Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstRoger Rabbit 2 på gång igen?

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: Roger Rabbit 2 på gång igen?
    Postad: 03-november-2009 vid 14:23
I en exklusiv intervju som MTV har gjort med Robert Zemeckis (regissör av kommande filmen En Julsaga)  så framhäver han att en uppföljare till 1988 år store succéfilm, Vem satte dig Roger Rabbit är på gång. Ett manus bearbetas redan av orginalmanusförfattarna från första filmen, Jeffrey Price och Peter S. Seaman.

Under 1990-talet så försökte Disney ett flertal gånger att få igång produktionen av en uppföljare men misslyckades.

När uppföljaren kommer att ha premiär är ännu okänt.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
Direct Link To This Post Postad: 03-november-2009 vid 16:46
Jag vill helst inte se en uppföljare. Jag kanske är emot uppföljare i allmänhet men detta är en av dem som verkligen inte ska ha någon.
Och ska de nödvändigtvis göra en, så måste Bob Hoskins och Christopher Lloyd vara med annars kommer den nog bli lika meningslös som vilken uppföljare som helst.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 03-november-2009 vid 23:29
Instämmer om att Bob Hoskins måste vara med men hur skulle Lloyd kunna återkomma? Han blev ju smält till en pöl ångande gegga.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 04-november-2009 vid 02:02
Tänkte det samma, lite svårt att få med Lloyd även om det vore en prequel. Lloyd var visserligen ganska spaklad i första filmen för att verka någorlunda Cartoon-aktig även i människoform, så hans åldrade är nog inte största problemet. Då är nog Hopkins åldrande ett större problem för en prequel. Dessutom så kände väl inte Eddie och Doom varandra där innan förstafilm tog plats. Så det skulle nog vara svårt att knåpa ihop på ett fungerande sätt.

Lloyd skulle också kunna spela en bror till Judge Doom, men det känns lite löjligt och oorginellt.

Nah, hur mycket jag en skulle vilja se Lloyd i Roger Rabbit 2 (inte helt säker på att jag vill se en Roger Rabbit 2 ens), så skulle det nog bli för krystat att få in honom i filmen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 04-november-2009 vid 13:31
Instämmer till punkt och pricka. Och jag hoppas att det inte är en prequel, inte för att det är något fel på sådana, men jag har en känsla av att filmen har större chanser att bli bra om den görs till en riktig uppföljare.
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
Direct Link To This Post Postad: 04-november-2009 vid 15:27
Bara för att Doom blev nersmält innebär det ju inte att karaktären inte kan återkomma. Förmodligen har ni rätt i att han inte kommer att göra det, men ändå.
Hursomhelst så står jag fast vid att Vem satte dit Roger Rabbit inte ska ha någon uppföljare. Den skulle få originalfilmen att verka mindre speciell än vad den är nu.
Till toppen
Tinsan-girl View Drop Down
Producent
Producent
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 270
Direct Link To This Post Postad: 06-november-2009 vid 10:58
Nu känner jag att jag blir förvirrad. Jag har för mig att det finns en artikel som säger att det inte ska bli någon "Vem satte dit Roger Rabbit 2". Det fanns ju till och med en anledning.

Har de ångrat sig nu?

Hör med hjärtat ditt, så ska du förstå.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 06-november-2009 vid 12:30
Det går ju alltid att ändra sig. Den artikeln handlade om 1990-talets kamp om att få till en Roger Rabbit 2. Dessutom är det ju ny ledning ny hos Disney och dessutom så har tekniken nog utvecklas så pass att den inte blir like dyrt (bara spekulationer).
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
Direct Link To This Post Postad: 16-november-2009 vid 10:16
Finns väl dussintals historier från filmbranschen där filmprojekt har kommit och gått, nästan blivit gjorda och sen nerlagda för att plockas upp igen x antal år senare. Tror det är mycket vanligare än man anar.

Se bara på filmatiseringen av American McGee's Alice, den är snart inne på sitt tionde år och är fortfarande i "produktionsstadiet".
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 16-november-2009 vid 12:33
Ett riktigt bra exempel på detta är ju Skönheten och Odjuret som Walt gjorde försök på redan på 30- och 50-talet. Även produktionen på slutet av 80-talet, början av 90-talet hade också komplikationer och var nära på att avbrytas den med.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media