Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Monster Allergy

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
RWB bokmal View Drop Down
Animationsassistent
Animationsassistent
Avatar

Medlem sedan: 28-oktober-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 140
inläggsval inläggsval   Citera RWB bokmal Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Monster Allergy
    Postad: 02-november-2009 vid 13:22

Allvarligt talat, jag har läst serien(urbra), och tv-serien är iallafall någorlunda trogen den.

Varför har den aldrig sänts på svensk TV?

Personerna som gjorde serien är desamma som ligger bakom W.I.T.C.H. 

Och en liten "rant".

Bara i genomgående, hatar (Amerikanska) Disney italienska serier?

W.I.T.C.H. kom aldrig över atlanten till U.S.A. i tidningsform. Tv-serien sändes dessutom knappt länge nog för att ens låta alla episoder gå två gånger.

Monster Allergy var en hit i resten av Europa, men den kom inte över till U.S.A. i någon form. 

Den italienska Stålkalle-serien kom aldrig heller över atlanten. 

Likväl ignoreras så gott som alla italienska Kalle Anka-figurer och ses som "icke-canon" förutom en, Pontus von Pluring(Vilket är komiskt, då han är den minst originelle av dem alla, helt enkelt en rival som Guld-Ivar Flinthjärta, fast med lite mer moral), och hans betjänt, som är oerhört generisk.

EDIT: Fel av mig, von Pluring var en figur Barks använde en enda gång. Sen tog italienarnahand om honom och spann hundratals berättelser.



Ändrad av RWB bokmal - 05-november-2009 vid 02:07
"She's her own biggest biggest fan, Pepper Ann!"
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-november-2009 vid 13:29
Jag har aldrig hört talas om Monster Allergy, men jänkarna verkar onekligen ha någonting emot italienska serier.
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media