Magic Movies Hemsida
  FAQ FAQ  Sök på forumet   Registrera Registrera  Logga in Logga in

Disney är till för alla

 Svara Svara Sida  12>
Författare
  Tråd Sök Tråd Sök  trådinställningar trådinställningar
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Tråd: Disney är till för alla
    Postad: 30-juni-2008 vid 11:40
har ni varit med någon gång att du ska stå och köppa en disney film att någon kollar konstigt på en som att man är för stor för att köppa disney filmer det hännde mig i går såg en film jag har lettat efter skit länge och den kosstade bara 29 kr!! då står det några run 13 år bakom mej och börjar skratta när jag sa till min kommpis att jag skulle köppa den
 
jag blir så arg varför kan inte vi få köppa disney uttan att bli hånade
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2008 vid 12:37
Aaa eller jag har inte varit med om det så , för om man tycker att det är pinsamt kna man jue säga lite lagom högt att detta blir en bra födelsedagspresent... har jag gjort en gång fast det var ingen film utan en annan sak ^^
 
Jag skäms inte nä r jag ska köpa filmer, beställer mest från internet men min kompis och jg brukar åka till ett ställe där de säljer ut ganska billigt och köpa nån film ibland, fast en gång hade jag köpt Den Lilla Sjöjungfrun 2 och Ringaren i Notre Dame på DVD då såg jag hur kassören tittade konstigt på mig men jag bara log åt henne :D


Ändrad av Emmaaa - 30-juni-2008 vid 12:37
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2008 vid 13:27
Då kan du tänka att du är tillräckligt mogen att inte behöva spela tuff/vuxen inför andra. Du är dig själv, och det ska du vara stolt över. Jag tror att några av de där ungdomarna säkert inte tycker det är barnsligt att titta på Disneyfilmer alls.

Så du är mogen nog att vara dig själv helt enkelt ^_^
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2008 vid 13:57
Preciis , jag vet mångamångamånga som jag känner som gillar disneyfilmer ( jag tror att alla gör det lite grann iaf) fast de vågar kanske inte visa det på samma sätt , ja vet jag var rädd innan att folk skulle veta att jag tyckte om det , men det har vuxit bort nu, Bryr mig inte, de flest runt omkring mig tycker att det är kul när jag tar upp mina resehögtalare någonstans och sätter på litee disneylåtar : )  Helt plötsligt börjar folk att önska en massa och alla tycker att det är jätte kul:D hehhe .: )
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2008 vid 18:25

man blir så arg i bland när vi sat i skolan en gån och snakade kom vi in på disney och då började vi snacka om den lilla sjöjunfrun och då sa jag att jag hadde den på dvd och då började 2 skratta och bara sa hur gammal e du 5 och då blev jag så arg, en av de sa att det är väll ingen som köpper de på dvd och jag bel jätte arg men då sa en tjej i min klass men hallå min favo film är lejonkungen har ni problem med det? och då blev de tysta för att hon är rätt"populär" och då började några anndra att hänga med och en i min klass sa att aladdin är bäst och då var de som skrattade tyssta nu är det inte mångar som retar mig för att jag gillar disney

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2008 vid 18:53

ooohh.. sånt är så patetiskt, vet hur du känner dig lite i alla fall, inte när det gäller disney men jag blev retad en lååång tid under min mellanstadietid för att jag var tex. kristen.. det är fortfarande folk som kommenterar det ibland men de menar inget illa.

Ibland när jag sitter med min iPod i öronen kommer de fram och frågar vem det e jag llyssnar på, ( asså de sa det på ett elakt sätt) innan blev jag sårad men nu ler jag bara och säger nee just nu är det en massa disneysånger ;-) hahha då blir de alltid ställda ^^,

Tycker i allafall att det är bra att du stod på dig , man ska inte ge upp någonting man gillar för att andra gör narr av det...

<3



Ändrad av Emmaaa - 01-juli-2008 vid 08:41
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 30-juni-2008 vid 23:06
Jag har tänkt på detta när jag köpt Disneyfilmer, men vet inte om folk skrattat eller tittat konstigt. Har inte tittat efter, skiter faktiskt i vilket. Dessutom har jag aldrig träffat någon som kommenterat mitt Disneyintrese negativt. Skrev mitt projektarbete om Disney nu i våras, och då har det blivit många diskussionermed folk i skolan och alla (i princip) verkar vara hyfsat intresserade. Alla har en åsikt, en favoritfilm eller vad som helst. Dessutom är alla mina närmaste kompisar Disneyintresserade också, så jag vet att jag inte är ensam. Och nej, Disney är inte synonymt med barnfilm, så vi har så rätt allihopa Tongue
Till toppen
Bara lilla jag View Drop Down
Regissör
Regissör
Avatar

Medlem sedan: 26-juni-2005
Status: Offline
Poäng: 1149
inläggsval inläggsval   Citera Bara lilla jag Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 01-juli-2008 vid 19:55
Jag förstår mig inte riktigt på människor som tänker att man automatiskt är barnslig om man gillar Disney. Herre jösses!
Tycker nästan det är mer komiskt att personen i kassan alltid frågar om de ska slå in den till present om man är i en affär och köper en Disneyfilm på dvd. Nej du, denna film ska jag njuta av själv! Smile
Själv bryr jag mig inte så mycket om vad andra tycker när det kommer till sådana här frågor. Jag gillar det jag gillar helt enkelt. Om folk tycker att det är konstigt eller fel så är det deras problem och inte mitt. Varför ska jag sluta se på något som jag tycker om bara för att andra påstår att jag är för gammal för det? Totalt ologiskt eftersom det är jag som ser och inte de.
 
 
I'll be there someday
I can go the distance
I will find my way
If I can be strong
I know ev'ry mile
Will be worth my while
Till toppen
Annika View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 11-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 102
inläggsval inläggsval   Citera Annika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2008 vid 12:01
Tycker det är lite av en generationsfråga... när jag var liten (är född -77) så ansågs Disney barnsligt....kommer ihåg att man redan i lågstadiet inte "skulle" se Disney filmer...hur löjligt som helst (hindrade inte mig från att be mina föräldrar hyra Svärdet i stenen direkt efter vi köpt video Wink).
 
Sen någon gång under högstadiet blev Disney plötsligt "trendigt"....tror det var i samband med att Disney började göra mer musikal-inspirerade filmer som Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret och Aladdin......helt plötsligt började tonåringar och vuxna se Disney på bio!  och jag är inte den enda bland mina kompisar som (som vuxen) samlar Disney filmer på dvd.
 
Fast nog har det hänt att man får kommentarer när folk ser hur stor de av en filmsamling som består av Disney... men sånt för man ju strunta i - alla kan ju inte gilla samma fillmer - och samtidigt brukar även de som gnäller i slutändan ofta välja att se en Disney film LOL)
 
Vad folk i affärer och så tänker struntar jag fullständigt i..... är ändå mest småungar som tror de är tuffa som klankar ner på disney filmer...
Till toppen
Adrina View Drop Down
Producent
Producent
Avatar
Administratör

Medlem sedan: 26-maj-2004
var: Uppsala
Status: Offline
Poäng: 1812
inläggsval inläggsval   Citera Adrina Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2008 vid 13:57
Det skulle kunna bero på den svacka som Disney hade under 70- och 80-talet.  Detta är bara mina spekulationer då jag var för liten att minns mycket av 80-talet. Men jag antar då på 70- och 80-talet, då deras filmer inte var några succéer så var Namnet Disney inte särskilt inarbetat hos folk längre. Det var väl i slutet av 80-talet/början av 90-talet, efter succéerna med  Den lilla sjöjungfrun och framåt som Disney började bli allmänt känt igen och Disneys marknadsföringsmotor började surra på för fullt och sälja in Disney som familjeunderhållning igen.

Så jag tror att det har mycket med marknadsföringen att göra. Mycket kan ju också bero på att VHS blev allt större på 90-talet.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide’!"

- Robin Williams -
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2008 vid 14:43

Jag har upptäckt det nu att min granne som är runt 8 år typ älskar hsm och jag frågade henne en gång när jag var där gillar du inte teknad disney och då sa hhon nej den är för fem åringhar jag menar som jag minsdet när man var åtta älskade jag disney ( teknade) då gilla de man inte spel film (inte jag och mina kommpisar) och man blir så chocka sak inte barnen få växsa upp med såna disney filmer vi gjorde?

Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Emmaaa View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 03-november-2007
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 794
inläggsval inläggsval   Citera Emmaaa Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 02-juli-2008 vid 21:05

Nu för tiden tror jag att tonåringar/vuxna tittar på disney filmer för nostalgins skull... det finns nog en liten del i alla som på ett eller annat sätt gärna tittar på en Disney film : )

Det händer ofta att jag sitter och spelar mina Disney låtar på pianot, speciellt spelar jag Part of That World/ Hela min värld. Och när jag en gång satt och spelade kom min 6 åriga kusin hem och sa "Den låten hör jag när jag tittar på Den lilla sjöjungfrun", Hon gissar även rätt på introrna jag spelar upp för henne på iPoden (från tv-serierna så som räddningsparullen och bumbibjörnarna) Vilket gör mig väldigt glad att hon fortfarande kollar på de gamla klassikerna.

Hörde även förra tisdagen från en bekant alla hennes syskon älskar de gamla disney sångerna/fiilmerna utom då deras lillebror som växer upp med Kim Possible och alla nya program...
 
Om jag ska vara ärlig skämdes jag oxå för att tycka om disney under min mellanstadietid... på så vis glömde av det... men under högstadietiden kom det tillbaka och det konstiga är att mina närmsta vänner störde sig på det mer än alla andra... på något sätt förändrades vi samtidigt så vi gled isär.. de är fortfarande mina vänner men det räcker. Men jag har aldrig varit lyckligare eller säkrare med mig själv :-)


Ändrad av Emmaaa - 02-juli-2008 vid 21:07
Before a Young Lion became a King.

Before a Beauty Tamed a Beast.

Before Aladdin Unleashed a Genie.

There was A Little Mermaid. Who Dreamed of something more.
Till toppen
Tianna View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 01-augusti-2007
Status: Offline
Poäng: 17
inläggsval inläggsval   Citera Tianna Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-juli-2008 vid 07:21
Postad av disney_erika disney_erika skrev:

har ni varit med någon gång att du ska stå och köppa en disney film att någon kollar konstigt på en som att man är för stor för att köppa disney filmer det hännde mig i går såg en film jag har lettat efter skit länge och den kosstade bara 29 kr!! då står det några run 13 år bakom mej och börjar skratta när jag sa till min kommpis att jag skulle köppa den
 
jag blir så arg varför kan inte vi få köppa disney uttan att bli hånade
 
 
Jag känner igen mig. Men jag brukar tänka så här: det är dom andra som skrattar för att de int fattar hur bra disney e.
Jag tror att man genom att se på Disney kan formas till en omtänksam och klok person. Så stå på dig och le lite. :D
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 19-juli-2008 vid 22:51
folk som stör sig finns alltid, det är bara att strunta i.


Ändrad av Art_of_Minnie - 16-maj-2009 vid 20:18
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
danne . 96 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 10-augusti-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 22
inläggsval inläggsval   Citera danne . 96 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 11-augusti-2008 vid 13:56
jag brukar spela in på tv disneydags och ibland händer det att jag köper en film i affärenSmile

Ändrad av danne . 96 - 11-augusti-2008 vid 13:58
Till toppen
Mikka View Drop Down
Effektanimatör
Effektanimatör
Avatar

Medlem sedan: 06-november-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 103
inläggsval inläggsval   Citera Mikka Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 12-augusti-2008 vid 21:59

Jag vet heller inte om folk tittar snett eftersom att jag inte bryr mig. Jag är redan så uppspelt av att veta att jag ska köpa en ny disneyfilm att jag struntar vad folk tänker eller säger. Jag går där nöjd och belåten med mina disneyfilmer i handen och är världens lyckligaste. Tongue

Älska Disney
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 16-maj-2009 vid 20:10

Jag håller med dig Tianna, jag tror dessa filmer, som i slutändan alla har samma budskap, följ din hjärta,var dig själv, allt är möjligt och kämpa för din dröm. Detta är saker som får en att må bra, och helt enkelt en bättre personSmile

Det är alltid lika jobbigt med att folk ska störa sej på att man har ett annorlunda intresse. Men vem har sagt att alla ska följa strömmen? alla har rätt att tycka om och göra precis vad dom vill, utan att bli klassade som freaks



Ändrad av Daniel - 16-maj-2009 vid 21:13
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 17-maj-2009 vid 13:46
Jag är snart 17 år och älskar verkligen Disney, och då menar jag verkligen älskar. Jag har samlat ihop 30 disneyklassiker, jag har över 50 Disney låtar på min ipod och jag drömemr om disney. Fast oftast är det mardrömmar då jag drömmer att jag hittar filmer jag ännu inte har i samlingen (t.ex. Lejonkungen och Dumbo) och sen när jag vaknar så blir jag så sjukt besviken vilket gör det nästan till en mardröm.
 
I högstadiet var det aldrig något problem med att jag gillade disney eftersom nästan alla mina närmsta kompisar också gillade det och vi brukade ha disneymaraton och spela låtarna på våra mobiler och sjunga med och sånt. Nu i gymnasiet är det lite annorlund, jag har inte riktigt våga visa att jag är ett stort disneyfan även om mina vänner i klassen vet om det. Det är dock ganska tufft när man kan brilljera med sina "kunskaper" under lektionerna när vi t.ex. skulle Analysera Lejonkungen (" Nej nej "var beredd ligger i början, tyup kapitel 4-8", Ja när Rafiki lyfter upp Simba så sjunger de "Alla har en plats" bla bla..)
 
På det stora hela så är jag nog inte så rädd för att visa vem jag är och vad jag gillar.
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
Ankisten View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 16-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 69
inläggsval inläggsval   Citera Ankisten Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2009 vid 16:28
Jag har alldeles nyligen börjat samla på disney klassiker, berättade det för mina kompisar och fick ett: "Men snälla! Ser du på filmer för 5-åringar?=_=" till svar.
     Jag har också låtar från Lejonkungen på min mp3 och de verkar störa sig på det också... men det är bara att ignorera fanatikerna, även om det är tråkigt att folk hela tiden ska lägga sig i andras liv, förståss=(
Till toppen
Hades View Drop Down
Huvudanimatör
Huvudanimatör
Avatar
Proximus' Padawan

Medlem sedan: 14-maj-2005
Status: Offline
Poäng: 920
inläggsval inläggsval   Citera Hades Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2009 vid 16:51
Tror du kan vara lugn. Om du är 13, som det står, så är det nog nu folk är som mest skumma när det gäller sånt. Dina polare är obekväma i sig själva och förmodligen livrädda för det mesta. Jag har som sagt inte mött någon i min ålder som bemött mitt Disneyintresse negativt på senare år, och jag är sju år äldre än du.
För inte så längesen mötte jag en bekant, och hans kompisar som jag aldrig träffat förut, ute på krogen (haha, låter så fantastiskt moget va). Han är fascinerad av att jag är en jäkel på röstskådespelare i Disneyfilmer, och på så vis kunde jag underhålla dem en stund. Surt nog frågade han vem som gjorde Mulans svenska röst, och namnet Divina Sarkany har svårt att sätta sig hos mig. "Divina S...nånting" fick jag svara, och erkänna mig besegrad. Nåja, så kan man också umgås i Göteborgs nattliv. The point is - alla gillar Disney. Dina kompisar mognar nog till sig snart.
Till toppen
Sockerpajen View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar

Medlem sedan: 15-september-2006
Status: Offline
Poäng: 758
inläggsval inläggsval   Citera Sockerpajen Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2009 vid 17:13
Jag är ofta med om liknande situationer som du berättar om Hades, fast jag brukar mer koppla ihop saker till disney. Lite som du sa att komma i håg röst skådespelare men också saker som citat, karaktärsnamn och sånger. Jag har nog nästan aldrig stött på någon som tycker det är "töntigt" att jag kan en massa om Disney, alla har ju sin grej liksom Smile
 
Och Ankisten, jag hoppas att det löser sig med dina kompisar. De verkar vara väldigt omogna som inte kan accepterar andras åsikter och smak. Men bara sträck på dig lite extra och skäms absolut inte för att du har låtar från lejonkungen på din mp3 (vilket jag själv också har + en massa andra).
 
Dock vet jag att det är ganska svårt i den åldern, man bryr sig ofta väldigt mycket om vad alla tycker och det är så så viktigt att vara populär (talar från egen erfarehet samt att min lilla syster är precis i den perioden just nu). Lycka till!
"Du har glömt mig och på så vis glömt dig. Titta in i ditt inre Simba, du är mer än vad du har blivit!"
Till toppen
DisneyFanatic View Drop Down
Storybordartist
Storybordartist
Avatar

Medlem sedan: 12-oktober-2008
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 72
inläggsval inläggsval   Citera DisneyFanatic Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2009 vid 17:31
Jag har själv varit med om några gånger att t.ex kassören tittar lite konstigt på mig för att jag köper Disney och det är, som ni alla har sagt, så dumt att folk inte kan acceptera att man gillar Disney!
Jag är 15(snart 16) och älskar fortfarande Disney,och tycker personligen att man inte kan bli för gammal för Disney! De flesta av mina klasskamrater tycker också om filmerna, så ibland kan man bara sitta ner och snacka Disney, vilket är enormt roligt^^ 
Jag har(som många har nämnt ovan) ganska mycket musik från filmerna i min iPod, runt 60 stycken, och visst har det hänt att folk tycker det är konstigt, men jag skiter i att andra tycker det är konstigt, jag är jag och älskar Disney. Big%20smile
Ankisten: Stå på dig! dina kompisar kommer nog mogna så småningomWink
Why can't they understand
the way we feel
They just don't trust
what they can't explain
I know we're different but,
deep inside us
We're not that different at all.
Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2009 vid 17:32

Ankisten, sådär var det för mig inan men mina kommpisar vande sig av att jag älskade Disney. Mina kompisar brukade skämas när jag köpte Disney filmer och de var med men nu tycker de att de bara att det är kul. 

Hades, jag brukar också få frågor om röstskådespelare, vissa av mina kompisar fattar inte hur jag kan så många röstskådespelar/ årtal när disney filmer kommer ut.
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
Gustaf Lindborg View Drop Down
Clean-up Artist
Clean-up Artist
Avatar

Medlem sedan: 26-augusti-2008
Status: Offline
Poäng: 59
inläggsval inläggsval   Citera Gustaf Lindborg Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 21-maj-2009 vid 18:16
Att titta på Walt Disney tycker jag borde vara accepterat med tanke på historien. Både socialt och kulturellt. Ungefär som att titta på "Trollkarlen från Oz" eller "Casablanca". Världens största animatörer har förgyllt barnens, och även de vuxnas för övrigt, biobesök i snart 100 år.

Det är, om jag inte minns fel, även ett av världens tio högst värderade företag och numera är de ledande inom den senaste digital 3D-tekniken. 
Med vänlig hälsning
Gustaf Lindborg \ duktav@gmail.com

- http://gustaflindborg.wordpress.com/
- http://hobbyrum.wordpress.com/
Till toppen
Miss Belle View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 21-september-2008
Status: Offline
Poäng: 12
inläggsval inläggsval   Citera Miss Belle Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 27-maj-2009 vid 09:22
Jag är 21, - min brorsa är 26, och han säger alltid "Har du köpt en barnfilm nu igen?". Då kan jag inte låta bli att svara "men du tittar ju på simpsons, det är också tecknat".

Grejen med Disneyfilmer är ju att de inte bara riktar sig till barn. Det är berättelser som även tonåringar och vuxna kan uppskatta, och vissa skämt är främst riktade till vuxna. Dessutom är de flesta Disneyfilmer så fint tecknade/animerade att de är värda att se bara på grund av det :) De är även ett slags kulturarv.

Slutsats: Disneyfilmer är inte bara "barnfilmer" och man behöver inte bry sig om ifall andra tycker något annat. Thumbs%20Up
Till toppen
Art_of_Minnie View Drop Down
Scenograf
Scenograf
Avatar
fd. mimmi pigg

Medlem sedan: 29-juni-2007
Status: Offline
Poäng: 725
inläggsval inläggsval   Citera Art_of_Minnie Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 23-juni-2009 vid 11:15
så jäkla fånigt, innan jag komfermerades och hela gruppen skulle åka på läger,(mitt ute i ingenstans) så skulle vi åka buss i 3 timmar. Våran komfermand-präst hade tagit med sig några filmer vi skulle se. Då ropade han högtalaren:
"JAha allihop, nu ska vi se en jättebarnslig film!, en disney film!" och alla buade och skrek "neeej" såklart, utom jag LOL. Som satt i mina egna tankar om att den långa färden inte skulle vara så trist ändå. Självklart så var filmen inte ens en disney-film utan Dreamworks. Drömmarnas konnung, var såå nära att rätta till honom och säga: "det där är fakiskt inte disney, utan deras konkurrenter!, amatörer" men jag satt kvar och småsurade för mej själv.LOL
Grejen som gjorde mig så Piss-Off, är att dom förknippade barnfilmer och "barnsligt" med disney. När dom inte ens vet historien bakom det hela. Thats sucks


Ändrad av Art_of_Minnie - 23-juni-2009 vid 11:19
Alan, I´m not thrilled about having one small rodent in my house, Why would I drive 50 miles to see their Kingdom?
- Charlie Sheen,Two and a half men,Season 3.

Till toppen
disney_erika View Drop Down
Animatör
Animatör
Avatar

Medlem sedan: 23-december-2007
Status: Offline
Poäng: 390
inläggsval inläggsval   Citera disney_erika Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 28-juni-2009 vid 23:15

NU är det nästan ett årsen jag startade tråden, men jag har upptäckt att även fast vissa kassörertittar konstigt så fins det kassörer som är jätte trevliga. Jag brukar köppa många av mina disney filmer på ett ställe där det fins en kassör som alltid ler när jag kommer med några nya disney filmer och ska köppa. Han säger ofta typ: - Jasså änu fler disney filmer, har du inte alla snart. Så det fins inte bara kassöre som tycker man är konstig Wink

 
Right before your eyes and beyond your wildest dreams
Till toppen
bahari View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 20-maj-2006
Status: Offline
Poäng: 5
inläggsval inläggsval   Citera bahari Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 10-augusti-2009 vid 23:40
Postad av Art_of_Minnie Art_of_Minnie skrev:

så jäkla fånigt, innan jag komfermerades och hela gruppen skulle åka på läger,(mitt ute i ingenstans) så skulle vi åka buss i 3 timmar. Våran komfermand-präst hade tagit med sig några filmer vi skulle se. Då ropade han högtalaren:
"JAha allihop, nu ska vi se en jättebarnslig film!, en disney film!" och alla buade och skrek "neeej" såklart, utom jag LOL. Som satt i mina egna tankar om att den långa färden inte skulle vara så trist ändå. Självklart så var filmen inte ens en disney-film utan Dreamworks. Drömmarnas konnung, var såå nära att rätta till honom och säga: "det där är fakiskt inte disney, utan deras konkurrenter!, amatörer" men jag satt kvar och småsurade för mej själv.LOL
Grejen som gjorde mig så Piss-Off, är att dom förknippade barnfilmer och "barnsligt" med disney. När dom inte ens vet historien bakom det hela. Thats sucks
 
Haha Seriöst?! Vilken skräckupplevelse! Jag tål verkligen inte sånt!! Asså jag måste bo i ett annat land(skåne) för jag har faktiskt aldrig varit med om att folk inte gillat disney eller sagt att det är "barnfilmer"Thumbs%20Down.
 
 Okej.. det är klart att det alltid varit någon stackare i klassen som inte vågade visa att han gillade disneyfilmer.
(för egentligen gillade dem DFilmer)
 
 Men genom hela min skolgång fram tills nu när jag ska börja 2:an gymnasiet så har Generellt sett alla vågat erkänna att dem gillar disneyfilmer. Och faktiskt så var det när jag började högstadiet och framförallt gymnasiet som folk Verkligen skyltade med det, då hade liksom många mognat och kommit över den där flex åldern där allt och alla som har känslor är mesigt. Värst var det nog runt 12.
 
Dessutom måste man faktiskt vara mogen (eller vad man nu ska säga, äldre) för att verkligen fatta en disneyfilm, rätt mycket går över huvet på en när man är barn. varierar så klart från film till film men som sagt Smile


Ändrad av bahari - 11-augusti-2009 vid 00:04
Till toppen
Isabelle1995 View Drop Down
Nykomling
Nykomling
Avatar

Medlem sedan: 03-maj-2009
Status: Offline
Poäng: 7
inläggsval inläggsval   Citera Isabelle1995 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 15-augusti-2009 vid 22:16
Jag kan inte fatta att folk ser tecknade disneyfilmer som barnsliga..? Dom är ju helt bra och underbara som helst :) Dom som säger att sånna filmer är barnsliga är bara sånna som aldrig fick se så mycket disneyfilmer när dom var mindre och aldrig fick inse hur fantastiska dom filmerna är!
Till toppen
Kenai_83 View Drop Down
Springschas
Springschas
Avatar

Medlem sedan: 22-augusti-2006
var: Sweden
Status: Offline
Poäng: 20
inläggsval inläggsval   Citera Kenai_83 Citera  SvaraSvar Direct Link To This Post Postad: 26-augusti-2009 vid 23:03
man ska inte bry sig om vad annat fokll tycker. man ska se den man tycker om..
Till toppen
 Svara Svara Sida  12>
  Dela med...   

Forum meny Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.
laddar stäng
 

Forumet
Senaste inläggen

 

Texter
senaste/uppd.

 
Besök oss även på facebook
 
Copyright © 2003-2024 Adrina Media || Disneyrelaterade bilder © Disney Enterprises, inc || Sidan använder cookies!
Adrina Media