Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tangled (2010)

 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 23:12
Postad av stitch stitch skrev:

Jag skulle helst se att Disney gjorde en Rapunsel-film i klassisk Disneystil, jämförbar med exempelvis Askungen eller Törnrosa.

 

Vem skulle inte det? Dead

"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
stitch View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 30-augusti-2004
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 678
inläggsval inläggsval   Citera stitch Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 23:10
Jag skulle helst se att Disney gjorde en Rapunsel-film i klassisk Disneystil, jämförbar med exempelvis Askungen eller Törnrosa.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 17:57
Ok, jag kanske borde omformulera. Jag menar inte att VI ALLA ska glömma att det är disney, jag menar att JAG fortfarande försöker vara positiv till den här filmen medans jag fortfarande inte har sett den. Sedan, när jag sett den, om den visar sig vara helt usel - då tänker jag inte försvara den, som jag inte ens är särskilt säker på att jag gör nu heller ...
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 15:23
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Men det är som du säger; man måste glömma att det är disney, och ta filmen som den är.


Varför det? Jag tycker att alla ska komma ihåg att det här ÄR Disney, för att sedan reflektera över hur det kunde bli så fel och hur man ska göra för att återfinna, hur larvigt det än må låta, magin.

Jag tror det största felet som kan göras nu är att glömma och bara låta misstagen passera. Det måste uppmärksammans att såna här produktioner inte borde flyta i företagets ådror för att Disneys filmskapande ska återuppstå.

Sen kanske det är som du säger att trailern visar en sak och att filmen faktiskt visar sig vara fantastisk. Det återstår ju att se.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 12:28
Jag tycker filmen verkar bra. Men det är som du säger; man måste glömma att det är disney, och ta filmen som den är. Jag läste bland kommentarerna på youtube att de som sett den säger att den är som en disneyfilm fast de inte visar det i trailern, men jag tror ändå att låga förväntningar är bäst i det här fallet, så att man inte blir besviken.
Mer än så kan jag inte säga, utom möjligen Nice Inlägg, Jeppe ^^
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 02:32
Postad av Trubaduren Trubaduren skrev:

Postad av Engvall Engvall skrev:

Namnet gör mig upprörd, vill ha Rapunzel i min samling och inte Tangled. Känns inte som de gör rätt i att byta namn, den tappar nästan allt. Visst man ser frammemot filmen och allt så, men den tappar glöden. Blir nästan ledsen:P Måste bara få uttrycka mig..

Håller med dig. Samtidigt tycker jag att titeln är rätt så passande, då detta inte verkar bli den typ av "klassisk" disney-saga som jag hade förväntat mig och sett fram emot. Det känns snarare som nått dreamworks hade kunnat producera, både i frågan om stil och humor. Jag får inga disney-vibbar alls, så av den anledningen tycker jag att titeln Tangled känns väldigt passande. Det känns som en film i samma anda som Shrek, dvs en parodi och humorfiering av klassiska sagor snarare än en typisk disneyadaption.

Rapunzel hade varit en önskvärd titel om det rört sig om en "seriös" produktion, i samma anda som Snövit och de sju dvärgarna, Pinocchio, Aladdin, Skönheten & Odjuret osv. Men i och med att den känns så oseriös och slap-stick-artad, så tycker jag att den förtjänar ett oseriöst namn och av den anledningen finner jag titeln Tangled vara väldigt talande och vittnar tydligt om filmens innehåll och essens. 



+1000! Kunde inte sagt det bättre själv.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 02:05
Ok, jag har nog tidigare i tråden uttryckt mitt missnöje över Trassel.

 

Filmen har enligt mig inte verkat direkt dålig. Den har bara inte verkat som Disney, just nu liknar den faktiskt mest en Dreamworksproduktion. Jag har sett flera trailers och fastställt att denna film kan säkert bli bra om man glömmer att det är Disney det handlar om. Skurken verkar även helt ok. Inte så ondskefull som till exempel Frollo eller Den Hornkrönte. Men inte heller så löjlig som t.ex. Prins John och Kapten Krok. Hon verkar som ett mellanting. Hon kan vara ondsekfull om hon vill (dock inte i samma grad som vissa andra skurkar), men hon verkar samtidigt ha den där ironiska humorn som till exempel Hades har.

 

Sidekicksen (Heter det så?) Verkar helt ok.

 

Humorn verkar helt klart vara i min stil och jag kommer nog skratta många gånger när jag ser filmen.

 

Men bara av att se på trailern så kan jag nästan vara helt säker på att detta inte kommer kännas som en Disneyproduktion. Även fast det är en saga och även fast John Lasseter säger att Moder Gothel är en av de bästa skurkarna studion någonsin skapat. Ändå så kan jag inte släppa den där känslan av att Disney försöker förlöjliga sig själva för att nå en yngre publik. Dreamworks produktioner har (I alla fall de datanimerade) varit mycket mer lättsinniga om man säger så. Shrek, Madagascar, Hajar som Hajar m.m. Många av dessa är bra på sitt sätt. Men jag vill ändå fortfarande säga att Disney har det där extra. Den lilla magin som inte Dreamworks lyckats uppnå i någon av sina dataanimerade produktioner. Jag menar, se bara på Pixar och även Bolt. Dataanimerad film kan ha så himla mycket hjärta och magi. Så varför har inte Dreamworks tagit vara på det?

 

Det kommer nog förtsätta vara en stor gåta för mig. Vad jag dock inte kan förstå är varför Disney försöker efterlikna (för det är jag rätt så säkra på att de gör) Dreamworks med Trassel. Till och med karaktärerna ser ut som Dreamworkskaraktärer och hästen är väldigt lik åsnan som häst i Shrek 2. Varför kan inte Disney försöka hålla kvar sagostilen som de visade att de fortfarande hade med Prinsessan och Grodan och försöka överföra detta till det andra mediumet, dataanimerad film.

 

 

Jag är halvskeptiskt till dataanimerad film. Pixar gör det jättebra, men om Disney verkligen måste göra dataanimerade filmer kan de inte då försöka göra en lite mer seriös produktion i klassisk Disneystil precis som många tidigare filmer. Detta skulle nog göra att jag accepterar eller i alla fall förstår varför Disney över huvud taget gör dataanimerad film och inte bara handanimerad.

 

Sorry för det röriga inlägget.

Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 31-oktober-2010 vid 00:48
Postad av Engvall Engvall skrev:

Namnet gör mig upprörd, vill ha Rapunzel i min samling och inte Tangled. Känns inte som de gör rätt i att byta namn, den tappar nästan allt. Visst man ser frammemot filmen och allt så, men den tappar glöden. Blir nästan ledsen:P Måste bara få uttrycka mig..

Håller med dig. Samtidigt tycker jag att titeln är rätt så passande, då detta inte verkar bli den typ av "klassisk" disney-saga som jag hade förväntat mig och sett fram emot. Det känns snarare som nått dreamworks hade kunnat producera, både i frågan om stil och humor. Jag får inga disney-vibbar alls, så av den anledningen tycker jag att titeln Tangled känns väldigt passande. Det känns som en film i samma anda som Shrek, dvs en parodi och humorfiering av klassiska sagor snarare än en typisk disneyadaption.

Rapunzel hade varit en önskvärd titel om det rört sig om en "seriös" produktion, i samma anda som Snövit och de sju dvärgarna, Pinocchio, Aladdin, Skönheten & Odjuret osv. Men i och med att den känns så oseriös och slap-stick-artad, så tycker jag att den förtjänar ett oseriöst namn och av den anledningen finner jag titeln Tangled vara väldigt talande och vittnar tydligt om filmens innehåll och essens. 

Till toppen
Engvall View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 07-april-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 1
inläggsval inläggsval   Citera Engvall Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-oktober-2010 vid 21:08
Namnet gör mig upprörd, vill ha Rapunzel i min samling och inte Tangled. Känns inte som de gör rätt i att byta namn, den tappar nästan allt. Visst man ser frammemot filmen och allt så, men den tappar glöden. Blir nästan ledsen:P Måste bara få uttrycka mig..
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-september-2010 vid 17:09
De har dykt upp ännu en trailer till filmen där man får se mer av Madam Gotel eller vad hon nu heter. I trailern får man även mer info om handlingen.

En sak jag undrar över är om Gotel är namnet på häxan i orginal sagan för i Barbie som Rapunzel heter även den elaka kvinnan/häxan Gotel...



Ändrad av Saga - 30-september-2010 vid 17:11
Love will be your guide
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-september-2010 vid 17:35
Håller med Jeppe. Den verkar bra, men inte SÅ bra.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2010 vid 22:55
Nja, filmen verkar söt på sina ställen. Vissa grejer verkar riktigt snyggt gjorda. Men samtididigt så känns det inte som Disney. Den har en humor som jag gillade på vissa ställen. Hästen som tuggade affischen var klockren. Men skämtet passar inte in i den sorts film jag hade hoppats att det här skulle bli. Men, jag kan ju bli överraskad. Jag kommer nog se filmen på bio. Fast med lagom höga förväntningar.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2010 vid 19:16
Åh, den där trailern sänkte inte direkt mina förväntningar! Den verkar bättre nu än den förra trailern åtminstone. Men jag tycker fortfarande de skulle ha hållit sig till planerna de hade från början, för det hade kunnat bli så bra. Men är det såhär de vill ha det, there isn't very much we can do. (Och jag kunde låten i trailern, vilket gjorde mig stolt ...)
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Fjollrika View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-april-2010
Status: Offline
Poäng: 63
inläggsval inläggsval   Citera Fjollrika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2010 vid 17:43
ohhh it made me all bubbly inside =D Den verkar ju supersöt! Håller med om att den påminner lite för mycket om Dreamworks filmer, men jag är ett stort fan av dem så jag tänker inte klaga =)
I'm a big tough girl. I tie my own sandals and everything.
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2010 vid 16:38
Postad av Saga Saga skrev:

Nu finns de en ny trailer till filmen och jag måste säga att jag gillar den, den här filmen blir bara intressantare ju mer man ser av den Big smile.
http://www.youtube.com/watch?v=ycoY201RTRo


Tyvärr, den ser ut att mer eller mindre ha blivit en Shrek-kopia. Och att Disney skulle följa talanglösa Dreamworks Animation trodde jag ALDRIG.

Och jag som var så hypad och förvantansfull... Nej, det här ser allvarligt talat inte lovande ut. Cry
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
inläggsval inläggsval   Citera Saga Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-september-2010 vid 15:30
Nu finns de en ny trailer till filmen och jag måste säga att jag gillar den, den här filmen blir bara intressantare ju mer man ser av den Big smile.
http://www.youtube.com/watch?v=ycoY201RTRo
Love will be your guide
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 13-september-2010 vid 19:40
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Den bilden var ... intressant. Jag skulle knappast tro att disney haft en bild i den stilen förut, eller har de? För mig blir filmen bara mindre och mindre intressant, men jag ser den väl på premiären ändå bara för att.


Jag måste instämma. Den här postern får mig att tänka på en Barbie-film, snarare än en Dinsey-film.
"Blathering blatherskite!"

Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2010 vid 22:52
Postad av Eilonwy Eilonwy skrev:

Den bilden var ... intressant. Jag skulle knappast tro att disney haft en bild i den stilen förut, eller har de? För mig blir filmen bara mindre och mindre intressant, men jag ser den väl på premiären ändå bara för att.


Precis så känns det för mig! Det känns som att allt bara blir sämre och sämre. Tråkigt nog.
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Eilonwy View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 22-januari-2010
Status: Offline
Poäng: 295
inläggsval inläggsval   Citera Eilonwy Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2010 vid 18:18
Den bilden var ... intressant. Jag skulle knappast tro att disney haft en bild i den stilen förut, eller har de? För mig blir filmen bara mindre och mindre intressant, men jag ser den väl på premiären ändå bara för att.
"Jag vet att det är en sten, jag vet, men för ögonblicket kan vi låtsas att det är ett frö; vi använder fantasin lite."
Till toppen
Emmylee View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 12-mars-2010
Status: Offline
Poäng: 236
inläggsval inläggsval   Citera Emmylee Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-augusti-2010 vid 15:30
I'm simply saying that life, uh... finds a way.
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 01:55
Jag håller med dig fullt ut. Den här filmen hade varit så snygg om den handanimerades. Den hade för övrigt kunnat bli snygg som datagjord också. Men de har valt det mindre snygga alternativet.
Till toppen
Trubaduren View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 22-oktober-2008
Status: Offline
Poäng: 475
inläggsval inläggsval   Citera Trubaduren Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 01:15
Tycker att idén är strålande, och jag har länge önskat att Disney skall gå tillbaka till att bygga sina filmer på klassiska sagor och göra en animering av bland andra just Rapunzel. Men precis som andra medlemmar redan har påpekat, så innebär det faktum att filmen produceras i 3D-format att jag blir väldigt skeptisk. Jag var positivt överaskad av Prinsessan och Grodan, som faktiskt gav mig hoppet tillbaka att Disney kanske en dag kan börja producera riktiga klassiker igen, och jag hade hoppats att denna film skulle fortsätta i den andan. Men 3D formatet lockar mig inte alls, och det ger mig ett billigt och hafsigt intryck.

Jag erkänner att jag är väldigt konservativ, och kanske är jag tråkig. Men jag anser ändå att Disney skall hålla sig till att skapa handritade filmer i 2D-format, inspirerade av klassiska sagor och berättelser och med mycket sång och musik och med engagerade och duktiga röstskådespelare som passar till de karaktärer de skall gestalta. Ett praktexempel på en sådan röstskådespelare är t.ex. Richard Wolf som Scar i Lejonkungen, eller Dan Ekborg som Anden i Aladdin och Hades i Herkules.


Ändrad av Trubaduren - 24-juni-2010 vid 02:46
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 24-juni-2010 vid 00:13
Jeppe: Precis jag gillar inte heller tråkiga könsroller, barn ska såklart välja själva hur de vill vara och vilka leksaker de vill ha.

Angående filmen är jag inte säker på om jag ska se den. Verkar inte vara min typ av tecknad film.
Hennes hår rör sig av sig själv, det ser lite löjligt ut tycker jag. Filmen kanske slutar med att hon tar en tur till frisören.
Den vita hästen som syns i trailern, är det åsnan från Shrek 2 som gjort ett inhopp? Jag kommer ihåg att åsnan blev förvandlad till en häst som såg ut sådär i den filmen.


Ändrad av Amina - 24-juni-2010 vid 00:14
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 21:54
I tråden "Hur många klassiker har ni?" skrev du så här:

Men jag räknar bara upp dem jag gillar, och jag gillar INTE familjen Robinson och Bolt.

Ändrad av Eliaspbo - 13-juni-2010 vid 21:37

Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 21:31
I vilken tråd sa jag det.
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 21:03
Nej, jag menade att du säger att andras favoritfilmer är dåliga. Jag tycker till exempel att Bolt är jättebra men du sa i en annan tråd att du inte gillade den filmen.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 20:50
Jag har aldrig sagt att mina disneyfavoriter är dåliga.
Till toppen
Amina View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 12-juni-2010
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera Amina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 19:54
Jag sa inte att de filmerna var dåliga för de är de inte, Jag kritiserade bara.
Jag gillar animeringen på Törnrosa men föredrar nyare filmer för att karaktärerna känns mer levande där.
Om du inte vill att andra ska säga att dina favoritfilmer är dåliga, borde du inte göra det heller.
Till toppen
Eliaspbo View Drop Down
Foley Artist
Foley Artist
Avatar

Medlem sedan: 05-april-2009
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 571
inläggsval inläggsval   Citera Eliaspbo Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 19:03
Postad av Amina Amina skrev:

Elias: Hur överdrev jag med dig? Jo, visst prinsarna är jobbigast, de har inte så många repliker heller.

Jag gillar inte när man ogillar mina favoritdisneyfilmer/serier, då blir jag verkligen upprörd, men de enda karaktärerna i dessa filmerna jag fastnar för är huvudkaraktärerna, hursomhelst, om man ogillar mina disneyfavoriter skär det sig som kaviar i gröten, precis som med bernard och bianca i australien som är bättre än ettan, även om ettan är helt ok, men ingen ska komma och säga att det är samma, bernard och bianca som i bernard och bianca i australien, för det är inte samma skurk och inte samma barn.

Att säga att snövit, askungen, törnrosa, alice i underlandet, dumbo och bambi är dåliga är att överdriva, även om det bara är huvudkaraktärerna i filmerna jag gillar.

Ändrad av Eliaspbo - 23-juni-2010 vid 19:04
Till toppen
Jeppe View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 02-mars-2010
var: Dalarna
Status: Offline
Poäng: 692
inläggsval inläggsval   Citera Jeppe Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2010 vid 00:25
I och med att jag inte har sån himla koll på vad att vara en feminist innebär så tänker jag inte säga att jag är det. Varför måste man vara något bara för att man har en viss åsikt?

 

Jag har en åsikt av att bilden av män som stora, starka, okänsliga m.m. och bilden av kvinnor som väna, lugna, rara, svaga m.m. måste bort. Absolut har mycket av detta redan försvunnit och det är bara bra. Men det jag menar är att bara för att man är t.ex. kvinna ska man inte behöva stämma in i en förutbestämd mall som många lär sig som barn via att en tjej kanske får rosa kläder och dockor att leka med och en kille får blåa kläder och bilar att leka med. Sedan har föräldrar kanske ursäkten att "Men det är ju så hon har valt det. Hon gillar ju rosa" Ja, för en ettåring väljer ju verkligten vilka kläder hon vill köpa.

 

Som sagt. Barn måste kunna välja själva. Då kan man ju försöka att få dem att förstå redan då att de får vara som de vill. Kanske genom att ge dem både dockor och bilar att leka med.

 

Det här är ju väldigt off topic och jag är ledsen om det är rörigt men jag försöker förklara lite kortfattat hur jag menar och då blir det väl lätt rörigt. Men jag hoppas ni förstår hur jag tänker :) 

Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 23456 7>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media