Post Postad: 12-februari-2010 vid 23:55
Postad av Jack-Sparrow Jack-Sparrow skrev:

 Don't patronize me, rat-boy. Capn' Jack will rule the seven seas in 2011! Ya get that! Yarrrgh!!!

 

 

Nu har jag sett dina inlägg på detta forum, och vet du du vad? Jag börjar bli rejält trött på hur oseriösa de verkar vara!Angry Jake har faktiskt rätt. Det låter nästan som du håller på att spränga dig själv i luften. Och det där med rat-boy var inte snällt!  Ja, tyck gärna att jag är hård, men dina inlägg är inte seriösa!

 

Ni andra får förlåta mig! Men jag tycker att man ska få säga ifrån om inläggen ser skumma eller oseriösa ut.

 

Till ämnet nu. Jag har inte sett "Upp" men när jag bor ensam, tror jag att jag ska hyra den. Det låter som att deb är mysig och rolig!Smile Låter riktigt kul att den har blivit nominerad.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 01:09
Tinsan-girl: Du måste inte be om ursäkt för allt du gör. Sen är Up absolut trevlig men efter att ha sett The Princess and the Frog tycker jag inte att Up ens är värd att vinna för Bästa Animerade Film! Men som sagt är det ju kul att Disney och Pixar får uppmärksamhet.
Jack-Sparrow: Unhappy
Proximus: Haha, vresig. Vilken bör vinna?
101dalmatiner: Å ena sidan kan jag inte tänka mig att Avatar vinner för Bästa Film, å andra sidan blir jag inte jätteförvånad om den gör det...
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 07:25
Postad av Hades Hades skrev:

Tinsan-girl: Du måste inte be om ursäkt för allt du gör. Sen är Up absolut trevlig men efter att ha sett The Princess and the Frog tycker jag inte att Up ens är värd att vinna för Bästa Animerade Film! Men som sagt är det ju kul att Disney och Pixar får uppmärksamhet.
Jack-Sparrow: Unhappy
Proximus: Haha, vresig. Vilken bör vinna?
101dalmatiner: Å ena sidan kan jag inte tänka mig att Avatar vinner för Bästa Film, å andra sidan blir jag inte jätteförvånad om den gör det...

 

Okej, jag ska inte göra det. Smile Men jag ville inte förstöra genom att halka ifrån ämnet. Tyckte bara att inlägget verkade så omoget på nåt sätt och då kunde jag inte hålla mig längre.

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 17:11
"Det enda rekord Jack kommer slå är hur många bitar han sprängt sig själv i luften."

 

Det där var inte bara ytterst ologiskt utan bara rakt igenom korkat. Det betyder liksom ingenting. 

 

Och jag hoppas sannerligen att On Stranger Tides kommer att slå Box Office-rekordet när filmen väl lättar ankar och seglar in i biosalongerna sommaren 2011.

Till toppen
Jack-Sparrow View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist

Omogen pirate Wannabe

Medlem sedan: 04-september-2009
var: Cook Islands
Status: Offline
Poäng: 76
Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 17:22
"Och det där med rat-boy var inte snällt!"
Hade det inte varit för det här forumets mycket stränga restriktioner så hade han blivit kalla betydligt värre saker för länge sedan!
Savvy?

 

"Ja, tyck gärna att jag är hård"

Ja, jösses vad hård du var, tösen. Jag... jag tror jag måste gråta en skvätt!
Haarrharrharrghhh!!!

Ändrad av Jack-Sparrow - 13-februari-2010 vid 17:23
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
Direct Link To This Post Postad: 13-februari-2010 vid 19:21
Postad av Tinsan-girl Tinsan-girl skrev:

Postad av Jack-Sparrow Jack-Sparrow skrev:



 Don't patronize me, rat-boy. Capn' Jack will rule the seven seas in 2011! Ya get that! Yarrrgh!!!


Nu har jag sett dina inlägg på detta forum, och vet du du vad? Jag börjar bli rejält trött på hur oseriösa de verkar vara!Angry Jake har faktiskt rätt. Det låter nästan som du håller på att spränga dig själv i luften. Och det där med rat-boy var inte snällt!  Ja, tyck gärna att jag är hård, men dina inlägg är inte seriösa!

 Ni andra får förlåta mig! Men jag tycker att man ska få säga ifrån om inläggen ser skumma eller oseriösa ut.

 



Va söt du är Tinsan =)

Låt Sparven hacka lite på mig. Han behöver nog känna sig häftig ibland.

Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

"Det enda rekord Jack kommer slå är hur många bitar han sprängt sig själv i luften."

 

Det där var inte bara ytterst ologiskt utan bara rakt igenom korkat. Det betyder liksom ingenting. 

Hur logiskt skulle det vara att spränga sig två gånger? "The Jack" är inget Tetra-pak som går att återvinna.



Ändrad av Jake - 13-februari-2010 vid 19:24
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2010 vid 17:30
Jake, du är nog den drygaste personen på forumet. Proxis dryghet är gjord med ironi och finess, din är bara dryg för att vara dryg. Varför skulle Jack spränga sig i luften? Vad har det med någonting som helst att göra? Förhoppningsvis kommer On Stranger Tides att krossa de där vedervärdiga rymd-smurfarna. Den mest överhypade filmen på över tio år. Att folk går på sådanna lättköpta bluffar är oroväckande. Det där är inget mästerverk, det är inte orginellt, det är inte någonting smart och det är gjort av en galen krigshetsare. Terminator 1&2 och Aliens räcker inte för att ursäkta Camerons synder.
Till toppen
Jake View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 10-januari-2006
Status: Offline
Poäng: 736
Direct Link To This Post Postad: 26-februari-2010 vid 22:13
Postad av 101dalmatiner 101dalmatiner skrev:

Jake, du är nog den drygaste personen på forumet. Proxis dryghet är gjord med ironi och finess, din är bara dryg för att vara dryg. Varför skulle Jack spränga sig i luften? Vad har det med någonting som helst att göra? .


Nån måste ju vara det, är ja redan en idiot kan ja lika gärna vara drygast ochså Wink

Tja... man behöver inte vara nån Intel I7 för att räkna ut att Jack har en hel båtlast med folk som både halvhatar honom och ställer upp på allt han gör. Det är väl en av Jack's begåvningar, att både ha vänner och fiender på sin sida? Så varför skulle inte han ta en krutdurk i 6:e eller 7:e filmen och göra slut på sig själv för att avrunda med att "Ingen äger Jack Sparrow's nedgång..." KABLAM!!!, och att hans bespökliga ande än idag seglar runt i sin lilla färgglada optimistjolle utanför Tallinn och ser till så ovetande svenskar blir stupfulla med billigt Rom och dagen efter vaknar med Sparrows förbannelse värkande i huvet.

Okay okay, ja kan skriva att han slår ett rekord, men inte i den här filmen :) Bättre så?
Don’t worry about a thing,

’cause every little thing gonna be all right.


Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2010 vid 09:59
Okej, vissa av delarna i inlägget fick mig faktiskt att dra på smilbanden men i längden var det bara meningslöst nonsens. Den enda riktiga poängen du kammade hem var väl faktumet att ingen avslutar Jacks liv förutom Jack själv, lite som Hunter S Thompson.  Men å andra sidan, efter At World's End så finns det ingenting Jack fruktar så mycket som döden, ty han har redan sett livet efter detta och han gillade inte vad han såg. Det är ju därför han siktar på att bli odödlig genom att hitta Ungdomens Källa.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media