Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Alice in Wonderland (Burton)

 Svara Svara Sida  <1 181920
Författare
 Betyg: Toppbetyg: 1 Röster, Medel 5,00  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 04-juli-2008 vid 09:59
Jag hade helst sett en Stop Motion-version men Motion Capture kan nog bli hur läckert som helst. Live action har gjorts så många gånger så det skulle inte kännas som något speciellt.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 23:41
Visst var det Burton som gjorde Corpse Bride, men om jag fattat saken rätt kommer den här filmen vara gjord med samma teknik som bla Polarexpressen? Hade helst av allt velat se en vanlig live action version, men kan nog bli riktigt bra i alla fall.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 22:30
Okeej konstig fråga från mig nummer 2, ^^
 
Är inte såå insatt i Burtons filmer, asså jag vet inte så mkt vilka filmer han har gjort, men kommer denna filmen bli i samma teckningsstuk ( kan man säga så :S ) som "Corpse bride"?
 
 
Eller är jag ute och cyklar att det var han som gjorde den xD ?
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 20:12
Detta låter helt klart lovande! Håller mina tummar och tår för att få se denna film inom en snar framtid! Och hoppas också verkligen att de kommer vara mer trogna boken, vilket också påminner mig om hur länge sedan det var den lästes, det får allt bli av så att jag uppdaterar mig lite.
Men som sagt, håller tummar och tår. Med de troliga ingredienserna är detta ett recept för en riktigt bra film.
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 12:41
Jag har hört förslaget Keaton som Hattmakaren och blev stormförtjust. Tänk Beatlejuice och ni förstår hur bra det skulle kunna bli. Christopher Walken skulle vara underbar i någon av rollerna. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Depp som Kålmasken. Ingen Alice-version hittills har  tillfredställt mig med min favoritkaraktär så jag är säker på att Depp (som rösten) skulle slå huvudet på spiken och göra mig riktigt nöjd. Danny Devito som Tweedle Dee/Dum är ju klockrent men om Burton ska göra en trogen adaption så kan inte dessa karaktärer finnas med då de är från Alice i Spegellandet, men de flesta brukar ju strunta i det faktumet... Förmodligen för att de är två så pass färgstarka karaktärer.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 10:23
ja jag hade gärna sett Keaton i en Tim Burton -film igen. Men ingen Depp tack. Men å andra sidan skulle jag nog bara vilja ha brittiska skådespelare i filmen (ev. andra skådespelare som kan tala med en brittisk accent (så ingen Kevin Costner ^_^)). 
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 01:49
Haha, imdb-pro ja...
Men ok, gött. Då finns förhoppningarna kvar. Verkar bli svårt att få veta så mycket om det hela dock, Burton är inte så förtjust i att snacka om projekt som han inte säkert vet blir av har han sagt någon gång. Men som sagt, hoppet finns ju. Hoppas även han kan få med sig sina favoritskådespelare, typ Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Danny De Vito, Christopher Walken, Michael Keaton...ja, såna han använt sig av förr. En liten stjärnkavalkad hade vart trevligt. Alla lär ju få plats, så många figurer som det finns i dessa berättelser! Smile
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 00:42
Den försvann inte på riktigt. Man måste ha IMDB-pro för att kunna se den(?), man kan fortfarande nå filmens forum dock.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2008 vid 22:59

Kan ju verkligen inte annat än att hålla med, förmodligen en av de bästa filmerna någonsin, ja. Om det nu blir av. På imdb försvann filmen från Burtons sida för ett tag sedan, och "Dark Shadows" verkar bli hans nästa projekt. Nu vet man ju inte hur säkert det är såklart...hoppas han får till Alice! För bra kombination!

Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2008 vid 19:07
Ja, den ska givetvis byggas på Alice i Underlandet och förhoppningsvis vara en mycket mer trogen adaption än 50-talsversionen.
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2008 vid 18:54
har inte riktigt förstått filmen än...ska den filmen oxå byggas på Alice i underlandet? Alltså ska det vara samma story?
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
101dalmatiner View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 25-februari-2006
Status: Offline
Poäng: 51
inläggsval inläggsval   Citera 101dalmatiner Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2008 vid 15:28
Fattar inte att det inte finns en tråd om det här redan... Tim Burton + Lewis Carroll + Danny Elfman = Förmodligen en av historiens bästa filmer. Disskutera!
Till toppen
 Svara Svara Sida  <1 181920
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media