Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Tråd låstKategoriändring

 Svara Svara
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Tråd: Kategoriändring
    Postad: 23-februari-2009 vid 22:20
Jag har funderat ett tag på att döpa om kategorin Datoranimerade film till Pixar. och flytta alla icke-pixar-filmer till Klassiker (lilla Kycklingen, Familjen Robinsson m.fl.) respektive Övriga animerade filmer (Dinosaurier).

Jag tror det skulle kunna bli mindre rörigt och kanske mindre missförstånd om vad som är vad på det sättet.

Sen skulle jag även kunna göra en underkategori för kortfilmerna till Pixar-kategorin.

Snälla kom med era synpunkter ang. detta!

"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 24-februari-2009 vid 21:43
Ingen Feedback på detta?
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2009 vid 14:33
Hmm... Ja, det skulle nog kunna fungera. Det skulle nog bli tydligare, men det enda jag känner är att det kanske blir för många kategorier. Jag vet inte.

...och sedan vill jag personligen inte blanda in Lilla Kycklingen etc med Klassikerna för att jag inte tycker att de förtjänar att vara med där... xP Men det är bara jag, hehe.
Save 2D-animation!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2009 vid 15:57
Det blir ju inte fler kategorier då Pixar kategorin skulle ta Datoranimerade filmers plats.

Och jag håller med dig att vissa filmer inte känns jättekul att lägga under klassiker, men den kategorin går ju efter Disney's lista av "Klassiker".
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disneyworld_ View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 14-maj-2008
Status: Offline
Poäng: 92
Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2009 vid 17:16
Jag tycker att det är en jättebra idé. Som Akeruru sa så skulle det bli tydligare.
Till toppen
Saga View Drop Down
Matte Artist
Matte Artist
Avatar

Medlem sedan: 07-maj-2005
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 693
Direct Link To This Post Postad: 25-februari-2009 vid 22:06
Tycker de låter som en bra idé och du Daniel sköter ju denna sida så bra så  tror absolut att de blir en bra förändring Smile
 
 
Postad av Daniel Daniel skrev:



Och jag håller med dig att vissa filmer inte känns jättekul att lägga under klassiker, men den kategorin går ju efter Disney's lista av "Klassiker".
 
Jo här är en till som inte vill se vissa av filmerna som klassiker men nu är de ju inte vi som bestämmer de så.


Ändrad av Saga - 25-februari-2009 vid 22:07
Love will be your guide
Till toppen
Svenzon View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar

Medlem sedan: 27-maj-2004
Status: Offline
Poäng: 908
Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 11:50
Jag tycker det låter som en bra idé. Alla filmer som räknas som klassiker borde vara samlade, oavsett om de är datoranimerade eller inte. Även om jag personligen har andra åsikter om var benämningen "klassiker" försvann... ^^
Vad är det med dig, har du aldrig sett en pandahäst?!
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 12:56
ok. verkar som om det inte finns några invändningar till detta. Då tar jag och ändrar detta under dagen.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 19:43
Nu ska allt vara fixat. Detta medför även att kategorin Datoranimerade filmer heter nu Pxar och filmer som Bolt och Lilla Kycklingen har flyttats till Klassiker och Tingeling och Dinosaurier till Animerade. 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Akeruru View Drop Down
Inbetweener
Inbetweener
Avatar

Medlem sedan: 30-mars-2008
var: Sverige
Status: Offline
Poäng: 182
Direct Link To This Post Postad: 27-februari-2009 vid 22:04
Postad av Daniel Daniel skrev:

Det blir ju inte fler kategorier då Pixar kategorin skulle ta Datoranimerade filmers plats.

Ojdå, jag läste visst fel ^^;

Men det ser väl bra ut nu :D Mycket tydligare, och förhoppningsvis kan det väl få i alla fall en del människor att sluta tro att Pixar ligger bakom alla Disneys datoranimerade filmer.
Save 2D-animation!
Till toppen
 Svara Svara
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media